Wednesday, August 01, 2018

Pak Dir Pernah Berlakon Filem P Ramlee. PH Tak Kenang Artis Lama?



HALAMAN HIBURAN


KOTA BHARU: Tiada siapapun menduga sebelum ini Abdul Kadir Mamat atau Pak Dir, pelakon tambahan filem-filem era seniman agung Tan Sri P. Ramlee adalah anak kelahiran Kelantan.
Ekoran kisah pendedahan hidupnya yang menjadi viral ketika uzur baru-baru ini, telah mendapat perhatian artis terkenal Dato’ D.J Dave atau Irwan Shah Abdullah dan Dato’ Jamaludin Elias atau Nash.
Dave selaku Pengerusi Yayasan Kebajikan Artis Tanahair (YKAT) dan Nash salah seorang pemegang amanah yayasan itu telah menziarahi satu-satunya anak Kelantan yang turut berlakon sebagai watak tambahan menerusi filem popular Ali Baba Bujang Lapok, di rumahnya di Kampung Kedai Lalat, hari ini. Hadir sama Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Rozaidi Abd Jamil atau Zed Zaidi.
Menurutnya, pihaknya mengambil keputusan untuk menziarahi Pak Dir setelah penderitaan hidupnya ditularkan di media sosial hasil pendedahan sebuah akhbar.
Hasil carian imej untuk DJ DAVE
“Alhamdulillah, kita bersyukur kerana berpeluang menziarahi Pak Dir,” ujarnya.
Pak Dir, 78, ketika ditemui begitu bersemangat walaupun masih keuzuran. Tidak cukup dengan itu beliau memakai pakaian bertemakan jalur gemilang. – HARAKAHDAILY 31/7/2018

Komen Weblog Ibnu Hasyim: PH tak kenang jasa-jasa artis lama ke? Bagaimana kalau dilihat dari sudut Islam?

Hasil carian imej untuk P.RAMLI. PENARIK BECA
Lihat sebelum ini..

23 comments:

Anonymous said...

PH tak kenal pon pak dir..duduk di kelantan Pas lah yg patut kenang jasa orang kelantan...PH sibok nak jaga dan uruskan malaysia...

Kelantan ade balak...takkan nak hulur kpd pas sahja...yg miskin mcm pak dir hulurlah sikit...cakap sejahtera bersama islam... Cakap saje ker?...

ted manoff said...

Tuan ibnu..kenapa semua benda yg berlaku perlu dikaikn dgn ph..usetat pas kawin 5 pun slh ph..mana tuan ibnu tahu ph tk bantu..baru2 nii tun ada bertemu dgn persatuan seni dn tun berjanji utk teruskn bantuan seperti biasa..

ted manoff said...

Woww..poster tuu mmg legend..penarek becha..🚳

Anonymous said...

ini ada berita penting.,kambing mati di rogol beramai2 di india.

apa peranan PH dalam hal ini? bila PH nak hantar pegawai penyiasat ke india.bagaimana pandangan pas dlm hal ini.
bagi kami pihak pas Wan Azizah yg salah sebab dia menteri hal ehwal wanita.

Anonymous said...

Wow banyak dosa pengkhianat Islam ni. Mana ost yg kahwin 5

Anonymous said...

Depa pentiing kan komunis tu pejuang kemerdekaan tanah melayu. Banyak cina dalam parti komunis tu, tu yg penting buat depa. Jaga perut tn ibnu, kalau tidak fulusy tak masyuuuuk.

Anonymous said...

Depa mana nak jaga melayu. Depa dok kutuk lobai2 jerrrr. Soal nikah kawin lobai jerrr depa dok peka. Tapi kalau pelakon dr dap, bukan jerr bagi bantuan duit, silap2 bg tanah lg. Berjasalah pada seni filem. Begitulah tahap budak suruhan dap,

cik siti said...

Yang menuduh ustaz kahwin 5 itulah pengkhianat Islam. Memburuk tokoh agama. Tiada bukti dan hujah. Burukkan lebai. Mengikut cara komunis menyerang Islam. Semuanya dalam PH aliran kiri..

Saya pun PH juga, tapi tidak menyerang Islam. Jangan salah paham.

ted manoff said...

Hahaha..cik siti konon..mesti mat gay menyamar nii..kahkah..πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ€—πŸ€—πŸ˜‹☺πŸ˜‹

Anonymous said...

Puak ph pentingkan dan perjuangkan anak luar nikah boleh dibinkan dengan bapanya. Isu kebajikan ni remeh sangat. Isu lebih besar bagaimana mensekularkan Islam di malaysia.

Anonymous said...

Hahaha. Saya pulak bukan ph. Taknak jadi khadam dap. Taknak jd cyber trooper dap, duit haram.

Anonymous said...

Lepeh ni bila lobai dikutuk, cakap lobai orang tak percaya, dah tak laku, daging babi pun jadi halal oleh ulamak ph.

Anonymous said...

amnaopakatan tukang nak melecehkan Islam

Anonymous said...

Komen org2 munafiq macam inilah yg rakyat baca dlm blog ini. Mereka komen tkda fakta dan macam tin kosong. Lihat mcm riuh rendah tpi sebenarnya tiada satu pun bermunafaat kpd rakyat. Inilah gambaran penyokong ph yg tda hala tuju wawasan. Hanya banyak bersandiwara dgn helah dan menipu rakyat saja.
Kerna itu rakyat perlu abaikan komen2 mereka yg tda akhlak islam mukmin ini. Klu didekati mereka mebawa sial kpd org melayu dan boleh memesongkan umat islam dari landasan yg benar... tak perlu baca dan layan komen mereka. Abailan.!!!!

Anonymous said...

huh semua pemimpin pas ziarah pak dir laa kan.

sanggup depa tinggalkn dulu padang2 rumput utk mngenang jasa pak dir.

Anonymous said...

org kaciwa bro masih tk puashati lg sebb kalah ph. kira2nya mcm istilah org melayulah...meroyan..terngigau2 hj hadi nk jd pm tk kesampaian.

apa saja yg blh dikaitkn dgn ph akn dituduh walaupun isu2 bengong.

kita kena fhm dn simpatilah..

filem p.ramlee ada kt..klu marah nnti kena jual.

filem walaun pula.. lps kena jual dhn umno asyik marah aje semua benda. berketar2 ibnu taip kt pc sebb marah tk kebah.

cuma jgn lupa cek bloodpressure ibnu. nk tunggu pru15 lama lg.. tu pun klu hj hadi pjg umur la.

tq ibnu mempopularkn ph. jgn cita org ibnu awak tu agen mana. nnti kantoi plan kita nk rosakkn imej pas..ssshhh

Anonymous said...

sri tu i nmpk cik siti kt padang jerit2 melayu nk pupus.

ckp islam to mmbohong cik siti..ngaku ph kunun. org ph mana ada buduh mcm tu... impossiblee

Anonymous said...

msia sekular. tk suka msia sekular pi balik iran..negara islam syiah bersama hj hadi.

sana byk mutaah. pastikn ibnu ikut. dulu ibnu pernah siar artikel mutaah di iran siap offer sapa nk lg. i ingat ibnu mybe lupa. ibnu pernah ke iran.

patutlah politik n sex berpisah tiada.

Anonymous said...

sy lobai pekat kupiah 4 tingkat..tp sy sokong dap.. sebb tk pernah depa berhimpun menyalak kata cina terancam agama buddha terancam.

sy pas tp tknk jadi haiwan makan dedak. sy makan nasi dn quinao dn tamar.

tp hj hadi kt dedak halal sebb itu kira derma jihad dr khalifah negara islam alnajib.

sy tknk jd cybertrooper pas sebb sy bodoh IT. tp klu artikel sex sy kira mahir jg la.

Anonymous said...

tn ted .... dgn walaun ni bkn boleh bg fakta sgt pun. telinga dh pekak. tkkn depa nk terima.

so kita anggap depa ni mcm ... wait... klu p.ramlee kt umno sarkis...maka walaun ni kira kamning sarkislah. jgnggu pjg tp diperkuda tuan sarkis dgn dgn sedikit rumput dedak.

Anonymous said...

walaun patut bela jg seorg anak seni melayu islam yg telah berjaya tembus hollywood dgn filem terhebatnya bertajuk...

'Musang Berjanggut (kupiah ke tak i not sure) Di Jalan Tembok...yg kini dlm kesusahan disita hartanya oleh pihak harbi US.

beliau adalah oosetart reza abdul azeez

Anonymous said...

pakatan umno dgn pas yg buat onar supaya islam diperleceh.

Kejora Bapuk Bodo said...

Tiap negeri kerajaan persekutuan dah buka jabatan kebajikan masyarakat...pas tolong bawak pak dir jumpa pegawai kebajikan di kota bharu...

Pas boleh lah kutip derma tolong pak dir...abis citer...ape yg nak di besar2kan oleh ibnu...perkara mudah disusahkan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails