Friday, August 03, 2018

Surat Intelijen Bocor, Terdedah M'sia Miliki 1,000 K/tangan Perisik Seluruh Dunia




Jakarta (IH): Surat surat-menyurat antara Badan Perisikan Malaysia (MEIO) dengan agensi perisikan Amerika Syarikat (CIA) yang baru-baru ini bocor mendedahkan ada lebih dari 1,000 kakitangan perisik Malaysia di seluruh dunia.

Menurut laporan, surat-menyurat surat itu berlaku pada Mei 2018 lalu, pada masa kepemimpinan Ketua MEIO Datuk Hasanah Abdul Hamid di bawah pemerintahan Perdana Menteri Najib Razak.

Sekarang, Hasanah tidak lagi berkhidmat sebagai pemimpin MEIO sejak Mahathir Mohamad berkhidmat sebagai perdana menteri baru Malaysia.

Datuk Hasanah Abdul Hamid

"Saya tidak diberi kuasa untuk mengatakan berapa banyak ejen, pegawai dan operasi yang diuruskan oleh MEIO. Tetapi saya boleh memberitahu anda bahawa agensi mempunyai lebih daripada 1,000 (personel) di seluruh dunia, dan penting bahawa kebocoran seperti itu sepatutnya tidak berlaku. "

Kata Datuk Shaharudin Ali, peguam mantan ketua MEIO Datuk Hasanah Abdul Hamid menjelaskan duduk perkara tentang insiden kebocoran tersebut, seperti yang dipetik dari The Star Malaysia, Rabu (1/8).

Kebocoran berlaku pada bulan Julai 2018. Mereka yang bocor tidak diketahui.

Shaharudin berkata, Hasanah bimbang bahawa kepercayaan dan kredibiliti MEIO akan terjejas oleh insiden kebocoran surat tersebut. Beliau menambah bahawa Hasanah juga cemas tentang keselamatan dan semangat pegawai MEIO.

Berita Ini, Benarkah? Jelas CIA Tiada Kaitan Dengan PAS..
SELASA, 13 MAC 2012
Anwar, CIA, KAF..

Apa dia KAF? Ia adalah singkatan kepada Konrad Adenauer Foundation sebuah Yayasan Nasrani Jerman sebuah think-thank kepada Christian Democratic Union dan mendapat tajaan sebuah yayasan Yahudi iaitu American Jewish Committe. Hubungan anwar dengan Yahudi Israel melibatkan banyak hubungan dengan kumpulan pro Zionis Israel di Amerika Syarikat dan negara-negara lain.
Hubungan dan 'front' terbaik Anwar dengan Israel yang tidak jelas kelihatan adalah kumpulan Jerman bernama Konrad Adenauer Foundation (Siftung) yang mempunyai hubungan lama dan utama dengan American Jewish Committee. Anwar juga mempunyai hubungan rapat dengan Council for Foreign Relations yang merupakan penentu polisi luar negara Amerika. CFR dikuasai Yahudi Amerika dan Israel. Sila lihat posting sebelum ini dan gambarajah berikut:
Di dalam network CFR adalah juga media seperti WSJ yang menyiarkan sokongan Anwar kepada keselamatan Israel. Media antarabangsa juga yang menaikkan Anwar kononnya sebagai pemimpin Islam saviour dunia.
Chandra Muzaffar sendiri pernah melihat hubungan rapat Anwar dengan Martin S Indyk dan mendedahkan hubungan ini. Hari ini, Anwar sedia hentam Chandra teruk-teruk sini walhal dialah yang membantu ketika dia di penjarakan. Ketika flotila yang melibatkan rakyat Malaysia MV Marmara dan Rachel Corrie diserang tentera Israel, ia meletakkan anwar dalam keadaan serba salah dan terpaksa berlakun.Anwar juga menandatangani perjanjian Annopolis dan terlibat dengan two state solution:
Selepas isu flotilla, Anwar segera ke Amerika untuk minta maaf selepas ada akhbar menimbulkan isu kaitan anwar dengan kumpulan teroris Islam.
Selain jariangan kumpulan kapitalis dan pemodal yang backing CFR, Anwar juga mempunyai hubungan 'business' Anwar dengan kumpulan kapitalis pro Israel Yahudi Zionis:
Dicatat oleh 

28 comments:

Anonymous said...

tu berita lama yg dibuat agen2 berkenaan lah utk jatuhkn anwar.

cia dlm pas diakui sendiri oleh abduh. bukan berita web yg blh dipertikai.

setiap negara ada agen merata2. itu biasa. tp agen msia lbh utk menjaga najib dn jenayahnya semata2.

agen2 adalah kaedah setiap negara guna utk keperluan masing2. tkde pelik apapun.

yg penting ketua negara. adakah mnjahanamkn negara demi kepentingan peribadi atau mnguatkn negara dgn agen2 itu.

najib pun tersenarai sebagai ahli penting freemason. malah ramai vip pun gitu. kita tk peduli sgt tp salahlaku nya yg mnyusahkn negara dn khianat pd negara yg kita tangani.

Anonymous said...

Kamu karang-karang lah fitnah yang tiada bukti! Pembohong! Komen sampah!

Anonymous said...

Sejarah Special Branch untuk perisikan dah ada....MEIO apa jadah nya fungsi untuk kebaikan negara atau peribadi?

1MDB pun sikit macam MEIO tuh....Khazanah ada, GLC, GIC, PNB malah KWSP pun ada si lanun tuh nak LEBUR...oooppps LABUR waktu dia gi mengadap Trump tempohari kata nak "...bantu mengukuhkan EKONOMI...negara kuasa besar AMERIKA....gila betul!

Blog nih gamak macam Blog Husinlempoyang tuh......

Mohammad Azren said...

Kalau perisik dan CIA. Lebih baik ibnu dapat sumber maklumat dari Nik Abodoh. Sebab hari dia mengaku " Ana ana kawan CIA". Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Kepala bapak liberal dan parti liberal seperti parti PANdir, parti satu mata dajal dan parti bunga adalah berbahaya kepada Islam dan umat Islam kerana puak liberal memperjuangkan ajaran sesat lagi menyesatkan yang bertentangan dengan ajaran Islam dan boleh menyesatkan umat Islam ke arah murtad.

Maka tidak hairanlah puak liberal ini mahu mentafsir Al-Qur'an mengikut selera hawa nafsu serakah dan kejahilan mereka sendiri, mempertikiai dna menolak Sunnah Nabi Muhammad S.A.W. , mengharamkan yang halal seperti faraid, poligami, pernikahan remaja dll dan menghalalkan yang haram seperti arak, judi, pergaulan bebas termasuk khalwat dan zina dll kerana puak liberal percaya setiap manusia mempunyai hak kebebasan individu.

Bahkan puak liberal ini berkerjasama dan bersekongkol dengan puak kafir harbi seperti parti ultra kiasu DA-Pig menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Oleh sebab itu, marilah kita semua umat Islam kembali kepada ajaran Islam dan bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islamuntuk membela agama Islam dan hak umat Islam dan menentang puak liberal dan puak kafir harbi yang sedang menindas agama Islam dan umat Islam.

Nota: Selepas ini barua-barua ternakan DA-Pig akan meroyan histeria menfitnah, memaki hamun dan memburuk-burukkan ajaran Islam, perjuangan Islam, ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS.

Anonymous said...

Anwar mmg ada kaitan dgn yahudi.itu semua tahu.apa jadi kalau anwar pm malaysia??

Anonymous said...

betul tu ibnu dgr nasihat 11.49

Anonymous said...

maka dgn itu khawarij hendaklah bersedia utk buat subversif demi islaaaam..

Anonymous said...

malaysia jd maju dn kuat sebb anwar memperkudakn yahudi.

Anonymous said...

anwar mnyusup dlm yahudi...abduh cia mnyusup dlm pas.

tajnur said...

Cubalah ambil org lain sebagai kambing hitam. Bahagian perisikan memerlukan masa penyelidikan dan perancangan yang teliti. Ada masa ke mrk yang dlm penjara lebih dari 10 tahun terlibat secara aktif yang melibatkan pergerakan antarabangsa.
Sebab setiap ketika perlu perubahan dari masa ke semasa dengan cekap.
Kalau ya pun, simpanlah sedikit kebodohan awak tu untuk PRU 15 nanti

Kejora Bapuk Bodo said...

APA SUDAH JADI DENGAN LAPORAN POLIS OLEH PATRIOT?

Menurut apa yang dilaporkan semalam, Ketua Polis Negara, Mohamad Puzi Harun berkata, siasatan pihaknya berhubung kebocoran surat yang dihantar oleh Bahagian Penyelidikan, Jabatan Perdana Menteri kepada CIA sebelum pilihanraya umum 9 Mei lalu sudah pun hampir selesai.

Perkembangan itu berlaku hanya kira-kira 72 jam selepas Hasanah Ab. Hamid, Ketua Pengarah bahagian berkenaan membuat laporan polis berhubung bagaimana kebocoran surat itu boleh berlaku sehingga ia menjadi pengetahuan umum dan disiarkan di media-media.

Woww...cepatnya pihak polis bertindak!!

Tetapi, sebelum itu pada 24 Julai, sebuah NGO bernama Patriot juga turut membuat laporan polis agar siasatan dapat dijalankan berkenaan penghantaran surat kepada CIA itu yang dianggap suatu bentuk pengkhianatan kepada negara.

Surat yang ditandatangani oleh Hasanah kepada Pengarah CIA itu ialah untuk memohon bantuan Amerika Syarikat kiranya BN hanya mampu menang tipis atau dengan kelebihan satu kerusi saja dalam pilihanraya umum 9 Mei lalu.

Patriot juga menggesa agar Hasanah disiasat untuk menentukan sama ada surat itu ditulis atas kehendaknya sendiri atau kerana adanya arahan pihak lain.

Dalam hal ini, adakah pihak polis sudah membuka kertas siasatan berkenaan laporan polis oleh Patriot itu?

Kenapa sehingga ini masih tiada khabar berita mengenainya?

Dan tiba-tiba dilaporkan pula siasatan berhubung dakwaan kebocoran surat itu pula yang hampir siap dijalankan.

Adakah pada tanggapan pihak polis, soal kebocoran surat itu lebih penting berbanding kandungan atau tujuan surat berkenaan yang jelas ternampak ada ciri-ciri khianat kepada negara kerana cuba memohon bantuan negara asing? (ShahbudinHusin 03/08/2018)

Kejora Bapuk Bodo said...

Laporan asalnye kebocoran pengkhianatan ketua perisik yg memohon bantuan CIA untuk selamatkan najib kerana Pas yg dibayar juta2 tak boleh diharap...

Timbul plak ketua perisik lapor polis siasat bagaimana surat pengkhianatanye bocor..

Ibnu timbulkan plak cerita kebocoran surat 1000 perisik malaysia dan kaitan dgn abwar ibrahim..

Ade cerita tudung menudung cerita asal pehkhianatan ketua perisik nak selamatkan najib..

Kejora Bapuk Bodo said...

Cerita anwar dan amerika telah direka pada tahun 98 lagi masa, pemecatan beliau dari kerajaan tapi tak pernah ade bukti..

Kalo betul cerita ketua perisik yg khianat bahawa anwar ade kaitan dgn zionis cia dan kristian jerman najib dah gunakan maklunat ni semasa pru14 lagi untuk lemahkan PKR...ketua perisik bawah Najib...

Auta kaki putar...

Polis kena siasat adekah najib yg arahkan ketua perisik buat surat kpd CIA mintak bantuan untuk selamatkan dirinye...

Kejora Bapuk Bodo said...

Dilema pengundi PAS di Sungai Kandis

Lum Chee Hong
3 Ogs 2018, 8:08 pagi (Dikemaskini 3 Ogs 2018, 8:10 pagi)

A A
PRK SG KANDIS | Meskipun telah diminta oleh pucuk pemimpin tertinggi agar mengundi calon Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Kandis pada Sabtu ini, anggota dan penyokong PAS nampaknya dilihat masih lagi berbelah bagi terhadap arah haluan sokongan mereka.

Malaysiakini bertemu dengan beberapa pengundi di sini bagi mendengar pendapat mereka tentang kecenderungan sokongan dalam PRK kali ini memandangkan terdapat seruan dan arahan pimpinan PAS menyeru anggotanya mengundi Umno.

Pengurus tapak pembinaan, Mohd Sabri Ahmad, 30, sebagai contohnya berkata dia dan rakan-rakannya sudah pasti akan mengundi calon PKR, Zawawi Mughni pada PRK itu.

Katanya, Umno dan BN adalah musuh seteru parti mereka hampir 60 tahun, justeru itu adalah mustahil untuk dia dan rakan-rakannya menolong calon parti lawan.

“Umno kini sudah mahu mati, takkan kita mahu tolong lagi?

“Bagi saya dan rakan-rakan PAS, kita tidak boleh sokong membuta tuli seperti yang diminta. Biarpun terpaksa mengorbankan prinsip politik kita tetap menyokong PKR,” katanya kepada Malaysiakini.

PAS mahu menangkan Umno

Pendirian dinyatakan Mohd Sabri itu jelas berbeza dengan apa yang diharapkan dua pemimpin pusat PAS akhir-akhir ini yang secara terbuka menggesa anggota partinya mengundi calon Umno pada pilihan raya kecil itu.

Ketua Penerangannya, Nasrudin Hassan umpamanya berkata parti itu tidak boleh menerima cara pemerintahan kerajaan sekarang yang didakwanya dibelenggui dengan kontroversi LGBT (lesbian, gay, biseksual dan transgender) dan pendirian yang tidak tegas berhubung Islam.

“Untuk mengalahkannya (calon PKR), kena undi siapa? Itu dia ada situ,” katanya kepada penyokong PAS sambil menunjuk ke arah Datuk Lokman Noor Adam yang turut hadir di majlis ceramah di kawasan itu, baru-baru ini

Anonymous said...

kira ibnu blh didakwa la kot sbb mmbocorkn maklumat perisikan

Kejora Bapuk Bodo said...

Di Seri Setia, giliran PAS wakili pembangkang, kata Umno
Adam Abu Bakar | August 3, 2018
Timbalan Presiden Umno, Mohamad Hasan berkata, keputusan itu sebagai timbal balik terhadap keputusan PAS memberi laluan kepada parti itu bertanding di PRK Sungai Kandis.
VIDEO INSIDE

Mohamad Hasan berharap PAS akan memilih calon berkaliber yang boleh menawan DUN Seri Setia dan mewakili pembangkang di DUN Selangor.

SHAH ALAM: Umno memutuskan untuk memberi laluan kepada PAS bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Seri Setia, kata Timbalan Presidennya, Datuk Seri Mohamad Hasan.

Beliau berkata, ini ialah titik permulaan dan persefahaman antara 2 parti itu sebagai gerakan politik baru di bawah Malaysia baru.

“Laluan tersebut sebagai timbal balik yang telah diberikan PAS dalam PRK DUN Sungai Kandis. Kita akan bersungguh-sungguh membantu PAS di sana, saya sendiri akan turun.

“Cuma kita harap PAS pilih calon yang berkaliber untuk dibawa sebagai wakil rakyat dalam DUN Selangor,” katanya dalam sidang media di pejabat DUN Sungai Kandis, hari ini.

Anonymous said...

Setuju sangat kerjasama pembelit dan prompak...sekarang giliran pembelit plak bertanding ...calon berkaliber ade...Tontowi alporno yg kuat kempen di sg kandis boleh jadi calon....di kuantan tontowi ditolak kerana tengok porno..

Umno pon tak larat nak tanding banyak kerusi....fulus makin kurang...tak ade bantuan jentera kerajaan dan tokey2 lagi...jentera umno kalo kurang wang kurang kerja...

Di sri setia pas boleh kerah ahli2 pasang bendera percuma dgn balasan masuk syurga pas...

Tapi pas ade brani ker dgn undi pru cume dapat 4000 sahaja?...
Lobai pas kata Pas boleh tawan selanhor dgn 3 penjuru tapi takut bertanding di prk sg kandis...

Baru dapat petunjuk kot pas parti lemah yg kuat belit gaknye

Anonymous said...

Yg nak berkerjasama dan persefahaman pas umno adalah pemimpin atas sahaja di bawah dua2 parti tak ngam sebenarnye...

Ahli2 pas dan umno.masih bermusuhan dan tidak percaya antara satu sama lain kerana faktor sejarah umno zalim kpd ahli Pas...lobai pas hanye pikir kepentingan tembolok mcm pemimpin umno...
Ahli umno plak nasih benci kpd lobai pas yg kudakan islam ..

Lobai Pas kurang cedik cara berpolitik...ingat walaun kat kampong boleh di cucuk hidung...

Anonymous said...

Surat tersebut langsung tidak di ketahui oleh seorang pun dari 1000 orang agen dari Malaysia. Apa ke hal surat yang di tulis dan di hantar perlu melibatkan agen-agen ? Najib sendiri pun tak tahu mengenai surat tersebut..

Bukan nya agen kena risik mana datang sampul surat, atau kena siasat samada surat perlu di hantar melalui pos atau di ikat pada kaki burung merpati...

Dari Hasanah ke Putra Jaya dihantar pada Duta Malaysia di US...langsung tak melibatkan ejen-ejen.

Apabila surat ini terdedah memang agen-agen hilang kepercayaan dan kredibiliti pada MEIO kerana isi nya mengenai Najib dan bukan nya mengenai keselamatan negara.

Ejen yang sebenarnya ialah rakyat negara ini yang menjadi perisik atau memberi maklumat pada ejen asing. Sebab itu walaupun Nik Abduh nampak macam Lobai Kulup tapi dia memang sesuai jadi pemberi maklumat kepada CIA. Ramai yang tak percaya dari percaya yang Nik Abduh adalah seorang pemberi maklumat atau ejen part time kerana rupa dia yang tersengih dan berjanggut. Kriteria macam Nik Abduh lah yang sesuai jadi pemberi maklumat atau ejen asing.

Pendedahan surat tersebut langsung tidak mengugat keselamatan ejen kita kerana hanya Hasanah dan Duta Malaysia di US sahaja yang terlibat.

- Ejen Mat Sentul@Mat Bond -

Anonymous said...

2 46

Malaikat akan turun mengundi untuk PAS....

Hujah ini lah yang buat UMNO mengalah pada PAS di Seri Setia..

Di Sungai Kandis calun PKR se orang Ustaz... UMNO kata kalau letak calun PAS, malaikat konpius. Jadi jangan panggil malaikat tolong.

Anonymous said...

Pendedahan tentang anuar tu berlaku dizaman pm 4 untuk jatuhkan anuar.

Anonymous said...

Puak ph takut dengan pas sebab tu hari2 serang pas. Agak2 pasal apa puak ph hari2 serang pas?????

Anonymous said...

Baik sokong umno sebab umno pembangkang kalau betul yg ditanya itu penyokong pas itu hak dia tapi kami tak sokong pkr sebab dalam ph ada lgbt ada libral ada dap yg tegar anti islam. Dalam umno tiada najib bekas perompak dan umno dah lemah yg tercari2 wadah baru. Orang yg lemah lebih berlebih kurang dari yg tengah berkuasa sombong dan bongkak.

Anonymous said...

Demi islam lebih baik sokong umno sebab umno masih melayu dan islam lagi pun najib dah kalah dan tiada jawatan dalam umno.

Anonymous said...

Komen dari puak kafir mempermainkan malaikat. Pas tetap perjuangkan islam walaupun kalah sebab tu puak ph hari2 serang pas. Di seri setia insyallah kalau pas bertanding kami tetap berjuang untuk memperjuangkan islam segala cacia dan fitnah dari puak ph akan meguatkan lagi semangat perjuangan islam.

Anonymous said...

Komen fitnah dari puak ph takut umno dan pas berkerjasama. Usaha kerjasama ini dari akarumbi pas dan umno demi islam bukan demi najib yg dicanang oleh pemimpin puak ph sebab takut penyokong pas dan umno bersatu. Ph dikuasa dap yang terang2 anti islam dan melayu tapi puak ph buta dalam politik kafir terus lena sebab banyak kena kencing.

Anonymous said...

Komen para barua pembontot mcm terencat akal...

Ikut imaginasi mereka jer nak mereka reka fitnah.

Hahahaha... percaya sungguh para barua pembontot nempercayai cerita Tok Dalang wayang kulit Huse.

Ada ler plak ejen perisikan part time... kahkahkah... apa punya turrr punya barua.... cerdik la sikit.... Barua ingat CIA tu mcm syarikat perniagaan MLM Atok Holding kot..?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails