Tuesday, April 11, 2017

Abd Hadi Dedah Talibarut Asing Mahu Ubah Politik M'sia.


Datuk Seri Abdul Hadi Awang

KUALA LUMPUR – Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendedahkan terdapat pihak tertentu dalam negara menjadi tali barut kuasa asing untuk mengubah landskap politik negara ini supaya sejajar dengan ideologi barat.

Katanya, pihak tersebut adalah pihak yang sama membantah keras usaha memperkasakan peranan Mahkamah Syariah melalui pembentangan Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 (RUU 355) di Parlimen baru-baru ini.
“Pihak yang tidak bersetuju dengan RUU 355 PAS berunding dengan negara luar untuk mengubah politik Malaysia. Kita boleh berunding dengan UMNO untuk Islam, dia berunding dengan negara dan kedutaan asing.
“Kita berunding dengan UMNO saja, sama-sama Melayu Islam, Politik Malaysia biar orang Malaysia yang buat perubahan. Tak perlu jemput Amerika, negara asing mari. Berunding dengan negara asing untuk merubah politik Malaysia,” katanya dalam satu ceramah semalam seperti dilaporkan sebuah portal berita hari ini.
PAS baru-baru ini membentangkan RUU 355 di Parlimen yang bertujuan meminda akta bagi memperkasakan fungsi Mahkamah Syariah termasuk meningkatkan kadar hukuman yang boleh dikenakan ke atas umat Islam yang berzina dan minum arak.
Perbahasan RUU 355 yang sepatutnya diadakan selepas pembentangannya terpaksa ditangguhkan pada sesi akan datang oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat ekoran provokasi melampau Ahli Parlimen Pakatan Harapan dalam membantah RUU 355.
Parti sekular DAP yang mengetuai Pakatan Harapan pernah mendakwa RUU 355 merupakan strategi halus PAS untuk melaksanakan hukum Islam hudud yang zalim, kuno dan tidak bertamadun di negara ini.
Anggota parti Pakatan Harapan, PKR dan PAN pula mendakwa RUU 355 tidak boleh dibenarkan kerana ia mengelirukan dan menimbulkan keresahan umat bukan Islam.
Perkembangan itu menyaksikan Pakatan Harapan dikecam sebilangan besar umat Islam negara ini menyebabkan bekas Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tiba-tiba membuat pusingan U beliau menyokong RUU 355 untuk menyelamatkan partinya.
Abdul Hadi dalam pada itu mendedahkan bahawa DAP sebenarnya adalah “butir tahi” PAP Singapura kerana DAP pada asalnya adalah PAP sebelum Singapura keluar daripada Malaysia.
Kata beliau, PAS mendapat maklumat, ada “ejen asing” di belakang penentang RUU 355 itu, khususnya kumpulan mubaligh yang ingin mengembangkan agama mereka di negara ini.
Anggota parlimen Marang itu juga mendakwa, penentang usul itu juga bimbang jika syariat Islam dilaksanakan, orang bukan Islam akan melihat kebaikan hukum Islam.  
Lapor MYNEWSHUB.CC

17 comments:

Anonymous said...

Enaknya pulus dari Panglima Bugis ya Pak Haji.Bersubahat dengan Panglima Bugis dalam hal rasuah,salah guna kuasa dan menyusahkan rakyat akibat pentadbiran bebal dan dungu bukanlah kesalahan besar dalam islam,betul tak Pak Haji.

Anonymous said...

Untuk April 11, 2017 at 10:13 PM

Kesian si jahiliah, bila dia tidak sedar bahawaa dia jahil. Si bodoh yang tidak tahu dia terlalu bodoh. Oh malang!

Anonymous said...

Pada PRU13 dan sebelumnya BN selalu guna kempen yang kononnya Pembangkang disokong oleh negara asing dan dapat dana asing .Adalah tidak menghairankan isu ini akan digunakan sekali lagi oleh BN.Tetapi hari Hadi ini pula yang dah menggunakannya untuk meraih undi untuk PAS dan cuba menakutkan rakyat Malaysia.

Anonymous said...

Anonymous 10:13PM. Saya setuju pendapat anda.Katakan tidak pada parti PAS pis pus kerana mereka bersekongkol dengan Najib dan Rosmah.

Anonymous said...

meroyan lagi balaci jilat juboq berhala guan eng.

Anonymous said...

Minyak pertrol dan minyak masak pasti akan naik sebab tak ada subsidi dan ini diikuti oleh barang2 makanan dan yang lainnya.GST sudah cukup membebankan rakyat jelata.Apabila direnung masalahini teringatlah geng tiga sahabat iaitu Najib,Rosmah dan Haji Hadi.Mereka ini patut dilupuskan dari politik Malaysia.

Anonymous said...

Puak kafir

Anonymous said...

Puak kafir

Anonymous said...

Puak kafir

Anonymous said...

Lobai la ni kuat menipu ye..
Cuba tengok baik2 video tu
Pendikar amin yg tangguhkan dulu..
Bukan sbb provokasi lobai woiii..
Masya Allah lobai2
Kenapa sampai mcm tu teruknya lobai nak burukkan pembangkang.
Lobai dikepala weiii..

Anonymous said...

Contoh Geng munafik yg menjadi biol selepas hempasan batu besar menampakan dirinya yg sebenar.. kuikuikui

Anonymous said...

PAS..Parti Ajaran Syaitan berketuakan bapak dajjal perosak agama Islam yg mulia.

Anonymous said...

Contoh geng munafik biol sanggup gadai agama 90juta peralatkan Islam.

Anonymous said...

Jika kita membaca semua komen tulisan balaci ternakan DA-Pig yang biadap dan tidak pertamadun, kita akan dapati semua dakwaan balaci ternakan DA-Pig terhadap PAS tidak mempunyai sebarang bukti.

Maka jelaslah balaci dan pemimpin DA-Pig yang suka memaki hamun adalah pendusta tahap longkang yang amat biadap dan tidak bermoral.

Anonymous said...

Pemimpin-pemimpin roket dan NGO-NGO ternakan roket adalah pengkhianat upahan yang berkhidmat untuk rejim Amerika dan Yahudi Zionis untuk memusnahkan negara ini. Sepatutnya pemimpin roket dihalau balik ke Tongsan dan dibatalkan kerakyatan mereka!

Anonymous said...

PAS..Parti Ajaran Syaitan berketuakan bapak dajjal peralatkan Islam.

IrWrWs said...

'Tuhan' PAN boleh pulak belek fatwa..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails