Saturday, April 15, 2017

Tuduhan YB Rafizi Bersumberkan 'Dengar Cakap', Ini Jawab Nasharudin..


KENYATAAN media kredibiliti YB Rafizi sangat meragukan dengan tuduhan yang bersumberkan 'dengar cakap'.
Demikian penjelasan Dr Mohd Khairuddin bin Aman Razali mewakili  Dewan Uama PAS Pusat.
Lihat 20 perkara ini..
1. Sidang media oleh YB Rafizi dalam isu tuduhan kaitan PAS dengan dana 1MDB menunjukkan betapa beliau seorang yang tidak berkredibiliti dan tidak boleh dipercayai. Bagaimana beliau boleh membuat tuduhan berasaskan sangkaan dan sumber yang tidak jelas?
2. Sekiranya bekas pegawai SPRM yang dirujuk oleh beliau sebagai sumber tuduhan beliau adalah orang sama yang saya dan beberapa pimpinan PAS temui sebelum ini untuk mendapatkan penjelasan berkaitan siasatan isu 1MDB, maka sangat jelas bahawa YB Rafizi agak bermasalah dalam menilai maklumat yang disampaikan kepada beliau.
3. Dalam pertemuan kami, bekas pegawai tersebut menyebut bahawa beliau "merasakan" pernah melihat sekeping cek dalam fail seorang peguam "seimbas lalu" sahaja yang "dirasakan" mempunyai nama seseorang yang pernah ada kaitan dengan PAS.
4. Berulang kali saya minta dibuat pengesahan nama. Beliau menyatakan hanya melihat sepintas lalu sahaja. Justeru, kami meminta beliau membuat pengesahan dan mendapatkan kembali fail tersebut. Beliau berjanji untuk mengusahakannya walaupun agak sukar kata beliau kerana fail tersebut bukan lagi berada pada tangan beliau.
5. Beliau juga tidak menyatakan jumlah wang yang terkait dan juga tidak dapat menyatakan tarikh berkaitan. Semuanya hanya bersifat maklumat lisan tanpa sebarang dokumen dan sebarang evidence.
6. Kami menganggap ianya hanya satu bentuk maklumat yang sangat longgar dan tidak sesuai utk dijadikan isu atau diambil tindakan lanjut secara lebih konkrit.
7. Sehingga kini segala dokumen yang kami perlukan belum dibekalkan oleh pegawai SPRM berkenaan (sekarang beliau adalah pesara).
8. Kenyataan YB Rafizi juga hanya bersumberkan maklumat pegawai SPRM secara lisan dan kenyataan itu juga tidak disertakan dengan sebarang bentuk maklumat terperinci mahupun sebarang dokumen pembuktian.
9. Persoalannya; bolehkah sumber maklumat yang kabur dan tidak jelas sebegini dijadikan asas kepada sesuatu pertuduhan? Seterusnya disebarkan pula ke seantero dunia yang boleh menyebabkan kezaliman terhadap seseorang dengan tuduhan yang tidak selayaknya?
10. Kaedah pengadilan Islam yang diterima oleh dunia pengadilan menyebut:
"Bukti adalah kewajipan ke atas pendakwa"
Adakah sumber maklumat yang tidak jelas sebegitu adalah "bukti"?
11. Kaedah pengadilan juga menyatakan:
"Seseorang itu secara asasnya adalah bebas daripada sebarang tuduhan".
12. Mungkin kegelojohan mencipta isu untuk menarik khalayak bagi kepentingan politik sempit mendorong beliau melakukan sesuatu yang tidak beretika.
13. Kenyataan YB Rafizi yang bersifat tuduhan ini adalah dalam konteks niat jahat memalitkan isu ini kepada PAS dengan bersandarkan "cakap dengar" sahaja tanpa sebarang pembuktian.
14. Orang yang dituduh pula tiada lagi kaitan dengan PAS. Jika ada kaitan sekalipun apa bukti sebarang transaksi kewangan kepada PAS daripada individu yang dituduh itu. Semuanya hanya bersifat sangkaan untuk mencipta persepsi jahat. Betapa ramai rakyat Malaysia yang jatuh berdosa menyebarkan tuduhan kerana ia dicetuskan oleh seorang bergelar YB.
15. Rakyat telah menilai betapa gelojohnya YB Rafizi membuat tuduhan berasaskan cakap dengar hanya semata-mata kebencian kepada PAS dan juga semata-mata kerana menentang RUU 355 yang diusahakan oleh PAS.
16. Justeru, saya menyeru YB Rafizi untuk segera bertaubat kepada Allah daripada dosa merosakkan nama seseorang dengan tuduhan palsu dan tuduhan yang tidak mempunyai asas yang jelas dan kabur.
Allah berfirman
  • "Dan orang-orang yang menyakitkan orang-orang beriman lelaki dan perempuan dengan sesuatu yang tidak dilakukannya maka mereka telah menanggung kejahatan tuduhan palsu (buhtaan) dan dosa yang sangat nyata". Surah al-Ahzab ayat 58.

17. Berkata seorang tokoh ulamak terkenal, Syeikh Muhammad Solih al-Munajjid
  • "sesungguhnya sangkaan jahat dan kegopohan menuduh telah menakutkan ramai yang tidak berdosa dan menzalimi ramai manusia. Menjadi sebab orang yang soleh diketepikan tanpa sebab yang syarie. Membangkitkan permusuhan dan siri-siri kezaliman daripada golongan yang jahil yang menyebarkan berita, sangkaan penuh dosa, umpatan yang jahat dan tuduhan palsu. Sesungguhnya tuduhan kepada orang yang tidak bersalah dengan tuduhan palsu, hanya berupa sangkaan dan telahan dan tuduhan terhadap orang Islam melakukan sesuatu yang tidak dilakukan, kesudahannya sangat buruk di dunia dan di akhirat." rujuk https://almunajjid.com/8087

18. Suka juga disebut bahawa pegawai SPRM berkenaan menganggap pembangkang sebagai " bodoh" apabila memfokuskan pada 1MDB yang tiada bukti yang kukuh (kerana tiada penyiasatan terperinci) sedangkan bukti yang boleh disiasat menurut penyiasatan mereka adalah melibatkan SRC. Itu pandangan beliau.
19. YB Rafizi juga sangat kuat berbohong apabila menuduh PAS tidak pernah berbicara tentnag 1MDB. Sedang PAS konsistan berbicara tentang isu 1MDB sejak dahulu berasaskan kepada beberapa prinsip antaranya prinsip kerajaan berniaga, perniagaan bermodalkan hutang, hutang dijamin kerajaan melibatkan dana awam dan hutang berasaskan riba. Semua prinsip ini adalah asas kepada penolakan PAS terhadap 1MDB bukan hanya fokus kepada kegagalan bisnes 1MDB.
20. Saya rasa YB Rafizi perlu fokus pada tuduhan oleh Chegu Bard yang telah tersebar bahawa beliau dan PKR menerima wang daripada John Soh yang terlibat dengan pelbagai skandal salah laku kewangan sehingga merengkok di dalam penjara di Singapura sekarang.
Sekian. Jumaat 14 hb April 2017 http://www.facebook.com/drtakiri/
Hasil carian imej untuk rafizi ramli
Maka bertaubatlah wahai Ahli Parlimen Pandan daripada dosa-dosa fitnah itu. Lihat berita ini..
KUALA LUMPUR, 17 Rejab 1438H, Jumaat – Dewan Uama PAS Pusat menasihati Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli supaya segera bertaubat kepada Allah swt di atas dosa-dosanya yang sering merosakkan nama-nama baik orang lain demi kepentingan politik.
Mengesali fitnah Rafizi itu, Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Dr. Mohd Khairuddin Aman Razali at-Takiri berkata, rakyat telah menilai betapa gelojohnya pemimpin PKR itu dalam membuat tuduhan yang berasaskan kebencian serta berdasarkan cakap -cakap dan dengar-dengar sahaja.
“Semuanya hanya bersifat sangkaan untuk mencipta persepsi jahat. Betapa ramai rakyat Malaysia yang jatuh berdosa menyebarkan tuduhan kerana ia dicetuskan oleh seorang bergelar Yang Berhormat.
“Allah S.W.T berfirman dalam surah al-Ahzab ayat 58 (Dan orang-orang yang menyakitkan orang-orang beriman lelaki dan perempuan dengan sesuatu yang tidak dilakukannya maka mereka telah menanggung kejahatan tuduhan palsu dan dosa yang sangat nyata),” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Rafizi semalam, membuat tuduhan ke atas bekas Naib Presiden PAS yang kini Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Gerakan Kesederhanaan Global (GMMF), Datuk Dr. Nasharudin Mat Isa kononnya menerima duit daripada akaun Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Rafizi dipercayai membuat tuduhan secara terbuka itu bagi mengalih perhatian orang ramai daripada kisah penentangan PKR terhadap usaha memperkasakan peranan Mahkamah Syariah yang menimbulkan kemarahan umat Islam Malaysia. 
Kenyataan Rafizi itu Adalah Fitnah dan Berniat Jahat Kepada Saya dan Pas.
Ini, kenyataan akhbar oleh Dato' DR. Nasharudin Mat Isa Mengenai Dakwaan dan Akuan Berkanun yang Dibuat oleh Rafizi Ramli
Dengan merujuk kepada kenyataan Sdr. Rafizi Ramli bertarikh 13.4.2017, saya dengan ini menegaskan bahawa segala pernyataan beliau yang melibatkan saya adalah tidak ada kaitan dengan diri saya malah kenyataannya itu adalah fitnah dan berniat jahat kepada saya dan Parti Islam Se-Malaysia (PAS). 
Saya dengan ini juga menafikan dengan sekeras-kerasnya pernah menerima apa jua bentuk bayaran dan/atau sumbangan daripada sumber-sumber seperti yang dinyatakan oleh beliau melalui tuduhan yang tidak berasas dalam Kenyataan Bersumpah (SD) tersebut. 
Ingin juga saya menegaskan bahawa bukan sahaja saya bersedia untuk bekerjasama dalam sebarang siasatan oleh pihak SPRM bahkan saya juga telah menyerahkan kepada pasukan peguam untuk langkah seterusnya termasuklah memulakan tindakan undang-undang dan apa jua tindakan yang wajar untuk dilakukan menurut lunas undang-undang yang mana dianggap wajar dan suai manfaat.
Dato’ Dr. Nasharudin Mat Isa |  Kuala Lumpur  | 14 April 2017
(IH)
INFO

Peluang Kerja Di Singapura.. Dikehendaki 12 Orang, Jawatan Cleaner Condo. Kira-kira RM2500 sebulan..

Peluang Kerja Di Singapura.. Dikehendaki 12 Orang, Jawatan Cleaner Condo. RM2500 sebulan..
Sila hubungi: 

Muaz Tel 0182018342 
Aziz   Tel 0172748255


55 comments:

Anonymous said...

Soalan killer yang amat ditakuti oleh balacai-balaci ternakan DA-pig:

SOALAN: MANA BUKTI RASUAH RM90 JUTA?

JAWAPAN: TIADA BUKTI. SEMUA DAKWAAN PAKATUN HAPRAK PIMPINAN LM GONE ENG TERHADAP ULAMA ISLAM DAN PARTI ISLAM ADALAH FITNAH !

KESIMPULAN : PAKATUN HAPRAK ADALAH PAKATAN DAJJAL YANG AMAT MEMUSUHI AGAMA ISLAM DAN UMAT ISLAM

Anonymous said...

Nama bekas timbalan presiden PAS Datuk Nasharudin Mat Isa tidak pernah dibangkitkan dalam siasatan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC), kata pengerusi badan parlimen itu.

Datuk Hasan Arifin berkata pendedahan yang dibuat Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli semalam, mendakwa Nasharudin menerima wang berkait 1MDB, tidak pernah dibincangkan dalam PAC.


Sekarang jelas balaci-balaci buta, bisu, pekak dan dungu ternakan parti kafir harbi DA-Pig telah memfitnah ulama Islam dan parti Islam.

Kejahatan, pendustaan, kedunguan, kebiadapan kesesatan dan kezaliman balaci-balaci kafir harbi adalah akibat dari tidakan balaci-balaci dungu makan dedak babi cap roket yang tidak mempunyai cap 'HALAL'.

Anonymous said...

pembetulan:

Kejahatan, pendustaan, kedunguan, kebiadapan kesesatan dan kezaliman balaci-balaci kafir harbi adalah akibat dari tindakan balaci-balaci dungu makan dedak babi cap roket yang tidak mempunyai cap 'HALAL'.

Anonymous said...

Nampaknya Rfz sedang menempah penginapan percuma dalam hotel tanpa bintang dengan makanan, minuman dan uniform percuma ! SD 'hearsay' makan tuan !

zaharuddin Ahmad said...

Begitu lah...Cara-caranya nak mengelirukan. ...
Jual ayat ayat al-quran/hadis ...supaya orang-orang kampung
percaya... yang jelas.zaman dah berubah...
Pemimpin PAS kena ikhlas/tulus. dalam pendirian dan perjuangan
kena ubah. cara yang dipakai sekarang ni..dah lapuk
(Kita bukan kedepan. ..kita kebelakang)

Anonymous said...

Kalau PAS benar,saman saja Rafizi jangan asyik buat penapian.Kalau setakat penapian budak tadika pun boleh buat.

Anonymous said...

Suruh belajar agama tak nak, siapa yang tuduh orang itu kena bawa bukti.

Anonymous said...

tuduh xda bukti budak belum tadika pun boleh buat

Anonymous said...

Saman lah CIBAI ! Gua nak tau siapa yang penyangak!
Atau Dasar Beruk atas Pokok!

Anonymous said...

Balaci 9:02 PM telah membuat dakwaan tanpa sebarang bukti maka dakwaan tersebut adalah dakwaan karut dan tidak bertanggung jawab.

Kita cabar balaci 9:02 PM untuk membuktikannya sekarang. Kalau setakat buat dakwaan yang tidak berasas, budak tadika pun boleh buat.

Anonymous said...

Balaci 9:06 PM,

Nampaknya kamu ini sangat jahil dan dungu kerana kamu menulis komen secara membabi buta tanpa memahami istilah undang-undang Burden of Proof yang mewajibkan pihak yang membuat dakwaan menunjukkan semua bukti kukuh untuk menyokong dakwaan mereka terhadap ulama Islam dan parti Islam.

Nampaknya pihak yang membuat dakwaan terhadap ulama Islam dan parti Islam telah gagal menunjukkan sebarang bukti ! Kamu sendiri pun tidak mempunyai sebarang bukti.

Anonymous said...

Beruk 9:25 PM ternakan kafir harbi adalah beruk yang tidak bermoral yang berasal dari Planet of the Apes ! Dasar Beruk atas Pokok!

Anonymous said...

rafizi tak boleh dedah bukti sbb semua maklumat berkaitan 1mdb diOSAkan. dlm parlimen pun tak boleh bahas.

rafizi buat akuan utk memancing pas supaya saman dia. dimahkamah nanti barulah bukti2 boleh didedahkan.

Anonymous said...

Parti lebai perasuah mcm pondan..jumpa rafizi di mahkamahlah..walaun2 beruk Pas dah terlompat2 nak tgk bukti.

Anonymous said...

Undi PAS = Undi lebai2 perasuah dedak haram hasil songlap duit rakyat

Anonymous said...

kalau cukup bukti boleh dakwa di mahkamah..xyah tggu saman

Anonymous said...

Rafizi dah bawa perkara ini ka sprm,tunggu tindakkan pegawai sprm sahaja lagi.

Kalau pas tak bersalah ,saman ajelah.nak berdolak-dalik kata tak ada bukti,BUKTI dah ada brother!!!Rafizi has done his part,with proof.

Begitu juga kes balak kelantan,bukti dah dikemukakan pada sprm dah lebih setahun,sampai sekarang tak ada tindakkan,MACAMANA NI NAK BUAT HUDUD,Bila bukti dah ada,tak ada tindakkan.

Anonymous said...

Rafizi dah offer dirinya ditangkap polis kalau dia menipu dlm SD. Parti lebai perasuah 90juta tunggu apa lagi..pegilah buat report polis atau saman Rafizi di mahkamah.

Itu pun kalau lebai2 Pas bkn pondanlah.

Anonymous said...

Salam, statement Rafizi jelas disebut Akuan Bersumpah. Dah disebut juga kalau salah apa risikonya. So yang kata Rafizi buat tuduhan tanpa bukti, tak perlu cakao banyak, buat report polis.

Anonymous said...

PAS adalah parti yang menunggang agama untuk kepentingan sendiri, bukannya kerana lillahitaala.

Anonymous said...

Dok tuduh org sana rasuah org sini rasuah, tup2 hah chegu baard pulak tuduh rafizi terima rasuah drpd john soh sama mcm kes rasuah peg.khas si adam dan peg khas si hilman ...apalagi rafizi gunalah cara terbalik ko tu pi saman chekgubard...jgn pulak nnt time turn ko yg kena tuduh, ko pulak mintak chekgubard bukti...

Anonymous said...

Anon 12.00...Iyalah tunjuk bukti..klu bukti kelaut mmg la sprm tak layan der...

Kereta perompak nombor lain. Nombor kete lain yg dijadikan bukti mmg la tak sabit.

Satu lagi ko tau ke ada bukti yg dah diserahkan pada sprm..? Sprm ada dedahkan ke bukti yang diorang dapat tu pada ko? Klu tak ada ko ni kira gebang kosong je lah sama jenis mcm husam...Setakat gebang kosong lebih baik diam je lah....

Anonymous said...

Eh eh anon 12:52 ko ni tuhan ke tahu org lillahitaala ke tak.
Klu DAP tu mmg lillahitaala sangat la bagi korang sbb mmg semua orang faham dasar khadam kuali yg dah tak tau beza yang mana masjid yang mana tokong dan yang mana kuil. Yelah sampai fatwa pun mntak orang kafir harbi dap yang luluskan..tak ke confuse luar biasa tu...

Anonymous said...

Rafizi seorg yg berani mengisytihar harta dan pendapatan beliau sepjg jd MP. Lebai2 perasuah Pas sekor pun tak pernah buat.

Kalo Rafizi menipu dlm SD dia sanggup jd banduan. Knp lebai2 pondan dlm Pas sekor pun tak berani gi report polis atau buat saman fitnah di mahkamah?

Walaun2 beruk ni nak tipu sape tak tahulah..alih tiang gol ke chegu bard pulak. Rafizi dah buat akuan bersumpah menafikan semua tuduhan.

Lebai2 dedak Pas parti perasuah duit songlap bila nak buat akuan bersumpah pulak? Takde maruah parti jual agama ni.

Anonymous said...

Anon 1:08 nak tahu sape gebang kosong kita tgk lah nnt samada parti lebai2 perasuah ni ada tak yg berani buat report polis atau saman fitnah Rafizi di mahkamah. Biasanya yg suka gebang kosong tu puak2 hamPAS.

Anonymous said...

Tak perlu jd tuhan..guna otak dan akal yg dikurniakan Allah..nilai akhlak lebai2 dan ketuanya yg serupa dajjal tu dah boleh tahu Islam diperalatkan dan hukum Allah dipermainkan oleh Pas parti politik penunggang agama.

AMANAT HADI dah berubah kpd LAHANAT HADI dan PAS.

Anonymous said...

Yb Rafizi dah kata kalau dia cakap tak betul buat report polis. Kenapa lobai2 dan butir2 tahi sampai sekarang tak berani buat report polis dan dakwa di mahkamah. Kalau stakad main nafi2 ja...dah berlonggok kami dengar dr mulut longkang lobai2..semua tak boleh pakai...menipu dr dulu.

Anonymous said...

Allah kurnia otak kepada pemimpin pan bila kalah bertanding pangkat, keluarlah drpd parti. Klu menang bertanding maka parti tu suci. Bila kalah bertanding tiba parti jadi tak suci...gitu la kot maksudnya

Allah bagi akal dan otak kpd pan agar memilih kafir harbi menjadi penentu hukum hakam Islam...
Berotak dan berakhlak sangat laaa khadam yer...

MAHA FIRAUN YG SELALU DIGELAR DAN DIBANTAI MAT SABUN sekarang dah berubah jadik apa pulak ya?

Mat sabun marah kepada pencuri tabung masjid. Tapi setelah perompak bersara mat sabun mengambil pencuri itu sebagai guru bagi mendapatkan pengalaman mencuri drpd si pencuri. Jadi idola lagi...

Berotak dan berakhlak laaaa sangat ye.

Anonymous said...

Rafizi pergi lapor polis chegu bard dah tuduh dia dapat dedak rasuah drpd john soh. Rafizi pergi buat report jugak dgn org2 muda keliling dia yg kaya raya tu. Taik berlonggok kat dalam rumah, tapi sibuk nak cakap rumah orang lain longkangnya kotor.

Anonymous said...

Haritu penyokong khadam cakap kalau nafi dah cukup membuktikan tak bersalah. Sekarang penyokong khadam dh ubah sttmnt nafi2 je tak cukup...

Hai malangnya pakatan harapan...dulu ingatkan professional ramai dtg drpd pkr. Rupanya dgn apa yg berlaku hari ini barulah tahu professional dlm pembangkang majoritinya datang drpd mana..

Anonymous said...

Kalau dah cukup bukti. Serah jer pada sprm atau polis. Kenapa perlu tunggu pas saman. Lagi pun ini tak ada kena mengena dengan pas.
Kenapa bodoh sangat...

Anonymous said...

Dah tuan punya badan nafi... AlTakiri pun ragu...

Apa lagi, saman la... Lapor polis... Biar siasat.

Cuma...jangan jadi macam saman SR dan Husam. Dah masuk berbulan2...kata akan saman dlm masa sebulan!

Anonymous said...

Anon 2:45

Allah sayang dan beri hidayah pd pemimpin2 Amanah dari terus tersesat dan terpesong akidah dibwh pimpinan lebai rasuah Hadi Awang munafik pemecahbelah ummah dan kaum di Msia.

Skrg yg sokong PAS hanya walaun2 biol yg taksub je. Bila Hadi dihina sbg ketua beruk oleh mca..walaun2 beruk yg dtg bg sokongan tak sampai 50ekor. Org melayu tak boleh ditipu lg.

Berhentilah nak mengapikan sentimen dan perkauman skrg. Dah tak laku..sbb tu Hadi munafik terpaksa berkerjasama dgn parti penyamun Umno sbb hasutan dia mcm dulu2 org melayu dah tak layan. Cukup2lah peralatkan agama menipu Allah dan ahli2 parti.

Jadilah hamba Allah yg berotak dan berakal bkn hamba kpd manusia dan parti politik.

PAS..Parti Ajaran Syaitan berketuakan bapak dajjal.

Anonymous said...

Parti lebai2 perasuah PAS ni penuh dgn pondan agaknya. Asyik cakap besar berdegar2..nak buat report polis pun kecut. Apa lagi nak jumpa Rafizi di mahkamah. Rafizi dah siap offer diri ditangkap kalau menipu dlm SD. Walaun2 beruk asyik dok pusing cerita.

Undi PAS = Undi lebai2 rasuah haram hasil songlap duit rakyat Msia.

Anonymous said...

Anon 6:55 ko yg bodoh

Mmg rafizi dah serah bukti pd SPRM. Tengok je nnt money trail masuk bank lebai2 Pas yg rasuah.

Yg peliknya, boleh pulak supplier rasuah ke parti lebai dedak jd panel penasihat SPRM. Apalah nak jd dgn sistem di Msia skrg. Patutlah parti lebai perasuah sanggup bekerjasama dgn parti penyamun.

Skrip penyamun tarbus Umno kpd parti lebai2 rasuah Pas

1 utk kau
2 utk aku
3 utk kau
6 utk aku sampailah mamposss

Anonymous said...

KEPADA BERUK-BERUK TERNAKAN KAFIR HARBI DA-Pig YANG TELAH MEMBUAT PELBAGAI DAKWAAN KARUT DAN TIDAK BERASAS TERHADAP ULAMA ISLAM, HAKIM MAHKAMAH SYARIAH, AGAMA ISLAM, UMAT ISLAM DNA PARTI ISLAM, KITA NAK TANYA SATU SOALAN SAHAJA:

MANA BUKTI? DAKWAAN TANPA BUKTI ADALAH FITNAH !

BILA GENG BERUK INI MAMPUS BOLEHLAH KONGSI NERAKA DENGAN LM GONE END !

Anonymous said...

Anon 9:54am..

Haah betul sangat la tu pemimpin pan keluar pas kerana nak perbetulkan akidah dan tersesat iaitu setelah kalah dan hilang pangkat bertanding...sewaktu ada pangkat akidah betul....

dap pula telah memberikan jalan yang lurus kepada pemimpin pan supaya berkiblatlah terus kepada mereka dan tak perlu bersembunyi lagi...

Anonymous said...

Anon 10:09

Ayat supplier rasuah ke parti lebai dedak jadi panel penasihat SPRM yg tak tahan tu...nmpk sangatlah tak tau perkembangan.
Sebelum komen make sure tau fakta. Baca pelan2 dan sampai habis. Klu masih tak faham carik article lain dan baca kronologi.
Klu tak komen tu memalukan diri sendiri jer der...

Anonymous said...

Anon 1:19

Hebat m.mana pun rafizi tapi klu bab agama diambil lebih kurang pun tak berguna klu di Malaysia ni...rafizi seorang lulusan perakaunan, ofcoz bab simpan2 duit dan teknik magic ni dlm jari dia. Dia well prepared...trustee akaun dan a few method lagi boleh dibuat...

Tapi satu la seterer terer mana pun pasti ada loophole...cuma bhgn risikan gov nak atau tak nak aje utk buat..serupa jugak la audit akaun syarikat...mmg la boleh buat magic klu buat YE audit. Tapi klu lhdn audit team turun buat thorough check tiada apa yg tidak boleh dijumpai...

Anonymous said...

Kalau ada sesiapa drpd JPA yg terbaca blog dn komen ni. Sy cadangkan agar SPRM mengambil lebih ramai staff2 lulusan perakaunan didalam team penyiasat. Lebih baik lagi ambil mereka2 yang ada experience luas didlm audit firm dan private sector. Akaun ni byk tricky. Klu silap fahaman dan penerangan itu yg kadang2 AG terpaksa reject case.
Ini untuk membendung org2 mcm rafizi ni drpd makin ramai berada di pasaran..
Tapi satu la constrain dia dimana accountant yg certified dn byk experience ni pulak gaji dah mahal dan mungkin exceed budget utk diabsorb dlm team penyiasat.

Anonymous said...

Anon 10:26 walaun beruk yg terloncat2 marah merata2 tpt kerana malu..ketua lebai beruk dihina tak byk beruk2 dtg bg sokongan kerana terkejut beruk.

Anonymous said...

Parti lebai rasuah 90juta ramai pondan.

Anonymous said...

Anon 1:34

PAS..Parti Ajaran Syaitan berketuakan dajjal peralatkan Islam.

An Anonymous said...

Sejak berbaik dgn DAP aku berbaik sangka bahawa PAN boleh mengambil peluang berdakwah kpd DAP. Tapi rupa2nya DAP yg sebaliknya telah mengajar 'akhlak Islam' kpd PAN.

Antara isi kandungan akhlak yg diajar ialah bahawa jika kita menuduh seseorang:
a. kita tak perlu kemukakan apa2 bukti pun.. yg perlu ialah kita cabar org yg kita tuduh tu agar bawa ke mahkamah.. kan mudah tu;
b. kita perlu kemukakan fitnah sehingga RM90 juta.. ehhh silap! perlu kemukakan fitnah sehingga 90 mukasurat baru padan muka org yg kena tuduh! (Kalau kita kantoi kemudian takpe, kita boleh mintak maaf di dlm atau di luar mahkamah kelak).

Hasil dari 'didikan agama' DAP kpd PAN tersebut di atas, maka kini PAN telah menobatkan DAP ke tahap yg lebih tinggi lagi dgn membolehkan DAP menyediakan:
a. si kaki kelab malam jadi pengerusi Maqasid Syariah;
b. si kafir lahanat jadi pengerusi mesyuarat belek fatwa negeri.

Takziah PAN! Mujurlah kami tendang kamu keluar dari PAS tahun 2015 di Kuala Selangor dulu!

An Anonymous said...

Sejak berbaik dgn DAP aku berbaik sangka bahawa PAN boleh mengambil peluang berdakwah kpd DAP. Tapi rupa2nya DAP yg sebaliknya telah mengajar 'akhlak Islam' kpd PAN.

Antara isi kandungan akhlak yg diajar ialah bahawa jika kita menuduh seseorang:
a. kita tak perlu kemukakan apa2 bukti pun.. yg perlu ialah kita cabar org yg kita tuduh tu agar bawa ke mahkamah.. kan mudah tu;
b. kita perlu kemukakan fitnah sehingga RM90 juta.. ehhh silap! perlu kemukakan fitnah sehingga 90 mukasurat baru padan muka org yg kena tuduh! (Kalau kita kantoi kemudian takpe, kita boleh mintak maaf di dlm atau di luar mahkamah kelak).

Hasil dari 'didikan agama' DAP kpd PAN tersebut di atas, maka kini PAN telah menobatkan DAP ke tahap yg lebih tinggi lagi dgn membolehkan DAP menyediakan:
a. si kaki kelab malam jadi pengerusi Maqasid Syariah;
b. si kafir lahanat jadi pengerusi mesyuarat belek fatwa negeri.

Takziah PAN! Mujurlah kami tendang kamu keluar dari PAS tahun 2015 di Kuala Selangor dulu!

An Anonymous said...

Sejak berbaik dgn DAP aku berbaik sangka bahawa PAN boleh mengambil peluang berdakwah kpd DAP. Tapi rupa2nya DAP yg sebaliknya telah mengajar 'akhlak Islam' kpd PAN.

Antara isi kandungan akhlak yg diajar ialah bahawa jika kita menuduh seseorang:
a. kita tak perlu kemukakan apa2 bukti pun.. yg perlu ialah kita cabar org yg kita tuduh tu agar bawa ke mahkamah.. kan mudah tu;
b. kita perlu kemukakan fitnah sehingga RM90 juta.. ehhh silap! perlu kemukakan fitnah sehingga 90 mukasurat baru padan muka org yg kena tuduh! (Kalau kita kantoi kemudian takpe, kita boleh mintak maaf di dlm atau di luar mahkamah kelak).

Hasil dari 'didikan agama' DAP kpd PAN tersebut di atas, maka kini PAN telah menobatkan DAP ke tahap yg lebih tinggi lagi dgn membolehkan DAP menyediakan:
a. si kaki kelab malam jadi pengerusi Maqasid Syariah;
b. si kafir lahanat jadi pengerusi mesyuarat belek fatwa negeri.

Takziah PAN! Mujurlah kami tendang kamu keluar dari PAS tahun 2015 di Kuala Selangor dulu!

An Anonymous said...

Parti Aliran Najis belaan DAP! Menuduh pula arwah nak masuk PAN jika masih hidup.. dia ingat arwah sanggup jadi barua DAP macam mereka! Phuiiiii..

An Anonymous said...

Oleh kerana husam/SR ternyata masih gagal kemukakan bukti2 TULEN maka saya sarankan husam/SR samanlah pula TGHH kerana 'gagal' menyaman husam/SR!

Barulah nampak seolah2 TULEN dakwaan husam/SR tu! Keh keh..

An Anonymous said...

Hari tu dia kata arwah masuk PAN dan kini restu kerjasama dgn Tun M. Betapa hinanya dia ni letakkan taraf arwah TGNA iaitu disamatarafkan dgn barua DAP dan kini dgn Pengkhianat Negara yg takde banyak bezanya dgn Najib..

Anonymous said...

PAS parti lebai2 rasuah pondan.

Anonymous said...

Lebai2 Pas yg makan duit rasuah haram. DAP jugak yg disalahkan. Pondan betul.kah kah kah

Anonymous said...

Rapiji dan dapig songlap 2 billion kerajaan selangor. Khalid ibrahim kumpul resrvd, diorang tukang perabih. Elok sgt la tu kan

Anonymous said...

Katanya lebai Pas makan rasuah tapi pimpinan2 pakatun yg keluar masuk sprm..

Anonymous said...

Jgn terkezut dap juga di swing pengundi2 Cina nnt sptmana mca

An Anonymous said...

Cer tanya ulamak tokong berapa hektar dapat dari tanah 1000 hektar di Perak?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails