Sunday, July 29, 2018

Rahsia Kasut Hitam, 'One Stone Kill All Birds'.



Siswazah Terpaksa Jadi Pencuci Lantai
Nur Halimatun Ab. Mueei, 25, terpaksa bekerja sebagai pekerja pembersihan di sebuah dewan makan asrama... Beliau yang merupakan gra­du­an ISMP Pengajian Malaysia dengan Pendidikan UPSI...Saya terpaksa mendapatkan apa sahaja pekerjaan untuk membantu keluarga, terutamanya adik2  yang masih bersekolah, kata anak sulung daripada tujuh beradik itu...
Apa penyelesaian dari Menteri Pendidikan!!!
KASUT HITAM...
Siswazah Terpaksa Jadi Pekerja Pembersihan Di Singapura
Muhammad Adlan Noor Khafiz, 25, seorang graduan pendidikan sanggup berkelana ke Singapura demi mendapatkan pekerjaan bagi menampung kehidupan selepas gagal dalam temuduga untuk menjadi guru... Dia nekad untuk be­kerja di Singapura sebagai pekerja pem­bersihan...

Adlan ialah peme­gang Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (ISMP) Pendidikan Moral dari Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI)...
Apa penyelesaian dari Menteri Pendidikan!!!
KASUT HITAM...
Siswazah Terpaksa Menoreh Getah
Seorang graduan, Mohd. Idzham Md. Nor, 25, pula memilih untuk memban­tu bapanya sebagai penoreh getah sementara me­nunggu keputusan penempatan... Namun, agak malang baginya kerana harga getah yang jatuh teruk kini menyebabkan pendapatannya semakin berkurangan...
Sedih juga kerana selepas graduasi, saya tidak pernah mendapat panggilan temuduga, apatah lagi saya sebagai peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Negara (PTPTN) perlu membayar pinjaman," katanya...
Apa penyelesaian dari Menteri Pendidikan!!!
KASUT HITAM...
Kementerian Pendidikan Kata Sekiranya Gagal Bayar PTPTN, Tindakan Isytihar Bankrap Lebih Bertimbangrasa
Kerajaan akan mengisytiharkan bankrap kepada rakyat Malaysia yang gagal membayar semula pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) sebelum tindakan menyenarai hitamkan mereka dan di halang meninggalkan negara...

Berdasarkan kebebasan rakyat maka nama peminjam tidak akan di senarai hitamkan sahingga mereka di gelar muflis... 

Timbalan Menteri Pelajaran, Teo Nie Ching berkata janji Pakatan Harapan (PH) menarik larangan sekatan perjalanan pemimjam adalah berdasarkan kepercayaannya bahawa setiap warganegara mempunyai hak untuk menikmati kebebasan...

Rasa2nyalah, siswazah mcm Nur Haklimatun, Muhammad Adlan, Mohd. Idzham dan beribu siswazah yg teraba2 cari kerja tu, dia orang ada duit ker nak melancong @ bercuti ke luar negara... Elok2 ada kerja sementara, bila dah di isytihar muflis dah kena berhenti kerja... Bila muflis, akaun bank dah tak boleh buka... Mana ada majikan yang bayar gaji cara tunai sekarang nie...

Siswazah mcm dia org tu, tak kesah pun kalau nama senarai hitam dan tak boleh ke luar negara!!! Apa penyelesaian dari Menteri Pendidikan!!!
KASUT HITAM..
Guru Dukalara Dan Guru Murung 
Isu Guru Murung
Antara penyebab yg beri tekanan pada guru2 yg mengajar di bandar2 besar datangnya dari bebanan kerja, sikap ibubapa pelajar dan juga tekanan dan himpitan kos sara hidup di bandar2 besar... Keadaan nie menjadi semakin serius dan kalau tak di selesaikan segera akan menjejaskan kualiti pendidikan murid2...

Kementerian Pendidikan di katakan mengambil maklum dan mengakui masalah kemurungan yang kini serius di alami oleh para guru yang bertugas di bandar-bandar besar...Timbalan Menterinya, Teo Nie Ching berkata, "bagi kementerian kaji dahulu, memang saya tahu dan sedar tentang isu ini"...
Isu Guru Duka Lara
Tu cerita di bandar besar tapi bagi yg bertugas di pendalaman pula terutamanya yg terpisah dgn anak dan isteri juga memberikan tekanan pd guru2 dlm menjalankan tugas harian mereka...
Masa bawah pemerintahan kerajaan BN, mantan Menteri Pendidikan dah berjaya menyelesaikan 16,000 permohonan dari 30,000 permohonan yang di terima...

Menteri Pendidikan bawah kerajaan PH pula macam mana... Takkan tak sampai separuh lagi permohonan tak boleh selesaikan!!! Apa penyelesaian dari Menteri Pendidikan!!!
KASUT HITAM...
Apa relevannya menukarkan kasut sekolah putih ke kasut sekolah hitam dengan masaalah2 di atas... Kalau omputeh ada ONE STONE KILL TWO BIRDS tapi Menteri Kasut Hitam kita ada ONE STONE KILL ALL THE BIRDS!!!

37 comments:

Anonymous said...

isu kasut hitam? haha bwgitu keci otak walaun. negara dh nk jahanam oleh pemerintah dulu... isu kasut dibesarkn.. walaun tahap pemikiran level kasut

Anonymous said...

Jom, aku tolong ibnu/admin skit, boring.......

``..........Kerana terburu-buru bangun dari sofa, tali kimono yang membelit pinggangku terburai dan badanku yang tak berbalut terdedah.

Kedua pemuda tersebut terbeliak memerhatiku. Buah dadaku yang tak berbalut dan kemaluanku yang tak ditutupi terbentang jelas di hadapan mereka berdua. Mungkin kerana panik aku terlambat menutup kembali badanku dan aku menjadi tontonan percuma kepada remaja tersebut.

Salah seorang remaja tersebut yang agak besar badannya merapatiku dan memelukku dari belakang. Aku cuba meronta tapi pemuda tersebut merangkulku makin kemas.``

Anonymous said...

sesak nafas ibnu baca. lupa ibnu pd himpunan melayu merapu hari ni.

Anonymous said...

Masalah .. tetap masalah.

Masalah besar ke .. masalah kecik ke.. kena lah selesaikan.

Masalah kasut kecik untuk orang tapi untuk keluarga yang anak 4 orang masalah besar ..

Anonymous said...

Spender putih labuh pak stopa pun dengarnya kena tukar spender hijau. Arahan hadi

Anonymous said...

“Kamu jangan apa-apakan saya, nanti saya menjerit.”

“Kau boleh jerit sekuat hati, tak ada orang yang mendengar.”

Aku menyadari bahawa rumah ku memang jauh dari kediaman lain. Sia-sia aku menjerit dan bila melihat remaja di hadapanku memegang parang di pinggangnya aku menjadi kecut. Perasaan takut mula menjalari seluruh sarafku. Jika aku tersilap laku parang tersebut mungkin mendarat di leherku. Aku akhirnya berdiri kaku. Tak berdaya melawan dan jika melawan pun kudratku tentu tak seimbang dengan kudrat kedua pemuda tersebut.

Kimono yang kupakai ditarik dan dilondehkan. Sekarang aku berdiri kaku tanpa seurat benang menutup diriku. Wajahku yang cantik, kulitku yang putih gebu menjadi daya penarik dan membangkit nafsu buas kedua remaja tersebut. Aku dapat mengesan yang remaja di hadapanku merenung tanpa berkelip tertumpu ke kemaluanku yang dihiasi bulu hitam halus. Bulu yang sentiasa aku trim tersebut menjadi sasaran sepasang mata remaja yang berdiri di hadapanku.

Anonymous said...

adalah caranya bkn mandatori segera.. blh buat perlahan2... hujung tahun bila perlu tikar kasut tukarlah hitam. sementara tu yg putih elok lg pakailah.

sampaikn pd menteri jgn cepat melatah. benda kecil

Anonymous said...

hahaha hijau ada tompok putih tengah depan.

Anonymous said...

haah tk dtg la ibnu himpunan ari ni... tunggu sambungan cita ni.

Anonymous said...

woiiii 12:07, tetengahari buta ni ko kemaruk / terasuk jin apa nih!

Anonymous said...

oooo baca rupanya ye.

Anonymous said...

Sebenarnya penggunaan kasut itam tu atas permintaan ibu bapa sendiri, permintaan rakyat kenalah layan w/pon isunya kecil. Bila rakyat yg minta tentulah mereka mampu membelinya dol.

Beli pilkuda utk layan 4 bini boleh, takan kasut itam anak sekolah x mampu......lobai....lobai

Anonymous said...

Siapa yang melatah ?

Rais Yatim, Syed Husin dan Amar.

Cikgu-cikgu pun bukan terus hukum murid pakai kasut putih buat sementara. Nak pakai sampai pertengahan tahun depan pun tak jadi hal.

Ada murid pakai selipar pun cikgu tak suruh balik.

Benda kecik ini lah Hasyim salahkan anak muda tak dapat kerja.

Kejora Bapuk Bodo said...

Masalah ekonomi dan siswazah tiada kerja bukan baru berlaku selepas pru...ibnu hasyim nak putarbelit...kerajaan PH baru ambik alih....takkan dlm masa 2 bulan semua boleh selesai dengan masalah angkara umno yg di sokong kuat oleh Pas...

Orang kelantan puluhan ribu merantau keluar dari kelantan mencari kerja dinegeri PH...
Setiap kali raya jalan ke kelantan penuh sesak...
Puluhan tahun Pas gagal tingkatkan ekonomi kelantan...
Terengganu akan terima nasib yg sama...tahun 99 hingga 2004 rakyat terengganu lari meluar terengganu cari kerja..

Kejora Bapuk Bodo said...

Kasut hitam sepatutnye telah lama digunakan terutamanye anak melayu di kampong dan felda...kawasan bandar tak jadi masalah kpd kasut putih...

Kejora Bapuk Bodo said...

Masalah kemurungan guru adalah kerana sistem baru yg sentiasa bertukar oleh kementerian pendidikan..ini yg nak diubah oleh menteri baru...sistem yg sentiasa menekan guru...

Ibu bapa yg ade duit mampu hantar anak tuisyen...jadi tak timbul tekanan ibu bapa keatas guru..

Kejora Bapuk Bodo said...

Pemimpin Umno, PAS sertai Himpunan Kebangkitan Ummah

Alyaa Alhadjri & Anne Muhammad
28 Jul 2018, 11:54 tengahari (Dikemaskini 28 Jul 2018, 12:02 tengahari)

A A
Pemimpin Umno dan PAS hari ini bersama-sama dalam Himpunan Kebangkitan Ummah yang dianjurkan untuk mempertahankan Melayu dan Islam daripada unsur yang didakwa mengancam kepentingan dan haknya bawah Perlembagaan Persekutuan.

Antara pemimpin yang sudah hadir adalah Setiausaha Agung PAS Datuk takiyuddin Hassan, Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hassan, anggota Jawatankuasa Pusat PAS Nik Abduh Nik Aziz, anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Lokman Noor Adam dan bekas Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Datuk Razlan Rafii.

Himpunan yang bertemakan 'Malaysia Baru Pasca PRU-14: Islam Melayu Terancam' itu anjuran gabungan 300 NGO Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) dan bertempat di padang Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru, Kuala Lumpur

Kejora Bapuk Bodo said...

Pas dan umno telah lama berpakat melenakan nelayu penyokong mereka...jadi sekarang mereka perlu berpakat lagi untuk bangkitkan semula melayu penyokong mereka yg masih terlena...

Tahun 2017 Pas dan umno pakat kencing penyokong di padang merbok dgn Aryuyu 355... Tahun ni pakat lagi kenving yg masih terlena seperti ibnu hasyim..

Anonymous said...

Pas pun sudah arahkan pengikutnya serban putih ditukar ke songkok penyamun tarbus warna merah sama mcm hadi wang mnyembah tun slps pru mtk nyawa dan duit royalti.

Ahli pas diseru tukar jugak

Kejora Bapuk Bodo said...

Dakwaan penjawat awam pro-BN sabotaj kerajaan disiasat

27 Jul 2018, 11:39 malam (Dikemaskini 27 Jul 2018, 11:43 malam)

A A
Ketua setiausaha kementerian dan ketua agensi kerajaan telah diarahkan menyiasat dakwaan cubaan sabotaj oleh pegawai kerajaan terhadap lantikan kerajaan baru.

Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Ali Hamsa berkata, tindakan akan diambil terhadap pegawai berkenaan bagi menghormati mandat rakyat kepada kerajaan semasa.

"Saya menyeru para penjawat awam untuk melaporkan sebarang perlakuan khianat kepada ketua-ketua setiausaha dan ketua-ketua perkhidmatan masing-masing. Saya sendiri akan menangani perkara tersebut.

"Tidak akan ada sebarang tolak ansur terhadap sebarang cubaan khianat untuk melemahkan kerajaan semasa dan pentadbirannya," katanya dalam kenyataan hari ini.

Kedaulatan undang-undang dan tadbir urus yang baik akan terus didukung, katanya lagi

Kejora Bapuk Bodo said...

Berita terbaru...zahid nak bukak keahlian umno kpd budak skolah umor 16 tahun...Pas pon boleh bukak jugak...kedua2 parti dah kurang ahli.

GENG NAJIB said...

Sangat2 bersimpati mendengar keluhan dari graduan2 tu. Penat mereka belajar dan berhutang dengan PTPTN untuk meperbaiki kehidupan keluarga..tapi tak sempaiana. Mungkin waktu tu diorang pergi interview tak pakai kasut hitam kot...kalau pakai sure dapat punya kan. Menterimkasut hitam patut beri arahan agar mereka yang berkasut hitam lulus intervew tu on the spot !!!

GENG NAJIB said...

Sangat2 bersimpati mendengar keluhan dari graduan2 tu. Penat mereka belajar dan berhutang dengan PTPTN untuk meperbaiki kehidupan keluarga..tapi tak sempaiana. Mungkin waktu tu diorang pergi interview tak pakai kasut hitam kot...kalau pakai sure dapat punya kan. Menterimkasut hitam patut beri arahan agar mereka yang berkasut hitam lulus intervew tu on the spot !!!

Anonymous said...

Parlimen ke14 Malaysia 26/7/2018: MP melayu umno memalukan Melayu - tak faham bahasa melayu. Dua mp umno (kedua duanya bekas timbalan speaker sesi 13) Kuala Kerau dan Lebaran, dimalukan didalam Dewan Parlimen apabila MP Dap ( Jelutong ) PH = memperli mereka dgn berkata, ``Orang Melayu sendiri tak faham ke bahasa Melayu?`` semasa Timbalan Speaker menolak bantahan mereka yg mendakwa MP PH Jelutong ada menyebut nama ex-pm najibulanonbugis. MP Jelutong (India) menyebut YB Pekan, tak sebut nama najibulanon pon.

Cakap berdegar Pembela Bahasa Bangsa Melayu, tup tup dimalukan oleh MP berbangsa India dan T/Speaker berbangsa Cina.

Makcik Bawang elli suriati! inikah bangsa melayu yg engkau katakan pembela bangsa dan bahasa melayu???????? MEMALUKAN BANGSA MELAYU!!!sesungguhnya HAMPAS macam hamPAS dokongan ibnuhasin/admin.

Anonymous said...

Pemuda yang memelukku mula bertindak. Rambutku yang baru saja dicuci dengan shampoo dicium. Aku dapat merasa hidungnya menghidu dan mencium seluruh rambutku sementara kedua tangannya masih memeluk badanku erat. Bila saja aku bergerak, tangannya makin kemas memelukku.

Puas menghidu rambutku, tangannya mula beraksi. Gunung kembarku diramas-ramas dan dipicit-picit. Tangannya yang kasar itu dapat merasai payudaraku yang lembut dan kenyal. Mungkin dirasainya seperti memicit belon. Tak puas dengan memicit, pemuda itu kemudian membalikkan badannya dan mengisap puting tetekku yang sebesar ujung jari kelingking. Dihisap puting tetekku bergilir-gilir kiri kanan. Badanku bergerak-gerak menahan kegelian.

Anonymous said...

Waaaaaa........Geng Najis(b) udah sampai sini. Meriah la blog ibnu lepas ni, bravo.......

Anonymous said...

kah kah kah......hoi najis geng najib, graduan mengganggur tu legasi tinggalan pemerintahan umno bn najis yg membawa berjuta juta juta juta pekerja asing melalui sykt proxy zahid ponorogo ex-tpm. Nepal times pon dah kuar berita nih, bodo geng najis, cisssss!........

Tak de kena mengena kasut hitam dgn gagal interview, goblog geng najib najis!!!!

Anonymous said...

Umno BN gagal menyediakan ruang pekerjaan selayaknya kpd graduan2 anak tempatan. GTP / ETP Najib gagal mensejahterakan rakyat. Retorik istilah2 makmal2 , transformasi, rasionalisasi last lastjadi pengkorupsi dan kleptokrasi berjemaah. Jadi makmal songlap dana kerajaan beramai ramai! HAMpas!

Anonymous said...

Blog ini merapu, takde yang positif. TUTUP ajer la, buat menyemak.

Anonymous said...

Bibir remaja itu kian mengganas mengisap puting tetekku yang berwarna merah muda. Kontras sekali bibirnya yang hitam dengan kulitku yang putih. Aku geli. Separuh tetekku telah berada dalam mulutnya. Tetekku dinyonyot ganas. Aku benar-benar geli dan sedap. Nafsuku bangkit sungguhpun aku tahu aku sedang diperkosa. Mungkin kerana agak lama terpisah dengan suamiku dan sudah sekian lama tak dibelai oleh lelaki yang bergelar suami. Kemaluanku mengemut dan aku rasa cairan panas mengalir lesu di lorong sempit kemaluanku.

Anonymous said...

laaa penyamun blog shahbudin dah masuk sini. habislah blog ibnu jd tempat longgok sampah.

Anonymous said...

Dan apabila mereka mendengar perkataan yang tidak bermanfaat, mereka berpaling daripadanya dan mereka berkata: "Bagi kami amal-amal kami dan bagimu amal-amalmu, kesejahteraan atas dirimu, kami tidak ingin bergaul dengan orang-orang jahil".

jahil beriman kebanggaan melayu pakatan
pertahankan kejahilan

jauhi diri dari puak jahillll

Anonymous said...

dgr tu ibnu... palinglah dr mmperkata isu yg dikait semua dgn ph.

sepatutnya ibnu tulis siri2 rompakan najib. 10 tahun memerintah.. byk sekali.

selagi ibnu tulis pasal ph kira ibnu tk patuh pd ayat tu la. insaflah ibnu.

ambo dh kt jgn kerana kebencian dn dendam kalah pru maka kamu sanggup sesat melepas geram. tk peduli dh ayat quran janji dpt puaskn nafsu dendam. itu pun byk kantoi hihi.

Anonymous said...

Elok pilih pas. Ph ganti bn pun teruk lg. Lebai2 pasti tiada rasuah, kalau ikut sejarah yg lalu. Dlm ph, mamak mahathir banyak kes sampai tak larat tanggung lalu letak jawatan. Skrng jadi kuda tunggangan dap.

Sabu pun apa kurang, belaan dap. Tak mampu angkat suara. Kalau boss2 bersatu, pan tak berani angkat suara dgn dap, kuncu2 bawahan pun ikut telunjuk le. Betapa hinanya bersatu dan pan, mcm ni ke nak bela islam dan melayu.

Azmin Pkr pulak terlalu muda utk saingi dap. Anwar pun tak mampu buat apa2. Sekali dap sergah kecut telur. Sama juga, jadi pak turut. Inilah trend yg sedang dilalui oleh bersatu, pan dan pkr.

Hanya pas saja yg ada jati diri. Jd tak heran pas jd sasaran walaun upahan dap. Dgn upah je, dah sanggup jadi pengkhianat kpd bangsa sendiri dan agama sendiri.

Anonymous said...

Pala bapak ko la anon5:12.

Lebih elok pilih parti HAMiM atau Berjasa. Lebih islam.

Hadi dah la bagi fatwa syiah tu mazhab dalam islam. Boleh berkawan.sama je akidah dlm islam.

Nik abduh hancur. Tak percaya ciptaan allah.hina airmani bapak dia sendiri. Sia sia jadikan nik omar.

Nasarudin altontonwi. Kaki porno. Blue filem. Pegangan dia tgk porno kat luar negara boleh.kahkah

Pak stopa..asik bayar cash je lepas balun.spnder dia pun labuh boleh buat kelambu.

Elok lah sokong parti yg zuhud. Jalan islam. Parti jemaah islam. Berjasa

Anonymous said...

dibuka juga pd warga platinum hingga usia 100 tahun. mana tau blh lawan tun.

Daniel Hadi Minhat said...

Bukan ke dorg ni xde keje masa zaman najib.. ape kaitan dgn kerajaan PH yg baru 2 bulan memerintah..jgn bodoh sgt la pakcik.. simpan sikit utk bawak g mati.. sy takut anak2 dan cucu pakcik pun akan bodoh mcm pakcik gak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails