Thursday, August 02, 2018

Menarik! Siti Nurhaliza Guna CCTV Mengubat Rindu.

Siti Nurhaliza Guna CCTV Intai ‘Buah Hati’
HALAMAN HIBURAN


PENYANYI Datuk Seri Siti Nurhaliza Tarudin berkata perasaan rindu sentiasa wujud ketika berjauhan dengan cahaya matanya iaitu Siti Aafiyah yang kini berusia empat bulan.

Memandangkan teknologi hari ini serba canggih, Siti memberitahu dia menggunakan kamera litar tertutup (CCTV) bagi mengubat kerinduan tersebut.

"Rindu tu sentiasa ada. Kalau saya perlu hadiri program seni, memang teringat anak di rumah.
"Jadi, saya melihat dan memantau Aafiyah menerusi CCTV yang disambungkan terus ke telefon bimbit saya.


Siti dan Aafiyah.

"Kalau nampak saya tunduk tengok telefon, maknanya saya tengah intai Aafiyah di rumah lah tu," katanya kepada mStar Online.

Sementara itu, penyanyi lagu Comel Pipi Merah ini mendedahkan dua bulan pertama kelahiran Aafiyah merupakan antara pengalaman paling mencabar sebagai ibu.

Dalam tempoh tersebut, dia perlu membiasakan diri menjaga bayi yang masih kecil dan mengakui kitaran tidurnya sedikit berubah.

"Masa awal-awal dulu agak mencabar kerana perlu bangun tengah-tengah malam untuk menyusu dan menukar lampin.
"Waktu tidur pun berubah, tapi sekarang Alhamdulillah, semuanya sudah okay. Aafiyah tak banyak ragam dan mudah dijaga," ujarnya.

Tonton video penuh yang disediakan mStar Online ini.

Info Tambahan:



Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Pengikut yang bertindak biadap melemparkan pelbagai komen negatif di laman sosial, Instagram (IG) bukan berlaku kepada Siti saja, juga berlaku di blog ini. 

  • Blog ini diserang dengan kata-kata lucah yang ekstrem, agak malu nak sebut di sini, tapi boleh diteliti semula di ruangan komen blog ini..
  • Kebanyakan isi serangan penyerang tersebut bertaraf sampah tidak ilmiah, memancing emosi, keanak-anakan, dan melihat dari sudut kelompok sempit mereka sahaja.
  • Sasaran serangan mereka adalah kumpulan Islam, parti Islam (PAS), kegiatan Islam seperti JAKIM, sekolah tahfiz, sistem kekeluargaan Islam, ekonomi dan segala yang berbau Islam.
  • Dipercayai mereka adalah puak-puak muda dari parti pemerintah (PH) sekarang yang dilatih khusus untuk menguasai media sosial.
  • Kadang-kadang mereka mengugut penulis atau tuan punya blog akan report polis, polis sedang mencari dan lain-lain.
  • Dipercayai juga kumpulan ini terpecah dua. Satu, kumpulan yang mirip ke arah Islam, mereka mengketengahkan pemimpin-pemimpin Islam PKR dan Amanah.
  • Kumpulan yang satu lagi, agak anti Islam, banyak membela pemimpin Parti Bersatu, DAP, ajaran sesat Liberal, LGBT, Kumpulan Harimau Tamil, sosialis, mirip komunis dan yang sejenis dengannya lagi. Puak-puak anti Islam inilah yang mendominasi kebanyakan komen di blog ini.
  • Pihak PH dikatakan berjaya merekrut kumpulan fanatik atau taksub yang seakan-akan 'mabuk histeria' mempertahankan pendirian atau 'aqidah ciptaan' mereka, dengan apa cara sekali pun.
  • Pemberontakan jiwa mereka ini mula terserlah dalam keluarga mereka, masyarakat, dan negara, yang boleh dilihat melalui tulisan dan ucapan mereka atau pemimpin mereka.
Begitulah kira-kira, Sekian. 

42 comments:

ted manoff said...

Ok.....................πŸ‘✌πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Anonymous said...

klu rindu walaun intai la video gelek.

klu tunduk tu ye ke tu

Anonymous said...

PH dapat gelaran BN 2.0 bukanlah kerana gimik semata2 tapi kerana layak. Ya memang deorang layak jadi BN 2.0. Tiada sangsi dan tiada ragu2.

Anonymous said...

nama tk penting.. BN 2.0 tentu lbh baik dr BN lama.

yg sedih pas sekrng lbh teruk dr pas dulu zaman tgna. ke belakang.

klu guna BN 2.0 pun ok. ramai org umno yg masih nostalgia blh join. kuatkn ph.

dn pas pun bkh pakai umno 2.0 alang2 dh berkasih syg. pas kena join umno sbb umno byk kerusi parlimen dpd pas.

umno perlukn rakan yg blh bantu tp tkmo menang hnya nk barakat. maka pas lah balaci yg afdhal.

lepas ni nxt pru kita lawan BN 2.0 lawan UMNO 2.0

Anonymous said...

Like Dapster, like cyberstupidity.

Dapster berlagak loyar keledek dalam perbahasan di perli men

Cyberstupidity berlagak dengan stupidity dalam perbahasan di intern et.

Lagak sebegini pun hendak dibangga banggakan? Ish ish ish.

Anonymous said...

Siti Nurhaliza adalah peminat dan penyokong Tun Mahathir nombor 1...

Tak sangka ibnu peminat Siti... ingatkan minat pada Elli..

Kejora Bapuk Bodo said...

Kalo pas yg perintah malaysia tak mungkin teknoloji canggih sampai ke malaysia...malaysia nungkin mundur mcm kelantan..

Kejora Bapuk Bodo said...

Lobai Pas terlopong...boleh cakap pasal aurat pramugari aje..mp uarat..

Anonymous said...

IBNU HASYIM adalah nama samaran bagi Hj Mohd Hashim. Pernah menulis dibeberapa akhbar tempatan. Mantan Pengarang Majalah Al-Ummah dan pernah menghasilkan beberapa buah buku politik, sejarah dan agama. Menjadi ahli bisnes separuh jalan..

Anonymous said...

gaji kktangan persekutuan sapa nk bayar klu pas perintah.. pas nk minta pulak. pusat sapa pulak?

Anonymous said...

Ibnu Hasyim lepas ni buatlah novel cinta atau cerita lebih panas dan ghairah sikit. he..he....he.....

Ibnu hasyim said...

terimakasih anon kerana sudi beri galakan pada saya.memang saya merancang nk buat novel lps ni.jalan cerita semua dah siap,cuma tunggu kelulusan saja.novel ni berunsur xxx.novel tentang skandal ustat dengan bini orang.jangan lupa dptkan dipasaran.

Kejora Bapuk Bodo said...

Kerajaan akan tuntut RM2.5 juta dari Arul Kanda

Anne Muhammad
2 Ogs 2018, 6:05 petang (Dikemaskini 2 Ogs 2018, 6:30 petang)

A A
Kerajaan melalui Kementerian Kewangan (MOF) akan mengemukakan tuntutan sivil bagi mendapatkan semula bayaran bonus RM2.5 juta daripada Arul Kanda Kandasamy ketika menjadi presiden dan ketua pegawai eksekutif 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata pihaknya tidak meluluskan bayaran tersebut dan tindakan mahkamah akan diambil untuk menuntutnya.

“Pihak kerajaan persekutuan (melalui) MOF telah memberikan arahan untuk menuntut balik pembayaran RM2.5 juta yang telah diterima oleh Arul Kanda.

“Kita tidak luluskan pembayaran RM2.5 juta tapi yang telah dibayar RM2.5 juta (maka) tindakan mahkamah dan guaman telah diambil untuk menuntut balik (bayaran itu).

“Dan (kita) juga mengkaji tindakan lain supaya apa-apa keputusan yang telah dibuat dan merugikan 1MDB kita pun boleh tuntut balik kepada Arul Kanda,” katanya kepada pemberita dalam sidang media di Parlimen, hari ini.

Menurut beliau, pihaknya juga telah memaklumkan kepada Pejabat Peguam Negara berhubung perkara itu.

Tuntutan tersebut susulan pendedahan Lim di Dewan Rakyat semalam berhubung jumlah bayaran gaji yang diterima Arul sebanyak RM5 juta dalam tempoh enam bulan mulai Januari hingga Jun lalu.

Wang kepada Arul Kanda itu dibuat melalui dua bayaran dengan RM2.5 juta dibayar Januari lalu dan baki berkenaan sepatutnya dijelaskan selepas 30 Jun 2018.

Bagaimanapun, ia tergendala selepas BN tumbang pada pilihan raya umum 9 Mei lalu dan kerajaan baru Pakatan Harapan pada 28 Jun lalu menamatkan perkhidmatan Arul Kanda selepas mendakwa beliau melanggar kontrak dan kewajiban fiduiari sebagai ketua 1MDB.

Semalam bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak mempertahankan pembayaran sebanyak RM5 juta selama enam bulan kepada Arul Kanda sebagai satu perkara yang baik dan setimpal dengan tanggungjawab dan peranannya dalam syarikat itu.

Najib berkata, bayaran itu perlu dinilai dalam konteks yang positif kerana ia tidak setanding kejayaan Arul menguruskan 1MDB.

Anonymous said...

Najib puashati Arulkanda berjaya tipu rakyat malaysia terutamanye lobai Pas yg bodoo..

Kejora Bapuk Bodo said...

Beliau berkata tender terbuka tidak sentiasa memberikan keputusan terbaik, memberikan contoh sebuah syarikat yang menawarkan sistem teknologi maklumatnya untuk Sukan SEA tahun lalu dengan harga RM34 juta lebih murah daripada pembida lain tetapi tidak mempunyai prestasi yang baik.

"Saya sokong inisiatif anda untuk menambahbaik kementerian tetapi anda tidak perlu melakukannya sehingga memburukkan orang lain, terutama dengan fakta yang tidak betul," katanya.

Menjawab celahan Khairy, Syed Sadiq menyenaraikan beberapa tender yang akhirnya jatuh ke tangan pemimpin Umno.

Sebagai contoh, katanya, tiga kontrak berjumlah RM40 juta bagi perolehan dan penaiktarafan kelengkapan latihan kepada sebuah syarikat.

"Apabila kita membuat due dilligence, kita dapati ia (syarikat) bawah allahyarham ketua Umno Jelebu," katanya.

Satu lagi contoh adalah pembinaan Pusat Kecemerlangan Badminton Negara.

"Saya sendiri ke sana dan saya tanya, (tetapi) pihak di sana mula-mula tak mahu maklumkan. Saya tahu apabila mereka tak nak maklumkan pasti ada masalah.

Syed Saddiq berkata projek tersebut diberi melalui tender terhad kepada syarikat milik ketua pemuda Umno Bandar Tun Razak.

Beliau juga membangkitkan projek Kompleks Sukan Rembau di Negeri Sembilan yang pembinannya tidak mengikut jadual. Beliau berkata kontrak projek itu diberikan kepada bekas exco sukan kerajaan Negeri Sembilan.

Masalah sistemik

Syed Saddiq bagaimanapun berkata ia bukan masalah Khairy semata-mata tetapi juga tindakan kementerian kewangan yang meluluskan tender terhad dan rundingan terus seperti yang disebut Khairy.

Beliau berkata kontrak RM40 juta yang diberi kepada syarikat allahyarham ketua Umno Jelebu ditolak kementerian belia dan sukan tetapi diluluskan kementerian kewangan.

"Proses perlu ditambaik baik dari atas hingga ke bawah," katanya lagi.

Kejora Bapuk Bodo said...

PESANAN UNTUK NAJIB - SILA DUDUK DAN JANGAN LARI....

Sejak dua tahun lalu, Najib Razak telah berjaya menghalang soalan-soalan berkaitan 1MDB daripada ditanyakan di Parlimen, khususnya kepada beliau atas kapasitinya sebagai Perdana Menteri, Menteri Kewangan dan Pengerusi Lembaga Penasihat syarikat pelaburan tersebut.



Melalui kuasa Speaker Parlimen, Pandikar Amin Haji Mulia ketika itu, telah dikuatkuasakan larangan tiada soalan berkaitan 1MDB boleh dikemukakan di Parlimen atas alasan ada saman tertentu dan penyiasatan sedang berjalan dan jika dibenarkan ia kononnya dianggap menghina mahkamah serta mengganggu proses siasatan.



Sejak itu, semua soalan berkaitan syarikat pelaburan paling bermasalah itu berjaya dikekang dan sekaligus menyelamatkan Najib daripada menjawabnya, meskipun pelbagai isu dan pendedahan dilakukan oleh media-media antarabangsa.



Bagaimanapun, dengan tumbangnya regim Najib dan Pakatan Harapan mengambil alih kerajaan, halangan itu kini sudah tiada lagi.



Speakar baru Parlimen, Mohamad Ariff Md Yusof menarik balik larangan itu yang berkuatkuasa hari ini.



Dengannya, sekarang ini semua Ahli Parlimen boleh bertanyakan apa saja soalan mengenai 1MDB sama ada untuk dijawab oleh pihak kerajaan atau diperjelaskan oleh Najib yang beralih tempat di barisan pembangkang.



Maka, pesanan untuk Najib - sila hadir setiap hari Parlimen mulai hari dan sessi yang seterusnya, duduk di kerusinya untuk sedia menjawab apa jua pertanyaan tentang 1MDB serta jangan sesekali cuba melarikan diri.

Kejora Bapuk Bodo said...

Doklan 1 mdb sudah boleh di tanye di parlimen bila Pandikar tak mukia ditewaskan...

Tau tak tanye lim guan eng kpd mp umno dan pas yg bodoo..

Anonymous said...

Rupanya PH mengajar barua anti Islam nya menggunakan nama Ibnu Hasyim palsu untuk memburukkan Islan dan PAS.

Mereka sanggup menghalalkan cara yang salah untuk kepentingan mereka. Seperti guna tarian gelek untuk tabung PH. Untuk dapat duit tak peduli halal-haram. Jadi tak heran kalau anak isteri PH akan sanggup jadi pelacur kerana duit.

Sanggup jual agama bangsa demi memperjuangkan ideologi kafir.

Kesian mereka...

Anonymous said...

Kiki bapok penipu mintalah kawan2 postkan,tkde mnusia nk percaya apa yg kau post

Anonymous said...

Penipu,bapok menipu lg

Anonymous said...

Kakakakah,bapok menipu kerja kau,

Anonymous said...

Nampak bapok dah tahu penipu

Anonymous said...

Bapok dan penipu berpisah tiada

Anonymous said...

Bapok dan pondan mmg mananti buku mcmni,bekalan ke neraka nnt

Anonymous said...

Dari komen Ibnu Hasyim terdapat 9 pernyataan ttg komen yg diutarakan oleh pembaca/pelawat blog ini. Kesemua pernyataan tsb secara total semuanya salah pelawat di sini....dan Ibnu Hasyim kekal maksum.

Dari akal fikiran kita....benarkah begitu dan tidak berpunca dari sikap blogger itu sendiri yg sering memetik isu yg mengundang cemuhan dan kritikan.

Jika bemar Ibnu Hasyim ini bekas penulis berpengalaman maka secara waras hati kecil kita akan tahu tulisan bagaimana yg baik dan tulisan bagaimana pula yg membuka kpd dosa.

Allahuaklam.

Anonymous said...

Kejora Bapuk BodoAugust 2, 2018 at 6:19 PM
Kalo pas yg perintah malaysia tak mungkin teknoloji canggih sampai ke malaysia...malaysia nungkin mundur mcm kelantan..

Baca tulisan kejora. Pandang lekeh kemampuan pas dan kelantan. Nampak sangat jadi barua dap the pig eater. Apa yg kejora dapat dengan buat tipu. Money dari the big boss.

Ibnu hasyim said...

Pada yg ada bini selamat tunai tanggungjawap, mlm wajib buat ank! Lebai yg ada 3 bini mmg ternanti2 mlm ini! Berthreesome mmg kegemaran lebai.yg tkde bini jgn cuba2 main sabun.

Anonymous said...

Bapok bukan hanya penipu,malah berkelakuan keji,biadap dan pembuli haiwan peliharaan,mmg tak pelik org mcm bapuk duk sebar cerita bohong sbb itulah diri dia yg sebenarnya

Kejora Bapuk Bodo said...

Pemimpin PKR: Suara mirip Anwar gelar Azmin 'barua Mahathir' palsu
Zikri Kamarulzaman
2 Ogs 2018, 5:34 petang (Dikemaskini 2 Ogs 2018, 6:03 petang)

A A
Rakaman suara mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa mengkritik keras Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Azmin Ali dan Tun Dr Mahathir Mohamad kini mula beredar.

Ia muncul ketika wujud spekulasi mendakwa Mahathir dan sekutunya cuba menekan kemajuan politik Anwar, bakal penggantinya untuk jawatan perdana menteri.

Antara lain, rakaman itu menunjukkan suara (bawah) seorang yang mirip Anwar menyifatkan Azmin, menteri kanan dalam kabinet, sebagai “barua Mahathir”.

Anonymous said...

Bapok bukan hanya berkelakuan keji malah turut makan makanan yg keji sprt bangkai haiwan yg telah mati,najis haiwan peliharaan

Anonymous said...

Maju bawah dap apa yang nak dibanggakan. Iman rosak. Dap dah tentu kayu ukurnya material, tapi nilai akhirat sifar sebab kufur dan berketuakan kufur. Orang kufur di akhirat jadi kayu api untuk bakar muslim yang berdosa.

Anonymous said...

komen hnya layan ibnu je. ibnu memang rela dihentam. klu tk rela dh tentu berhenti jd blogger.

hentam ibnu bkn bermakna jual agama. ini sesat tau. kamu mengagamakn btg tubuh seseorg sama dgn agama.

penyembahan bentuk apa yg walaun buat ni? taubatlah.

Anonymous said...

pas memang lekeh bidang IT.

pas sempit bidang agama.

pas pakar bidang penternakan haiwan.

Anonymous said...

kan lama dh ambo ckp...walaun memang pakar bidang ternakan dn najis haiwan utk baja mungkin.

parti penternakan islam

Anonymous said...

mundur dn bangsat bawah ulamak ngaku2 adalah dibanggakn ye. jelas kamu agen cia yg sedang jahanamkn imej pas tnpa hj hadi sedari.

Kejora Bapuk Bodo said...

Ko memang mudah kena tipu sebab bodooo...hikhikhik..

Anonymous said...

Penopu agama patut di hentam...anti pas penipu agama bukan anti islam ngok..

Anonymous said...

Kelantan dah maju?...puluhan ribu orang kelantan cari kerja diluar kelantan...

Tak mengaku kelemahan punca islam jadi lemah..

Anonymous said...

Yg tak sedar diri selalu kena tipu dgn lobai....si bodoh yg ingat dah cedik...

Anonymous said...

Walaun yg kena tipu dgn lobai kaciwa tak reti nak berhujjah..otak kicik....merapuu lah dia..

Anonymous said...

Iman walaun dah rosak...taksub dgn lobai penipu agama...

Anonymous said...

Lobai sendiri miskin tapi nafsu besar nak kaye cepat...nak kembang ekonomi negeri tak reti...jadi bedallah duit najib tak kira halal haram....walaun kena tipu dgn lobai..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails