Friday, August 03, 2018

2 Bulan Lagi Anwar Tanding Parlimen? Apa Kata Tun M?


Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim (duduk, tengah) bersama Calon PKR bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) N49 Sungai Kandis Mohd Zawawi Ahmad Mughni (duduk, kiri) pada Majlis Makan Malam di Tokong Sou Gui Miao Taman Saujana Jati Klang hari ini. - Foto BERNAMA  


KLANG: Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim membayangkan bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) dalam tempoh sebulan atau dua bulan lagi.
Anwar membayangkan demikian pada jamuan Makan Malam Khas Bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di Taman Sejati di sini, malam ini, dalam siri kempen PRK di Sungai Kandis.
"Orang kata PRK memang meletihkan tetapi bukan kita yang tentukan.
"Ada orang bertanya mengapa mahu berkempen lagi (sebabnya) kita mahu kerja untuk rakyat. Kerja (perlu) jalan.
 Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama Calon PKR DUN Sungai Kandis, Zawawi Ahmad Mughni (kiri) pada Majlis Makan Malam bersama masyarakat Cina di Taman Sentosa Klang. - Foto Osman Adnan
 Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Majlis Makan Malam bersama masyrakat cina di Taman Sentosa Klang. - Foto Osman Adnan
Satu dua bulan lagi, mana tahu, saya pula bertanding di (kerusi) Parlimen nanti," katanya.
Ini kali kedua Anwar dalam kempen di Sungai Kandis memberi bayangan demikian.
Anwar juga berkata pengundi Sungai Kandis perlu memilih PKR pada Sabtu ini bagi membolehkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) bawah pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad meneruskan kerja baik untuk rakyat.
"Yang penting, kita sudah tengok kuasa rakyat boleh menentukan sejarah baharu negara kita (pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).
"Sekarang masyarakat kita semua kaum sudah bersatu hati untuk membawa perubahan,"katanya.
Beliau juga meminta rakyat memberi sokongan padu kepada kerajaan pimpinan Dr Mahathir.
Anwar sebelum ini pada ceramah di Kampung Jalan Kebun kelmarin, secara berseloroh membayangkan akan bertanding di kerusi Parlimen. (BH)
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kita lihat apa kata Tun M?

40 comments:

Anonymous said...

kita tk minat nk dgr komen tun sbb dh plan mcm tu.

kita sgt minat nk dgr komen hj hadi.

haii demam lagi laaaah pak haji aku ni.

Ibnu hasyim said...

Ahhhhhhhhh puas mlm tadi,baru 2 round bini dah serah kalah!! Hebat peningan gambir sarawak.

Anonymous said...

Senangke tun bagi anwar tanding. Dulu tun yg conspirasi anwar masuk penjara.
Tuan guru tetap menentang mungkar

Anonymous said...

Pak aji hadi ni dah takut bertanding prk..

Kejora Bapuk Bodo said...

Anwar berani mao tanding..lobai hadi penakut letak calon..

Anonymous said...

2 hari lepas dlm perjalan pulang singgah di marang nak beli buah manggis...sampai di klulut baru jumpa orang jual buah...peniaga durian pon tak ramai...buah pon sedikit...di dungun kemaman dan kuala terengganu banyak jual durian yg dikatakan murah...
Kenape di marang tak banyak durian?...

Kesimpulan orang marang tak mampu nak beli durian walopun harga dah murah dari tahun2 lepas...peniaga durian tak berani bawak banyak durian...lobai hadi kena pikir orang2 pas miskin dah daerah marang mundur....masih bertaraf majlis daerah...

Anonymous said...

Umno dikatakan akan kalah di sg kandis...Pas bantu kempen umno tapi tak jadi ape...umno yg dah lemah harap bantuan sahabat yg dhaif....pengundi dah tahu penipu dan prompak bekerjasama..

Anonymous said...

Ingat Anwar macam Hadi.

Nak letak calun pun kena tanya Najib dulu.

Hilang maruah PAS apabila biarkan penyamun dan perasuah lawan ustaz sekolah agama.

Kalau lawan ustaz PAS masuk neraka. Lawan ustaz lain, selamat dari neraka.

Apa punya Islam daaaa...

Anonymous said...

tuan guru menentang mungkar teruskn lah.. tk perlu politik dn kuasa. tkde sapa halang selagi beradab dn ikut law.

tun jg yg usaha keluarkn anwar dr penjara

Anonymous said...

marang orang cina islam panggil.. malang

atau bahasa lain.. banyak suwey oo

Anonymous said...

pas dh beli syurga 700 ribu

Kejora Bapuk Bodo said...

'Sekarang saya tahu kenapa Anwar cukup hebat'

2 Ogs 2018, 3:53 petang (Dikemaskini 2 Ogs 2018, 3:55 petang)

A A
Selepas 27 hari merengkok dalam penjara, pemimpin sensasi Umno Datuk Seri Jamal Md Yunos berkata beliau akhirnya faham kenapa musuh politiknya Datuk Seri Anwar Ibrahim seorang yang hebat.

“Ketika itu saya salute (sanjung) dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Macam mana jiwa, raga, hatinya, mentalnya, cukup kental.

“Apabila di sana (penjara), saya dapat rasakan macam mana Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah seorang manusia, pemimpin yang cukup hebat dan perlu diberikan satu penghormatan,” katanya yang baru dibebaskan daripada tahanan polis.

Anonymous said...


Anwar kalau bertanding lagi jahanam lah UMNO dan PAS.

Harap-harap betul-betul lah terjadi yang Anwar akan bertanding.

Kesannya sungguh hebat apabila Mahathir berkempen dan satu pentas dengan Anwar termasuk beberapa pemimpin tertinggi PH.

Anonymous said...

Lepas ini Najib pulak yang akan cakap sama macam Jamal cakap.

Sebaik-baiknya dari sibuk berkempen dan buat kenyataan merapu, Najib berguru dulu dengan Jamal dan setelah itu cari lah seorang hamba yang bernama Anwar Ibrahim ...

Kejora Bapuk Bodo said...

Kalo takut dilambung ombak jangan berunah di tepi pantai.

Kejora Bapuk Bodo said...

PAS kekal jadi 'kingmaker'
Zulaikha Zulkifli

2 Ogs 2018, 11:57 tengahari (Dikemaskini 2 Ogs 2018, 12:19 tengahari)

A A
WAWANCARA | PAS tetap yakin parti itu kekal dengan statusnya sebagai kingmaker walaupun selepas pilihan raya umum (PRU) ke-14.

Menurut timbalan presidennya Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, istilah itu bukan sahaja terpakai semasa pilihan raya malah melibatkan senario semasa politik.

"Saya fikir kita kekal sebagai kingmaker dalam konteks sokongan politik.

"Walaupun ia tidak (memberi kesan) pada keputusan (PRU) baru-baru ini tetapi dari segi sokongan (PAS tetap kingmaker).

"King maker ini bukan melibatkan pilihan raya sahaja tetapi (termasuk) senario politik," katanya dalam temubual bersama Malaysiakini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai kedudukan terkini parti itu yang sebelum ini diuar-uarkan menjadi kingmaker seperti yang dinyatakan Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Menjelang PRU ke-14 lalu, Abdul Hadi pernah menjangkakan tiada satu pun parti yang dapat membentuk kerajaan selepas PRU14.

Anonymous said...

tu jamal belum kena debik kt mata lg... belum patah leher dn cedera tulang belang... belum ditelanjangkn.. belum difitnah liwat dgn noh omar lagi. (hihihihi)

baru dia tau bukan calang org yg tahan semua tu.

takat pakai tuala.. pecah botol arak yg diisi air kosong.. org gila pun biasa buat.

syukurlah jamal dpt rasa penjara dn tau tahap diri sendiri. mari insaf dn bersama ph..jgn buat rubbish lg... jamal kan handsome.

jamal boleh.

Kejora Bapuk Bodo said...

Sampai bila Pas hidup berangan?...

Kejora Bapuk Bodo said...

'Ada kerusi kosong, saya mahu tanding'

1 Ogs 2018, 11:59 tengahari (Dikemaskini 1 Ogs 2018, 12:07 tengahari)

A A
SG KANDIS | Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berseloroh mahu kembali menjadi wakil rakyat.

“Ada kosong di Sungai Kandis, ada kosong di Balakong dan ada kosong di parlimen sebab saya mahu bertanding,” katanya yang berucap dalam keadaan beranduh.

Dalam ceramah di Dewan Undangan Negeri (DUN) itu malam tadi, beliau tidak menyebut kerusi khusus parlimen yang dibangkitkannya itu.

Bagaimanapun, terdapat media mentafsirkan ucapan itu sebagai petanda akan ada pilihan raya parlimen bagi memberi laluan kepada Anwar kembali ke Dewan Rakyat.

Anwar dilapor berkata demikian kerana menegaskan kepentingan Sungai Kandis kepada Pakatan Harapan walaupun gabungan itu sudah mempunyai majoriti di Selangor.

Anonymous said...

Puak ph komen menjurus pada mereka ni kafir kalau islam istrifar sebab tiada sapa dalam pas yg kata beli syurga sebab syurga neraka milik allah. Makin kafir puak ph dalam berkomen.

Anonymous said...

Anuar ibrahim maknusia macam kita dan dia ada bermacam perancangan yg kita tak tahu tapi allah maha mengetahui. Dan kamu tahu ke apa yg anuar rancang setelah mengadap semua sultan dalam negara dan ulamak2 apa yg anuar rancang. Kita tunggu dan lihat.

Anonymous said...

Pas istikomah perjuangkan islam. Insyallah umat islam bersatu menolak petualang anti islam demi agama islam pas dan umat islam malaysia akan tetap perjuangkan agama islam. Allah melaknat golongan lgbtq jangan kamu cuba mengembangkan atau berlembuat dengan golongan lgbtq sebab ancamannya terlalu bahaya.

Anonymous said...

Pas tak berangan tapi pas istikomah perjuangkan islam. Puak ph paling takut dengan pas hari2 dari pemimpin hingga macai dok serang pas kenapa agaknya.

Anonymous said...

Puak ph paling takut dengan pas sebab pas perjuangkan islam. Hari2 puak ph serang pas kenapa agaknya.

Anonymous said...

Puak ph paling takut dengan pas sebab pas perjuangkan islam. Hari2 puak ph serang pas kenapa agaknya.

Anonymous said...

Kami tahu kamu kenal sapa tun m sapa anuar sapa tuan guru haji abdul hadi awang. Jadi jangan suka2 buat fitnah kerana orang kafir munafik libral sekuler saja yang halalkan fitnah.

Anonymous said...

Puak ph paling takut dengan pas sebab pas perjuangkan islam. Hari2 puak ph serang pas kenapa agaknya.

Anonymous said...

Puak ph paling takut dengan pas sebab pas perjuangkan islam. Hari2 puak ph serang pas kenapa agaknya.

Anonymous said...

Puak ph paling takut dengan pas sebab pas perjuangkan islam. Hari2 puak ph serang pas kenapa agaknya.

Anonymous said...

Puak ph paling takut dengan pas sebab pas perjuangkan islam. Hari2 puak ph serang pas kenapa agaknya.

Anonymous said...

Puak ph paling takut dengan pas sebab pas perjuangkan islam. Hari2 puak ph serang pas kenapa agaknya.

Anonymous said...

Puak ph paling takut dengan pas sebab pas perjuangkan islam. Hari2 puak ph serang pas kenapa agaknya.

Anonymous said...

sbb dlm pas ada jarum khawarij syiah dn cia bertopeng islam. org pas pun patut sedar benda ni. kita tkmau ada mcm isis memerintah.

jgn sorok kebenaran. patutnya kaji dn siasat sebelum pas musnah. org luar susah nk hancurkn pas tp blh hancur dr dalam.

sorok racun tkkn menguntungkn pas.

ciri2 utama khawarij suka mngkafir munafikkn org. label adalah tektik khawarij.

perkara ni akn semakin terserlah dn undang2 negara akn berjln jika semakin melampau.

mngkafirkn org islam lain pun ada peruntukan undang2. dlm blog boleh lah tulis bebas tnpa akhlak. klu berani buat terbuka.. undang2 akn bertindak.

setiap isu dijwb kafir munafik. semuga akhir kalam mu itulah yg lisan kamu sebut... jika tidak bertaubat.

Anonymous said...

pas istiqamah kafir dn munafikkn org hingga pas binasa.

Anonymous said...

puak khawarij paling takut umat tau mereka sembunyi tk berani kafirkn org diluar...utk jahanamkn pas dr dalam semata2.. kenapa agaknya

Anonymous said...

rukun islam puak khawarij dlm pas ialah..

wajib kafir dn munafikkn org islam lain.

4 lg rukun pun mcm tu. hingga sedar2 mereka bangkit semula sebagai anjing neraka.

Anonymous said...

puak khawarij percaya dgn mngkafir dn munafikkn org... lg byk buat lg besar pahala dn dpt syurga.

selain dpd mngkafir n munafikkn org... kerja2 islam lain adalah tnggnjwb kerajaan. waktu lain mereka penuhi dgn bahan2 porno.. inilah yg terjadi pd isis.

Kejora Bapuk Bodo said...

Pas parti lemah..peralatkan islam..

Anonymous said...

Zaman tun m berkyasa sela 22tahun dulu banyak wang negara berbilion2 hilang. Yg macam ni nak panggil apa pula...? Perompak ke penyamun ke atau lanun ke...?
Apa pandangan kamu wahai anon 8.04 am...?

Anonymous said...

8.05 marah ler tu sbb gagal pecah undi Melayu hihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails