Tuesday, April 11, 2017

Presiden PAS, Timbalan Menang Tanpa Bertanding. 5 Berebut Naib Presiden



MUKTAMAR PAS Pusat ke-63 yang akan diadakan di Kedah pada hujung bulan ini pada 29hb April hingga 1 Mei, 2017 akan memilih barisan kepimpinan yang baru bagi sesi 2017/2019 untuk menghadapi Pilihanraya Umum ke-14.  

Sebelum itu, Dewan-Dewan Ulamak, Pemuda dan Muslimat akan mengadakan Muktamar di peringkat masing-masing mulai 27hb April 2017.          
Setelah pencalonan ditutup, Jawatan Pengerusi Tetap, Timbalan Pengerusi Tetap, Presiden dan Timbalan Presiden telah dimenangi tanpa bertanding oleh penyandang.
Manakala terdapat 5 calon untuk Jawatan Naib Presiden termasuk 3 penyandang sebelum ini dan 40 orang telah dicalonkan untuk Jawatan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat untuk dipilih oleh perwakilan seramai 18 orang.  
Berikut adalah senarai penuh pencalonan yang dikeluarkan oleh Pejabat Setiausaha Agung PAS Pusat pada 11hb April, 2017. Calon-calon yang tersenarai tersebut yang menerima pencalonan dikehendaki menyatakan penerimaan pencalonan tersebut sebelum 17hb April 2017.
Untuk makluman, peraturan pemilihan pada kali ini memerlukan sekurang-kurangnya 10 pencalonan  untuk layak disenaraikan sebagai calon dalam pemilihan pada muktamar PAS kali ini berbanding dengan dua pencalonan sebelum ini.
PENCALONAN JAWATANKUASA KERJA PAS PUSAT
SESI 2017-2019
PENGERUSI TETAP
1) Hussin bin Ismail - Menang Tanpa Bertanding (MTB)
TIMBALAN PENGERUSI TETAP
1) Ustaz Kamal Shaari - MTB
PRESIDEN
1) YB. Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang-  MTB
TIMBALAN PRESIDEN
1) Dato’ Haji Tuan Ibrahim Tuan Man- MTB
NAIB PRESIDEN
1) YB. Ustaz Haji Idris Ahmad (Penyandang)
2) YB. Dato’ Haji Mohd Amar Abdullah (Penyandang)
3) YB. Dato’ Haji Ar. Iskandar Abdul Samad (Penyandang)
4) YB. Dato’ Takiyuddin Haji Hassan
5) YB. Ustaz Haji Nasruddin Hassan
AHLI JAWATANKUASA KERJA
1) Dr. Haji Riduan Mohd Noor
2) YB. Dato’ Dr. Mohd Khairuddin Aman Razali
3) YB. Ustaz Haji Nasruddin Hassan
4) YB. Dato’ Haji Mohd Nassuruddin Daud
5) Dr. Haji Mohd Zuhdi Marzuki
6) YB. Ustaz Haji Sallehen Mukhyi
7) Haji Razman Zakaria
8) YB. Ustaz Haji Nik Mohd Abduh Nik Abdul Aziz
9) Puan Dr. Hajjah Rosni binti Adam
10) Haji Mohamad Sanusi Md. Nor
11) Ustaz Dato’ Dr. Haji Nik Zawawi Salleh
12) YB. Dato’ Dr. Haji Mohd Fadzli Hassan
13) YB. Dato’ Takiyuddin Haji Hassan
14) Dr. Hajjah Najihatussolehah Ahmad
15) Ustaz Haji Mokhtar Senik
16) YB. Ustaz Haji Abdullah Hussin
17) Ir. Mukhtar Suhaili
18) Ustaz Haji Zaharuddin Mohamad
19) Ustaz Haji Norazli Musa
20) Haji Zainal Abidin Kidam
21) Dr. Ali Akbar Gulasan
22) Haji Mohamad Noor Mohamad
23) Khairul Faizi Ahmad Kamil
24) Dato’ Haji Mustafa Ali
25) YB. Dato’ Haji Ar. Iskandar Abdul Samad
26) Dr. Mohd Fuad Salleh
27) YB. Hajjah Siti Zailah Mohd Yusoff
28) YB. Haji Rosli Abdul Jabar
29) Ustaz Muhammad Khalil Abdul Hadi
30) YB. Dr. Halimah bt. Ali
31) Dr. Ahmad Fakhruddin Sheikh Fakhrurrazi
32) YB. Hajjah Mumtaz bt. Mat Nawi
33) YB. Ustaz Ahmad Yahya
34) Kamaruzzaman Mohamad
35) Ustaz Misbahul Munir Masduki
36) Dato’ Haji Wan Abdul Muttalib Embong
37) Iszuree Ibrahim
38) YB. Dato’ Aisyah Ghazali
39) YB. Haji Satiful Bahri Mamat
40) Azman Ibrahim
Disahkan,
Dato’ Takiyuddin Haji Hassan, JP.
Setiausaha Agung
Tarikh: 11 April 2017

12 comments:

Anonymous said...

Jangan ada pula ahli ahli yg komplen pemilihan kali ini ada senarai cai sudah disediakan untuk memilih macai.

Anonymous said...

Tahniah dan syabas untuk semua umat Islam yang terpilih dalam barisan kepimpinan yang baru bagi sesi 2017/2019 untuk menghadapi Pilihanraya Umum ke-14.

Insya Allah, kita umat Islam akan menyokong dna mengundi pareti Islam PAS dalam PRU14 untuk membentuk kerajaan Islam yang membela agama Islam dan hak umat Islam kerana kita merasa amat benci melihat puak kafir harbi dan munafik liberal campurtangan, memfitnah, menghina dan menentang ajaran Islam dan hak umat Islam di negara ini.

Oleh sebab itu, kita umat Islam akan menolak semua parti kafir harbi, parti liberal dan parti sekular kerana mereka semua memusuhi ajaran agama Islam dan menindas hak umat Islam mengamalkan ajaran Islam di negara ini.

Sesungguhnya Allah dan RasulNya telah melarang umat Islam dari melantik orang kafir dan puak munafik dari menjadi pemimpin bagi umat Islam:

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?"An-Nisaa' : 144.

Anonymous said...

Sebelum menuduh yg karut marut. Siapa yg lantik kafir jadi pemimpin?.

Anonymous said...

Apa penafsiran saudara pada surah Al Hujuraat ( bilik-bilik) ayat 13 yg berbunyi begini.
Hai sekelian manusia !. Sesungguhnya Kami ( Allah ) telah menjadikan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan, dan kami jadikan kamu berbangsa bangsa dan bersuku suku,supaya kamu berkenalan kenalan. Sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui lagi Mengerti.

Surah an Nisaa ayat 144 adalah kurang tepat untuk menuduh kami munafik. Berhati hati bila menafsirkan ayat al quran.

Anonymous said...

Anon 3:34 PM menulis Surah an Nisaa ayat 144 adalah kurang tepat untuk menuduh kami munafik

Jawapan kita: Siapa yang makan cili maka dia lah yang terasa pedas !

Al Hujuraat ( bilik-bilik) ayat 13 tidak menyuruh umat Islam bersekongkol dengan musuh Islam menentang ajaran Islam dan menindas hak umat Islam. Ayat ini tidak menyuruh manusia mengamalkan ajaran sesat seperti sekularisme, pluralisme, liberalisme dll.

Surah an Nisaa ayat 144 amat jelas melarang umat Islam dari mengundi atau melantik orang kafir dan puak munafik menjadi pemimpin bagi umat Islam.

Munafik adalah orang yang berpura-pura beragama Islam tetapi hati mereka membenci dan menolak agama Islam dan mereka berfungsi melemahkan agama Islam dan umat Islam dari dalam.

Golongan kafir harbi dan munafik ini wujud sejak dari dulu, kini dan selamanya untuk memusnahkan agama Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Anon 3:05 PM,

Mengapa kamu lantik kafir jadi pemimpin??

Anonymous said...

Anon 3:34 PM menulis Surah an Nisaa ayat 144 adalah kurang tepat untuk menuduh kami munafik.

Jawapan kita: Siapa yang makan cili maka dia lah yang akan terasa pedas !

Allah menjadikan kamu berbangsa bangsa dan bersuku suku,supaya kamu berkenalan kenalan bukan untuk menerima kemungkaran dan kesesatan yang menjadi amalan puak kafir.

Al Hujuraat ( bilik-bilik) ayat 13 tidak menyuruh umat Islam berkenal-kenalan, bekerjasama, bersekongkol dengan musuh Islam menentang agama Islam dan menindas hak umat Islam.

Ayat ini tidak menyuruh umat Islam menerima pakai dan mengamalkan ajaran sesat seperti sekularisme, pluralisme, liberalisme dll untuk menolak dan menentang ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Mengapa kamu sengaja melupakan sambungan ayat Al Hujuraat ayat 13 tersebut?:

Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Al-Hujuraat 49:13)

Jika sebilangan manusia yang mendakwa mereka beragama Islam tetapi pada masa yang sama mereka bersekutu, bekerjsama dan bersekongkol dengan kafir harbi menentang, memfitnah, memburuk-burukkan dan menghina ajaran Islam dan umat Islam, maka mereka adalah sejahat-jahat dan seburuk-buruk manusia yang menderhaka pada Allah dan RasulNya.

Surah an Nisaa ayat 144 amat jelas melarang umat Islam dari mengundi atau melantik orang kafir dan puak munafik menjadi pemimpin bagi umat Islam.

Munafik adalah orang yang berpura-pura beragama Islam tetapi hati mereka membenci dan menolak agama Islam dan mereka berfungsi melemahkan agama Islam dan umat Islam dari dalam.

Golongan kafir harbi dan munafik ini wujud sejak dari dulu, kini dan selamanya untuk memusnahkan agama Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Bukan ke kuasa menghukum itu milik Allah. Bukan kita. Hanya Allah yg berhak menilai ketakwaan seseorang.

Anonymous said...

Komen 4:54 PM jelas menunjukkan kejahilan penulisnya sendiri untuk menegakkan benang basah.

Fakta:

(1) Ayat-ayat Qur'an jelas menunjukkan Allah menyuruh manusia yang beriman, adil, bijaksana dan mentaati Allah dan RasulNya mengadili dan menghukum orang-orang yang telah dibuktikan melakukan kesalahan. Contoh: Hukum Hudud:

Dan orang lelaki yang mencuri dan orang perempuan yang mencuri maka (hukumnya) potonglah tangan mereka sebagai satu balasan dengan sebab apa yang mereka telah usahakan, (juga sebagai) suatu hukuman pencegah dari Allah. Dan (ingatlah) Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.(Al-Maaidah 5:38)


(2) Ciri-Ciri Orang bertaqwa iaitu orang yang menjaga diri dari hal-hal yang dibenci oleh Allah dan RasulNya telah dijelaskan oleh Al-Qur'an dalam ayat seperti:

Kitab Al-Quran ini, tidak ada sebarang syak padanya (tentang datangnya dari Allah dan tentang sempurnanya); ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang (hendak) bertaqwa;(Al-Baqarah 2:2).

Jika sebilangan manusia bersekutu dengan kafir harbi menentang ajaran Islam , maka manusia tersebut bukanlah orang-orang yang bertaqwa. Bahkan mereka juga adalah musuh-musuh Islam yang dikutuk dan dihina oleh Allah dan RasulNya.

Anonymous said...

Anon 5;10 tgk komen2 ko beserta akhlak dan peribadi ketua lebai penipu Parti Ajaran Syaitan sikit pun tak menggambarkan ciri2 org bertakwa yg takutkan Allah. Hanya bertopengkan serban dan jubah perangai serupa dajjal perosak ajaran Islam yg mulia.

Anonymous said...

Anon 3:34

Firman Allah swt berkaitan menyuruh umatnya berkenal kenalan ni semua orang tahu.
Tapi tafsiran supaya tunduk kepada kafir harbi yang menentang Islam untuk dijadikan sebagai panduan dan keputusan hukum hakam fatwa Islam tu hanya tafsiran drpd pakatun demi mendapatkan kuasa dan dedak.

Anonymous said...

Anon 9:01

Dizaman Rasulullah sendiri ketika Islam diserang, Rasulullah dan umat Islam bangkit mempertahan sehingga berperang. Apabila musuh menghunuskan pedang takkan kita nak balas dengan salaman dan ciuman. Contoh musuh2 Islam dizaman ni mcm kau la dengan menghina jemaah yang mempertahankan Islam itu sebagai ajaran syaitan. Lebih teruk drpd tuannnya sendiri si kafir-harbi dap sbb diorang pun takde keluar sttmnt mcm tu. Lebih sudu drpd kuah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails