Wednesday, August 01, 2018

Bongkar! Anak PM Dapat Kontrak TM, 5 Hari Lepas PRU. RM11.16 Juta.



Opcom Holdings yang dipengerusikan oleh Datuk Seri Mokhzani Mahathir memperoleh kontrak bernilai RM11.16 juta daripada Telekom Malaysia (TM), beberapa hari selepas pilihan raya umum ke-14.
Mokhzani juga merupakan ketua pegawai eksekutif (CEO) syarikat berkenaan.
Opcom dalam satu kenyataan kepada Bursa Malaysia hari ini berkata ia telah menerima surat penganugerahan kontrak “Rakan Unifi” pada 14 Mei.
Kontrak yang bermula dari 2 Julai tahun ini sehingga 31 Dis 2019, adalah bagi kerja-kerja pemasangan dan pemulihan perkhidmatan Unifi.
“Penganugerahan ini dijangka menyumbang secara positif ke atas pendapatan dan aset bersih Opcom Group untuk tempoh penganugerahan,” kata syarikat itu dalam pemfailan Bursa.
Adik Mokhzani iaitu Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir mengasaskan Opcom dan memegang 25 peratus saham syarikat.
Opcom bagaimanapun berkata dalam kenyataannya bahawa “tidak ada pengarah dan pemegang saham utama Opcom dan / atau syarikat subsidiari atau mana-mana orang yang berhubung dengan mereka mempunyai apa-apa kepentingan, secara langsung atau tidak langsung, dalam kontrak (Rakan Unifi).”
Menurut The Star, saham Opcom melonjak 135 peratus sejak Mei dan pada Selasa ditutup 94 sen.  (http://wowberita.org/)

45 comments:

ted manoff said...

Mokzani nii mmg ahli perniagaan jadi xde masalah utk dpt mana2 projek kerajaan atau pihak lain..yg jadii masalah ialah org2 hipokrit yg klh pru lalu..arul kanda dpt 5 juta tuan ibnu tk bising plk..⚪

Anonymous said...

tahniah tun berjaya didik anak jd bijak usahawan... tp walaun masih trauma kekalahan pru tkkn agree.

cuma najib sikit berjaya la didik anak jd penerbit filem hollywood. walaun patut bangga anak melayu islam buat filem hollywood.

hadi lg berjaya.. berjaya didik ankbuah taksub pd dia dh mcm ayatollah syiah.

ada jg walaun yg berjaya dlm senyap...jd agen cia tarap dunia tau. we are proud of you bro.

walaun2 lain berjaya dlm penternakan khinzir. mereka byk sentuh bab penternakan khinzir dlm komen mereka. kita kagum ank melayu islam walaun telah meneroka bidang penternakan khinzir yg selama ini dimonopoli oleh LGE seorg.

baru dap tau pejuang islam pun blh buat lbh hebat apa yg dap bangga2kn selama ini.

helo dap... u ingat u teror tarian gelek ke..wait n see la we walaun akn buat lbh hebat lg.

one day u dap yg akn pergi padang meraung cina terancam.

Anonymous said...

Aaaiiik. 5 hari selepas bapanya menang. Isu besar ni. Kroni bermula sebaik menang. Bapanya maksum. Kalau 10 hari, 100 hari, 1 tahun, 2 tahun macam mana pulak. Padan mahathir nak sangat menang, isu ringgit juga rupanya. Yang ni bukan hipokrit. Sebab jelas nak ringgit, dah tua pun ada kederat lagi.

Anonymous said...

ye tk patutkn. at least selepas 100 hari oklah. 5 hari sgt cepat.

sebelum 5 hari tu ana nampak mokhzani ni jual barang2 agama kt masjid. dia org susah dr dulu lg.

mcmana lps 5 hari blh kaya dpt kontrak?

ni tk boleh jadi sheikh. kita kena himpun sekali lg. ana cadang buat kt padang besar. besar sikit org blh ramai dtg.

blh takbir sekuat hati.

Anonymous said...

Sekarang zaman bebas mengkritik, tak betul kemukan bukti di SPRM. Bukan macam UMNO dan PAS yang sentiasa berdalih dan membohingi rakyat.

Report la kat SPRM , minta siasatan, tak perlu jerit sana jerit sini macam pondan.

Khairulryezal osman said...

Khazanah rugi RM80 juta jual baju dalam, coli jenama zivame


KUALA LUMPUR - Menyimpang daripada tujuan asal antara faktor mengapa kerajaan Pakatan Harapan (PH) perlu melihat semula peranan yang dimainkan Khazanah Nasional Berhad.

Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Mohamed Azmin Ali berkata, beberapa perkara yang berlaku sejak tahun lalu telah menuntut kerajaan hari ini meletakkan semula syarikat tersebut di landasan yang ditetapkan.

Menjawab soalan itu, Azmin merujuk kepada pelaburan Khazanah dalam beberapa tahun kebelakangan ini.

“Sebagai contoh, Khazanah telah melabur sebanyak hampir AS$20 juta melalui sebuah syarikat online retalier yang menjual loungeries, baju dalam, bras (coli)... akhirnya pelaburan ini terpaksa diwrite-off atau dihapus-kira.

“Ini yang paling kecil yang berlaku,” katanya.

Khazanah Nasional Berhad telah melabur pada tahun 2015 dalam sebuah portal perniagaan online, Zivame, yang menjual pakaian dalam wanita di India.

Usaha itu bertujuan membantu lebih ramai wanita membeli pakaian dalam secara atas talian, sekali gus mengatasi rasa malu membeli-belah secara terbuka di pasar raya.
Zivame, yang bermaksud “saya yang berseri” dalam bahasa Ibrani, diasaskan bersama oleh Richa Kar bagi meneroka pasaran runcit atas talian untuk pakaian dalam wanita di India, di mana pembeliannya masih dianggap satu pengalaman yang kekok untuk wanita di sana.

Banyak kedai pakaian dalam di India mempunyai reka bentuk yang terhad dan dikendalikan kakitangan lelaki.

Zivame yang dilaporkan mampu menjual satu coli setiap seminit, menawarkan pelbagai saiz dan lebih 500 pilihan reka bentuk coli.
Azman Americana at 15:45

Anonymous said...

Org mcm Arul Kanda kalau dia kerja dengan international company/consultant gaji dia mungkin lebih 5 juta, jadi rakyat tak nampak kat mana isunya?

Ibnu hasyim said...

Kepala ayah kau.! Kau bodoh duduk diam2.berniaga coli pun rugi.sial betul korang ni

bunbinban said...

Report jgn x report. Kalau btul anak madey ni dpt projek sbb pengaruh bapak dia dan juga kerana company ada deal dgn gomen maka jelws ada salahguna kuwsa di situ. Buat report. Tapi aku pelik, xde plak lebai2 ni bising pasal surat kepada CIA tu. Lagi besar salah tu, khianat kepada negara. Ni bkn kes khianat kat lebai tapi pada negara. Tapi CIA tu mcm ada je chemistry plak dgn lebai sorang tu....kahkahkah...patut pun lebai2 tutup mulut x hentam najib kes CIA ni. Kahkahkah...kat umno lebai bentang red carpet, kat CIA pun lebai bentang red carpet...maruah mana maruah mana?...dah sampai berenang dlm kencing umno x sedor2 lagi....kahkahkah..

Anonymous said...

syukurlah ph bijak dn tau pengurusan kewangan. dulu masa azmin jd mb kktangan selangor dpt 3 bulan bonus.

cuma azmin gagal masa tadbir kelantan.. tkde duit nk bayar gaji kktangan pun.. terpaksa garu pusat.. sori..minta pusat.

pemimpin pas tk blh tangani masalah mcm khazanah ni sebb mereka terlalu kana'ah... puashati semua.

khazanah melabur coli pelbagai saiz.. haha. utk siapa yg saiz xxxl ye. ana tau ana tau

Anonymous said...

ada pompuan yg nk minta tengok coli2 tu tp tk bayar..dh lama diperapnya kt rumah. patut disaman 100juta.

walaun tkkn nampak apa isunya arul diupah 5j. tula ciri2 wajib mnjadi seorang wal'aauun. hnya akn sedar bila coli2 org melayu terancam.

Anonymous said...

agen najib tulis surat pd pengarah CIA. pengarah CIA cc surat pd agen CIA kt malaysia bertulis..please take action..dont action only.

Anonymous said...

5 hari selepas PH.

Nak mohon kontrak tu pulak berapa hari... 2 hari.

Dan sebaik Mahathir jadi PM terus bagi kontrak pada anak.

Memang hebat lah Mahathir. Dari malam keputusan PRU, dengan isu pelantikan PM, masuk ke Istana, membentuk kabinet, istiadat angkat sumpah, membentuk majlis penasihat negara, pelantikan peguam negara, ISU 1MDB sehingga rampasan barang di rumah Makin,... dapat juga Mahathir selitkan kontrak bernilai RM11.16 juta untuk anak dia.

Ingatkan 90 juta..!

kah kah kah

Anonymous said...

Tender dan proses keputusan takkan 2 minggu...teder mesti seblm pru...lembaga tender mesyuarat lepas pru...jadi cepat dapat keputusan..ape yg nak diherankan...telekom ni syarikat...bukan milik kerajaan sepenuhnye..

Anonymous said...

30 Tahun Reforbasi.

Ada yang dah beranak bercucu.

Anak Reforbasi dapat dedak.

Anak KERA di hutan dapat susu.

Cian! kahkahkahkikkikkik!!!

Anonymous said...

CIA kenal nik abuduh...taPi CIA tak mau tolong pas dan umno n
Menang pru..

Anonymous said...

Ko merepek ape ni?..

Anonymous said...

Anak pm salah ke meniaga. Kalau tak boleh niaga nak suruh dia orang mintak sedekah ke untuk sara keluarga. Kan elok kalau bersangka baik.

Anonymous said...

Yg vedik nampak..arukanda diupah 5 juta untuk tutup kes rompakan 1 mdb...bagi taKlimat klentong kpd supaya pas puashati..

Anonymous said...

bongok punya admin. apa saja yg buruk pasal PH terus dilaporkan tanpa diperiksa. takkan lobai pas tak ajar admin pasal berita yg diterima dari org fasiq.

opcom tu dah dpt tender TM sejak 1995 lg. bacalah blog bwh:

https://www.amenoworld.org/2018/08/rupanya-sejak-1995-opcom-dapat-kontrak.html

Anonymous said...

Apabila kontrak diberi kepada ahli keluarga sendiri, maka terdapat unsur rasuah dan salah guna kuasa. Maka apakah tindakan SPRM terhadap pemberi dan penerima kontrak tersebut?

Mengapa barua-barua ternakan DA-Pig seperti bunbinban, tard manoffik dll berdiam diri seperti syaitan bisu? Adakah kerana mereka bimbang bekalan dedak cap roket akan dipotong jika barua-barua ternakan DA-Pig buat bising?

Nampaknya KERAjaan pakatan cakap tidak serupa bikin. Semasa pakatan menjadi pembangkang, pemimpin-pemimpin pakatan sibuk ceramah pong pang pong pang mengutuk UMNO BN konon UMNO BN terlibat dalam kronisme, kleptocracy .... bla .... bla .....bla ....

Akhirnya terdedahlah rahsia anak pemimpin pakatan menerima kontrak berbelas juta ringgit sebaik sahaja bapanya memenangi PRU 14.

Anonymous said...

Anon menulis opcom tu dah dpt tender TM sejak 1995 lg.

Soalan kita:

Bukankah TDM yang amat berpengaruh dalam KERAjaan UMNO BN dan KERAjaan pakatan?

Bukankah ini menunjukkan kronisme, nepotisme dan kleptocracy dll telah berlaku?

Anonymous said...

https://www.amenoworld.org/2018/08/rupanya-sejak-1995-opcom-dapat-kontrak.html

Anonymous said...

Tak sabar rupanya ahli PAS termasuk Ibnu nak pakai baju biru gelap berlogo dacing...

Ibnu hasyim said...

Bodo.org dh bagi jawapan ko tanya lagi buat apa.pusing2 kena batang hidung sendiri.kahkshkah! Bodo punya hasim

Anonymous said...

Bawah Bos BN, khazanah rugi 30 juta USD berniaga online, lapor mentori ekonomoney PH.

Apa yang mentori ekonomoney berkenaan sapu bawah karpet ialah: bawah Bos PH, BNm rugi 30bilion (diulangi 30 bilion) berniaga 'buluh kasap'.

Keris berayon said...

Pork u.. .Kikikikiki

Anonymous said...

Bawah PM-vi berbilion ringgit hapus kira bila kerugian

Bawah PM-iv/vii, berbilion juga di hapus kira bila berdepan kerugian

Nampaknya ada persamaan: 2x5 dan 5x2

Tak ada apa yang dapat dibanggakan

Anonymous said...

Telekom syarikat yg ade kaunter di Bskl...syarikat yg berurusniaga saham dikaunter Bskl perlu menjaga keutuhan kewangan syarikat....syarikat yg dicurigai status kewangan akan jatuh harga sahamnye kerana pelabur lari..
Jadi tender2 kerja telekom melalui proses yg ketat...telekom tidak boleh sukahati serah tender kpd sesiapa yg diarahkan...berbeza tender jabatan kerajaan

Anonymous said...

Perbezaan nye satu pm di benci oleh Pas kerana tak dapat habuan...satu lagi pm di sokong kuat oleh lobai Pas kerana disumbat dedak juta2..?

Kejora Bapuk Bodo said...

Undilah BN untuk kalahkan HARAPAN'

(Dikemaskini )
A A
PRK SG KANDIS | Seorang lagi pemimpin kanan dan bertaraf ulama PAS tampil menggesa supaya penyokong parti itu mengundi calon BN, Datuk Lokman Noor Adam.

Anggota Jawatankuasa Pusat PAS Mokhtar Senik berkata pada dasarnya kedua-dua parti yang bertanding pada pilihan raya kecil (PRK) itu beramal dengan sekularisme dan menjadi bebanan kepada Islam.

Bagaimanapun secara bandingan kata bekas calon PAS untuk kerusi parlimen Padang Besar itu, Pakatan Harapan (HARAPAN) lebih memudaratkan Islam berbanding BN.

Katanya pendirian itu dibuat selepas melihat kepada kenyataan yang dibuat pimpinan HARAPAN.

"Lebih-lebih lagi dalam keadaan parti-parti Melayu Islam dalam HARPAN boleh dikatakan tunduk kepada kehendak DAP, parti yang tidak tersembunyi lagi kebenciannya terhadap Islam," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Dalam konteks PRK Sungai Kandis, kata Mokhtar, isu yang utama bukanlah untuk memenangkan sesebuah parti, sebaliknya siapa yang "patut dikalahkan".

Anonymous said...

Di parlimen menteri kewangan tanye kpd mp pembangkang tau tak jaminan hutang 1 mdb 5 billion sahaja oleh kerajaan BN tapi hutang 1 mdb yg kena dibayar oleh kerajaan sebanyak 38 billion...mp bn dan pas semua terlopong diam...ini jawapan kpd soklan rembau..

masa pandikar tak mulia jadi speaker 1 1mdb dilarang disebut diparlimen...

Menteri kewangan jugak tanye tau tak Jual beli tanah 1 mdb di air hitam penang jugak ade unsur gubah wang haram....

Kejora Bapuk Bodo said...

TM: Kontrak pada firma Mokhzani melalui tender terbuka, sebelum PRU14

1 Ogs 2018, 8:57 malam (Dikemaskini 1 Ogs 2018, 9:04 malam)

A A
Kontrak pemasangan dan pemulihan jalur lebar Telekom Malaysia (TM) yang dianugerahkan kepada firma milik Datuk Seri Mokhzani Mahathir, Opcom Holdings Bhd dilakukan melalui tender terbuka dan telah diputuskan sebelum pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

TM berkata tender terbuka untuk kontrak Rakan Unifi itu bermula pada bulan Januari, dengan proses penilaian tamat pada bulan April.

"Lembaga pengarah TM meluluskan penganugerahan kontrak dalam mesyuarat yang diadakan pada 24 April," kata syarikat itu kepada Malaysiakini.

Opcom semalam melaporkan kepada Bursa Malaysia bahawa ia telah menerima surat penganugerahan kontrak 'Rakan Unifi' bernilai RM11.16 juta pada 14 Mei, empat hari selepas bapa Mokhzani, Tun Dr Mahathir Mohamad dilantik sebagai perdana menteri.

Kejora Bapuk Bodo said...

PAS tak sokong HARAPAN di Sg Kandis untuk sampaikan mesej'

1 Ogs 2018, 8:40 malam (Dikemaskini 1 Ogs 2018, 8:49 malam)

A A
PAS secara rasminya menyeru penyokongnya keluar mengundi pada pilihan raya kecil Sungai Kandis 4 Ogos ini, tetapi menegaskan parti itu tidak akan menyokong Pakatan Harapan (HARAPAN).

"Dalam konteks PRK Sungai Kandis juga keputusan PAS tidak memberikan sokongan kepada kerajaan PH (HARAPAN) adalah sebagai satu mesej bahawa mereka telah gagal menunaikan beberapa janji manifesto malah gagal memberi jaminan bahawa institusi Islam, Raja-raja Melayu dan kepentingan orang Melayu tidak terancam," kata Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan dalam satu kenyataan hari ini.

Berikutan itu katanya pemimpin PAS yang menghadiri program di kawasan Sungai Kandis tidak bercanggah dengan pendirian parti.

Beliau juga menyeru pengundi PAS di Sungai Kandis keluar beramai-ramai menunaikan tanggungjawab mereka dan tidak membuat undi rosak.

Terdahulu hari ini, Mursyidul Am PAS Datuk Hashim Jasin dipetik berkata tiada arahan daripada parti itu kepada ahli dan penyokongnya yang akan mengundi pada pilihan raya kecil Sabtu ini.

Kejora Bapuk Bodo said...

Pas parti berbelit2... Sorang ke barat...sorang ke timor...sampai bila mau tipu?.

Kejora Bapuk Bodo said...

'Pemimpin PAS sokong calon BN tak langgar dasar parti'

1 Ogs 2018, 4:13 petang (Dikemaskini 1 Ogs 2018, 4:21 petang)

A A
PRK SG KANDIS | Sokongan terbuka pemimpin PAS kepada calon BN dalam PRK Sungai Kandis tidak menyalahi dasar parti itu, kata Mursyidul Am PAS Datuk Hashim Jasin.

Menurut laporan Harakahdaily hari ini, Hashim berkata PAS membenarkan pemimpin dan anggotanya untuk berpihak kepada pihak yang kurang membawa mudarat antara pilihan yang ada.

"Sebagai salah seorang ahli majlis syura, apa saja keputusan yang PAS buat setakat ini belum lagi terkeluar atau menyanggahi dasar parti.

"Oleh itu andainya ada pemimpin PAS yang secara terbuka memberi sokongan kepada calon dari BN, ia tidak terkeluar daripada dasar PAS kerana kita dibenarkan untuk memihak kepada yang lebih ringan bahayanya dari keduanya (BN dan PKR)," katanya seperti dipetik.

Kejora Bapuk Bodo said...

Ade lobai Pas kata pas tak pernah sokong dan kerjasama dgn umno....pru 14 pas lawan umno..pas dah bengong sejak takut bertanding..

Kejora Bapuk Bodo said...

PAS: Sg Kandis sekadar 'hubungan strategik' dengan BN

Anne Muhammad
1 Ogs 2018, 1:32 tengahari (Dikemaskini 1 Ogs 2018, 5:22 petang)

A A
Anggota Majlis Syura Ulama PAS Datuk Dr Khairuddin Aman Razali berkata anggota parti itu tidak mempunyai pilihan selain mengundi BN pada pilihan raya kecil (PRK) Sungai Kandis, Sabtu ini.

Katanya, perkara ini memandangkan PAS menolak Pakatan Harapan kerana didakwa gagal menepati janji manifesto.

“Sebab kita tak boleh undi HARAPAN. Kalau tak undi HARAPAN nak undi siapa lagi?” katanya kepada pemberita di lobi parlimen, hari ini.

Khairuddin mengulas kenyataan Dewan Pemuda PAS Kawasan Kota Raja yang mempersoalkan sebuah program parti Sabtu lalu yang dijadikan platform untuk kempen calon BN.

Timbalan ketua dewan itu Mohd Najib Arshad berkata ucapan beberapa pimpinan parti pada program itu tidak selari dengan kenyataan rasmi Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan pada 22 Julai lepas.

Kejora Bapuk Bodo said...

Lagi ramai lobai Pas bercakap lagi banyak rekaan untuk menutup pekong..

Tunggu plak tuang presideng kaki ponteng cakap ape..

Kejora Bapuk Bodo said...

BN dan PAS tak jujur kempen di Sg Kandis, kata Khir Toyo

1 Ogs 2018, 10:55 pagi (Dikemaskini 1 Ogs 2018, 10:58 pagi)

A A
PRK SG KANDIS | Bekas menteri besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo berkata BN dan PAS tidak jujur dalam kempen mereka pada pilihan raya kecil ini, lapor media tempatan.

Hal tersebut menyebabkan suasana prejudis antara penyokong parti masing-masing yang bakal diterjemahkan kepada undi untuk Pakatan Harapan (HARAPAN), jelas Khir dipetik Sinar Harian.

"BN dan Pas tidak jujur dalam kempen di sini, menyebabkan suasana prejudis antara pendukung parti masing-masing dan ini akan diterjemahkan undi kepada calon Pakatan Harapan.

"BN dan Pas masih gagal membentuk satu blok pembangkang yang mampu menjadi alternatif kepada HARAPAN," katanya dalam satu kenyataan semalam, lapor Sinar Harian.

Bekas pemimpin Umno dan bekas ADUN Sungai Panjang ini juga berpendapat peluang BN untuk menang dalam PRK Sungai Kandis amat tipis.

"Isu-isu yang diketengahkan oleh BN masih tidak dapat mengubah pendirian pengundi di kawasan ini.

"Pengundi masih lagi merasakan kerajaan HARAPAN mampu mengubah situasi tekanan hidup yang dihadapi hari ini kepada yang lebih baik sedikit masa lagi.

"Selagi Umno merasakan mereka boleh menang tanpa bantuan parti komponen lain dalam BN dan PAS masih tidak berubah saya tidak nampak bagaimana Umno boleh menang," katanya, petik laporan itu lagi.

Anonymous said...

Kahkahkah mengelupor Barua menyerang PAS..

Takut erkk.... sama Lok Man.. dimaki hamunnya PAS.

Sat.. Wa hello sama CIA... hantar Super Man..kahkahkah


Anonymous said...

PAS kentut sana, kentut sini, bila tanya tak nak ngaku, tapi kentut ada bau dedak da....

Anonymous said...

rakyat dh tunjukkan siapa 'yg patut dikalahkn' dlm pru lepas.

tk fhm2 lagi.

Anonymous said...

minta walaun siapkn kanta pembesar dn baca tulisan di atas dgn lafaz yg kuat. sampaikn walaun sepotong ayat pd walaun yg lain ye

Anonymous said...

sekadar hubungan strategik tu maksudnya mcm pancut luarlah... tkkn dpt anak tp masih nikmat dn ..... puashati

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails