Friday, August 08, 2014

Sukan Bogel P.Pg Kerana DAP, Sukan Bogel Negara Di Bawah UMNOIslam?

 
Umno Pulau Pinang mempersoalkan sekiranya penganjur sukaneka bogel di Teluk Kampi, Pulau Pinang berani menjalankan kegiatan tersebut memandangkan negeri berkenaan diterajui DAP.

Ia dibangkitkan oleh pengerusi badan perhubungannya, Datuk Zainal Abidin Osman yang turut mendakwa Ketua Menteri Lim Guan Eng bertindak dengan tidak bertanggungjawab dalam kes tersebut.


Peserta Pesta Sukan Bogel mendengar arahan sebelum acara dimulakan.
 
Beliau mendakwa Lim “lepas tangan” dalam kes berkenaan dan kerana menyerahkannya untuk disiasat oleh Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan).

"Apakah penganjuran acara yang memalukan dan tidak bermaruah sebegini boleh berlaku di Pulau Pinang kerana individu yang menyertainya berasa bebas dan tidak takut melakukannya di negeri ini kerana Pulau Pinang kini berada di bawah pemerintahan kerajaan yang diterajui DAP?
"Kenyataan pendirian Kerajaan Pulau Pinang terhadap penganjuran sukan bogel berkenaan adalah satu kenyataan yang tidak bertanggungjawab," katanya dalam satu kenyataan media.

Menurutnya, kerajaan negeri hanya berbangga ketika jumlah pelancong ke Pulau Pinang meningkat tetapi dengan cepat melepaskan tanggungjawab kepada pihak lain apabila terdapat pelancong yang melakukan perbuatan memalukan.

Lim dalam kenyataannya semalam menyebut maklumat bahawa seorang renjer Taman Negara berada di lokasi kejadian ketika kegiatan bogel itu berlaku.

Beliau turut menggesa pihak berkuasa Taman Negara bertindak ke atas perkara berkenaan memandangkan kawasan tersebut tertakluk kawasan itu tertakluk bawah bidang kuasa Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar.

Dalam kenyataannya, Zainal berkata “sukan bogel” merupakan perbuatan “jijik dan memalukan” yang mencemar nama baik Pulau Pinang dan negara ini.

Beliau seterusnya menggesa Kementerian Pelancongan dan agensi pelancongan memastikan para pelancong memahami dan menghormati budaya dan agama warga tempatan.

“Penularan budaya songsang, tidak sihat dari luar negara yang bertentangan dengan adat, budaya, amalan dan agama rakyat Malaysia perlu disekat kemasukannya agar tidak mencemarkan nilai murni yang menjadi pegangan dan cara hidup rakyat Malaysia sejak sekian lama,” katanya.

Beliau turut mendesak polis menyegerakan siasatan dan mendakwa individu terlibat dengan secepat mungkin. Salah seorang daripadanya dikenalpasti sebagai bekas ketua Wanita Kedah. GERAKAN menjelaskan, wanita berusia 40-an itu bagaimanapun tidak lagi menganggotai parti tersebut, dan GERAKAN juga tidak terlibat dengan kegiatan bogel itu.

Sukan telanjang atlet Malaysia menuju ke arah ini. Tak ada pula rakyat Malaysia yang membantah penyebarannya sepert bantahan dalam blog ini, yang baru siar gambarnya saja. Sedangkan kerajaan Malaysia berusaha memperjuangkan ketelanjangan dan kejahiliahannya ke seluruh dunia. Guna habis jentera kerajaan hak rakyat untuk itu.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Umno Pulau Pinang mempersoalkan sekiranya penganjur sukaneka bogel di Teluk Kampi, Pulau Pinang berani menjalankan kegiatan tersebut memandangkan negeri berkenaan diterajui DAP.  

Samakah dengan ahli sukan negara ini 'berpakaian tetapi telanjang,' yang lebih berani lagi perkenalkan 'sukan telanjang'nya secara rasmi keperingkat global kerana Malaysia ditadbirkan oleh UMNO Islam?


Sukan telanjang Pulau Pinang bergerak secara gelap mungkin peringkat negeri atau nasional, tetapi sukan telanjang Malaysia secara terang-terang penuh penghargaan berperanan ke peringkat antarabangsa. Apabedanya dari sudut Islam agama rasmi Persekutuan, dan kemanusiaan sejagat?


Porrah! UMNO.

Lihat kisah-kisah bogel..
E-Buku IH-67: Kisah-kisah Bogel (3)
E-Buku IH-67: Kisah-kisah Bogel (3)

3 comments:

Stone525i said...

Bila ada sukan bogel di Png dikata Png di bawah DAP. Bagaimana dengan rancangan TV3 Denmark yg juga semua peserta [12 org kalau tak silap] di pantai Mersing semuanya dikehendaki berbogel. Johor bawah DAP juga ka?
baca di sini http://mimpi-senja.blogspot.com/2009/05/bogel-di-pantai-mersing-program-gila.html

bat8 said...

Tuan

Inilah kerajaan dan parti segelintir pemimpin PAS tergila-gila hendak bekerjasama. Aih...tak faham la saya pemikiran depa ni. Kita tak faham sebab mereka sorok dan tak berani nak bentang hujah depa.....

Anonymous said...

Salam,

Kepada Ustaz Nasharuddin Tantawi, saya cadangkan biar Lim Guang Eng dari DAP teruskan niatnya untuk menyaman Ustaz.

Walaupon semuanya pengomen di atas ketawakan saudara, termasok penulis, tetapi PERCAYALAH... Lim Guang Eng nie Gertak ajer lebih, dia tak akan berani Projek Mega nya di Pulau Pinang dijadikan bahan bacaan untuk semua orang, bagaimana, sebua company rm2.00 modal berbayar diluluskan kerajaan negeri.

Walaupon Gah hanya pada nama, pentertaan konsortium di belakang seperti CRDD BUGC dan dua lagi local company, but as China Government Rulling, NOT any of its investment arm could transfer a borrowed monies from the Government Bank abroad with a proper documentation in hand such as, LOA, and other sort of documentation.

Jadinya at the time of award, company sememangnya tak layak... Jadi kenapa Puak Pembangkang selalu menuduh Kerajaan Memberikan Kontrak kepada company RM2.00, (sebelum Sysrikat Induk memasokkan duit).. Jadi caranya adalah sama yang di amalkan oleh kerajaan Barisan Nasional..

Mana kelebihan Guan Eng? Tak der, cara sama ikut BN, Rasuah? Tak Der? Bohong...

Jadi ustaz, biar Guang Eng saman, hjadi umum boleh tahu berapa banyak company yg masuk...

Apakah ada rundingan terus untuk kontrak sehingga Local Giant (yang juga ada giant Funder Company dibelakang) kalah kpd company RM2.00

Bukalah Mata... Jangan percaya dan terima Gunag Eng cakap.. Jangan Jadi Bodoh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails