Saturday, April 15, 2017

Gelombang RUU 355 -TUAN GURU ABDUL HADI AWANG


TIDAK diduga betapa RUU 355 mencetuskan gelombang besar terhadap perkara yang tersirat di dalam lubuk hati semua kumpulan terhadap Islam. Walaupun ia bukan hukum hudud yang selalu dijadikan senjata paling tajam mengikut tanggapan semua kumpulan anti Islam, namun tetap dikaitkan juga. 
Tujuannya untuk menikam Islam daripada segenap penjuru dengan hukum Allah tersebut, walaupun mereka jahil berkenaannya. Matlamatnya semata-mata mencacatkan wajah Islam yang murni dan mulia.
Walaupun RUU 355 melalui proses demokrasi paling lembut perjalanannya melalui parlimen dengan kebijaksanaan YB Tan Sri Datuk Seri Panglima Pandikar Amin Haji Mulia menangguh lagi untuk memanjangkan perbahasannya bagi memberi peluang lebih panjang kepada semua pihak. 
PAS dan semua yang menyokongnya daripada Umno dan lain-lain menerima dengan terbuka, namun kepada penentangnya laksana batu besar yang dicampak ke dalam lubuk tenang yang tidak disangka adanya buaya, bukan sahaja ikannya terkejut gelombangnya. 
Tiba-tiba semua menimbulkan diri, termasuk ular dan buaya paling besar  menerkam dengan rakus menempik segala hujah, termasuk mencetuskan perkara yang tersasul tidak ada kena mengena dengan tajuk RUU 355, apabila menimbulkan Peraturan Mesyuarat yang tidak menyentuhnya sedikit pun, niatnya untuk memamah masa supaya tidak ada ruang langsung bagi RUU 355.
RUU 355 adalah perkara Islam yang paling mudah difahami oleh setiap penganut Islam yang beriman dan budiman walaupun sebesar zarah paling halus dan paling lemah pegangan agamanya, tetapi rasa kasihkan Islam masih tersemat di dalam dirinya. 
Maka, RUU 355 berjaya sehingga menyatukan semua penganut Islam termasuk paling jahil agamanya, namun masih wujud jati diri Islamnya tanpa mengira aliran politik dan pendidikan, kecuali segelintir yang terpinggir laksana melukut di tepi gantang.
Adapun kalangan bukan Islam yang bersaudara dalam masyarakat majmuk tidak menghalang kerana punya sifat persaudaraan kemanusiaannya dalam satu negara yang wajib dihormati, kerana bahasa penjelasannya pula sangat mudah difahami perlunya bagi umat Islam sahaja, tanpa gangguan terhadap bukan Islam.
Disebabkan setiap perjalanan menuju Islam itu pasti diganggu oleh syaitan yang sentiasa mengekori di sepanjang jalan dan masa, termasuk perkara paling asas dan mudah seperti mengambil wuduk dan sembahyang pun ada was-was syaitan. Maka, begitulah RUU 355 terus menghadapi gangguan syaitan besar dan kecil, sekurang-kurangnya mewas-waskan hati manusia. Apatah lagi perkara Mahkamah Syariah yang hendak dimuliakan itu bergelumang dengan masyarakat umum yang masih dibejati karat semangat penjajah, menjadikan RUU 355 diganggu begitu rupa.   
Allah mendedahkan betapa kalangan bukan Islam yang bermusuh terhadapnya dan segelintir serpihan kalangan Islam yang ada sifat munafiq lapuk bersamanya, berpura-pura Islam mencari kesempatan semata-mata apabila mereka tidak dapat menyembunyikan rasa hati sanubari mereka kebenciannya terhadap Islam, walaupun penganut Islam menunjukkan semangat persaudaraan bermasyarakat majmuk. 
Firman Allah memberi peringatan kepada yang beriman:
﴿هَٰٓأَنتُمۡ أُوْلَآءِ تُحِبُّونَهُمۡ وَلَا يُحِبُّونَكُمۡ وَتُؤۡمِنُونَ بِٱلۡكِتَٰبِ كُلِّهِۦ وَإِذَا لَقُوكُمۡ قَالُوٓاْ ءَامَنَّا وَإِذَا خَلَوۡاْ عَضُّواْ عَلَيۡكُمُ ٱلۡأَنَامِلَ مِنَ ٱلۡغَيۡظِۚ قُلۡ مُوتُواْ بِغَيۡظِكُمۡۗ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمُۢ بِذَاتِ ٱلصُّدُورِ١١٩﴾ [آل عمران: 119]
  • “Awaslah! Kamu ini adalah orang-orang (yang melanggar larangan), kamu sahajalah yang suka (dan percayakan) mereka, sedang mereka tidak suka kepada kamu. Kamu juga beriman kepada segala kitab Allah (sedang mereka tidak beriman kepada kitab (Al-Quran) semuanya. Dan apabila mereka bertemu dengan kamu mereka berkata: Kami beriman, tetapi apabila mereka berkumpul sesama sendiri, mereka menggigit hujung jari kerana geram marah (kepada kamu), katakanlah (wahai Muhammad): Matilah kamu dengan kemarahan kamu itu. Sesungguhnya Allah sentiasa mengetahui akan segala (isi hati) yang ada di dalam dada)”. (Surah Ali-Imran: 119)

Kini umat Islam dapat meletakkan markah atau kadar suhu kepanasan kemarahan mereka yang ingin bermusuh terhadap Islam dan membezakan mereka yang mahu bersahabat bersama umat Islam dalam satu masyarakat madani.

Namun, umat Islam tetap dilarang memaksa pihak lain dalam urusan keagamaan dan kemasyarakatnya serta diwajibkan berlaku adil terhadap semua dengan nas daripada Al-Quran:
﴿يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ كُونُواْ قَوَّٰمِينَ لِلَّهِ شُهَدَآءَ بِٱلۡقِسۡطِۖ وَلَا يَجۡرِمَنَّكُمۡ شَنَ‍َٔانُ قَوۡمٍ عَلَىٰٓ أَلَّا تَعۡدِلُواْۚ ٱعۡدِلُواْ هُوَ أَقۡرَبُ لِلتَّقۡوَىٰۖ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَۚ إِنَّ ٱللَّهَ خَبِيرُۢ بِمَا تَعۡمَلُونَ٨﴾ [المائدة: 8]
  • “Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada takwa dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan).” (Surah al-Maidah: 8)

Di Malaysia, kita telah menerima konsep masyarakat majmuk yang bersaudara, bukannya bermusuh dan kebencian, maka sepatutnya bersikap saling menghormati di antara satu sama lain.  Apabila RUU 355 adalah khusus bagi penganut Islam sahaja yang berkewajipan meninggikan kedudukan agama Islam dari segi meninggikan taraf Mahkamah Syariah yang berkait dengan penganut Islam sahaja, maka sepatutnya mereka sekurang-kurangnya berdiam dan bersikap terbuka, tetapi malangnya ada kalangan yang menunjukkan penentangan dan berkempen bagi menghalangnya, serta mengugut yang tidak bersamanya.
RUU 355 adalah tangga menaikkan hukum syariat yang dihalang dan dihina oleh penjajah dahulu dan pintu memperkenalkan sistem kehakiman Islam dan hukuman Islam yang mendidik penjenayah dan masyarakat. Apabila ditentang bermakna menghalang jalan Allah, keadilan dan rahmat-Nya kepada seluruh alam, bermaksud mahu meroboh tangga yang menaikkan Islam. 
Tindakan menghalangnya adalah satu kezaliman dan kejahatan yang tidak boleh diizinkan oleh umat Islam dan setiap manusia yang ingin mencari kebenaran dan kebaikan. Tindakannya juga mengancam perpaduan masyarakat majmuk dengan maksud melemahkan umat Islam yang menjadi terasnya, tanpa menghargai sikap Islam yang terbuka dan fleksibel terhadap semua.
Sejarah Islam membuktikan keterbukaan Islam yang tegas pegangannya boleh menerima kebijaksanaan daripada semua pihak yang tidak bercanggah dengan Maqasid Syariah (tujuan mencari kebaikan dan menolak keburukan) dalam perkara yang tiada ketetapan daripada Al-Quran dan Hadis, termasuk yang datang daripada kebijaksanaan akal, pengalaman dan kajian pihak yang lain daripada Islam. Ini menjadikan Islam mewarisi tamadun ilmu paling kaya dalam dunia termasuk dalam aspek perundangan dan sistem kehakiman.
Aspek spiritual yang ada dalam kehakiman Islam berkonsepkan iman dan taqwa yang tidak ada dalam sistem ciptaan manusia, kerana konsep Islam bukan sahaja ilmu dan akhlak, menjadikannya mendidik masyarakat bukannya menghukum. Pendekatannya membawa keberkatan yang mewujudkan keamanan dan perpaduan masyarakat majmuk yang unggul.
Contohya hukuman sebatan syariat yang tidak mencederakan jasad yang berbeza dengan sebatan undang-undang sivil yang sangat menyeksakan dan tidak ada kesan mendidik. Konsep saksi yang adil dalam sistem kehakiman bermakna tidak fasik dalam sistem kehakiman Islam bersama konsep dosa besar dan neraka terhadap saksi fasik, kerana tiada dosa dan tanpa syarat menjaga maruah dalam undang-undang sivil sepatutnya diketahui oleh semua kalangan pengamal undang-undang dalam proses reformasi kehakiman yang perlu dihidupkan sepanjang zaman. Ini adalah ruang daripada RUU 355.
Jelas bahawa kalangan yang menentangnya adalah secara yang disebut dalam pepatah Melayu laksana membabi buta. Sudahlah babinya najis, tiba-tiba buta pula.    
Maka umat Islam yang bangkit bersatu tidak boleh memberi kemaafan terhadap mereka. Adapun kalangan bukan Islam yang bersaudara dalam masyarakat majmuk bermadani wajib menolak parti politik dan semua kumpulan yang sifatnya sudah tidak adil dalam politiknya, bersifat cauvinis dan opportunis tanpa perhitungan secara saksama.  
Islam tetap mewajipkan keutamaan pendekatan damai dan bersaudara, serta berhujah secara ilmu dan matang mencari kebenaran. Islam juga mewajibkan penganutnya tegas dan bijak mencari kebenaran dan menegakkannya bersama jaminan Allah:
﴿يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُرۡكُمۡ وَيُثَبِّتۡ أَقۡدَامَكُمۡ٧ وَٱلَّذِينَ كَفَرُواْ فَتَعۡسٗا لَّهُمۡ وَأَضَلَّ أَعۡمَٰلَهُمۡ٨ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمۡ كَرِهُواْ مَآ أَنزَلَ ٱللَّهُ فَأَحۡبَطَ أَعۡمَٰلَهُمۡ٩﴾ [محمد: 7-9]
  • “Wahai orang-orang yang beriman, kalau kamu membela (agama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu. (7) Dan (sebaliknya) orang-orang yang kafir, maka kecelakaanlah bagi mereka dan (Allah) mensia-siakan amal-amal mereka. (8) Berlakunya yang demikian, kerana sesungguhnya mereka tidak menyukai apa yang diturunkan oleh Allah (mengenai ajaran tauhid dan hukum-hukum syarak yang diterangkan di dalam Al-Quran), lalu Allah menggugurkan amal-amal mereka) (9).” (Surah Muhammad: 7-9)

“Inilah Penyelesaian Kita”
ABDUL HADI AWANG
Presiden PAS 
18 Rejab 1438H / 15 April 2017 - HARAKAHDAILY 15/4/2017

91 comments:

Anonymous said...

Gelombang rasuah haram duit curi rakyat Msia 90juta..

Undi PAS = Undi lebai2 rasuah gadai Islam.

Anonymous said...

Seperti biasa balaci dan pemimpin parti kafir harbi dan badut dan pelawak mereka parti liberal dan parti sekular akan mencipta pelbagai alasan karut dan dakwaan yang tidak berasas untuk menentang semua usaha-usaha murni parti Islam PAS untuk merealisasikan (menjadikan kenyataan) perlaksanaan ajaran Islam dan undang-undang Syariah seperti Hudud.

Puak kafir harbi dan hamba abdi mereka yang terdiri dari puak liberal dan sekular akan menentang apa sahaja yang berlabel.

Maka tidak hairanlah musuh Islam ini menentang pindaan RUU355 kerana pindaan RUU355 bertujuan memperkasakan dan memartabatkan undang-undang Syariah dan mahkamah Syaria untuk membentuk umat Islam yang beriman, mentaati Allah dan RasulNya, berdisiplin dan berakhlak mulia dan melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran dan kesesatan.

Adalah amat malang sebilangan manusia yang mendakwa diri mereka beragama Islam bersekutu, bekerjasama dan bersekongkol dengan parti kafir harbi menentang ajaran Islam dan undang-undang Syariah dan menafikan hak umat Islam untuk melaksanakan ajaran Islam dan undnag-undang Syariah.

Sesungguhnya mereka juga tergolong kepada parti kafir harbi kerana mereka bekerjasama dengan musuh Islam menentang agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Anon 7:15 PM adalah contoh balaci ternakan DA-Pig yang membuat dakwaan palsu terhadap parti Islam.

Cabaran untuk balaci 7:15 PM :

SILA TUNJUKKAN SEBARANG BUKTI KUKUH UNTUK MENYOKONG DAKWAAN RASUAH RM 90 JUTA ! TANPA BUKTI, DAKWAAN KAMU ADALAH FITNAH !

Nota: Selepas ini, sebilangan balaci ternakan DA-Pig akan memaki hamun cabaran ini kerana mereka tidak mempunyai sebarang bukti ! Rfz sendiri pun tidak mempunyai sebarang bukti.

Anonymous said...

Ular liberal dan buaya kafir harbi paling besar meroyan tahap gila babi, menjerit-jerit seperti dirasuk syaitan dan histeria seperti orang gila untuk mengganggu speaker parlimen dan TGHH yang sedang membentangkan pindaan RUU355.

Ini bererti ular liberal dan buaya kafir harbi tidak layak menjadi pemimpin kerana berkelakuan tidak waras !

Bayangkan makhluk psiko ini menjadi pemimpin negara, negara dan kerajaan akan musnah kerana penyakit mental makhluk tersebut !

Mat Gunong said...

Tuan aji setuju tak kalau saya katakan. Kita hanya lancar membaca al quran dgn fasih dgn tajwid dan berteranum yg merdu. Tapi sayang , kita tidak langsung memahami apa yg kita baca , apatah lagi untuk mengamal isi alquran itu sendiri. Yg paling memalukan bila orang bukan islam itu sendiri mengamalkan isi kandungan alquran ,sedangkan umat islam meletakan al quran didalam kotak kaca yg cantik berimej,kononnya itu lah tanda yg dia menjunjung tinggi dan menghormatinya.

Anonymous said...

Parti lebai rasuah 90juta ramai pondan.

Anonymous said...

Ularmak Pas alim2 kucing. Nafsu buaya. Lidah biawak. Tamak PIGS. Politik NATANG.

An Anonymous said...

Undi PAS sama undi utk Islam..
Undi PAN sama undi utk DAP..

Betul kan?

An Anonymous said...

Sepatutnya kita perlu rasa terhina bilamana hendak membelek fatwa pun kita terpaksa serahkan kepada si kafir dan malah kita tak berani walau sepatah perkataan pun menegur tindakan si kafir lahanat itu! Ini baru betul2 hina!

An Anonymous said...

Lebai PAN tumpang sekaki bila DAP Perak dapat tanah 1000 hektar.. dasar barua DAP!

Anonymous said...

Parti lebai2 pondan Pas terima rasuah haram 90juta duit curi rakyat marhaen.

Anonymous said...

Undi PAS sama undi utk Parti Ajaran Syaitan lebai2 perasuah peralatkan Islam.

Ini yg betul.

Anonymous said...

Lebai PAS tumpang sekaki bila UmnoBN gadai harta2 khazanah negara pd komunis CHINA. dasar barua CHINA dan MCA!

An Anonymous said...

Jom kita raikan lebai tokong yg kena kencing awal2 lagi dlm Perjanjian Pangkor 2! Lepas tu lebai tokong sangka org tak tahu akan kewujudan Perjanjian Pangkor 2 ini yg mana MB (1000 hektar tanah utk sekolah Cina) tidak dibenarkan menyebut hudud utk negeri Perak sedangkan Sultan Perak sendiri beragama Islam!

Apa ke bangangnya lebai tokong ni; punya lah beliau takut kepada DAP lebih daripada beliau takut kepada Allah! Nama pun dah lebai tokong..

An Anonymous said...

Jom kita raikan lebai tokong yg kena kencing awal2 lagi dlm Perjanjian Pangkor 2! Lepas tu lebai tokong sangka org tak tahu akan kewujudan Perjanjian Pangkor 2 ini yg mana MB (1000 hektar tanah utk sekolah Cina) tidak dibenarkan menyebut hudud utk negeri Perak sedangkan Sultan Perak sendiri beragama Islam!

Apa ke bangangnya lebai tokong ni; punya lah beliau takut kepada DAP lebih daripada beliau takut kepada Allah! Nama pun dah lebai tokong..

An Anonymous said...

Ada bukti ke? Keh keh

An Anonymous said...

Mempengerusikan mesyuarat belek fatwa oleh kafir lahanat tidak termasuk mengamalkan isi kandungan alQuran oleh bukan Islam..

Anonymous said...

Pas parti lebai2 pondan perasuah 90juta hasil curi duit haram rakyat. Rafizi dah cabar parti lebai2 pondan ni buat report polis kalau dia menipu. Sekor pondan pun tak berani apa lagi nak saman Rafizi.keh keh keh

Anonymous said...

Agung dan majlis raja2 melayu ketua agama negeri tak cakap apa2 pun psl belek fatwa...badut biol Pas akan tuduh mrk skrg dah jadi barua DAP jugak.keh keh keh

An Anonymous said...

Sejak berbaik dgn DAP aku berbaik sangka bahawa PAN boleh mengambil peluang berdakwah kpd DAP. Tapi rupa2nya DAP yg sebaliknya telah mengajar 'akhlak Islam' kpd PAN.

Antara isi kandungan akhlak yg diajar ialah bahawa jika kita menuduh seseorang:
a. kita tak perlu kemukakan apa2 bukti pun.. yg perlu ialah kita cabar org yg kita tuduh tu agar bawa ke mahkamah.. kan mudah tu;
b. kita perlu kemukakan fitnah sehingga RM90 juta.. ehhh silap! perlu kemukakan fitnah sehingga 90 mukasurat baru padan muka org yg kena tuduh! (Kalau kita kantoi kemudian takpe, kita boleh mintak maaf di dlm atau di luar mahkamah kelak).

Hasil dari 'didikan agama' DAP kpd PAN tersebut di atas, maka kini PAN telah menobatkan DAP ke tahap yg lebih tinggi lagi dgn membolehkan DAP menyediakan:
a. si kaki kelab malam jadi pengerusi Maqasid Syariah;
b. si kafir lahanat jadi pengerusi mesyuarat belek fatwa negeri.

Takziah PAN! Mujurlah kami tendang kamu keluar dari PAS tahun 2015 di Kuala Selangor dulu!

An Anonymous said...

Tak kan kami tergamak nak menuduh agung sama taraf dgn barua DAP? Begitu juga kami tak tergamak macam husang tuduh arwah TGNA masuk PAN maka secara tak langsung menuduh arwah jadi barua DAP lah tu!

Anonymous said...

Puak Pakatun Haprak dan Musang Moosa pimpinan sikafir harbi Lm Gone End terdesak sangat mahu menipu orang ramai dengan dakwaan arwah TGNA masuk parti PANdir !

Fakta:

(1) TGNA adalah ulama PAS yang amat memahami kejahatan puak kafir harbi dan munafik liberal terhadap agama Islam dan parti Islam PAS maka mustahil TGNA masuk parti PANdir yang menjadi barua kafir harbi.

(2) TGNA telah lama meninggal dunia sebelum parti PANdir diwujudkan oleh kafir harbi dan munafik liberal.

Maka jelaslah pemimpin-pemimpin Parti Angkut Najis (PANdir) adalah pendusta tahap dungu ! Sebab itulah Parti Angkut Najis menjadi kuli parti kafir harbi DA-Pig !

Anonymous said...

Kalau puak Pakatun Haprak pimpinan Lm Gone End mahu kencing rakyat pun, agak-agaklah !

Anonymous said...

Tapi ko tergamak tuduh Agung dan raja2 melayu dah jd barua DAP sebab mrk pun diam tak cakap apa2 mcm Amanah.

Anonymous said...

Apa khabar anak dajjal Parti Ajaran Syaitan. Dah tgk buku akaun bank bapak di marang?

Anonymous said...

Aku lihat setiap hujung bulan,anak-anak dajjal ternakan Lm Gone End akan beratur di banglo terlajak murah untuk menerima seguni dedak babi cap roket untuk upah fitnah ulama Islam dan parti Islam.

Bulan ini bapak kafir harbi Lm Gone End akan bermurah hati memberikan wang neraka 100 juta kepada anak-anak dajjal untuk shopping dalam kubur !

Semua ini menunjukkan anak-anak dajjal Pakatun Haprak ini adalah balaci 'low class' !

Anonymous said...

Anak dajjal Parti Ajaran Syaitan suka peralatkan agama..dah tgk akaun bank bapak kat marang tak?

Anonymous said...

tak takut ke bt fitnah.kalau betul oklah.kalau tk betul mcmna.kdg2 kita boleh mengata tp jgn smp memfitnah.

An Anonymous said...

Ulamak tokong takkan membisu je.. dah dapat tanah 1000 hektar ke?

Anonymous said...

Nak tahu siapa yg dpt tanah 1000 hektar tu anon badut Parti Ajaran Syaitan bolehlah tanya pd Agung dan raja2 melayu.

Anonymous said...

Anon 2:39

Ketua lebai parti lebai2 rasuah relax je bila fitnah org. Dah ada bukti viral seluruh dunia pun dia masih nak menipu lagi..kalau ada sesiapa yg nak belajar memfitnah dgn cara yg betul bolehlah berguru dgn ketua lebai parti jual agama 90juta.

Takburrr!

An Anonymous said...

Salah tu tanyalah si nizar yg dipuppetkan oleh DAP.. sampai nak sebut hudud pun tak dibenarkan di negeri Perak.. inilah angkara Peristiwa Pangkor 2.. sampaikan lebai tokong pun diam seribu bahasa.. bab tanah 1000 hektar.. 1000 weiii hilang akal ke apa?

Anonymous said...

Heran..kenapa Agung dan raja2 melayu diam tak komen apa2 psl ni?

Inilah hasilnya bila walaun2 Parti Ajaran Syaitan 90juta belajar memfitnah dan menghasut dgn Guru lebai Hadi munafik.Takde bandingan..

Anonymous said...

Nampaknya anak-anak dajjal dan kera, monyet, beruk dan lotong ternakan parti kafir harbi DA-Pig pimpinan Lm Gone End cuba membela kejahatan, rasuah dan kezaliman pemimpin-pemimpin kafir harbi DA-Pig. Inilah akibat dari makan dedak babi cap roket yang tidak mempunayi tanda halal.

Pada hakikatnya orang ramai telah mengetahui bagaimana pemimpin-pemimpin kafir harbi DA-Pig telah memperalatkan badut PANCURI untuk merompak tanah-tanah di negeri Perak dan hak milik 999 tahun diberi kepada barua-barua DA-Pig. Memang melampau, hina dan keji !

Akibatnya rejim DA-Pig tumbang setelah memerintah negeri Prk selama beberapa bulan kerana kejahatan dan kezaliman DA-Pig sendiri! Umat Islam dan orang kafir pun benci parti kafir harbi DA-Pig!

Dan rejim DA-Pig sendiri telah menjual tanah-tanah kerajaan kepada syarikat asing, membeli banglo terlajak murah dalam skandal rasuah, menipu rakyat dengan kertas kerja berharga RM300 juta, mengamalkan kronisme dan melaksanakan penghapusan etnik dengan merobohkan berpuluh kampung Melayu @ umat Islam. DA-Pig lebih jahat dari Yahudi Zionis !

Siang dan malam balaci dan pemimpin DA-Pig sibuk menentang agama Islam, menindas umat Islam dan memfitnah ulama Islam dan parti Islam. Jika DA-Pig memerintah negara ini, kita yakin negara ini akan muflis !

Maka jelaslah parti kafir harbi DA-Pig adalah musuh Islam yang sangat berbahaya dan tidak bermoral! Hanya puak munafik dan pengkhianat menyokong parti kafir harbi DA-Pig !!!!

Anonymous said...

Pas parti lebai2 rasuah jual agama 90juta duit curi rakyat marhaen Msia.

An Anonymous said...

lebai tolong pun barua DAP jugak...

An Anonymous said...

Belajar lah dgn lebai tokong.. tanah utk sekolah agama takde plk dia usahakan tapi membisu tanah 1000 hektar utk sekolah Cina kafir lahanat..

An Anonymous said...

Cer ko tanya lebai tokong.. lebai tokong tak layak ke jadi pengerusi belek fatwa? Tu lah tunduk layu kpd tokong tapi tetap kena tipu dgn tokong. Akhirnya sekolah Cina yg dapat tanah 1000 hektar bukannya sekolah agama.. dasar barua DAP! Ingat org Melayu boleh lupa ke episod tanah ni?

An Anonymous said...

Tanya lah lebai tokong bila dia nak mintak tanah utk sekolah agama .. hari tu lebai tokong dah sokong nizar bg tanah 1000 hektar kpd sekolah Cina.. dasar barua DAP!

Anonymous said...

Apa yg nak dibanggakan kalau menyokong penyamun.

Anonymous said...

Lebai2 rasuah dan penipu nak bekerjasama dgn parti penyamun negara atas dasar Islam. Manalah agama tak rosak sebab puak2 Parti Ajaran Syaitan ni.

Anonymous said...

Anon 10:19 kenapa sultan negeri boleh luluskan? Ko tuduh sultan barua DAP jugak ye?

An Anonymous said...

Lebih baik dari bekerjasama dgn perasuah banglo utk serahkan jawatan pengerusi mesyuarat fatwa negeri!

Anonymous said...

Pas parti lebai2 rasuah hasil duit curi rakyat marhaen terbesar di dunia.

An Anonymous said...

Asyik dgn tuduhan kosong. Ia mendekati fitnah sebenarnya..

Anonymous said...

Nak belajar memfitnah dgn cara yg betul boleh berguru dgn tuang presiden parti lebai2 rasuah jual agama 90juta. Lebai2 korup masih memondankan diri sampai skrg utk isytiharkan harta dan pendapatan masing2. Pondan betul!

Anonymous said...

Rupanya ramai juga yang suka fitnah kepada Tuan Mufti Pulau Pinang yang lebih malangnya fitnah datang dari golongan yang mengaku pejuang Islam. Bukankah Tuan Mufti Pulau Pinang telah menafikan sebarang campurtangan? Apakah pejuang Islam hanya mempercayai Ustaz-ustaz yang sealiran sahaja? Sedangkan ramai mufti-mufti yang bebas dari sebarang ketaksuban kepada mana-mana parti.

An Anonymous said...

Dalam menuduh org memfitnah tapi sambil membawa fitnah dalam berhujah.. barua DAP lah katakan!

An Anonymous said...

Bangang juga kau ni.. Mufti pulau Pinang sudah mengesahkan memang fatwa tu perlu melalui mesyuarat exco tapi menurut beliau itu hanya formaliti shj. Malangnya ini bermakna nak atau tak nak tetap perlu dibawa juga ke mesyuarat exco. Sekiranya fatwa tidak melalui mesyuarat exco pasti ia sudah dikira melanggar arahan ketua menteri.
So persoalannya, tang mana yg takde campur tangannya? Takkan barua2 semua tak faham maksud kena melalui mesyuarat exco.. CAMPURTANGANLAH TU NGOKK..

Anonymous said...

Fitnah mmg makanan ruji ketua lebai munafik Pas dan barua2 parti lebai2 rasuah jual agama duit curi 90juta. Agung dan raja2 melayu pun dituduh jd barua DAP skrg.

Anonymous said...

Anon 6:46 sblm komen pi baca bidang kuasa sultan dan kuasa eksekutif kerajaan negeri. Jgn jadi ngok sangat

Anonymous said...

Anon 8:32 apa fungsi Agung atau sultan2 negeri kalo tak pertahankan hak2 org melayu spt korang duk fitnah hari2? Sblm tuduh org lain ngok ambik cermin tgk diri sendiri.

Anonymous said...

Kalo Agung dan majlis raja2 melayu tak komen apa2 dan tak ambik tindakan yg sepatutnya bermakna barua parti lebai2 rasuah jual agama 90juta mmg suka buat fitnah sana sini utk menipu org melayu bodoh mcm anon 8:32

Anonymous said...

Hai la 9:37...makin byk komen makin teruk ngoknya...tulah degil org dah pesan pi baca dulu....kang klu aku start komen kang tambah malu lah...org kalau cakap ngok tu bukan suruh ko emosi. Org suruh ko pi tambah ilmu...aduh...

Anonymous said...

Dgr2 ckp orang kononnya penyokong2 pakatun ni terdiri professional dan bijak pandai...
'Bijak pandai' la sangat.....yer.

An Anonymous said...

Jom ler kita percayakan SD azizan yg mengaku diliwat oleh org kuat ehem ehem.. oleh kerana dah percaya boleh tanya satu soklan.. seronok ke meliwat org sana sini ni? Ini bukan fitnah ini SD tau!

Anonymous said...

Lately ni nmpk penyokong pakatun dh mula pandai mengenali perkataan 'FITNAH'. Bukan apa yg kelakarnya sblm ni bila kita cakap 90 juta tu adalah fitnah dia suh saman klu tuduhan rasuah tu fitnah. Tapi bila time diorang pulak tuduh kita, mana samannya? Skrg mari guna ayat diorang tu utk ditampar balik kemuka mereka sendiri...''klu fitnahhhh pegilah saman...!!''

Anonymous said...

https://youtu.be/VnNXBQNWHI4

Anonymous said...

Good sharing 11:24. Bukan apa bagi ajaq sikit penyokong2 pan ni supaya kenal apa yang dimaksudkan dgn ulama su' itu.
Klu tak diorang ni mmg main bedal je. Bagi diorang ulama yang tak ikut cakap dap itu ulama su'. Ulama yg sebenar bagi mereka adalah ulama yg beratur didalam barisan pan untuk mendengar taklimat lge dan lks. Tak ke perosak namanya.

Anonymous said...

PAS..Parti Ajaran Syaitan beimamkan ulamak2 suu yg jd barua Umno, MCA, MIC, GERAKAN dan parti kafir BN. Ulamak2 yg wajib dijauhi. Perosak Islam yg mulia.

An Anonymous said...

Setuju sesangat!

An Anonymous said...

Kalau kita nak tengok logik atau tidak PAN anjurkan Seminar Pemikiran TGNA, mari kita menilai perkara2 di bawah:
a. Arwah memulakan usaha mewujudkan Enakmen Akta Jenayah Syariah Negeri Kelantan setelah PAS menang PRU 1990
b. Arwah memulakan Sumpah Bai'ah Talak 3 di Kelantan yg dipercayai bermula pd PRU 2008 akibat hanya satu atau dua sahaja kelebihan bilangan kerusi PAS terhadap UMNO selepas PRU 2004
c. Arwah memulakan penutupan premis pasar malam selama 15 minit pd waktu Maghrib di Kota Bharu

Soalan pertama saya di sini ialah: Nampak tak kemunafikan pihak yg berkaitan bilamana mempertikaikan ketiga2 perkara di atas tapi dalam masa yg sama menganjurkan pula Seminar Pemikiran Tok Guru Nik Aziz tersebut? Walaupun telah cuba dihalang beberapa kali oleh keluarga arwah kerana bimbang arwah akan turut sama dilibatkan mempertikaikan ketiga2 perkara di atas yg arwah sendiri memulakan!

Jom kita lihat pula kesamaan pemikiran penganjur juga para peserta Seminar Pemikiran TGNA baru2 ini yg berdiam diri malah membisu tanda menyokong perkara2 di bawah yg selari dgn pemikiran pimpinan DAP:
a. Seorang kaki kelab malam menjadi CEO Maqasid Syariah negeri
b. Seorang kafir lahanat menjadi pengerusi mesyuarat membelek fatwa baru negeri sebelum sampai kpd YDPA
c. Mempertikaikan RUU 355 seperti yg terbukti di dalam parlimen baru2 ini
d. Menggelarkan Dr Zakir Naik sbg Syaitan
e. Mempertikaikan kelayakan ustaz dan ustazah Semenanjung yg bakal dihantar ke Sarawak

Soalan kedua saya di sini ialah: Bukankah lebih layak pihak terbabit menganjurkan Seminar Pemikiran Lim Kit Siang? Lantaran pemikiran mereka tidak pernah bertentangan pun dengan pemikiran pimpinan DAP dalam kelima2 perkara di atas!

Anonymous said...

Tulis pjg2 selalunya merapu. Walaun bodoh Parti Ajaran Syaitan peralatkan Islam. Lebai2 jual agama barua Umno, MCA, MIC, GERAKAN.

Anonymous said...

Anon 7:27 Mmg kena setujulah sbb PAS skrg parti ulamak2 suu akhir zanan yg wajib dijauhi org Melayu dan Islam yg beriman serta berakal.

An Anonymous said...

Kalau nak yg pendek amik yg ini..

Mana suara lebai tokong yg lebih takutkan tuan DAP bila diam membisu dalam isu Akta 164?

Anonymous said...

Mana suara lebai2 rasuah Pas yg lebih takutkan tuan MCA, MIC, GERAKAN dan parti kafir BN bila diam membisu dlm isu akta 164?

Knp Hadi ajak umat Islam maafkan MCA yg gambarkan Hadi sbg ketua beruk? Takutlah tu sebab dah jd barua tokong MCA!

An Anonymous said...

Syukurlah kita semua dah sepakat bhw PH kini dikuasai oleh DAP manakala selain DAP terutama parti PAN hanyalah barua2nya. Hanya berani menyerang RUU 355 tapi diam membisu tunduk layu kpd DAP dlm Akta 164!

Anonymous said...

Syukurlah kita senua dah sepakat PAS kini jd barua dan dikuasai oleh UMNO,MCA, MIC,GERAKAN.

ruu355 ditangguh byk kali, ruuGST diluluskan serta merta. Pas diam tunduk membisu dlm parlimen akta 164!

An Anonymous said...

Aku masih menunggu lebai tokong komen pasal Akta 164.. takkan lebai tokong sanggup tgk anak muallaf tetap kafir lantaran mak atau bapak kafirnya tak setuju anak tu masuk islam.. mentang2 dah jadi barua kafir...

Anonymous said...

Lebai tokong MCA dan MIC ada ramai dlm PAS yg diam membisu dlm parlimen psl akta 164. Mentang2 dah jd barua kafir.

An Anonymous said...

Aikkk tiru ka? Tapi tarak butul woo.. PAS mana ada join BN utk jadi barua mca dan mic sebagaimana PAN join PH utk jadi barua DAP!

Dasar barua DAP!

Anonymous said...

Mmg betul woo..PAS skrg sudah jd barua UMNO, MCA, MIC dan GERAKAN. Lasuah 90juta sudah ambik duduk diam2 maa..itu walaun2 mmg bangang.

Ketua lebai korup, lebai tokong MCA panggil ketua beruk. Tapi ketua beruk suruh ahli2 Pas maafkan sbb dia sudah takut dgn itu lebai tokong MCA.

Dasar barua UMNO, MCA, MIC dan GERAKAN!

An Anonymous said...

Mulianya hati TGHH sehingga boleh memaafkan org yg menghina beliau.. tidak spt mufti perlis yg terpaksa mintak maaf kerana menghina agama lain.. Allah dah tunjuk kat dunia lagi bila tak menyokong RUU 355..

Anonymous said...

Butir2 tahi akan terus keluar bercampur bau busuknya bangkai biawak...
Apakah ini juga fitnah ?????

Anonymous said...

Busuknya hati Hadi Awang ni. Kafir harbi MCA suruh dimaafkan. Org2 Islam dlm Amanah dimaki hamun dibaruakan. Dulu org2 Umno dikafirkan.

PAS butir tahi Umno peninggalan penjajah British.

Dasar barua UMNO, MCA, MIC dan GERAKAN!

An Anonymous said...

Butir2 tahi PAP ialah DAP
Butir2 tahi DAP ialah PAN
Apa yg fitnahnya?

Anonymous said...

Mmg tak fitnah pun PAS itu butir tahi UMNO peninggalan penjajah British. Politik suku agama suku jatuh kafir kata Hadi.

An Anonymous said...

Oh baru aku tahu agama yg dianuti oleh lebai tokong setelah tunduk layu kpd tokong ialah politik suku agama suku TIDAK jatuh kafir.. oh faham dah.. mujurlah kami tendang G18 masa muktamar 2015!

Anonymous said...

Oh baru tahu ye PAS butir tahi Umno peninggalan British. Tunduk layu pulak pada lebai2 tokong MCA, MIC dan GERAKAN. Mujurlah Allah sayang dan beri hidayah pd G18 yg berhijrah ke parti yg lebih baik.

Ketua lebai agama Pas lg kesian kena tendang dgn rakyat Terengganu, mb sepenggal..kuang kuang kuang

An Anonymous said...

Kalau macam tu lagi kesian barua DaP di perak tak sampai setahun dah kena tolak oleh rakyat pasal adun DaP dan Pkr sendiri yg tidak amanah.. sepenggal vs setahun.. mana yg lebih sikit gamaknya?

Anonymous said...

Bkn setakat di Perak je..di Kedah pung sama parti Pas kena tolak semasa dibwh pimpinan Hadi ketua lebai beruk (lebai tokong mca yg bagi gelaran ni ye)

Paling memalukan tuang presideng Pas kena tendang dgn rakyat negeri sendiri, mb sepenggal.kuang kuang kuang

An Anonymous said...

MB Perak setahun (bukan sepenggal) memang layak kerana memandai2 bagi tanah 1000 hektar kpd sekolah cina.. sekolah agama tak nak pulak dia bagi.. memang patut ditolak.. dasar barua DAP!

Anonymous said...

Jgnlah sibuk psl org lain..Jaga2 kerusi marang tu..tak mustahil tuang presideng kena tendang dgn org kawasan sendiri pulak pru14 nnt. Dahlah jd mb cuma sepenggal dah kena flying kick..kesian tuang presideng Pas kaki ponteng.kuang kuang kuang

Dasar barua UMNO, MCA, MIC dan GERAKAN.

An Anonymous said...

Mentang2lah tuan presiden kamu tak payah jaga kerusi mana2 sebab takde kerusi.. keh keh..

An Anonymous said...

Mana MB setahun jagung kamu tu..? pecah rekod tanah melayu tuh.. mb paling singkat dalam sejarah.. keh keh..

Anonymous said...

Tuang presiden parti tua bangka 65thn jd mb sepenggal je dah kena tendang dgn majoriti org melayu Tganu..pru14 jaga2 kerusi marang bakal hilang..parti lebai lebong..keh keh keh

An Anonymous said...

Soalan aku mana mb yg pecah rekod jadi mb tak sampai setahun jagung tu? Masuk pkr ke dap ke atau pan? Keh keh pemegang rekod tunggal.. kalau rocket man 10 tahun br dpt juara.. yg ini baru tak sampai setahun pecah rekod malaysia ehh asia tenggara ehh asia ehh dunia ehh cakerawala! Keh keh

Anonymous said...

Sape ketua lebai cuma MB sepenggal dah kena tendang dgn majoriti umat Islam melayu Terengganu?..bila jual agama dah tak laku terpaksa telan dedak haram..pru14 kerusi marang akan hilang.keh keh keh

Takbirrr!

An Anonymous said...

Soalan aku simple je.. parti mana yg ada mb setahun jagung? Keh keh..

Yg dah pecah rekod negeri, negara, asia tenggara, asia, komanwel, dunia, cakerawala, langit pertama... keh keh!

Anonymous said...

Ada satu parti tua bangka yg akan mereput..meniaga agama 65thn dok sebut psl Islam tapi ketua lebainya kena tendang dgn majoriti umat Islam Terengganu.Ini lg pecah rekod dunia dan cakerawala..kuang kuang kuang

An Anonymous said...

Sepenggal vs 9 bulan (3 suku tahun).. patut pun sejak keluar PAS jadi 3 suku.. keh keh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails