Sunday, July 29, 2018

Jika Agama Pun Terbang, PH Lebih Teruk Dari BN..




ADA yang marah apabila saya kata PAS semacam mendorong ahli dan penyokongnya mengundi BN di PRK Sungai Kandis.
Saya tanya, adakah anda akan marah jika esok hari ahli dan penyokong BN pula mengundi PAS?
Demi perut, berfikirlah untuk hari ini. Tetapi demi negara, berfikirlah untuk hari esok. Politik adalah untuk agama dan negara, bukan untuk perut dan nafsu.
Satu lagi, janganlah kalut 'hifz al mal' sampai terbang habis 'hifz ad din'. Negara kita perlu kekuatan agama lebih daripada segalanya. Agama pasti menjaga ekonomi negara dengan sempurna.
PH akan jadi lebih teruk daripada BN jika agama terbang. "Jagalah Allah, pasti Allah menjagamu." - al Hadis
Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz
AJK PAS Pusat – HARAKAHDAILY 27/7/2018

73 comments:

ted manoff said...

Pi mamposlah dgn dia nii..dia sendiri jual agama..

Kejora Bapuk Bodo said...

Nik abuduh tengok duit umno kopiah boleh terbang...menipu tak ngaku plak..bila disahkan suara dia adalah tulin terus senyap..

Mokhtar senik said...

Setahun Nikah Minta Cerai Karena Pantat Istri Hitam
Selasa, 13 Juni 2017 — 7:34 WIB

hitam,
JIKA cintanya total, kondisi apapun istri pasti diterima. Tapi Suwardjo, 31, tidak begitu. Tahu istrinya, Rini, 26, berpantat hitam, setahun menikah hanya sekali disentuh di malam pertama. Sejak itu Rini tak pernah dilongok dan akhirnya Suwardjo menggugat cerai lewat Pengadilan Agama Surabaya.

“Kelelawar sayapnya hitam, terbang rendah di tengah malam, pagi-pagi mereka pulang…..,” begitu lagu Koes Plus tahun 1970-an. Sampai sekarang, meski hanya urusan kelelawar hitam, banyak yang menggemari. Bahkan banyak juga kelompok yang secara periodik bertemu hanya untuk menikmati lagu-lagu Ku=oes Plus, Lalu bagaimana jika yang hitam pantat istri? Kecewakah sebagai suaminya? Tega pula menceraikan hanya urusan itu?

Bagi Suwardjo warga Karah Surabaya, kenapa tidak? Belum lama ini dia tega membawa istrinya ke Pengadilan Agama untuk bercerai, hanya karena urusan pantat istri yang hitam. Padahal maunya Suwardjo, pantat istri itu kuning atau cenderung putih macam bakpao isi kacang ijo.

Setahun lalu Suwardjo yang menjadi guru SD itu menikah dengan Rini, pegawai bank BUMN. Mereka sudah pacaran dua tahun, dan rupanya meski pacaran begitu lama Suwardjo tidak pernah “studi kelayakan” atas calon istrinya, sehingga ketika resmi nikah di depan penghulu, rasanya Suwardjo seperti beli kucing dalam karung saja. Belum tahu bagaimana dalamnya, apa lagi mendalami.

Seperti lazimnya pengantin baru, setelah resmi menikah malam harinya Suwardjo – Rini menggelar malam pertama dengan penuh gegap gempita. Kebetulan malam itu ada pertandingan bola luar negeri, sehingga seluruh anggota keluarga pada sibuk nonton bola, tapi Suwardjo tidak, karena sibuk dengan urusan pribadinya. Maka yang terjadi kemudian, bola di TV belum ada juga yang berhasil menyarangkan bola ke gawang lawan, bola Suwardjo sudah gol duluan.

Sayangnya, hanya sekali itu saja Suwardjo memberikan nafkah batin buat istrinya. Sejak itu, meski tinggal serumah dan seranjang, Rini sama sekali tak pernah disentuh. Mereka tidur sendiri-sendiri. Ketika istri jowal-jawil mengajak, Suwardjo malah berkata ketus, “Memangnya saya kondektur bis, apa?”

Rini heran, kenapa suami tak mau memeberikan nafkah batin lanjutan sebagaimana layaknya suami istri. Tapi Suwardjo tak pernah memberi jawaban yang gamblang. Dia hanya muter-muter cari alasan, persis pengacara sedang membela kliennya. Bohong besar kecil tak masalah, yang penting menang.

Tiba-tiba belum lama ini Suwardjo membawa istrinya ke Pengadilan Agama Surabaya, untuk mendaftarkan gugatan cerai. Ketika sidang, majelis hakim pun terheran-heran karena Suwardjo tak bisa menjelaskan apa alasan bercerainya. Jika alasannya Suwardjo tak memenuhi kewajibannnya sebagai lelaki, mestinya yang melayangkan gugatan pihak istri.

Karena hakim terus mendesak untuk memberi alasan perceraian, lama-lama Suwardjo mau buka kartu. “Maaf yang mulia, saya terpaksa menceraikan istri, karena dia berbokong hitam. Saya tak selera jadinya, sehingga ngedrop melulu kaya HP yang baterainya sudah hamil.”, kata Suwardjo.

Tentu saja majelis hakim bingung, masak alasannya tidak logis sama sekali. Namanya orang berumahtangga, pasti saling mencintai. Sedangkan orang mencintai itu pasti bisa menerima segala kekurangan pasangannya. Akhirnya majelis hakim menguliahi Suwardjo tentang makna cinta bagi suami istri. Tapi Suwardjo tak bergeming.

Kini yang tersinggung justru Rini. Urusan pantat hitam saja kok dibikin ribut. Itu kerata api kepala hitam, dulu juga ditunggu orang. Maka katanya kemudian pada majelis hakim, “Sudahlah Pak Hakim, saya rela diceraikan. Seperti dianya paling ganteng saja. Wong dia sendiri juga berkulit hitam.” Kata Rini.

Hitam kaya tiang telepon ya mbak ya? (JPNN/Gunarso TS)

Kejora Bapuk Bodo said...

Ape jadi ekonomi kelantan?...nak bayar gaji pon kena mintak dgn federal...lobai Pas pandai cakap aje ...

Anonymous said...

haha nik beduh apa ckp ni.. tktakut jd munafik ke. cia nk jaga agama islam ke. malu separuh dr iman tkpayah sibuk org lain. mmbohong tkde malu..maka seolah separuh iman dh terbang entah ke mana.

cia amat suka mnyusup dlm gerakan agama sebb ia blh jd topeng yg ampuh menipu umat. lgbt senang dikenali.. tp imej agama lbh halus kecuali org yg diberi petunjuk akn hati2.

pimpinan pas langsung tknk panggil nik beduh beri keterangan. patut saman dia sebb tuduh pemimpin pas ambik wang umno.

apa lg yg tinggal kt nik beduh selain dr imej yg buruk dimata umat. ckpla apa pun retorik org malas nk dengar dh.

kamu gagal pertahan maruah islam dlm diri kamu. lg nk sembang. jauh beza dgn ayah kamu yg dihormati kawan dn lawan.

ayah mu sesuai digelar murabbi.. mu tu elok digelar mu...bi aje

Anonymous said...

Cat dgn warna putih jadi putih lah...hahaha...

Anonymous said...

Yg jahil kalo bohong di cop munafik...lobai bohong tak jadi munafik...islam Pas semua boleh...porno pon ok..

Kejora Bapuk Bodo said...

Nik abuduh bukan gagal pertahan islam tapi sudah hancurkan
islam...

Lobai Hadi hina ayah dia pon dia tak kisah...bacul demi wang..

Anonymous said...

Perhimpunan Umat Islam Menentang Kezaliman dan Penindasan KERAjaan Pakatan Ke Atas Islam dan UMAT Islam

Kehadiran ramai umat Islam dalam Himpunan Kebangkitan Ummah yang bertemakan “Malaysia Baru Pasca PRU14: Islam Melayu Terancam” yang dianjurkan oleh Gabungan Pembela Ummah yang dianggotai 300 NGO Islam dengan sokongan PAS dan UMNO adalah petanda yang baik menunjukkan lebih ramai umat Islam akan menghadiri siri Himpunan Kebangkitan Ummah jika pemimpin NGO Islam, PAS dan UMNO berjaya membuka minda umat Islam untuk menyokong perjuangan Islam menentang kezaliman dan penindasan pemimpin-pemimpin munafik liberal dan kafir harbi ke atas Islam dan umat Islam.

Kita percaya bilangan perserta Himpunan Kebangkitan Ummah akan bertambah ramai dalam siri-siri Himpunan Kebangkitan Ummah yang seterusnya apabila semakin umat Islam mula menyedari mereka telah ditipu, di'kencing' dan ditindas oleh KERAjaan pakatan yang sedang menindas Islam dan umat Islam.

Siri-siri Himpunan Kebangkitan Ummah akan menjadi Tsunami Umat Islam yang boleh menggulingkan KERAjaan pakatan dalam PRU 15 atau lebih awal lagi.

Kita ucapkan syabas dan tahniah kepada semua pemimpin NGO Islam, pemimpin-pemimpin parti Islam PAS dan pemimpin-pemimpin UMNO dan umat Islam yang telah menjayakan Himpunan Kebangkitan Ummah.

Walaubagaimanapun, kita semua umat Islam perlu berhati-hati kerana musuh-musuh Islam akan merancang beberapa strategi kotor termasuk fitnah untuk menghapuskan Himpunan Kebangkitan Ummah dan menghasut umat Islam membenci perjuangan Islam dan parti Islam PAS dll.

Langkah pertama musuh Islam untuk melemahkan semangat umat Islam ialah menggunakan kaedah psikologi dengan melaporkan konon 2000 orang sahaja menghadiri Himpunan Kebangkitan Ummah .

Alhamdulillah, ismaweb.net dan Utusan Malaysia dll telah melaporkan lebih 10,000 hadir Himpunan Kebangkitan Ummah !

Anonymous said...

1000 aje yg hadir?...ahli pas dan umno juta2... Tak minat dgn himpunan putarbelit?...ato masih ramai yg tido seperti seblm.pru..

Anonymous said...

Di malaysia hanye ade musuh pas yg anti putarbelit lobai pas...kalo ade musuh islam dah jena tangkap dgn polis..

Anonymous said...

klu hitam tutuplah dgn spender putih.. labuh hik.

Kejora Bapuk Bodo said...


MARUAH SIAPA YANG DIPERTARUH DI SUNGAI KANDIS

Secara logiknya calon PH langsung tidak ada masalah untuk menang kerada dua bulan lepas calon PH menang majoriti empat ribu lebih dalam tiga penjuru.
Jika dicampurkan undi umno dan pas pun, calon PH masih majoriti.

Apakah dalam 3 penjuru kali ini tanpa pas selepas dua bulan PRU yang lepas akan berlaku perubahan drastik sokongan kepada PH?, merosot dengan teruknya?

Kesungguhan lokman adam berkempen dengan mengheret turun idolanya Najib dianggap langkah berani, undi simpati walaupun risikonya tetap ada.

Akan ada ahli umno tidak ada sokong kerana terkejut dengan hakikat harta rampasan di rumah najib.

PAS turut menggesa ahli dan penyokongnya sokong, sudah tentu tidak semua turut dan mungkin tidak keluar mengundi.

Isu utama PH mungkir janji, setakat mana persepsi ini berkesan? Persepsi kerana ada yang sokong PH bukan kerana manifesto. Tidak tunai janji hanya isu yang disensasikan oleh penyokong tegar umno, tidak dinafikan, ada segelintir pengundi PH yang terpedaya dan marah.

PAS PARTI PENAKUT..

Anonymous said...

Barua-barua seperti tard manoffik dan kejora bapuk bodoh ternakan pakatan liberal-kafir harbi sedang meroyan histeria menabur pelbagai fitnah untuk memecah-belahkan perpaduan umat Islam kerana musuh Islam merasa amat benci melihat umat Islam berkerjasama membela agama Islam dan hak umat Islam.

Kebanyakan barua-barua ini terdiri dari puak kafir harbi yang menjadi tentera kacang merah (red bean army) ternakan DA-Pig yang dibayar oleh DA-Pig untuk mencipta dan menabur fitnah untuk menghina Islam dan melaga-lagakan umat Islam supaya mereka berpecah-belah dengan harapan puak kafir harbi menjadi lebih kuat seperti yang berlaku sekarang.

Barua-barua kafir harbi ini menyamar sebagai orang Melayu untuk menipu dan menyesatkan orang Melayu Islam dll.

Kejora Bapuk Bodo said...

Dalam waktu yang sama, semakin dekat hari pengundian, muslihat Pas tidak turun bertanding di Sungai Kandis akhirnya terdedah juga apabila parti itu kini secara terbuka menyokong calon BN.

Daripada gegak gempita sejak penubuhannya mahu menjadi lawan UMNO, Pas kini secara automatik adalah kawan kepada UMNO. Daripada mahu menjadi pengganti kepada UMNO, Pas kini juga adalah teman sejati UMNO.

Amat malang sebenarnya kerana perubahan sikap yang ditunjukkan oleh Pas ini berlaku ketika UMNO sudah pun hilang kuasa dan digelar parti penyamun oleh kebanyakan rakyat negara ini.

Bukankah jika tidak sibuk nak jadi "king maker" dan sedia bergabung dengan UMNO sebelum PRU14 dulu, Pas hari ini sudah pun jadi sebahagian daripada kerajaan?

Apakah dengan sokongan terbuka Pas ini, ahli dan penyokong akar umbinya yang selama berpuluh tahun ditarbiah dan ditanam dengan kepercayaan bahawa UMNO adalah parti taghut, assabiyah dan kafir akan sedia memberikan undi kepada BN?

Atau lebih ramai yang akan memboikot dan tidak keluar mengundi?

Kejora Bapuk Bodo said...

Pas masih takut dgn umno..ikut arahan umno...masih taat dgn puak prompak kerana lobai dah makan duit umno dari najib..

Anonymous said...

Nampaknya barua-barua ternakan pakatan seperti barua dedak roket 3:01 PM menyokong penuh tindakan KERAjaan pakatan menipu rakyat dengan memungkiri pelbagai janji pakatan dalam manisfesto pakatan sendiri. Inilah ciri-ciri munafik yang diamalkan oleh barua dan pemimpin-pemimpin pakatan.

Maka pakatan adalah parti munafik yang disokong oleh barua-barua munafik dan kafir harbi yang lebih mementingkan perut sendiri dan dedak cap roket dari hak rakyat !

Kejora Bapuk Bodo said...

Umno pertama kali bertanding sebagai pembangkang.....tanpa wang dan jentera kerajaan umno tak mampu berkempen secara besaran...penyokong tegar Pas pon tak berapa ramai..

Modal hanye isu perlembagaan dan manipesto PH yg tak berapa berkesan untuk DUN sg kandis..

Anonymous said...

Barua-barau ternakan pakatan sentiasa berharap kaum Melayu Islam berpecah belah supaya umat Islam menjadi lemah dan puak munafik liberal dan puak kafir harbi menjadi kuat.

Maka kita tidak merasa hairan barua-barua laknatullah ini menyebarkan pelbagai fitnah konon PAS ber'UG' dengan UMNO sedangkan PAS tidak pernah ber'UG' dengan UMNO.

Sebaliknya yang terjadi ialah parti-parti munafik Melayu liberal sedang ber'UG' dengan parti parti kafir harbi DA-Pig yang telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam.

Kita umat Islam ingin melihat PAS dan UMNO berkerjasama memperjuangkan dan membela agama Islam dan hak umat Islam yang sedang ditindas oleh KERAjaan pakatan dan seterusnya menumbangkan KERAjaan pakatan dalam PRU15.

Kejora Bapuk Bodo said...

Seblm pru Nik Abuduh kata Pas nak tawan selangor..lobai hadi kata pas dapat sokongan yg kuat di selangor...

Riak dan takabbur lobai Pas...
Selepas pru pas tinggal 1 kerusi DUN..orang selangor boring dgn putarbelit lobai Pas pejuang islam palsu..

Kejora Bapuk Bodo said...

Ecco2 pas dan wakil rskyat pas selangor yg kalah ptu kerja ape sekarang?..

Ahli2 pas yg pegang jawatan dlm kerajaan selangor dulu sekarang makan ape?...akibat percaya dgn temberang lobai Pas yg dah kaye raye dgn duit umno..

Anonymous said...

Dapig hina Pas yg perkuda islam..pejuang islam palsu..

Kejora Bapuk Bodo said...

Era najib dulu kenape Aryuyu 355 hilang dan pas biarkan dicuri oleh Dap...sekarang baru mao cakap bela islam....tai koo cing laa..

Anonymous said...

Mengapa barua dan pemimpin pakatan sedang panik sekarang dalam PRK Sungai Kandis?

Jawapan:

Rakyat telah sedar mereka telah dan sedang di'kencing' oleh KERAjaan pakatan yang telah memungkiri pelbagai janji dalam manisfesto pakatan dan bil air dijangka akan meningkat setelah harga gas asli dinaikkan harga oleh KERAjaan pakatan maka rakyat akan mengundi UMNO dan menolak pakatan dalam PRK Sg Kandis.

Fakta ini disokong pula oleh kerjasama antara UMNO dan PAS untuk mengalahkan pakatan yang telah menindas agama Islam dan menafikan hak umat Islam. Inijuga bererti undi kaum Melayu Islam akan berpihak kepada UMNO.

Barua-barua laknatullah ternakan pakatan sedang menabur pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan PAS dan UMNO tetapi rakyat sudah tahu barua-barua ini adalah pembohong bangsat !

Kejora Bapuk Bodo said...

Nak tengok umno dan pas kerjasama kunun?...di kelantan terengganu dan kedah pas tamak...tak mao jerjasama dgn umno...pakat perintah...temberang barua pejuang islam palsu..

Di perak umno benci pas..umno tak mao pakat tubuh kerajaan dgn Pas ..pas banyak songeh...parti minoriti DUN nak kontrol parti majoriti...king maker yg sangat besar kepala...

Anonymous said...

Barua laknatullah 3:20 PM ternakan DA-Pig telah menulis Dapig hina Pas yg perkuda islam..pejuang islam palsu.. untuk menfitnah dan memburukkan parti Islam PAS.

Fakta yang tidak boleh dinafikan ialah:

(1) DA-Pig telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam. Bukti: DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee
https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

(2) Parti PAS adalah parti Islam pimpinan ulama Islam yang telah menjadikan Al-Qur'an, Sunnah, Qias dan Ijma' sebagai perlembagaan PAS dan garis panduan PAS untuk berjuang menegakkan ajaran Islam dan membela hak umat Islam dan rakyat.


Anonymous said...

masih mnyamakn perjuangan islam dgn pas..benci pas sama benci islam.. ckpla sorang2.

khurafat yg nyata.

mereka akn cuba reka2 bahawa islsm dizalimi..mari kita perang. inilah doktrin khawarij.

tp tkde sekor pun khawarij yg pi jihad di rohingnya

Kejora Bapuk Bodo said...

Tak ade sape pon PkR yg panik..dah tahu umno dan pas tak berkemampuan lagi...hanye boleh putarbelit ajee..umno yg panik...pas penakut terpaksa ikut perintah umno..

Anonymous said...

tgk tu mulut khawarij ni memang suka munafik dn kafirkn org.

suka agaknya kita popularkn gelaran khawarij utk mereka.

inilah kerja cia mncipta khawarij supaya berbunuhan sesama islam. ia dlm perjalanan akn berlaku disini.

sikit2 guna topeng islam dizalimi.

hati2 dgn khawarij alat zionis cia.

Anonymous said...

Dah ade jawapan kpd redhuan tee pembodek najib...

Dap bagi bajet untuk islam tiap tahun di penang lebih banyak dari pas di kelantan....

Umno bagi bajet untuk lobai pas beli kete mewah...betul tak?..

Anonymous said...

sekor lg khawarij

Anonymous said...

Perlembagaan ikut quran..menipu tak nakan duit umno ikut quran ker?..

Anonymous said...

lagi mulut2 laknat khawarij

Anonymous said...

kejora bapuk bodo laknatullah 3:29 PM ternakan pakatan liberal-kafir harbi sedang menabur fitnah untuk memecah-belahkan perpaduan umat Islam.

PAS telah memenangi PRU14 di Kelantan dan Terengganu, maka wajarlah PAS memerintah Kelantan dan Terengganu. Walaubagaimanapun, kita boleh melihat dengan jelas bahawa kerajaan PAS tidak mengamalkan politik balas dendam terhadap UMNO.

Sebaliknya , KERAjaan pakatan mengamalkan politik balas dendam terhadap parti lawan berdasarkan pelbagai laporan media. Dan sejak KERAjaan pakatan memerintah, kehidupan rakyat semakin miskin dan terhimpit kerana KERAjaan pakatan membiarkan harga barang keperluan rakyat meningkat !

Anonymous said...

Nik abuduh ngaku kenal ejen CIA..CIA kenal tak nik abuduh?...

Kejora Bapuk Bodo said...

Bagi bukti fitnah...mrlalak jer...

Anonymous said...

perlu buat seminar CIA DAN RACUN2 KHAWARIJ DALAM DUNIA ISLAM

ciri2 khawarij sgt suka memunafik dn mngkafirkn org islam lain. hingga peringkat menumpahkn darah umat islam. nabi saw sabda mereka adalah anjing2 neraka.

Kejora Bapuk Bodo said...

Habis kakitangan lantikan umno diterengganu dibuang...permohonan tanah seblm pru di tahan untuk siasatan...

Anonymous said...

Bagi harga barang ape yg meningkat?...

Anonymous said...

Barua 3:35 PM ternakan DA-Pig menulis konon Dap bagi bajet untuk islam tiap tahun di penang lebih banyak dari pas di kelantan.

Fakta:

(1) Sejak bila DAP keluarkan wang DAP sendiri untuk Islam setiap tahun? Jika kamu mahu berbohong pun, agak-agaklah !

(2) Umat Islam adalah rakyat majoriti di Pulau Pinang (bukan 'penang' kerana zaman penjajahan British telah tamat). Persoalannya ialah mengapa puak kafir yang menjadi minoriti di PP menerima lebih banyak peruntukan kewangan dari umat Islam di PP? Ini bererti kezaliman telah berlaku.

Anonymous said...

Nik abuduh boleh panggil CIA...dia kenal CIA..

Anonymous said...

di syria perjuangan jihad umat islam telah disekat dgn kemasukan khawarij isis dr iraq yg perasan khalifah umat islam.

mereka mngkafir dn halalkn darah umat islam syria.. sekongkol dgn syiah atas jual beli minyak dll.

ini sedang di bawah ke malaysia oleh khawarij cia yg mnyusup dalam sebuah parti bernama parti islam sezimbabwe

Kejora Bapuk Bodo said...

Kerajaan yg diperintah oleh Dap lah ngok..kerajaan pas kelantan bagi bajet banyak mana?...nak bayar gaji pon kena mintak dgn federal..
Putarbelit plak barua bodoo ni..

Anonymous said...

Macam mana dia jual agama? ..cer citer sikit, kami pun nk tahu...

Anonymous said...

Kalo PAS bunyinye parti agama semalaysia....parti islam PIS..

Kejora Bapuk Bodo said...

Puak islam majoriti di penang?..fakta dari tong sampah?..

Anonymous said...

Kejora Bapuk Bodo laknatullah 3:40 PM ternakan pakatan liberal-kafir harbi menulis konon Habis kakitangan lantikan umno diterengganu dibuang...permohonan tanah seblm pru di tahan untuk siasatan

Jawapan kita:

Sebenarnya kejora bapuk bodo membuat dakwaan palsu di atas untuk menyembunyikan tindakan zalim KERAjaan pakatan membuang 17,000 kakitangan awam termasuk ustaz dan ustazah yang terdiri dari kaum Melayu Islam.

Ini membuktikan KERAjaan pakatan bersikap anti-Islam dan anti-Melayu Islam.

Woi bapuk bodo, cerminlah diri kamu sendiri dulu sebelum kamu menfitnah PAS.

Anonymous said...

Nama parti pon dah dikelirukan oleh puak pas..

Husaini Ayu said...

Agen CIA ni

Capungmerah said...

Kalau Islam dibuat politik kadang tidak pas, tapi kalau orang Islam tidak mau berpolitik maka negara akan dikuasai oleh orang-orang yang berambisi pada perut mereka sendiri...

Anonymous said...

tidak ada apa yg memuaskn hati puak khawarij sehingga mereka dpt menumpahkn darah umat islam yg dilaknat dn dimunafikkn.

kita berdoa moga negara ini selamat dpd agen2 khawarij ternakan cia

Kejora Bapuk Bodo said...

Ko tanyelah orang diterengganu kalo fitnah...jangan nak tuduh PH aje..tahun 99 dulu puak lobai hadi rampas kunci balairaya tempat tadika jemas...tak ngaku jugak?..

Anonymous said...

bc tulisan pun tau ini khawarij ternakan cia.

Anonymous said...

17000 tu bukan kakitangan awam lantikan JPA...

Anonymous said...

Kejora Bapuk Bodo laknatullah 3:49 PM ternakan pakatan liberal-kafir harbi menulis
Puak islam majoriti di penang?..fakta dari tong sampah?..


Komen teramat bodoh yang ditulis oleh kejora bapuk bodo ini membuktikan bahawa kejora bapuk bodoh ini berasal dari tong samPaH.

Fakta:

Umat Islam adalah rakyat majoriti di Pulau Pinang (bukan 'penang' woi bapuk bodoh) kerana umat Islam terdiri dari 45% dari jumlah rakyat PP. Bukti: "Population Distribution and Demography" (PDF). Malaysian Department of Statistics.

Maka terbuktilah semua barua laknatullah ternakan pakatan adalah pembohong yang teramat bodoh yang suka menyebarkan fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam PAS dll.

Anonymous said...

Barua 3:54 PM ternakan pakatan cuba menyembunyikan kezaliman KERAjaan pakatan dengan menulis 17000 tu bukan kakitangan awam lantikan JPA...

Jawapan kita:

Fakta yang tidak boleh dinafikan oleh KERAjaan pakatan sendiri ialah KERAjaan telah membuang 17,000 kakitangan awam termasuk ustaz dan ustazah yang terdiri dari kaum Melayu Islam.

Barua bahlol 3:54 PM ternakan pakatan cuba menafikan pelbagai laporan media massa tentang pembuangan 17,000 kakitangan awam termasuk ustaz dan ustazah yang terdiri dari kaum Melayu Islam! Mungkin barua ini sakit mental ! Woi kepala bapak munafik cermin muka kamu dulu !

Anonymous said...

di iraq puak khawarij kunun melaksanakn hudud sedang mereka tidak cukup syarat melaksana secara syarie.

khawarij ni puak yg rasa selagi tk hukum org kunun ikut islam.. selagi itu mereka rasa belum islam.

sedangkn nabi saw pernah menolakw utk hukum seorg perempuan yg mngaku berzina.

klulsh bukan nabi saw yg bersikap begitu sudah tentu khawarij akn kata beliau menolak hukum allah dn halal darah.

inilah puak khawarij yg tgnnya berlumuran darah saidina osman affan dn peruntuh kerajaan ali rdh. alasannya mereka saja yg sgt islam dn khalifahw itu tk islamik.

darah dn dendam adalah asas ajaran syiah dn khawarij yg diternak cia yshudi zionis. dimana2 dunia islam ada golongan ini. mereka gemar menumpah darah dn cipta huruhara atas alasan jihad dn syahid hingga mnjadi alasan kuasa besar masuk ke negara umat islam.

adakahbmasjid di kelantan tganu sudah melimpah setiap 5 waktu solat hingga puak khawarij ni dh tkde kerja dakwah lg dh.

Anonymous said...

Lebai nik abduh cakap sikit, udah meghoyan ph.

Anonymous said...

Wah barua bahlol 4:03 PM ternakan pakatan liberal-kafir harbi menulis cerita dongeng untuk menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS kerana PAS memperjuangakan Islam dan hak umat Islam sedangkan kita semua mengetahui KERAjaan pakatan membela puak ajaran sesat lagi menyesatkan seperti puak khawarij , Syiah, Qadiani, liberal, plural, sekular, atheis dll untuk menyesatkan umat Islam.

Anonymous said...

tu tnda bencinya umat islsm yg dh sedar adanya syiah khawarij dn cia dlm sebuah parti tapauware itu.

khawarij ancaman pd negara sama mcm ltte. insyaallah atm pdrm sedang pantau ular2 cia tu.

Anonymous said...

bukti ciri2 khawarij...suka mngkafir memunafikkn org islam lain.

khawarij bahaya pd negara. ancaman global

Anonymous said...

khawrij cuba pusing kunun ph bela puak mereka.jgn cuba lari. cia detected... takbirr

Anonymous said...

Nampaknya barua 4:11 PM ternakan pakatan liberal-kafir harbi ini adalah barua jahil murakkab yang tidak memahami ajaran Islam maka dia tidak memahami maksud 'kafir' dan 'munafik' kerana dia sendiri adalah penjilat abang besar DA-Pig yang memusuhi Islam dan umat Islam.

Maka kita tidak terkejut melihat kebanyakan barua-barua ternakan puak kafir harbi DA-Pig menyamar sebagai orang Melayu dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk menghasut kaum Melayu membenci PAS.

Anonymous said...

Mereka tu paria, senang2 kutuk ulamak dan ustaz2

Anonymous said...

Bukti banyak. Contoh kerjasama dengan kafir dap. Yg Islam ditolak.

Anonymous said...

Tapi kalau dap ok pulak. Banyak dana yahudi utk bayar tentera siber

Anonymous said...

Tak sangka pulak meghoyan habis puak ph sekongkol dap. Fitnah lg cia, bukti tak da. Mesti defend nik abduh seluruh warga Islam. Respond bagus dari puak ph.

Anonymous said...

Begitu banyak komen barua PH, tiada satu hujah pun yang boleh pakai..
macam bos babinya juga, menipu rakyahnya.. manifesto tipu..

Anonymous said...

Suara mat sabu dan video anwar tak senyap?

Anonymous said...

Yang sahkan suara tu tulin ialah kejora bapuk enterprise

Anonymous said...

Level macai biasanya memang x panik. Itu mmg kami sedia maklum

bunbinban said...

Takat nik abduh ni x payahlah. Lebeh baik dia duduk diam je mcm dia duruk diam je dlm dewan. Kahkahkah..kat luar dewan dlm fb bkn main lagi bising. Mungkin parti lebai lupa nak bagi penerangan kat bik abduh ni yg gaji ahli parlimen di bayar untuk bawa suara rakyat di parlimen bkn di fb. Kahkahkah...tapi ye la, kalau bercakap di parlimen kang, susah gak sbb nik abduh jenis x nak ngaku tu suara dia...kahkahkah...dia konpius.kahkahkah..jenis air mani apa la dia ni...

Anonymous said...

Jika benar tuduhan dan makian ygkamu ckp pada nik abduh ni, then its fine. Tapi jika nik abduh ni adalah ulamak yang mulia disisi Allah, dibimbangi kamu sendiri ditimpa bala dlm kehidupan kamu... Klu tdk sekarang pasti akan datang. Itupun kalau benar kamu Islam yang yakin dengan tuhan dan agamanya.

Kedua duanya tetap kemungkinan yg kita tdk tahu. Tapi klu saya, saya akan pilih yg kurang risiko pada perkara2 yang sifatnya tidak pasti. Sebab jika benar pun makian tu, ianya tidak membawa manfaat pun kepada diri sendiri, jika nak dibandingkan bala yang kita tidak tahu bagaimana Allah akan campak pada kita jika makian itu salah disisi Allah. Namun ianya terpulanglah pada kamu...sbb manusia memang begitu sifatnya...bila sudah melalui pengalaman baru mereka akan belajar...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails