Saturday, April 15, 2017

Ini, 3 Lawak, Rafizi MP Pandan.



Lawak Pertama

Tiada Bukti PAS Terima Dana 1MDB, Rafizi Bawa Akuan!


PUTRAJAYA – Lain diharap, lain pula yang berlaku. Mungkin itulah gambaran paling sesuai untuk menceritakan ‘aksi lawak’ terbaharu Ahli Parlimen Pandan dan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli.

Ia gara-gara kehadiran beliau di Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini hari ini cuma bagi membuat laporan berhubung dua akuan berkanun berkaitan isu dana 1Malaysia Development Berhad (1MBD).
Kemunculan Rafizi di bangunan SPRM kira-kira pukul 12 tengah hari itu dianggap pelbagai penganalisis politik cuba untuk menutup kegagalan dirinya membawa bukti korupsi 1MDB yang hebat dicanangkannya sendiri sebelum ini.
Secara kebetulan Rafizi hadir tepat pada waktunya untuk mengalihkan perhatian daripada skandal kekayaan luar biasa Ketua AMK Ampang Jaya, Datuk Adam Rosly yang dihadapkan di Mahkamah Majistret di sini sebelum itu.
Justeru, Rafizi tampil di SPRM dengan hanya membawa akuan berkanun mendakwa kononnya bekas Timbalan Presiden PAS, Datuk Nasharudin Mat Isa pernah menerima dana rahsia daripada SRC, syarikat berkaitan 1MBD.
Lucunya, tiada butiran ditampilkan walhal sebelum itu, Rafizi memaklumkan konon ada bukti bagi menyokong dakwaan kes tersebut. Nasharuddin menjadi pemimpin No.2 PAS sebelum 1MDB wujud dan berundur pada 2011.
Akuan kedua pula, menafikan tohmahan oleh penulis blog, Raja Petra Kamarudin dan Badrul Hisham Shaharin berkaitan isu PKR pernah menerima wang sulit RM26 juta daripada ahli perniagaan, Datuk John Soh Chee Wen.
Badrul Hisham yang juga dikenali sebagai Chegubard dan dipecat secara zalim sebagai ahli seumur hidup parti mendakwa jutawan itu membiayai PKR dan ia lebih teruk daripada dakwaan Rafizi konon 1MDB ada bantu PAS.
Pengamat politik tempatan justeru melihat tindakan terdesak Rafizi membawa akuan sendiri ke pejabat SPRM itu bukan sahaja kelakar, tetapi jelas menyerlahkan beliau hanya membuat tuduhan secara rambang tanpa asas kukuh.
Minggu lalu, Rafizi jadi bahan kutukan netizen tempatan yang menyelar beliau biadab mempertikaikan tindakan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia menangguhkan perbahasan usul persendirian RUU 355.
Untuk rekod, Rafizi sudah banyak kali ‘kontoi’ dalam pelbagai dakwaan tertentu dan pernah menyatakan beliau sekadar bergurau apabila kalah dalam kes fitnah cincin isteri Perdana Menteri. – Agensi
Lawak Kedua:
Rupa-rupanya Rafizi Nak Tembak Azmin
Rafizi ada cara lain untuk tembak Azmin. Gunalah jalan jantan, bukan jalan pondan. Menyerang PAS dengan menempel pada nama seorang yang tiada kaitan dengan kepimpinan PAS sejak 2011, bukanlah cara jantan. 
Apabila berlaku krisis antara PAS-PKR yang memungkinkan PAS memutuskan tahaluf siyasi, Azmin menggelabah. Nadanya mula mengendur seolah-olah cuba menyejukkan suasana. Kemnya mula bertindak. PKR Selangor dikatakan mula menyokong RUU355.

Azmin dan sekutunya dalam PKR melibat bahana menanti jika PAS berputus arang. Penganalisis meramalkan beliau tidak akan menjadi MB lagi selepas PRU14. Implikasinya juga, kedudukannya dalam hierarki kepimpinan akan tercabar. Justeru, hati PAS perlu disejukkan kembali.

Sebab itulah beliau berkata pemimpin PAS dalam kerajaan Selangor tidak perlu menarik diri atas nama dan semangat Pakatan Rakyat. Naib Presiden PKR, Dr Xavier Jayakumar pula berkata pertuduhan Rafizi tidak mewakili parti PKR. Tiada kesan kepada tahaluf siyasi katanya.

Namun bagi Rafizi, Azmin perlu ditembak sebelum kedudukannya kembali teguh. Itu saja cara mudah untuk Rafizi naik lebih ke atas. Bukankah Rafizi juga membangkitkan isu rasuah seks dalam kerajaan Selangor pimpinan Azmin dulu? Apa tujuan Rafizi sebenarnya?

Dengan menembak PAS agar peluru terpantul pada tubuh Azmin, Rafizi fikir dia dapat dua ekor burung sekaligus. Rupa-rupanya tembakannya hanya terkena pelepah sayap Azmin. Usaha Azmin untuk mengendurkan amarah PAS digagalkan oleh Rafizi melalui fitnah terbaru ini.

Maka kedudukan Azmin menjadi goyah. Cita-cita untuk menjadi MB untuk penggal kedua tersirna. Manakala kedudukannya dalam kepimpinan PKR tergugat. Yang untung adalah Rafizi, si butir tahik yang berlagak hero.

PAS adalah burung yang tersasar dari tembakan Rafizi. Dentuman peluru kapur hanya mengejutkannya sebentar. Burung ini akan terus terbang tinggi dengan jatidiri sendiri. Meninggalkan Azmin, Rafizi dan PKR memperjudikan nasib di tangan Mahathir dan DAP. (TKO)

Lawak Ketiga:



Dalam perlimen olok-olok Rafizi Ramli menghina hakim mahkamah syariah kononnya dengan gaji yang sedikit meraka mungkin makan rasuah. Rafizi fikir macam dia sikit nak duit!!

Kredit
Pak Lebai Syawal Atan  (TKO)

Sekian (IH)




INFO

Peluang Kerja Di Singapura.. Dikehendaki 12 Orang, Jawatan Cleaner Condo. Kira-kira RM2500 sebulan..

Peluang Kerja Di Singapura.. Dikehendaki 12 Orang, Jawatan Cleaner Condo. RM2500 sebulan..

Sila hubungi: 

Muaz Tel 0182018342 
Aziz   Tel 0172748255

62 comments:

Anonymous said...

Ibnu Hasyim ni dah abih modal. Sekarang ni assisinate charcter pulok doh. Dah tak ramai orang percaya jarum halus ni.

Mat Gunong said...

Sebagai org yg berilmu dan bertanggujawab. Tuan Aji sepatutnya menyokong tindakan saudara Rafizi, yg tdk mengenal kawan atau lawan. Kalaulah semua ahli politik seberani dan integriti seperti beliau, pasti rakyat akan mendapat menafaatnya. Teringat lagi pada ketika dulu pas sering memainkan issu Assobiyah .Mengajar kita jgn cenderung melampau dan membuta tuli dlm setiap perbuatan. Semoga Allah membimbing kita ke jalan yg benar. Kelak menangis tersungkur di pintu syurga.

Anonymous said...

Rafizi dah mengemukaka

bukti,SD bersumpah.Bila lagi nasha nak beri bukti mengistiharkan hartanya?????


sepatutnya,orang2 yg mengaku dirinya ulama,dan bawa islam,mereka2 ini takkan terpalit dgn benda2 kemewahan dunia.

kehidupan mereka sepatutnya jumud,dan pewaris nabi.Bukan pewaris iblis.

Anonymous said...

Lawak 1: Rafizi hanya mengaitkan bekas pimpinan PAS dengan wang 1MDB!
Lawak 2: Bukan ke ada banyak cawangan PAS yang mencadangkan PAS putus dengan PKR?
Lawak 3: Rafizi tidak menghina hakim mahkamah syariah tapi menjelaskan bahawa gaji hakim syariah adalah rendah. RUU PAS hanya menekankan hukuman tetapi cadangan PH pula untuk perkasa mahkamah syariah.

Spin... jangan tak spin, sebab itulah Harakah tidak banyak terjual macam Utusan Malaysia!

Anonymous said...

Balaci-balaci ternakan parti kafir harbi DA-Pig sentiasa mencipta pelbagai dakwaan yang tidak berasas untuk memfitnah dan memburuk-buruk ajaran Islam, undang-undang Syariah, ulama Islam, pendakwah Islam, mufti, hakim mahkamah syariah, parti Islam dan umat Islam.

Membuat dakwaan tanpa sebarang bukti bererti balaci-balaci ternakan dan pemimpin-pemimpin Pakatun Haprak pimpinan Lm Gone End ketua kafir harbi adalah pendusta yang amat hina, terkutuk dan bangsat ! Ini bererti Pakatun Haprak pimpinan Lm Gone End telah gagal memenuhi syarat Burden of Proof yang mewajibkan Pakatun Haprak menunjukkan semua bukti untuk meyokong dakwaan mereka!

(1) Balaci DA-Pig 11.00 AM menulis Ibnu Hasyim ni dah abih modal. Sekarang ni assisinate charcter pulok doh. Dah tak ramai orang percaya jarum halus ni.

Jawapan kita: Balaci DA-Pig 11.00 AM telah memfitnah Ibnuhasyim. Pelbagai media massa telah mendedahkan taktik kotor yang digunakan oleh balaci pondan untuk memfitnah ulama Islam dan parti Islam dll.


(2) Mat Gunung (Tarzan labu labi?) menulis Tuan Aji sepatutnya menyokong tindakan saudara *** , yg tdk mengenal kawan atau lawan.

Jawapan kita: Ibnuhasyim tidak akan bersekongkol dengan pihak yang mencipta dan menyebarkan fitnah. Hanya Pakatun Haprak pimpinan bapak kafir harbi Lm Gone End menyokong tindakan mencipta dan menyebarkan fitnah untuk memfitnah ulama Islam dan parti Islam.

Selama ini Rfz sibuk memfitnah ulama Islam dan parti Islam dan menyokong Pakatun Islam seperti Hudud dan undang-undang Syariah seperti pindaan RUU355 dll.

(3) Balaci ternakan DA-Pig 12:20 PM menulis Rafizi dah mengemukaka bukti,SD bersumpah.

Jawapan kita mudah sahaja: MANA BUKTI? SETAKAT INI RFZ GAGAL MENUNJUKKAN SEBARANG BUKTI ! SD TANPA BUKTI ADALAH FITNAH !

KITA SEMUA BERHARAP RFZ BERHENTI DARI MENCIPTA FITNAH DAN BERTAUBAT. Orang tua pernah berkata "Dunia kata pergi, penjara kata mari! " !

Anonymous said...

Balaci 12:43 PM ternakan Lm Gone End telah menulis tiga andaian syok sendiri untuk membuat kesimpulan yang bodoh dan tidak berkaitan dengan 3 andaian tersebut.

Spin... jangan tak spin, sebab itulah orang ramai benci Pakatun Haprak pimpinan ketua kafir harbi.

Fakta:

(1) Rfz gagal menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong dakwaannya yang tidak berasas terhadap ulama Islam dan parti Islam. Ini bererti Rfz adalah pendusta kerana gagal memenuhi syarat Burden of Proof

(2) Banyak cawangan parti Islam yang mencadangkan parti Islam putus dengan PartiKencingRakyat kerana balaci dan pemimpin PartiKencingRakyat telah mengkhianati, memfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam, undang-undang syariah, ulama Islam, parti Islam, hakim mahkamah syariah dll dan PartiKencingRakyat juga telah bersekongkol dengan parti DA-Pi yang amat menentang agama Islam dan umat Islam.

PartiKencingRakyat, Parti Kuali dan DA-Pig yang terdiri dari ramai jeneral dan sangat sedikit balaci akan pupus dalam PRU14 kerana jentera piliharaya parti Islam dan umat Islam tidak akan menyokong PartiKencingRakyat !

(3) Rfz telah menghina, memfitnah dan menjatuhkan martabat Mahkamah Syariah dan menjatuhkan maruah hakim-hakim Syariah dengan membuat dakwaan yang tidak berasas iaitu hakim mahkamah syariah terbabit dengan rasuah.

Rfz juga menentang pindaan RUU355 walaupun dia tahu pindaan RUU355 bertujuan memperkasakan dan memartabatkan mahkamah Syariah dan undang-undang Syariah.
Sebaliknya

MAKA JELASLAH BALACI DAN PEMIMPIN PAKATUN HAPRAK YANG DIPIMPIN OLEH LM GONE END AMAT MEMUSUHI AJARAN ISLAM, UNDANG-UNDANG SYARIAH, ULAMA ISLAM, HAKIM SYARIAH, PARTI ISLAM DAN MENAFIKAN HAK UMAT ISLAM.

Anonymous said...

PEMBETULAN KOMEN 12:49 PM

(2) Mat Gunung (Tarzan labu labi?) menulis Tuan Aji sepatutnya menyokong tindakan saudara *** , yg tdk mengenal kawan atau lawan.

Jawapan kita: Ibnuhasyim tidak akan bersekongkol dengan pihak yang mencipta dan menyebarkan fitnah. Hanya Pakatun Haprak pimpinan bapak kafir harbi Lm Gone End menyokong tindakan mencipta dan menyebarkan fitnah untuk memfitnah ulama Islam dan parti Islam.

NOTA: Mat Gunung ini pernah memfitnah Nabi dalam komennya yang terdahulu.

Selama ini Rfz sibuk memfitnah ulama Islam dan parti Islam dan menyokong Pakatun Haprak pimpinan bapak kafir harbi menghina, memfitnah dan menentang ajaran Islam seperti Hudud dan undang-undang Syariah seperti pindaan RUU355 dll dan ulama Islam dll.

mohd shahran said...

geng monyet

Anonymous said...

Geng menyet terdiri dari balaci-balaci dan pemimpin Pakatun Tiada Harapan pimpinan Lm Gone End sibuk menyebarkan benih-benih fitnah untul memecah-belahkan perpaduan umat Islam. Monyet 1:16 PM adalah dari spesis yang sama !

Anonymous said...

SIAPAKAH PENDUSTA?

Dakwaan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli bahawa rekod hakim syariah terbabit rasuah lebih tinggi daripada hakim mahkamah sivil adalah tidak berasas dan suatu tuduhan yang serius.

Menegaskan perkara itu, Presiden Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM), Musa Awang berkata, tuduhan Rafizi telah menjatuhkan martabat Mahkamah Syariah dan menjatuhkan maruah sahabat-sahabat hakim-hakim Syariah.

Buktinya, semenjak Mahkamah Syariah ditubuhkan, hanya satu kes sahaja seorang Hakim Syarie yang disabitkan dengan kesalahan rasuah, dan itu pun bukan melibatkan jumlah wang yang banyak.

“PGSM percaya bahawa Hakim-Hakim Mahkamah Syariah berpegang kepada nas-nas Syariah dalam menjalankan tugas mereka, takwa serta percaya kepada balasan akhirat (syurga dan neraka) mengatasi imbuhan dunia yang sedikit.

“Dan kami sebagai Peguam Syarie juga adalah sebagai sahabat mahkamah yang sentiasa menjadi pemberi ingatan dan nasihat kepada Hakim-hakim Syarie untuk menjauhi perkara-perkara seperti yang didakwa Rafizi,” katanya.

Sumber: http://www.ismaweb.net/2017/04/pgsm-desak-rafizi-mohon-maaf-tarik-balik-kenyataan/

Mat Gunong said...

Terima kasih atas penjelasan tuan.. Sebab itu dari dulu sehingga kini ,langsung saya tidak tertarik dengan keterampilan islam yg parti tuan laung laung kan selama ini. Melihat dgn cara tuan memberi pendapat, Islam yg parti tuan perjuangkan hanyalah bersifat kosmetik . Sebab itu Islam phobia melanda dunia kerana pendekatan yg tidak berhemah penganutnya.

Anonymous said...

Kita telah membaca semua komen kamu Mat Gunung dan kita dapati kamu cenderung menyokong kafir harbi dan sekutu mereka menentang Islam dan menafikan hak umat Islam. Bahkan kamu pernah memfitnah dan menghina Nabi dalam komen kamu yang terdahulu. Maka kamu tergolong pada golongan musuh Islam.

Ini jelas menunjukkan tindakan kamu yang amat bertentangan dengan ajaran Islam !

Orang kafir sahaja yang akan melakukan tindakan anti-Islam, memfitnah Nabi dan menyebarkan Islamophobia !

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Geng monyet, kera, babun dan lotong adalah terdiri dari balaci-balaci dan pemimpin Pakatun Tiada Harapan pimpinan Lm Gone End sibuk menyebarkan benih-benih fitnah untul memecah-belahkan perpaduan umat Islam. Monyet 1:16 PM adalah dari spesis yang sama !

Anonymous said...

Pekebende la korang ni. Aku dtg nak tengok bikini je nih....

Mat Gunong said...

Hayatilah surah Al Asr. Adakah agamawan dan seangkatan dgn nya merasa mereka maksum. Dunia ...dunia. .

Anonymous said...

Mat Gunung,

Semua manusia di zaman ini tidak bersifat maksum tetapi yang membezakan antara umat Islam dan orang kafir dan puak munafik ialah:

(1) umat Islam (Muslim) adalah orang-orang yang berserah diri kepada Allah dan beriman dengan Rukun Iman, mentaati perintah Allah dan RasulNya, menjadi penolong agama Islam, melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran dan kesesatan dll.

(2) Munafik adalah manusia yang berpura-pura beragama Islam tetapi hati mereka tetap membenci dan memusuhi agama Islam dan berusaha melemahkan agama Islam dan umat Islam.

(3) Kafir menolak kebenaran (ajaran Islam) dan bergelumang dalam kemungkaran dan kesesatan dan meyembah selain dari Allah.

(4) Kafir harbi memusuhi, menghina, menentang dan memfitnah ajaran Islam dan menindas dan menafikan hak umat Islam.

Jika kamu mendakwa kamu beragama Islam, maka tidak wajar bagi kamu menulis komen memfitnah dan menghina Nabi dan menyokong puak kafir harbi dan puak munafik memusuhi, menghina, menentang dan memfitnah agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Sesungguhnya kamu dalam kerugian kerana kamu menyokong puak yang memfitnah, memburuk-burukkan dan memusuhi agama Islam dan ulama Islam dll dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam.

Ingatlah
orang kaya mati,orang miskin mati,
raja-raja mati,rakyat biasa mati,
umat Islam mati,
puak munafik mati,
puak kafir juga akan mati.
Semua akan mati kecuali Allah !

Ingatlah apabila kamu mati, kamu akan mendapat pembalasan di akhirat yang setimpal dengan perbuatan mu di dunia ini. You reap what you sow !

Anonymous said...

(1) umat Islam (Muslim) adalah orang-orang yang berserah diri kepada Allah dan beriman dengan Rukun Iman, mentaati perintah Allah dan RasulNya, menjadi penolong agama Islam, melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran dan kesesatan dll.////PAS ada buat ka????
(2) Munafik adalah manusia yang berpura-pura beragama Islam tetapi hati mereka tetap membenci dan memusuhi agama Islam dan berusaha melemahkan agama Islam dan umat Islam.//Macam kata kat pemimpin sendiri jerr:1981 kata ameno lain,2015 boleh sedondon dgn ameno.
(3) Kafir menolak kebenaran (ajaran Islam) dan bergelumang dalam kemungkaran dan kesesatan dan meyembah selain dari Allah.///memanglah orang kafir begitu,tapi mereka tak diminta jadi begitu
TUGAS kitalah nak tunjukkan akhlak yg baik macam nabi.(4) Kafir harbi memusuhi, menghina, menentang dan memfitnah ajaran Islam dan menindas dan menafikan hak umat Islam.
(4) Kafir harbi memusuhi, menghina, menentang dan memfitnah ajaran Islam dan menindas dan menafikan hak umat Islam.//Nabi s.a.w relex jer kena belasah dgn kafir harbi siap doa lagi,agar anak cucu mereka memelok islam,salah saorang syaidina abu hurairah..

Nak jadikan kita kafir tu hak allah,belom tentu kita ni islam memanjang terror agama,mengangap agama ni parti kita punya,ALLAH NAK TEST MANUSIA,JANGAN SOMBONG DAN TAKKABUR,sebelom allah jadikan manusia, allah jadikan makhluk jin dulu,ada jin yg terlalu taat pada allah..Tapi bila allah jadikan adam,dan allah suruh tunduk kat adam jin ni sombong kata dia lebih baik dan berilmu dari adam,jin nilah "IBLIS" yg mengangu kita sehingga hari kiamat.

Anonymous said...

Apa saja yg diketrngahkan oleh ph penyokong p akan tetap menolak menafikan n menyerang balik walaupun ianya benar dan sahih. Mereka akan bals dgn maki hamun gelaran monyrt dapig kapir etc sebab hati tealh dibutakan atas ketaksuban tehadap pemimpin2 dajal yg menggunakwn agama utk kepentingan duniawi. Maka mereka sangup menkadi khadam2 kepada dajal2 diakhor zaman. Jgn harap mereka akan hentam kerajaan yg ada sebab mereka akan patuh pada pem8mpin yg sedang berbaik2 dan sedondong langkahnya. Dulu p inilah yg kuat belasah bn n umno dgn pelbagai gelaran tapi sekrang mereklah penjilat n pelindung no 1. Benarlah apa yg dikatakan akhor zaman agamawan menjual agama demi duniawi. Yg penyokong pulak... muhasabahlah diri kamu

Anonymous said...

Jika kamu mendakwa kamu beragama Islam, maka tidak wajar bagi kamu menulis komen memfitnah dan menghina Nabi dan menyokong puak kafir harbi dan puak munafik memusuhi, menghina, menentang dan memfitnah agama Islam dan menafikan hak umat Islam.//siapa menghina nabi ni??nabi kata kat umat akhir zaman macam buih!!klu macam tu,blok pas ni yg selalu keluar cerita gambar separa lucah tak hina ajaran nabi ka?get ur fact right bro.


Sesungguhnya kamu dalam kerugian kerana kamu menyokong puak yang memfitnah, memburuk-burukkan dan memusuhi agama Islam dan ulama Islam dll dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam.///PAS kan parti politik=bukan agama,biasalah tu,comment mengoment secara politik.Siapa pulak nak menafikan orang nak mengamalkan ajaran islam,go ahead nak sembahyang duha ka,tahjud ka,nobody pertikaikan.
Ayat surah asri tu,berkenaan dgn IMAN dan AMAL(AMALAN yg ditetapkan oleh allah)berpesan-pesan pada yg HAK,dan bersabar melaksanakannya.beriman dan beramal yg "SOLEH",soleh maknanya,perintah2 yg allah tetapkan melalui pertunjuknya.ITU SAHAJA.Bukan memandai2 mengambil politik dunia,dimasukkan agama allah didalamnya.Maknanya parti tuan ni lebih hebat dari allah.Allah kata sembelih anaknya pada nabi ibrahim,buat bahtera pada nabi noah,ketuk tongkat pada nabi musa dan pada muhammad sampaikan perintah dan pertunjukku walaupun satu ayat.Tapi mereka semua lakukkan,Mereka tak buat ikut cara sendiri mengikut ilmu yg ada pada masa itu.Tapi parti tuan lebih hebat dari nabi2 dulu,ikut cara sendiri,orang tak ikut dikata kafir munafik???ada ka ajaran nabi macam tu!!nabi sendiripun tak confirm masuk syurga dgn amalannya,hanya rahmat allah sahaja.

Ajaran Nabi sebenarnya,"AMAL MAKRUF ,NAHI MUNGKAR",BERITA KEBAIKAN,DAn menhindari kemungkaran Kita umat terbaik akhir zaman sebab inilah,umat dulu umat abid,ilmu iman untuk sendiri2,tapi umat nabi S.A.W "SAMPAIKAN" walaupun sepotong ayat.
"KABIKKAN yg nabi maksudkan"membesarkan ALLAH bukan membesarkan tokguru ATAU MAHKLUK,taat perintah ALLAH,"kemungkaran YG allah masudkan" JGN syrikkan ALLAH.

takguna kita nampak gah/dapat kuasa,kereta besar,tolong sesama islam,TETAPI MEMBUAT KEMUNGKARAN YG ALLAH TAK AMPUNKAN IAITU "MENSYIRIKKAN ALLAH"

kenapa takutkkan orang kafir "ALLAH kan ada" allahpun kata siapa tolong agamaku,aku akan bantu kamu".

Anonymous said...

ahkir kata saya RESPECT blok tuan Hasim,walaupun beliau ahlipas,fikirannya masih terbuka,dan beliau setahu saya belom pernah mengkafirkan orang lagi.

Anonymous said...

JAWAPAN UNTUK BALACI MEROYAN 3:09 PM, 3:11 PM DAN 3:42 PM

Semasa kamu hidup, kamu bebas menulis apa sahaja untuk menegakkan benang basah. Malangnya kamu lupa tentang pembalasan pada hari akhirat.

(1) PARTI ISLAM PAS (PAS)

(i) Tujuan:

Tujuan atau matlamat perjuangan PAS ialah memperjuangkan wujudnya di dalam negara Malaysia sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah serta mempertahankan kesucian Islam, juga kemerdekaan dan kedaulatan negara.

(ii) Dasar:

Dasar yang diperjuangkan oleh PAS ialah lslam dengan seruannya ialah Allahu Akbar. Hukum tertinggi sekali dalam pegangan PAS ialah Kitabullah (al-Quran) dan Sunnah Rasul serta ljmak dan Qias yang terang dan nyata.

Oleh sebab itu, PAS sebagai sebuah parti Islam sentiasa berjuang berdasarkan Kitabullah (al-Quran) dan Sunnah Rasul serta ljmak dan Qias yang terang dan nyata untuk merealisasikan agama Islam sbebagai satu sistem kehidupan yang unggul lagi serba sempurna.

PAS meyakini bahawa matlamat perjuangan politiknya ialah agar negara ini berjaya diperintah berdasarkan prinsip dan dasar pemerintahan Islam kerana hanya Islam yang boleh menjamin hak dan keselamatan seluruh rakyat dan agar dakwah Islam dapat disampaikan kepada seluruh umat manusia.

وَأَنِ احْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَن يَفْتِنُوكَ عَن بَعْضِ مَا أَنزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ ۖ

"Dan hendaklah kamu memerintah di kalangan manusia dengan apa yang diturunkan oleh Allah dan janganlah kamu mengikut hawa nafsu mereka.." (Surah al-Ma'idah ayat 49)

Maka kita tidak merasa hairan melihat parti kafir harbi, parti liberal dan parti sekular di negara ini bersekutu,bersekongkol dan bekerjasama untuk menghina, memburuk-burukkan, memomok-momokkan, memfitnah dan menentang parti Islam PAS kerana PAS mahu melaksanakan dasar, matlamat dan tujuan murni melaksanakan ajaran Islam di negara ini untuk kebaikan umat Islam dan orang bukan Islam.


Anonymous said...

(2) CABARAN KITA UNTUK BALACI DAN PEMIMPIN KAFIR HARBI DAN MUNAFIK LIBERAL:

Sila namakan satu parti politik di negara ini yang mempunyai dasar, matlamat dan tujuan perjuangan secara bertulis berlandaskan Kitabullah (al-Quran) dan Sunnah Rasul serta ljmak dan Qias.

Fakta: Kita semua mengetahui semua parti kafir harbi, parti liberal dan parti sekular di negara ini tidak mempunyai dasar, matlamat atau tujuan perjuangan secara bertulis berlandaskan Kitabullah (al-Quran), Sunnah Rasul, ljmak atau Qias.

Terdapat satu parti pseudo-Islam (parti Islam palsu) yang dipimpin oleh puak liberal yang kononnya memperjuangkan Islam tetapi pada masa yang sama parti tersebut menjadi barua parti kafir harbi yang memusuhi dan menentang agama Islam dan menafikan hak umat Islam untuk melaksanakan ajaran Islam. Maka parti pseudo-Islam itu tergolong pada parti kafir harbi tersebut.

Maka kita tidak merasa hairan melihat parti kafir harbi, parti liberal dan parti sekular di negara ini bersekutu,bersekongkol dan bekerjasama untuk menghina, memburuk-burukkan, memomok-momokkan, memfitnah dan menentang ajaran Islam seperti Hudud dan undang-undang Syariah seperti pindaan RUU355 dan menindas dan menafikan hak umat Islam untuk melaksanakan ajaran Islam..

Bahkan musuh-musuh ini telah mencipta pelbagai fitnah untuk menghasut orang ramai supaya menentang ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam sebagai rakyat majoriti di negara ini.

MENAFIKAN DAKWAAN PAS BEKERJASAMA DENGAN PARTI YANG MENENTANG ISLAM:

PAS meyakini bahawa matlamat perjuangan politiknya ialah agar negara ini berjaya diperintah berdasarkan prinsip dan dasar pemerintahan Islam kerana hanya Islam yang boleh menjamin hak dan keselamatan seluruh rakyat dan agar dakwah Islam dapat disampaikan kepada seluruh umat manusia.

وَأَنِ احْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَن يَفْتِنُوكَ عَن بَعْضِ مَا أَنزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ ۖ

"Dan hendaklah kamu memerintah di kalangan manusia dengan apa yang diturunkan oleh Allah dan janganlah kamu mengikut hawa nafsu mereka.." (Surah al-Ma'idah ayat 49)

Sebarang kerjasama politik antara parti Islam PAS dan parti lain dan NGO untuk berkuasa hendaklah dengan tujuan mencapai matlamat tersebut di atas.

Tiada sebarang kerjasama PAS dengan mereka yang menentang agenda perjuangan Islam ini kerana ia adalah kerjasama atas dasar dosa dan kezaliman yang diharamkan oleh Islam.

PAS bekerjasama dengan parti lain dan NGO untuk kebaikan agama Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

(3) HUKUM MURTAD

Musuh-musuh Islam sentiasa mencipta pelbagai fitnah untuk memfitnah PAS konon PAS mengkafirkan orang yang menentang parti Islam PAS. PAS tidak membuat peraturan untuk menentukan siapa yang murtad.

Sebenarnya Allah dan RasulNya telah menetapkan peraturan bagi menentukan siapa yang murtad.

Murtad bermaksud meninggal atau keluar dari agama Islam dan memeluk mana-mana agama atau mana-mana aqidah lain atau mana-mana ajaran sesat dan menyeleweng samada dengan melalui perkataan atau melalui perbuatan atau apa-apa iktiqad, kepercayaan dan keyakinan hati.

Murtad atau keluar dari agama Islam merupakan satu jenayah besar dalam Islam; Ia dianggap kufur yang paling jijik dan keji, malah lebih keji dari kufur biasa, kerana orang murtad dianggap menghina Islam, menghina Allah S.W.T. dan Rasulullah S.A.W.

Allah berfirman, ertinya :

Dan sesiapa diantara kamu yang murtad (berpaling tadah) dari agamanya (agama Islam) lalu dia mati, sedang dia tetap kafir, maka orang yang demikian rosaklah amal usahanya (yang baik) di dunia dan di akhirat dan mereka itulah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya (selama-lamanya). (surah al-Baqarah : 217)

Rasulullah bersabda, ertinya :

Sesiapa yang menukar agamanya maka hendaklah kamu membunuhnya.
(Hadis riwayat al-Bukhari)

Perkara-perkara yang Boleh Menjadi Murtad.

Mengikut Islam, murtad boleh terjadi dengan melalui salah satu dari tiga perkara berikut; melalui perkataan, ucapan dan kata-kata, melalui perbuatan atau tingkah laku dan melalui iktiqad, kepercayaan dan keyakinan dalam hati atau niat.

a) Melalui Perkataan / Ucapan dan Kata-kata.

Murtad boleh berlaku dengan perkataan atau ucapan dan kata-kata. Apabila ucapan dan kata-kata tersebut menolak hukum-hukum Islam dan prinsip-prinsip ajaran Islam yang diketahui oleh semua orang atau kata-kata yang menghina apa-apa ajaran Islam, hukum hakam Islam, menghina Nabi Muhammad S.A.W. dan nabi-nabi lain, menghina Allah S.W.T. dan sebagainya, atau seseorang itu mengingkari Rukun Iman dan Rukun Islam, menghalalkan yang haram, mengharamkan yang halal dll.

Kata-kata (menghina atau merendahkan) mana-mana hukum Islam seperti Hudud dll boleh menyebabkan murtad.

b) Melalui Perbuatan atau Tingkah Laku.

Apabila seseorang Islam melakukan apa-apa perbuatan atau apa-apa tingkah laku yang boleh membatalkan imannya maka orang itu boleh menjadi murtad seperti sujud kepada berhala, matahari, bulan, manusia, malaikat atau kepada mana-mana makhluk lain atau melakukan ibadat terhadap selain daripada Allah S.W.T.

Mengingkari wajibnya Rukun Islam boleh menyebabkan murtad.

c) Melalui Akidah atau Kepercayaan atau Niat.

Murtad melalui akidah, kepercayaan atau niat akan berlaku apabila seseorang Islam mengingkari dalam hatinya mengenai kebenaran ajaran Islam seperti dia yakin ajaran Islam sama sahaja dengan ajaran agama lain, atau yakin bahawa agama lain lebih baik dari agama Islam, dia yakin hukum hudud (jinayah Islam) tidak layak dilaksanakan sekarang dalam masyarakat moden.

Anonymous said...

SOALAN UNTUK BALACI MEROYAN 3:09 PM, 3:11 PM DAN 3:42 PM

Apakah hukum bagi orang-orang yang menghina, memfitnah,memburuk-burukkan, menafikan, mempertikaikan, menentang dan memusuhi ajaran Islam dan undang-undang Islam seperti Hudud dll?

Anonymous said...

PAS..Parti Ajaran Syaitan berketuakan bapak dajjal peralatkan Islam.

Anonymous said...

Undi PAS = Undi lebai2 rasuah curi duit rakyat Msia 90juta.

Anonymous said...

Wah....balaci 7:20 PM dan 7:22 PM ternakan Pakatun Haprak pimpinan kafir harbi hanya pandai memaki hamun sahaja. Inilah ajaran kafir harbi yang dipimpin oleh Lm Gone End !

Mengapa balaci-balaci dedak roket ini memaki hamun? Sebab mereka tidak mempunyai sebarang bukti untuk menyokong dakwaan mereka terhadap parti Islam dan ulama Islam ! Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah !

Anonymous said...

Bosan lah...tak habis2 dengan dakwaan 90juta...tp masalahnye yg kene tangkap ketua amk keadilan...adoii...pening la khadam ni...udah ler tewww

Anonymous said...

Anak dajjal 7:31 dah jumpa bapak kat marang tak? Boleh tgk buku akaun bapak duit ada brp? Parti lebai rasuah @ Parti Ajaran Syaitan.

Anonymous said...

Anon 8:30 bosan ke dah malu..kah kah kah

Parti Ajaran Syaitan ramai lebai ambik rasuah duit curi rakyat marhaen.

Ketua amk keadilan kena tahan takde masalah bg kami yg rasional. Yg biol walaun2 mcm beruk bila bocor rahsia lebai2 makan dedak haram. Salah tetap salah tak kira sape..

An Anonymous said...

Oleh kerana husam/SR ternyata masih gagal kemukakan bukti2 TULEN maka saya sarankan husam/SR samanlah pula TGHH kerana 'gagal' menyaman husam/SR!

Barulah nampak seolah2 TULEN dakwaan husam/SR tu! Keh keh..

An Anonymous said...

Parti Aliran Najis belaan DAP! Menuduh pula arwah nak masuk PAN jika masih hidup.. dia ingat arwah sanggup jadi barua DAP macam mereka! Phuiiiii..

Anonymous said...

Lebai2 rasuah duit haram 90juta guna duit curi rakyat marhaen utk menipu walaun2 biol Parti Ajaran Syaitan peralatkan Islam.

An Anonymous said...

Setiap tuduhan secara spesifiknya perlukan bukti bro..

An Anonymous said...

Begitu juga pihak PAS secara keseluruhannya.. Kalau ada keterlanjuran ianya adalah tidak dimaksudkan sedemikian dan sudahpun meminta maaf jika si pendengar tersalah faham.. tapi tidak boleh dinafikan memang ada cyber-trooper PH yg menuduh TGHH sesat dan sebagainya.. tapi oleh kerana ianya dilakukan oleh barua DAP maka kita anggap ianya sebagai terbang di angin lalu shj..

An Anonymous said...

Sejak berbaik dgn DAP aku berbaik sangka bahawa PAN boleh mengambil peluang berdakwah kpd DAP. Tapi rupa2nya DAP yg sebaliknya telah mengajar 'akhlak Islam' kpd PAN.

Antara isi kandungan akhlak yg diajar ialah bahawa jika kita menuduh seseorang:
a. kita tak perlu kemukakan apa2 bukti pun.. yg perlu ialah kita cabar org yg kita tuduh tu agar bawa ke mahkamah.. kan mudah tu;
b. kita perlu kemukakan fitnah sehingga RM90 juta.. ehhh silap! perlu kemukakan fitnah sehingga 90 mukasurat baru padan muka org yg kena tuduh! (Kalau kita kantoi kemudian takpe, kita boleh mintak maaf di dlm atau di luar mahkamah kelak).

Hasil dari 'didikan agama' DAP kpd PAN tersebut di atas, maka kini PAN telah menobatkan DAP ke tahap yg lebih tinggi lagi dgn membolehkan DAP menyediakan:
a. si kaki kelab malam jadi pengerusi Maqasid Syariah;
b. si kafir lahanat jadi pengerusi mesyuarat belek fatwa negeri.

Takziah PAN! Mujurlah kami tendang kamu keluar dari PAS tahun 2015 di Kuala Selangor dulu!

Anonymous said...

Tahniah pemimpin2 Amanah. Allah sayang dan bagi hidayah pd kalian semua agar celik hati dan berhijrah.

PAS Parti Ajaran Syaitan skrg dipimpin lebai2 rasuah 90juta hasil duit curi rakyat marhaen.

AMANAT HADI skrg jd LAHANAT HADI dan KHADAM2 dia.

Anonymous said...

Parti lebai2 rasuah 90juta hasil duit curi ramai pondan.keh keh keh

An Anonymous said...

Ada ke bukti amanat tu kafirkan orang.. ?sedangkan mufti Perlis sendiri pun gagal menyatakan ayat yg mana satu yg mengkafirkan org! So bermakna amanat itu berjaya menyatukan org Islam dari tunduk kpd DAP sebagaimana para munafik tunduk!

Anonymous said...

Nak tahu betul ke tidak tanyalah ketua lebai beruk jual agama 90juta tuanpunya Amanat sendiri yg skrg ni jd Lahanat ke dia balik.

Anonymous said...

Kita semua telah mengetahui Parti DA-Pig yang dipimpin Lm Gone End telah dan sedang menghina, memfitnah, memburuk-burukkan dan menentang ajaran Islam, ulama Islam, mahkamah syariah dan menindas dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam.

Malangnya, pemimpin-pemimpin munafik parti liberal yang mendakwa diri mereka beragama 'Islam' telah dan sedang bersekutu, bekerjasama dan bersekongkol dengan parti kafir harbi DA-Pig menghina dan menentang ajaran Islam dan menindas umat Islam dan menafikan hak umat Islam.

Oleh sebab itu puak-puak munafik ini juga tergolong pada musuh Islam berdasarkan hukum Islam.

ALLAH BERJANJI AKAN MENYIKSA PUAK KAFIR HARBI DAN PUAK MUNAFIK:

Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya;

(Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).

Dan sesungguhnya Allah telahpun menurunkan kepada kamu (perintahNya) di dalam Kitab (Al-Quran), iaitu: apabila kamu mendengar ayat-ayat keterangan Allah diingkari dan diejek-ejek (oleh kaum kafir dan munafik), maka janganlah kamu duduk (bergaul) dengan mereka sehingga mereka masuk kepada memperkatakan soal yang lain; kerana sesungguhnya (jika kamu melakukan yang demikian), tentulah kamu sama seperti mereka. Sesungguhnya Allah akan menghimpunkan sekalian orang manufik dan orang kafir di dalam neraka jahannam.
(An-Nisaa' 4: 138-140)

Anonymous said...

Kita yakin balaci-balaci pondan Parti Angkut Najis, Parti Kencing Rakyat dan DA-Pig pimpinan sikafir harbi Lm Gone End adalah berasal dari keturunan kera, beruk dan monyet yang mengamalkan rasuah RM90 juta sebab mereka suka menulis perkataan 'kera, beruk dan monyet ' 'pondan' 'rasuah RM90 juta' berulang kali.

Seolah-olah perkataan 'kera, beruk dan monyet ' 'pondan' 'rasuah RM90 juta' ini adalah mantera jampi Pakatun Haprak untuk menyihir orang ramai supaya membenci parti Islam dan ulama Islam yang sedang berusaha melaksanakan ajaran Islam untuk kebaikan manusia di negara ini.

Kasihan beruk-beruk ternakan Lm Gone End yang telah di'brainwash' hingga ke tahap gila...Mantera sesat dan menyesatkan ini telah menyebabkan orang ramai bertambah benci terhadap Pakatan Haprak !

Anonymous said...



SEMUA PEMIMPIN PARTI ANGKUT NAJIS, PARTI KENCING RAKYAT DAN PARTI DAJJAL ANGKUT PONDAN ADALAH BERSALAH KERANA MEREKA GAGAL MENDAKWA ULAMA ISLAM DAN PARTI ISLAM.

An Anonymous said...

Rasanya yg kena laknat ialah G18 sampai kena jadi barua DAP keh keh..

An Anonymous said...

Ada bukti ke? Cer tanya lebai tokong pulak.. camana LGE boleh belek fatwa negeri pulak bukannya lebai tokong sendiri..

Anonymous said...

Beruk2 parti lebai rasuah jual agama 90juta semakin meroyan. Mungkin supply dedak dah semakin kurang..keh keh keh

Anonymous said...

Rasanya yg kena laknat ialah Hadi dan Pas parti lebai rasuah sampai kena jd barua Umno, mca, mic dan lain2 parti kafir BN.keh keh keh

Anonymous said...

Anon badut 9:28

Lebai2 pondan parti lebai rasuah jual agama 90juta hasil duit curi tapi LGE pulak yg disalahkan..pondan betul.keh keh keh

An Anonymous said...

Bila lebai tokong nak sedar diri? Ingat org Melayu tak tahu ke yg dia barua DAP?

An Anonymous said...

Cer tanya lebai tokong. Dia dpt tanah 1000 hektar ke yg bg kat sek Cina? Kalau tak dapat utk sekolah agama mmg dasar dia Barua DAP!

An Anonymous said...

Nape tak jawab.. mesti lebai tokong tak layak kan berbanding si kafir lahanat tu

An Anonymous said...

Dasar lebai tokong barua DAP!

Anonymous said...

Bilalah walaun dan Pas nak sedar korang semua barua Umno, mca, mic, gerakan dan parti kafir dlm BN?

An Anonymous said...

Macamana nak jadi barua kalau tidak bergabung dgn BN.. Kalau bergabung macam PH tu barulah boleh dipanggil barua DAP!

Anonymous said...

Kalau bergabung dgn PAS barulah boleh dipanggil barua UMNO, MCA, MIC dan GERAKAN!

An Anonymous said...

Kalau kalau tak main.. yg kita main ialah dah join PH macam PAN maka terimalah hakikat bhw mereka kini barua DAP termasuk lebai tokong jugak le..

Anonymous said...

Best ke PAS skrg jd barua lebai tokong MCA, MIC dan GERAKAN? Ketua lebai beruk PAS suruh ahli2 maafkan lebai tokong MCA. Dasar barua!

An Anonymous said...

Mulianya hati TGHH sehingga boleh memaafkan org yg menghina beliau.. tidak spt mufti perlis yg terpaksa mintak maaf kerana menghina agama lain.. Allah dah tunjuk kat dunia lagi bila tak menyokong RUU 355..

Anonymous said...

Lawak betul la aku baca komen2 korang ni.. Yg paling penting aku takkan vote parti roket tu n balaci2 dia.. muahahahahah

Anonymous said...

Undi ler MCA, MIC, GERAKAN dan parti BN, yg penting sama jer ko pun balaci jugak..kah kah kah

Anonymous said...

Anon 8:35

Pernah ke dgr Hadi mtk maaf pd org2 yg dia hina selama ni. Dgn umat Islam Amanah semua dicemuh maki hamun. Dgn kafir harbi MCA dia pulak yg suruh maafkan. Dasar barua lebai tokong MCA yg busuk hati.

An Anonymous said...

Soalan aku mana mb yg pecah rekod jadi mb tak sampai setahun jagung tu? Masuk pkr ke dap ke atau pan? Keh keh pemegang rekod tunggal.. kalau rocket man 10 tahun br dpt juara.. yg ini baru tak sampai setahun pecah rekod malaysia ehh asia tenggara ehh asia ehh dunia ehh cakerawala! Keh keh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails