Tuesday, April 11, 2017

Ini, Tony Pua Menipu &Memfitnah Rakyat. -Dr. Irmohizam Ibrahim


Dakwaan Tony Konon DAP Tak Bentang RUU Dibidas
1. DAKWAAN Tony Pua yang mendakwa bahawa rang undang-undang Persendirian atau pembangkang tidak pernah diberikan peluang walaupun dibenarkan adalah suatu kenyataan yang mustahil. Ini kerana usul Persendirian pembangkang pernah dibentangkan di parlimen dan sangat pelik jika mereka menafikannya sendiri. Pada 1977 tiga rang undang-undang Persendirian dikemukakan oleh Ahli-ahli Parlimen DAP dari Kinta, Ngan Siong Hing dan Kota Melaka yang ketika itu Lim Kit Siang. Apa yang menyedihkan, tidak pula ketua pembangkang dan Lim Kit Siang sendiri membetulkan kenyataan Tony Pua itu.
2. Inilah saat kebatilan yang nyata serta cuba untuk dicanangkan supaya rakyat percaya akan setiap pembohongan mereka. Setiap pembohongan yang dilakukan oleh Tony Pua dikatakan dapat menjamin kedudukan pembangkang. Walau apa pun, tujuan pembangkang tidak lain dan tidak bukan adalah untuk memerangkap dan memperdayakan rakyat. Adakah DAP berani memecat Exco PAS di Selangor kalau benar mereka tidak bersetuju dengan rang undang-undang persendirian yg dibawa oleh Ahli Parlimen Marang. Harap Tony Pua boleh memperjelaskanya dan melakukannya tanpa perlu beremosi di media sosial.
3. Sebagai seorang Ahli Parlimen, Tony Pua harus berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan. Sememangnya tugas parti pembangkang adalah untuk senantiasa membangkang, tetapi janganlah sampai menipu dan memfitnah rakyat. Saya juga mengharapkan rakyat terutamanya yang beragama Islam boleh bangkit utk mengutuk kenyataan Tony Pua yg dilihat mencampuri dan mempertikaikan urusan RUU yang berkaitan Islam sebagai agama persekutuan negara.
Datuk Seri Dr. Irmohizam Ibrahim,
Ahli Majlis Tertinggi UMNO
Merangkap Ahli Parlimen Kuala Selangor

4 comments:

Anonymous said...

Aikkkkk...
Kata dulu demo ni buang masa.
Tapi pasai apa blh betdemo pulak.

Keh5
Lobai2
Jilat balik TAHI kamu lobai

Anonymous said...

Geng lebai2 beruk ibarat meludah ke langit..

Anonymous said...

Puak kafir harbi DA-Pig dan munafik liberal ibarat kencing dan berak ke langit, air kencing dan tahi kembali jatuh ke muka pemimpin afir harbi DA-Pig dan munafik liberal sendiri. Puak BEBAL ini tidak belajar tentang graviti.

IrWrWs said...

Lobai Pangkor 2 jilat tahi PAP. Kesiaannn..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails