Friday, August 08, 2014

Gadis Ini Selamatkan Nyawa Ayah Melalui Facebook..

Gadis kecil ini hindarkan ajal sang ayah dengan Facebook
Anak umur 10 tahun ini selamatkan ayahnya pakai Facebook. ©2014 ABCNews

Ketika ramai orang menggunakan Facebook untuk aksi-aksi yang kurang terpuji, gadis kecil berumur 10 tahun ini berjaya menyelamatkan ayahnya yang tengah tenat memakai sosial media nombor satu di dunia itu.

Seperti yang diberitakan oleh ABC News (16/6), seorang gadis kecil bernama Brianna Vance, 10, asal West Virginia, AS, menggunakan Facebook disaat yang tepat apabila sebuah badai hebat menghentam kediamannya.

Badai tersebut dilaporkan menumbangkan salah satu pohon di dekat rumahnya. Nahas, ayah Brianna, Gregory Vance, dan kedua temannya tertimpa runtuhan tersebut. Melihat ayah tengah dalam keadaan luka parah, Brianna lantas berusaha mencari pertolongan menggunakan telefon pintarnya.

 
Tetapi, badai ternyata juga memutuskan isyarat telefon yang ada di kawasan tersebut. Rupanya Dewi Fortuna masih menghampiri Brianna, saat Wi-Fi yang ada di tempat tinggalnya masih menyala. Dengan cepat gadis ini membuat sebuah video SOS atau pertolongan yang dihantar via Facebook.

"Petir telah menumbangkan sebuah pohon dan menimpa rumah kami. Ayahku tertimpa dan hampir korban, dia memerlukan ambulan segera. Tolong hubungi ambulan jika anda dalam liputan isyarat telefon. Kami tinggal di rumah berwarna kuning," ujarnya sambil teresak dalam video.

Untungnya, ada seseorang yang melihat videonya dan akan menghubungi 911 Akhirnya ayah dan kedua kawannya pun berjaya diselamatkan oleh petugas penyelamat tak lama selepas itu. Kini Gregory Vance telah keluar dari hospital
dan dapat berkumpul kembali dengan anak perempuannya yang telah menghindarkannya dari maut.
 (IH)

1 comment:

Anonymous said...

Salam,

Kepada Ustaz Nasharuddin Tantawi, saya cadangkan biar Lim Guang Eng dari DAP teruskan niatnya untuk menyaman Ustaz.

Walaupon semuanya pengomen di atas ketawakan saudara, termasok penulis, tetapi PERCAYALAH... Lim Guang Eng nie Gertak ajer lebih, dia tak akan berani Projek Mega nya di Pulau Pinang dijadikan bahan bacaan untuk semua orang, bagaimana, sebua company rm2.00 modal berbayar diluluskan kerajaan negeri.

Walaupon Gah hanya pada nama, pentertaan konsortium di belakang seperti CRDD BUGC dan dua lagi local company, but as China Government Rulling, NOT any of its investment arm could transfer a borrowed monies from the Government Bank abroad with a proper documentation in hand such as, LOA, and other sort of documentation.

Jadinya at the time of award, company sememangnya tak layak... Jadi kenapa Puak Pembangkang selalu menuduh Kerajaan Memberikan Kontrak kepada company RM2.00, (sebelum Sysrikat Induk memasokkan duit).. Jadi caranya adalah sama yang di amalkan oleh kerajaan Barisan Nasional..

Mana kelebihan Guan Eng? Tak der, cara sama ikut BN, Rasuah? Tak Der? Bohong...

Jadi ustaz, biar Guang Eng saman, hjadi umum boleh tahu berapa banyak company yg masuk...

Apakah ada rundingan terus untuk kontrak sehingga Local Giant (yang juga ada giant Funder Company dibelakang) kalah kpd company RM2.00

Bukalah Mata... Jangan percaya dan terima Gunag Eng cakap.. Jangan Jadi Bodoh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails