Friday, April 14, 2017

Teguran Buat Siti Kasim &Azira

Teguran Pensyarah Buat Siti Kasim Dan Azira

BELUM reda lagi dengan kontroversi yang dicetuskan peguam dan aktivis terkenal Siti Kasim, kini seorang lagi seorang wanita Melayu mencadangkan supaya azan yang ingin dikumandangkan perlu mendapat kebenaran penduduk terlebih dahulu.

Kenyataan aktivis bebas, Azira Aziz itu menjadi tular di Twitter dan netizen menganggap beliau sebagai seorang Islam liberal.

Susulan itu, seorang pengguna Facebook Syahr Musafir mengemukakan pendapat beliau terhadap dua individu tersebut.
Jelasnya, tiada paksaan dalam Islam iaitu tiada individu yang bukan Muslim atau kafir yang boleh dipaksa untuk menganut Islam dan mereka boleh pilih sama ada memeluk agama Islam atau kekal dengan agama mereka.
“Namun, setelah menganuti Islam, tidak boleh suka-suka hati nak keluar daripada Islam, nak murtad tak tentu hala. Betullah apostasy is not applicable in Islam, not among Muslims. Ini ajaran Islam. Tertulis jelas. Tiba-tiba Siti Kasim meroyan tak tentu pasal mempersoalkan ni dah kenapa?
“Seorang lagi ni buat hal jugak. Tak pasal-pasal mempersoalkan laungan azan oleh masjid dan surau perlu mendapat kebenaran penduduk. Kalau di negara yang tidak mengiktiraf Islam sebagai agama rasmi atau agama majoriti, bolehlah nak letakkan peraturan sebegitu. Logiklah juga dari segi manusiawi.
“Malaysia ini negara Islam. Majoriti rakyatnya adalah Muslim. Orang bukan Islam di Malaysia ini tak pertikai hal ini, hang orang Islam pula kecoh-kecoh bagai ni apekehenyer?” tulisnya.
Syahr Musafir berkongsi pengalamannya tinggal di Australia selama lapan tahun dan laungan azan boleh didengari di merata tempat tanpa sebarang masalah.
Jelasnya, mereka yang mempersoalkan mengenai laungan azan ini adalah individu yang mahu menyesuaikan keadaan dengan nafsu duniawinya dan menggunakan ilmu agama mengikut kemahuan mereka.
“Inilah golongan liberal yang tak sudah-sudah nak menghancurkan Islam sedangkan mereka juga adalah orang Islam sendiri. Nak re-interpret Islam dengan cara menggunakan logik akal mentafsir al-Qur’an dan hadis, tanpa ada pengetahuan dan ilmu yang jelas tentang Islam.
“Inilah dua contoh muslim liberal yang makin mendapat nama, pengaruh dan tempat dalam masyarakat Muslim di Malaysia: Siti Kasim dan Azira Aziz. Main ikut sedap sahaja nak ‘buat agama baru’ dengan menafsirkan Islam dengan logik diri sendiri dan mengikut nafsu,” tulisnya.
Teguran Pensyarah Buat Siti Kasim Dan Azira
Jelasnya, perkongsiannya di laman Facebook ini supaya masyarakat kenal dengan ‘musuh dalam selimut’ yang ada di negara ini yang merasakan mereka sudah cukup kuat dan berpengaruh untuk mencabar segala perkara berkaitan Islam.
“Siti Kasim, Azira Aziz dan sekutu-sekutu, aku nak pesan hang jangan nak berdegil mahu memutar-belitkan Islam dan masyarakat Muslim lagi dan memporak-perandakan situasi, Allah SWT itu lebih hebat daripada hang.
“Jangan dok ingat mudah-mudah nak perdayakan masyarakat dengan pemikiran pelik hang tu. Hang jangan ingat hang buat perangai kami akan berdiam diri. Kami akan lawan balik,” tulisnya. 

Lapor MYNEWSHUB.CC

Bagaimana mengatasi? Kembalilah kepada keme'martabat'kan perundangan Islam, yang di dalamnya terdapat peraturan murtad dan sebagainya.


Info, Rakyat Indonesia Bisa Kerja Di Korea Selatan, Gaji Hampir 1 Juta Rp Sehari.

klik di sini....

8 comments:

Anonymous said...

Apa kata bwk 2 minah ni utk ditarbiahkan oleh Hadi atau mana2 lebai dedak dlm PAS.

Anonymous said...

Puak munafik liberal seperti betina mental jari tengah dan betina loyar buruk dan penyokong, balaci dan pemimpin Pakatun Haprak amat memuliakan dan menjilat Lm Gone End tak basuh berak yang menjadi kepala tahi kafir harbi adalah pesakit mental tahap kronik !

Hanya pesakit mental sahaja memuliakan dan menjilat Lm Gone End kepala tahi kafir harbi yang amat memusuhi agama Islam dan umat Islam dan menghina dan memfitnah ulama-ulama Islam yang sedang berjuang membela agama Islam dan hak umat Islam.

IrWrWs said...

RUU 355 pun dorang tak sokong macamana nak dengar cakap TGHH.. bukan ke lebih baik pergi jumpa 'ulamak' PAN yg boleh belek fatwa walaupun bukan Muslim.. Sedangkan PAN pun boleh tunduk layu kpd 'ulamak' berkenaan mana mungkin minah dua org ni tak boleh tunduk layu sama..

Anonymous said...

Lemahnya Hadi sbg seorg ulamak pujaan Parti Ajaran Syaitan tak mampu nak tarbiah org biasa mcm 2 minah kat atas.

Mcm mana nak sebarkan agama Islam dan kembangkan umat Muhammad? Yg ulamak2 Parti Ajaran Syaitan boleh buat setakat mengkafirkan org mukmin dan permainkan hukum Allah utk tujuan politik bodoh.

Anonymous said...

Indahnya bahasa anak dajjal 9:42 Parti Ajaran Syaitan. Inilah ciri2 akhlak penghuni syurga agama PAS.

Anonymous said...

Terlampau banyak komen yang telah ditulis oleh anak-anak dajjal ternakan parti kafir harbi DA-Pig pimpinan Lm Gone End seperti anak dajjal 1:08 PM dan 1:10 PM mengandungi pelbagai maki hamun, fitnah dan penghinaan terhadap agama Islam, ulama Islam dll.

Maka jelaslah bahawa anak-anak dajjal ternakan parti kafir harbi terdiri dari kafir harbi dan munafik liberal ! Bila anak-anak dajjal ini mati, bolehlah mayat mereka ditanam di tepi jalan kawasan jirat China dengan iringan pasukan menanggis professional dan bekalan wang neraka 100 juta untuk shopping dalam kubur !

Fakta: Umat Islam tulen tidak akan menghina atau memusuhi agama Islam dan ulama Islam.

Anonymous said...

Islamiknya komen anak dajjal 2:56. Inilah akhlak yg perlu ada pada ahli syurga agama PAS.

IrWrWs said...

Sejak berbaik dgn DAP aku berbaik sangka bahawa PAN boleh mengambil peluang berdakwah kpd DAP. Tapi rupa2nya DAP yg sebaliknya telah mengajar 'akhlak Islam' kpd PAN.

Antara isi kandungan akhlak yg diajar ialah bahawa jika kita menuduh seseorang:
a. kita tak perlu kemukakan apa2 bukti pun.. yg perlu ialah kita cabar org yg kita tuduh tu agar bawa ke mahkamah.. kan mudah tu;
b. kita perlu kemukakan fitnah sehingga RM90 juta.. ehhh silap! perlu kemukakan fitnah sehingga 90 mukasurat baru padan muka org yg kena tuduh! (Kalau kita kantoi kemudian takpe, kita boleh mintak maaf di dlm atau di luar mahkamah kelak).

Hasil dari 'didikan agama' DAP kpd PAN tersebut di atas, maka kini PAN telah menobatkan DAP ke tahap yg lebih tinggi lagi dgn membolehkan DAP menyediakan:
a. si kaki kelab malam jadi pengerusi Maqasid Syariah;
b. si kafir lahanat jadi pengerusi mesyuarat belek fatwa negeri.

Takziah PAN! Mujurlah kami tendang kamu keluar dari PAS tahun 2015 di Kuala Selangor dulu!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails