Wednesday, April 12, 2017

Pemimpin PKR Mahu Azan Surau Masjid Mesti Dapat Kebenaran Penduduk.




Azira Aziz salah seorang pengasas BEBAS, pendokong BERSIH, penentang RUU 355 & pimpinan PKR mahukan supaya masjid dan surau dalam jarak 50m dari kawasan tempat tinggal penduduk mendapat kebenaran penduduk.

Ini kerana katanya, surau dan masjid melaungkan panggilan azan 5 kali setiap hari!

Dia juga menyatakan masalah fundamentalis yang melanda negara ini adalah berpunca dari akibat kemasukan tenaga pengajar dari benua Arab dan penghantaran pelajar ke sana mengakibatkan negara menjadi tidak aman.

Cadangannya :
1. Semua masjid dalam jarak 50 m mesti dapat kebenaran penduduk.
2. Hentikan hantar pelajar ke Timur Tengah.
3. Hentikan pengambilan tenaga pengajar di Timur Tengah. 

23 comments:

IrWrWs said...

Simpati pada beliau.. anak sapa pulak ni?

Anonymous said...

anak didik PKR, setelah berimamkan dap..
hehe he

Anonymous said...

Pemimpin-pemimpin PartiKencingRakyat adalah terdiri dari penganut liberalisme yang mempromosi kebebasan manusia untuk melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad dengan alasan (bodoh) konon setiap manusia mempunyai hak kebebasan individu. Tujuan mereka ialah untuk menyesatkan umat Islam dan melemahkan umat Islam.

Maka kita tidak merasa hairan melihat pemimpin-pemimpin PartiKencingRakyat bersekutu, bersekongkol dan bekerjasama dengan parti kafir harbi DA-Pig menentang ajaran Islam dan apa sahaja yang berlabel Islam dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam di negara ini.

Hari ini puak munafik liberal ternakan PartiKencingRakyat menuntut dan mendesak umat Islam meminta kebenaran dari orang kafir untuk menyiarkan azan. Selepas ini, puak munafik ini akan mendesak supaya azan dihapuskan !

Selepas ini, puak munafik liberal ternakan PartiKencingRakyat akan menuntut dan mendesak umat Islam meminta kebenaran dari orang kafir untuk melaksanakan solat, khutbah Jumaat, membaca Al-Qur'an, berpuasa, menunaikan fardhu haji dan umrah, membayar zakat, menyambut hari raya, melakukan ibadah korban dll.

Sejak bila orang kafir redha terhadap agama Islam dan umat Islam? Orang bodoh, buta, pekak dan dungu sahaja percaya konon orang kafir redha terhadap agama Islam dan umat Islam.

Allah dan RasulNya telah memberitahu kita umat Islam bahawa orang kafir tidak pernah redha terhadap agama Islam dan umat Islam:

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.
Al-Baqarah 2:120

Maka jelaslah pemimpin-pemimpin liberal ternakan PartiKencingRakyat adalah munafik akidah atau kafir harbi yang bersikap amat biadap menghina dan memusuhi agama Islam dan menafikan hak umat Islam yang merupakan rakyat majoriti negara ini.

Wahai umat Islam, marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam dalam PRU14 supaya parti Islam boleh membela agama Islam dan hak umat Islam di negara ini.

Marilah kita semua menolak semua parti kafir harbi termasuk parti DA-Pig dan parti munafik liberal seperti PartiKencingRakyat dan parti kuali.

Ingatlah Allah dan RasulNya telah melarang umat Islam dari menyokong, mengundi dan melantik orang kafir dan munafik menjadi pemimpin bagi umat Islam:

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?"
An-Nisaa' : 144.

Mat Gunong said...

Dalam bnyk bnyk ayat al quran yg menyuruh umat berbaik sangka dan berdakwah secara berhemah. Mengapa saudara hanya berpegang pada ayat an nisaa untuk membenarkan matlamat saudara.. ayat an nisaa yg saudara gunakan ini ada sejarahnya antara puak ansar ,nasrani , yahudi serta mujahirin. Banyak lagi firman Allah yg kita boleh sandarkan buat panduan. Kita perlu jujur pada diri sendiri dulu sebelum kita berlagak jujur pada Allah.

Anonymous said...

Walaupun terdapat ayat al-Quran yang menyuruh umat berbaik sangka dan berdakwah secara berhemah, Nabi Muhammad dan tentera Islam terpaksa juga berjuang dan berperang dan membunuh kafir harbi yang menyerang Madinah. Mengapa Nabi Muhammad s.a.w. tidak menggunakan pendekatan berbaik sangka dan berdakwah secara berhemah terhadap kafir harbi yang menyerang umat Islam di Madinah dll?

Nampaknya Anon 10:22 PM cuba berlagak 'bijak' dengan mempertikaikan firman Allah dalam ayat An-Nisaa' : 144 sedangkan Allah Maha Mengetahui tentang orang-orang kafir yang tidak pernah redha terhadap agama Islam dan umat Islam.

Ayat An-Nisaa' : 144 ini juga boleh diqiaskan kepada kafir harbi di zaman ini kerana mereka juga tidak redha terhadap agama Islam bahkan mereka juga menentang ajaran islam.

Syarat untuk berbaik sangka dan berdakwah secara berhemah:

"Allah tidak melarang kamu daripada berbuat baik dan berlaku adil kepada orang-orang yang tidak memerangi kamu kerana agama (kamu), dan tidak mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu ; sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil." (Al-Mumtahanah 60:8)

Anonymous said...

Melayu sesama melayu berperang lagi bagus...tidak sekarang pasti belaku di masa yg akan datang....

Anonymous said...

Anon 10:22 PM,

Adakah kamu akan berbaik sangka terhadap orang-orang kafir yang berani memfitnah, menghina dan memusuhi ajaran Islam dan menghasut orang ramai menentang agama Islam ecara terbuka dan menafikan hak umat Islam sebagai rakyat majoriti mengamalkan ajaran Islam?

Jika penjenayah berjalan menuju ke arah kamu dan menghalalkan pistol pada kepala kamu dengan tujuan membunuh kamu, adakah kamu masih lagi berbaik sangka terhadap penjenayah tersebut dan membiarkan penjenayah itu menembak kepala kamu?

Anonymous said...

Sebab anon 10:41 adalah anak dajjal Parti Ajaran Syaitan yg akan menyalahguna ayat Quran ikut nafsu politik parti sesat dia.

Anonymous said...

Puak2 munafik jual agama dlm Parti Ajaran Syaitan peralatkan Islam lebih bahaya dari org kafir yg belum terima hidayah Allah.

Anonymous said...

Dajjal ternakan parti kafir harbi DA-Pig menulis Melayu sesama melayu berperang lagi bagus...tidak sekarang pasti belaku di masa yg akan datang....

Inilah bukti yang menunjukkan puak kafir harbi dan puak munafik liberal mahu umat Islam berpecah-belah supaya mudah musuh Islam melaksanakan rancangan jahat Yahudi Zionis iaitu melemahkan atau menghapuskan agama Islam dan umat Islam di negara.

Nota penting:

Musuh-musuh Islam tempatan seperti pemimpin DA-Pig dan puak munafik liberal menjadi ahli pertubuhan Zionis antarabangsa dan pertubuahn dakwah agama kafir yang memberi pelbagai bantuan kewangan dll kepada musuh Islam tempatan untuk menumbangkan kerajaan pimpinan umat Islam dan menghapuskan ajaran Islam.

Anonymous said...

Balaci 10:58 PM dan balaci 11:01 PM ternakan parti kafir DA-Pig adalah pesakit mental tahap kronik yang sama kerana menyembah orang kafir yang menghina agama Islam dan memfitnah umat Islam yang membela agama Islam.

Anonymous said...

Walaun beruk 11:14pm dari dulu lg cuba mengapi2kan perkauman dan sentimen agama yg dah tak laku. Ketua lebai beruk dihina..walaun2 yg meloncat2 di pejabat akhbar mca tak sampai pun 50org. Org melayu dah tak sokong parti lebai beruk jual agama.

Mat Gunong said...

Mentarbiyah itu lebih baik pendekatan nya dari menghukum. Jgn sewenangnya meletak kafir harbi pada bukan tempatnya atas alasan dan bukti yg ukup dhaif. Disiplin dalam beragama itu amat dituntut, agama bukan kosmetik dan juga stylistaaa . Perang Badar dan Uhud adalah contoh bahawa disiplin adalah tunjang kejayaan . Kalau kita benar2 mengotakan apa yg dikata, pasti digeruni, kalau pincang bersedia lah untuk di tertawKan oleh agama lain.. betulkan saya sekiranya saya silap pandangan.

Mat Gunong said...

Menyerang dgn senjata ke yeop. Depa ada bunuh umat islam kita ke. Depa ada kita makan yg haram ke?.. Kalau mereka terkeliru, ini disebabkan betapa daif nye kita dalam mendisiplinkan agama yg kita laung laungkan yg islam itu RahmAtan Alamin.

Anonymous said...

Nampaknya Anon 12:14 AM jahil tentang kafir harbi dan masih lagi membela orang kafir yang memusuhi agama Islam dan umat Islam.

Kafir harbi adalah orang kafir yang menentang, menghina dan memfitnah dan memburuk-burukkan dan memusuhi agama Islam dan umat Islam secara terbuka dan menghasut orang ramai menentang agama Islam dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam.

Dari masa ke masa puak kafir harbi menentang, menghina dan memfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam, hukum Islam dan umat Islam seperti mana dilaporkan oleh media massa walaupun mereka telah diberi penerangan yang jelas oleh umat Islam, maka kita umat Islam berhak bertindakbalas sesuai dengan tahap permusuhan dan penentangan orang kafir terhadap agama Islam dan umat Islam.

Mentarbiyah itu lebih baik pendekatan nya dari menghukum jika orang kafir tidak memusuhi agama Islam dan umat Islam.

Jika orang kafir memusuhi agama Islam dan umat Islam secara terbuka dan terang-ternagan, maka umat Islam berhak mempertahankan dan membela agama Islam dan hak umat Islam dengan bertindak-balas sesuai dengan tahap penentangan orang akfir terhadap agama Islam dan umat Islam.

Perang Badar dan Perang Uhud dll adalah bukti perang (bukan tarbiyah) menjadi pilihan Nabi Muhammad s.a.w. dan para sahabat dalam menghadapi kafir harbi yang mahu menghapuskan agama Islam dan umat Islam!

Syaikh Muhammad bin Shalih al-‘Utsaimîn rahimahullah menyatakan : “Kafir harbi tidak memiliki hak untuk mendapatkan perlindungan dan pemeliharaan dari kaum Muslimin.”

Jika kamu Anon 12:14 AM membela kafir harbi, puak kafir harbi akan ketawakan kamu kerana kamu menjadi pengkhianat pada agama Islam dan umat Islam!

Nampaknya Anon 12:14 AM gagal memahami ayat Al-Mumtahanah 60:8 !

Anonymous said...

Anon 12:36 AM menulis Menyerang dgn senjata ke yeop. Depa ada bunuh umat islam kita ke. Depa ada kita makan yg haram ke?

Komen saya:

Nampaknya Mat Gunong ini masih jahil tentang definisi kafir harbi. Setakat inilah sahaja kita berbincang tentang kafir harbi.

Nasihat saya untuk kamu, pergilah kamu belajar ilmu Islam dengan ulama Islam bukan dengan pemimpin kafir harbi DA-Pig yang memusuhi agama Islam dan umat Islam.

Stupidity combined with arrogance and a huge ego will create an idiotic bigot !!!

Anonymous said...

Beruk ternakan DA-Pig 11:18 PM bersikap perkauman dan cauvinis yang melampau dengan menggunakan perkauman dan sentimen agama untuk menghasut dan menimbulkan kebencian di antara kaum.

Inilah hasil ajaran pemimpin-pemimpin parti kafir harbi DA-Pig yang menggunakan taktik kotor perkauman dan sentimen agama sebagai strategi pecah dan perintah untuk mendapatkan sokongan rakyat.

Malang bagi DA-Pig, rakyat telah menyedari kejahatan DA-Pig menggunakan taktik kotor perkauman dan sentimen agama dan pemimpin-pemimpin DA-Pig terlibat dalam pelbagai skandal yang merugikan rakyat.

Boss DA-Pig sendiri sedang didakwa di mahkamah kerana dakwaan rasuah dan beberapa orang pengikutnya telah ditangkap kerana menipu rakyat di Melaka dll. Kepimpinan DA-Pig telah menjadi hak mutlak keluarga Lm Gone End sahaja dan ini menunjukkan Lm Gone End dan bapanya tidak menghormati prinsip demokrasi.

Akibatnya beberapa pemimpin-pemimpin DA-Pig yang berpengaruh telah keluar dari DA-Pig setelah melihat sikap DA-Pig yang tidak bermoral.

Umat Islam telah menyaksikan kejahatan rejim DA-Pig merobohkan berpuluh kampung Melayu dan menindas peniaga Melayu sedangkan kaum DA-Pig bebas berniaga. Umat Islam juga telah menyaksikan pemimpin-pemimpin DA-Pig menentang dan memusuhi agama Islam dan menindas umat Islam.

Sikap DA-Pig menentang dan memusuhi agama Islam menjadi semakin jelas apabila pemimpin-pemimpin DA-Pig menghina, memftinah, memburuk-burukkan, menentang dan memusuhi pendakwah Islam ulama Islam, undang-undang Islam dan ajaran Islam seperti Hudud, pakaian menutup aurat, khutbah Jumaat dan khutbah hari raya, fatwa seperti fatwa hari valentine dll.

Ini bererti pari kafir harbi kehilangan sokongan ahli DA-Pig sendiri dan umat Islam.
Sikap perkauman dan cauvinis DA-Pig ini menjamin kekalahan DA-Pig dan sekutu-sekutu munafik liberalnya dalam PRU14.

Anonymous said...

Ini bererti parti kafir harbi kehilangan sokongan ahli DA-Pig sendiri dan umat Islam.
Sikap perkauman dan cauvinis DA-Pig ini menjamin kekalahan DA-Pig dan sekutu-sekutu munafik liberalnya dalam PRU14.

Wahai umat Islam, marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Anon 1.02 am,,,syabas dan tahniah. Saya kagum dgn hujjah tuan yg bernas dan fakta yg jelas. Pihak yg satu lagi hanya reti cakap "walaun parti ajaran sesat"..hujjah tiada, fakta jauh sekali....cina suka la melayu bangang mcm ni.

Anonymous said...

Mmg puak2 walaun dah sesat dan terpesong akidah kerana taksub pd manusia dan parti politik.

Sebab tu Pas senang diperbodohkan Umno, mca, mic, gerakan dll dlm BN sbb pemimpin dan walaun2nya bangang. Islam jugak yg tercemar dan diketawakan penganut agama lain.

Nak sgt berperang dan berjihad utk cepat masuk syurga gi lah Syria atau Palestin sana. Di Msia nak menghasut sentimen kaum atau agama mcm zaman memali dulu dah tak laku. Walaun2 parti ajaran syaitan otak beku.

PAS..Parti Ajaran Syaitan berketuakan dajjal.

Anonymous said...

Balaci 11:02 AM ternakan DA-Pig telah menulis komen tahap longkang yang penuh dengan maki hamun, dakwaan karut dan fitnah terhadap ulama Islam dan parti Islam semata-mata kerana parti Islam berusaha membela agama Islam dan hak umat Islam.

Semua tuduhan dan dakwaan karut tanpa sebarang bukti terhadap parti Islam jelas menunjukkan semua balaci-balaci dan pemimpin DA-Pig adalah pendusta yang tidak bermoral tahap butir-butir tahi dalam longkang.

Anonymous said...

Komen2 anak dajjal spt 12:18 menunjukkan ajaran ulamak2 suu akhir zaman yg ada ramai dlm PAS..Parti Ajaran Syaitan berketuakan dajjal peralatkan agama Islam.

IrWrWs said...

Pemimpin Islam PAS tidaklah sampai berani belek fatwa seolah2 lebih bijak daripada ahli jawatankuasa fatwa itu sendiri..

Sebaliknya pula kpd pemimpin 'Islam' PAN (baca pemimpin kafir DAP) yg sewenang2nya berani membelek fatwa utk kemaslahatan umat Islam.. hinanya jadi org PAN!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails