Saturday, March 22, 2014

PRK Kajang: Muhyiddin Rayu Pilih Chew Mei Fun.


Para penyokong PKR dan BN di Sungai Sikamat, Kajang yang bakal menyaksikan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dicabar oleh Datin Paduka Chew Mei Fun. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 22 Mac, 2014. 
Para penyokong PKR dan BN di Sungai Sikamat, Kajang yang bakal menyaksikan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dicabar oleh Datin Paduka Chew Mei Fun. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 22 Mac, 2014.

 Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini merayu pengundi bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang memilih Datin Paduka Chew Mei Fun kerana yakin calon Barisan Nasional (BN) itu mampu menjadi wakil rakyat yang baik untuk penduduk kawasan itu.

Timbalan perdana menteri berkata selain tidak berhasrat menjadi menteri besar, Chew juga memiliki rekod cemerlang dalam memberikan khidmat terbaik kepada rakyat di samping mempunyai integriti yang tinggi.

"Kita memutuskan untuk bertanding dalam PRK Kajang untuk menawarkan kepada penduduk Kajang seorang wakil rakyat yang mampu memberikan khidmat terbaik kepada mereka.
"Saya yakin, jika pengundi Kajang memberi peluang kepada Chew untuk menjadi wakil rakyat mereka di DUN ini, beliau akan mampu melakukan yang terbaik untuk penduduk Kajang," katanya dalam satu kenyataan di Kajang hari ini.

Sejumlah 39,278 pengundi terlibat dalam menentukan nasib Chew dan lawannya, Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, pada hari pengundian esok.

Muhyiddin, yang juga Timbalan Pengerusi BN, berkata PRK Kajang menjadi saksi bagaimana para pemimpin PKR meletakkan kepentingan politik mereka mengatasi kepentingan rakyat.
Ini, katanya, dilakukan dengan sengaja meminta wakil rakyat sedia ada mengosongkan kerusinya bagi membolehkan pilihan raya kecil itu diadakan semata-mata untuk membolehkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding untuk diangkat menjadi menteri besar Selangor.

Katanya PRK Kajang diadakan kerana wujudnya pergolakan politik dalam PKR dan "Kajang Move" sengaja dicipta untuk membolehkan Anwar menjadi menteri besar, seterusnya menyelamatkan parti itu daripada kemelut politik yang melanda.

Beliau berkata strategi "Kajang Move" itu bagaimanapun gagal setelah Anwar tidak layak bertanding berikutan keputusan Mahkamah Rayuan yang mendapatinya bersalah melakukan jenayah liwat sehingga tempatnya terpaksa digantikan oleh isterinya Dr Wan Azizah.

Muhyiddin berkata sebagai pengundi yang bijaksana, beliau percaya adalah amat wajar penduduk Kajang membuat pendirian jelas menolak pemimpin yang mengetepikan kepentingan rakyat demi kepentingan peribadi dengan memilih pemimpin yang komited untuk berkhidmat kepada mereka.

"Jadi, saya dengan rendah diri merayu pengundi DUN Kajang agar mengundi calon BN dalam pilihan raya kecil kali ini," katanya.

Timbalan perdana menteri berharap pilihan raya kecil itu akan berlangsung dalam suasana yang aman dan semua pengundi dapat keluar mengundi beramai-ramai untuk menunaikan tanggungjawab sebagai rakyat dalam sebuah negara yang mengamalkan sistem demokrasi.

Dalam pada itu, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berharap warga Kajang bijak menggunakan peluang pada PRK kali ini untuk membuat pilihan bijak demi kepentingan masa panjang.

"Pilihlah seorang wakil yang mampu membela rakyat bagi memastikan warga Kajang ini benar-benar mendapat perhatian yang wajar daripada wakil rakyat mereka sendiri.
"Datin Paduka Chew Mei Fun adalah seorang yang cukup komited dan saya yakin beliau mampu untuk menjadi wakil rakyat yang baik," katanya yang ditemui pemberita ketika berkempen dari rumah ke rumah sekitar Batu 10, dekat sini.

Naib Presiden Umno itu ketika bertemu beberapa pengundi di kawasan itu turut mengingatkan mereka agar tidak mengambil kira bangsa calon, sebaliknya menyokongnya sebagai calon BN.
Sementara itu, Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengulangi gesaan beliau agar penduduk Kajang dapat menilai latar belakang Chew, terutamanya faktor hubungan rapat beliau dengan kerajaan pusat.

Ahmad Zahid, yang juga Menteri Dalam Negeri, berkata rekod membuktikan wakil rakyat BN masih mampu memberikan perkhidmatan terbaik walaupun di negeri pimpinan pembangkang, kerana faktor kerajaan pusat masih lagi BN.

"Walaupun dia jadi wakil rakyat pembangkang...tapi kerana dia calon MCA, dan MCA komponen BN, kalau dia menang sebagai pembangkang di Selangor ini, saya janji kita akan salurkan peruntukan pada Chew.
"Kita telah buktikan di banyak tempat walaupun di sesetengah negeri kita jadi pembangkang, tapi kerana kerajaan pusat ialah BN, saya yakin Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) akan memberikan keprihatinan kepada pengundi yang telah memilih calon-calon BN sama ada di parlimen atau DUN kerana mereka akan berikan perkhidmatan yang lebih baik daripada wakil rakyat pihak lagi satu," katanya.
- Bernama, 22 Mac, 2014.

1 comment:

hairul said...

yang paling bodoh n bangang kt MALAYSIA adalah.... penyokong UMNO.
yang paling bodoh n bangang kt MALAYSIA adalah.... penyokong UMNO.
yang paling bodoh n bangang kt MALAYSIA adalah.... penyokong UMNO.
yang paling bodoh n bangang kt MALAYSIA adalah.... penyokong UMNO.
yang paling bodoh n bangang kt MALAYSIA adalah.... penyokong UMNO.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails