Tuesday, April 11, 2017

Siaran Karikatur: 'Nanyang Siang Pau' Yang Terhina..


h
1. PAS Pusat memandang serius langkah Akhbar NANYANG SIANG PAU dengan sengaja dan dengan niat menyiarkan Karikatur yang menghina Presiden PAS dan Yang DiPertua Dewan Rakyat di muka B2 akhbar itu pada 8 April 2017 yang lalu.
2. PAS menganggap penyiaran tersebut dalam semua keadaan bertujuan menghina bukan sahaja Presiden PAS dan Yang DiPertua Dewan Rakyat, malah semua ummat Islam dan juga Undang-undang Islam.
3. PAS tidak boleh berkompromi dalam perkara yang seumpama ini dan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang bertanggungjawab. Untuk itu PAS telah pun melantik Peguam dan mengarahkan agar tindakan undang-undang diambil dengan kadar segera.
4. Dalam hal ini PAS juga menggesa Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengkaji semula permit penerbitan akhbar berkenaan dan mengambil tindakan yang sewajarnya.
Terima kasih.
Dato' Takiyuddin Hassan,
Setiausaha Agung PAS.
Bertarikh: 11 April 2017.
S.k.: Tetuan Tengku Amilin 'A-Ishah Puteri, Faizi & Wan Rohimi,
(Peguambela & Peguamcara)
U.p.: Encik Wan Rohimi bin Wan Daud.

5 comments:

Anonymous said...

Soalan yang sama... agak2 terhinakah orang yang dimaki, dihina, dibarua, dijirat-cinakan dll oleh ahli2 PAS? Jika PAS rasa terhina, begitu juga orang2 tersebut.

Anonymous said...

Hadi dihina jd ketua beruk cepat je parti lebai beruk ni nak saman akhbar. Bila dikata ambik rasuah haram 90juta hasil songlap duit rakyat marhaen..parti lebai beruk tak rasa terhina pulak. Pelik betul.

Anonymous said...

Bodoh piang.. tuduh orang tanpa bukti..pastu suroh pulak orang yang dituduh buktikan dia tak bersalah. Bangang tahap gila..

Anonymous said...

Walaun beruk biol..Samanlah SR, Husam atau Rafizi. Ketua lebai beruk mmg sesuai dgn watak Hadi penipu.

IrWrWs said...

Harap husam BERANI saman RPK dlm kes terima duit GENTING! Duit judi tu.. Astaghfirullah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails