Friday, August 03, 2018

Menuntut Hak Pekerja Wanita Islam Termasuk Aurat. -Siti Zailah


MP PAS Kesal Sikap Timbalan Menteri Beragama Islam

KL: Ahli Parlimen Rantau Panjang, kesal dengan sikap Timbalan Menteri kerajaan Pakatan Harapan beragama Islam tergamak menyindir beliau hanya kerana membangkitkan tentang soal aurat wanita di Dewan Rakyat baru-baru ini.

Siti Zailah Mohd Yusoff berkata, beliau dan Ahli Parlimen Pas yang lain telah difitnah kononnya hanya aktif membahaskan isu aurat berbanding isu rasuah di Parlimen.
“Dari pagi hingga malam kami bahas pelbagai isu sama ada isu ekonomi, salah gunakuasa, rasuah, pendidikan, sosial, pembangunan luar bandar, kesihatan, kanak kanak, kekeluargaan, keselamatan, kos sara hidup rakyat dan banyak lagi.
“Tergamak seorang Timbalan Menteri muslim menyindir seolah olah kami aktif isu aurat,” katanya dalam satu kenyataan semalam.
Beliau dipercayai merujuk kepada kenyataan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mohamed Hanipa Maidin di Facebook kelmarin mengkritik tindakan beberapa Ahli Parlimen membangkitkan isu penutupan aurat di Dewan Rakyat.
Hanipa dipetik berkata, Ahli Parlimen terbabit aktif dan segar untuk berbahas isu seperti aurat dibandingkan isu-isu lain seperti isu rasuah, isu salah guna kuasa, isu pembaziran dan isu-isu lain.
Dakwa Hanipa, sikap Ahli Parlimen terbabit mudah dipersepsikan apa yang dipanggil dengan istilah “reductionist.”
“Akan wujudnya satu ironi. Kita seolah-olah cuba lantang membela Islam , tapi dalam masa yang sama Islam pula akan dilihat lekeh oleh setengah pihak. Kerana apa? Kerana kita akan dilihat cuba “reduce Islam to” berhukum semata mata,” dakwa Hanipa.
Menjawab dakwaan itu, Siti Zailah berkata, beliau membangkitkan itu bagi menuntut hak pekerja wanita beragama Islam diberi hak berpakaian menutup aurat sebagaimana
dijamin secara dalam perlembagaan Persekutuan.
Beliau dalam pada masa sama menyelar Ahli Parlimen Pakatan Harapan Petaling Jaya, Maria Chin Abdullah berhubung isu menjamin hak pekerja wanita muslim menutup aurat berkenaan.
Maria dilaporkan menyanggah perkara itu dan seolah-olah menganggap pemakaian menutup aurat sebagai “menyalahkan golongan wanita” dalam isu gangguan seksual. –MYNEWSHUB.CC

17 comments:

ted manoff said...

Ekk elleh..pas nii dh xde keja lain kerr..byk lagii benda2 penting yg perlu dibuat..lagipun isu nii xde jln penyelesainya..puak2 lebai juga yg suka awek2 seksi..kt dlm hp beratus2 gambar porno..kikiki..

Anonymous said...

Apa isu lain ?

Dah kena sindir .. terus tanya isu hutang peneroka.

Kalau aurat ikut Islam ... hutang pun ikut Islam lah... bayar lah.

Hahaha..

Anonymous said...

Pas boleh laksanakan dulu hak wanita ikut islam di kelantan sebagai contoh...

Felda baru dapat pengerusi baru...pengerusi baru yg akan buat kajian untuk peneroka felda...hapuskan hutang kpd penyokong PH dulu kerana janji PH kpd penyokong Ph bukan penyokong Pas dan BN....

Anonymous said...

Wanita melayu sekarang walo ade anak masih suka pakai seluar jean ketat nampak bontot baju singkat walopun kepala bertutup...

Jadi Pas perlu perjuangkan dan didik wanita islam yg berpakaian ketat bontot dah celah kangkang
tersembul di khalayak ramai...bukan utamakan pakaian pramugari sahaja yg terhad dlm kapalterbang...pas perlu lebih menyeluruh...

Pas bahas isu rasuah jugak tapi diluar parlimen senyap kes rompakan najib malah masih mau bekerjasama dgn umno dlm prk...hipokrit pas ni yg berbelit2...

Kejora Bapuk Bodo said...

BN umum beri laluan kepada PAS di Seri Setia

3 Ogs 2018, 12:41 tengahari (Dikemaskini 3 Ogs 2018, 2:49 tengahari)

A A
Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Mohamad Hasan hari ini mendedahkan BN akan memberi laluan kepada PAS untuk bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Seri Setia nanti.

Menurut beliau, ini adalah sebagai tanda menghormati dan menghargai pengorbanan PAS yang telah memberi laluan kepada Umno pada PRK Sungai Kandis.

“BN dan Umno telah berunding secara tidak rasmi (untuk tidak bertanding) dan presiden parti, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi (juga hadir pada rundingan itu).

“Saya ingin membuat pengumuman bahawa BN atau Umno akan memberi laluan kepada PAS untuk bertanding di kawasan situ,” katanya pada sidang media di pejabat Umno bahagian Kota Raja.

Mengulas lanjut, Mohamad berkata BN dan Umno akan bekerja kuat di PRK Seri Setia walaupun calon yang akan diturunkan bukannya calon parti mereka.

“Kita harap PAS akan dapat memilih seorang calon yang boleh dijadikan sebagai ikon untuk membawa suara rakyat di Seri Setia ke dalam DUN Selangor.

“Jadi, ini merupakan titik permulaan persefahaman di antara PAS dan Umno. Insya-Allah, kita akan kembangkan dan sebarluaskan lagi,” katanya.

Anonymous said...

Kalo Pas bergabong dgn umno dlm BN lagi bagus...lupakan penafian pas tak kerjasama tak ug dan tak gabong dgn umno...

Kalo Pas bergabong dgn umno Perak dah diperintah oleh BN...tapi Pas banyak songeh...3 kerusi nak jadi bos...ini yg susah nye kapla lobai yg tak sedar diri..

Anonymous said...

Kepala bapak liberal yang menjadi parti liberal PANdir adalah sesat lagi menyesatkan kerana dulu dia pernah menghina Tuhan dan sekarang dia berani pula menghina ajaran Islam seperti hukum menutup aurat walaupun Perlembagaan Persekutuan perkara 3(1) telah jelas menyatakan Islam (bukan kristian, buddha, hindu atau liberalisme dll) adalah agama bagi persekutuan.

Manusia sombong akan merasai dirinya hebat konon sehinggakan dia berani menghina Tuhan dan ajaran Islam dan umat Islam yang berusaha menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam.

Inilah contoh manusia liberal yang celaka lagi bangsat yang berani mengingkari perintah Allah dan RasulNya kerana si-liberal bangsat ini sanggup berkerjasama dengan abang besar parti kafir harbi DA-Pig dan kepala bapak evangelis Zionis menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Musuh Allah ini masih lagi berlagak bodoh sombong terhadap Allah walaupun dia mengidap pelbagai penyakit yang berbahaya mungkin kerana dia mungkin berfikir orang lain sahaja yang mati. Mungkin Allah telah menjadikan si penderhaka ini sebagai ujian kepada manusia.

Fir'aun juga pernah berlagak bodoh sombong dan mengingkari perintah Allah dan RasulNya dan Allah telah menjadikan Fir'aun tersebut sebagai ujian bagi manusia yang beriman tetapi akhirnya Fir'aun tersebut mati dengan penuh kehinaan.

Adakah si penderhaka ini hanya mahu bertaubat apabila malaikat maut datang menziarahinya untuk kali yang terkahir? Adakah si penderhaka ini hanya mahu bertaubat abila rohnya sudah sampai ke kerongkong di waktau sakaratulmaut?

Bolehkan abang besar DA-Pig melindungi si penderhaka ini dari Malaikat Maut? Bahkan abang besar DA-Pig juga akan mati apabila tiba masanya !

Anonymous said...

PAS tak bangkit pun isu surat pada CIA?

PAS buat tak tahu apabila cuma 4 pesawat dari 28 pesawat TUDM yang boleh terbang?

PAS tak kisah Arul dibayar 5 juta untuk kerja 6 bulan.?


PAS menampakkan diri nya bersubahat dengan UMNO.

Anonymous said...

Sesungguhnya Allah memasukkan orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai. Dan orang-orang yang kafir itu bersenang-senang (di dunia) dan mereka makan seperti makannya binatang-binatang. Dan neraka adalah tempat tinggal mereka.

kapir - ingkar enggan angkuh sombong dusta ayat Allah terima separoh tolak separoh
perlekeh ayat Allah olok olok dll

bab arak aurat riba amnao n pakatan sama saja perangai
mas bawa imej malaysia denagn arak n dedah aurat
mana ada barokah
engkar perintah Allah
7 pm Islam tak mau jalankan hukum jinayah Islam
pru15 humban pakatan n amnoo

Anonymous said...

kesilapan pas kerana tidak bersuara dlm isu besar malah menyokong pula penyelewengan terbesar dunia di Malaysia.

kerana itu bila menyuara isu wanita seperti ini, kerajaan merasakan samada pas hanya berjuang utk isu sebegini saja atau lebih teruk..memilih2 isu ikut kepentingan parti pas. jika menguntungkan mereka isu didiamkan demi menjaga hubungan dgn umno/najib. jika menguntungkan mereka dn boleh menyalahkan kerajaan mereka bersuara.


Anonymous said...

Ko ikutlah arahan abang besar umno ...abang besar merompak ko sokong...

Anonymous said...

Jangan marah Pas..Pas tak tahu ape pon...oas hanye tahu pasal wang dan aurat aje...nik abuduh hanye kenal CIA..

Anonymous said...

Berkerjasama dgn prompak adalah orang beriman yg patuh suruhan tuhan...memebelit pon suruhan tuhan...asal pakai serban besar...

Anonymous said...

Lobai hadi dah cakap pilih umno pas saje...walo.pon merompak..

Anonymous said...

Manusia yg rasa dirinye dah ikut syiar islam berani peralatkan islam...berani jual ugama berlindung disebalik serban..

Anonymous said...

Kesian, mereka itu menentang PAS, kerana PAS memperjuangkan Islam. Apa lagi sudah terperangkap tertelan pancing dedak DAP dan PH.

Kesian, semoga diberi taufik dan hidayah. Allah masih sayangkan kamu..moga-moga..

Anonymous said...

Kita umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya menolak pakatan liberal-kafir harbi kerana pakatan munafik ini telah menghina agama Islam, menindas umat Islam, menafikan hak umat Islam, memecat umat Islam dan memberikan jawatan umat Islam kepada puak kafir, mencipta dan menyebarkan fitnah terhadap parti Islam PAS dll dan memungkiri pelbagai janji dalam manifesto pakatan sendiri dan selalu buat u-turn untuk menipu rakyat.

Islam dan umat Islam akan selamat jika pakatan munafik liberal-kafir harbi dikalahkan dalam PRK, PRN dan PRU15. Menyokong dan mengundi pakatan bererti mengkhianati Islam dan umat Islam.

Marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRK, PRN dan PRU15 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh puak liberal dan kafir harbi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails