Saturday, August 09, 2014

Gempar! Wanita Ini Berbogel Kerana Jokowi Terpilih Presiden?


Foto Foto Foto Foto Foto Foto
Foto Foto Foto
Gambar dari website-website berbahasa China (klik pada gambar untuk melihat dalam saiz sebenar)

Berita Dari Indonesia
Ternyata terpilihnya Joko Widodo atau Jokowi sebagai Presiden dan Jusuf Kalla sebagai Naib Presiden Indonesia, masih ditangani dengan negatif oleh sebahagian pihak yang tidak bertanggung jawab. Salah satunya adalah muat naik 2 foto yang menunjukkan seorang wanita bogel dan hanya memakai seluar dalam sahaja di sebuah stesen kereta, di Facebook.
 
Pemuat foto tersebut mengatakan bahawa wanita tersebut sedang menunaikan nazar atau janji akan telanjang ketika Jokowi terpilih sebagai Presiden. Sontak saja, banyak komen mengalir dari muat naik 2 foto tersebut. Namun ternyata, tidak sedikit orang-orang yang secara cepat membuat penjelasan bahawa gambar wanita telanjang tersebut tidak ada kaitannya dengan Capres / Cawapres atau Pilpres (Calon/P'raya Presiden) di Indonesia.

Dijelaskan pula bahawa perempuan tersebut bernama Liza seorang wanita Filipina yang mengalami gangguan kejiwaan dan melepas semua pakaiannya di sebuah stesen kereta api di Hong Kong. Ketika merdeka.com cuba lihat dari pemberitaan website-website online berbahasa China, ternyata benar bahawa wanita tersebut bukanlah orang Indonesia yang aksinya mempunyai hubungan dengan Pilpres di Tanah Air.

Seperti dilansir oleh salah satu laman bernama Sina (24/07), Liza (37) seorang wanita Filipina secara tiba-tiba melepaskan semua pakaiannya dan meninggalkan seluar dalam sahaja di MTR Mongkok Station, di depan Hang Seng Bank ATM. Tentu saja aksi tersebut mengundang banyak orang yang di tempat itu berhenti dan mengabadikan kejadian tersebut. Ada yang hanya sekadar mengambil gambar ada pula yang merakam aksi Liza itu.

Beberapa orang cuba memujuknya untuk mengenakan pakaian namun ditolak dan beberapa saat selepas, petugas akhirnya dapat menjamin Liza dan membawanya pergi. Menurut penjelasan dari polis, Liza mengidap gangguan jiwa. (IH/MC)


Lihat kisah-kisah bogel..
E-Buku IH-67: Kisah-kisah Bogel (3)

E-Buku IH-67: Kisah-kisah Bogel (3) 

6 comments:

Anonymous said...

insaflh wahai ibenu hasyim, hentikn lah hobi tgk web lucah.

Anonymous said...

Dgn tu je nak bg laku blog dy...

Anonymous said...

Masih bodoh lagi, tak faham. tak tahu bahasa. Insaflah. bengong.

Klik tajuk ini..
[Ini Cerita Bisnes Seks, Tak Minat, Jangan Tengok! ]

Jawab hujjah dengan hujjah. Apalagi hujjah syar'ei.

Ali Mahmud said...

Jawab hujah dengan hujah, bukan merengek macam anak hingus. dasar bangsat u no..

Anonymous said...

hujah apakejadahnya! dasar tua kutuk , brengsek lo

Anonymous said...

Syabas Ibnu Hasim,

Itulah cabaran dakwah, kata Dr HAMKA, begitu susahnya, bagai bagai menggesek biola di telinga kerbau.

ha ha ha.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails