Wednesday, August 01, 2018

Langgar Perlembagaan Parti Sendiri, PPBM Boleh Dibatalkan. – JPPM



KUALA LUMPUR – Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang sejak awal penubuhannya dibelenggu satu demi satu kemelut dalaman kini berhadapan kemungkinan akan dibatalkan pendaftarannya kerana melanggar perlembagaan parti sendiri.
Dalam kenyataan media hari ini, Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (JPPM) memaklumkan telah menerima aduan daripada ahli-ahli PPBM berkaitan isu urus tadbir parti yang tidak berlandaskan perlembagaan parti dan Akta Pertubuhan 1966.
“Menurut aduan tersebut, beberapa ahli “Armada” atau di dalam parti politik kebiasaannya disebut Pemuda, telah dipecat.
“Terdapat juga aduan lain daripada ahli yang bertanyakan mengenai status pengurusan PPBM kerana Mesyuarat Agung sehingga kini belum dilaksanakan,” kata kenyataan tersebut.
PPBM sejak beberapa bulan lalu telah bertindak memecat beberapa orang Exco Armada yang dipecat tanpa mengikut prosedur yang betul.
“Saddiq, janganlah kebudak-budakan. Saya hanya tahu (pemecatan exco) melalui Twitter, saya terkejut. Kata nak panggil lembaga disiplin tapi tiba-tiba dah pecat. Ini keputusan yang begitu buruk daripda Bersatu (PPBM),” kata Mohamad Taufik Abas, bekas Exco Armada pada Ogos lalu.
JPPM turut mengulas siasatan mengenai penggunaan perkataan Armada bagi merujuk pada Pemuda PPBM yang didakwa tiada dalam perlembagaan parti itu.
“JPPM mendapati daripada siasatan awal bahawa “Armada” tidak terkandung di dalam perlembagaan PPBM.
“Tindakan menggunakan istilah yang tiada dalam perlembagaan (parti) adalah melanggar perlembagaan parti sendiri dan Akta Pertubuhan 1966,” kata kenyataan itu lagi.
Menurut JPPM lagi, ekoran perlanggaran tersebut, pendaftaran PPBM sebagai parti politik boleh dibatalkan.
“Kesalahan ini dilihat berat dan boleh menyebabkan sesebuah pertubuhan dibatalkan.
“Siasatan masih diteruskan bagi meneliti (lebih lanjut) isu ini,” kata JPPM.
Isu kesalahan menggunakan istilah “Armada” yang tidak diperuntukan dalam perlembagaan PPBM timbul bulan lalu apabila tiga bekas Exco Armada memanjangkan aduan mengenainya kepada JPPM.
“Saya membuat semakan kerana dipecat tanpa melalui lembaga disiplin mengikut perlembagaan parti, rupa-rupanya peraturan yang ditunjukkan selama ini tipu dan Armada itu sendiri tidak wujud,” kata Mohamad Taufik yang hadir ke pejabat JPPM di Putrajaya bersama dua lagi bekas Exco lain. – MyKMU.net

35 comments:

ted manoff said...

Apa nii tuan ibnu..blog mykunyit yg tiada krebiliti tuan ibnu pungut..baik tuan ibnu post pasal skandal artis ada juga pekdahnya..😴😴

Mat Ozil said...

Kahkahkah... Siapa kerajaan sekarang...

Anonymous said...

Apa la punya mereng komen macai ph ni...
Buat blog sendiri la...

Anonymous said...

Ya ted manoff, dalam kaeadaan sangat terdesak ini, apa je sumber sampah ana ambil. MyKMUt, MyNewsHub, MindaRakyat, SnapShot, UnSpinner, CucuTokSelampit, PakDin dan banyak lagilah, tak kisah, asal ada kutok PH, Mahathir ana rembat tempekkan kat sini!

Bersangka baik je la ya!

SAMPAH lebih kurang hamPAS, tapi hamPAS baik sikit pada SAMPAH tuh!

Ok lah ana penuhi permintaan anta, nah ........ sambonggggggggggg..........

Selepas beberapa minit menghidu bergilir-gilir, mereka mengarahku supaya menjilat kepala separuh terdedah itu dan kemudiannya seluruh batang zakar mereka itu aku kulum dan kemut. Agaknya kurang nikmat akhirnya kedua mereka menarik kulit kulup ke pangkal hingga kepala licin warna hitam terloceh. Kepala yang terloceh itu dimasukkan semula ke dalam mulutku yang hangat. Aku sedut dan hisap bergilir-gilir. Aku lihat badan kedua remaja tersebut bergetar dan keduanya meringis kesedapan.

Walaupun terpaksa, nafsuku memuncak juga. Cairan panas makin banyak membasahi bibir buritku. Bila nafsuku makin naik, makin rancak aku kulum dan sedut kedua batang remaja tersebut. Mungkin pertama kali mereka melakukan seks maka tak sampai lima minit badan mereka mula menggigil dan cairan hangat secara serentak memancut laju menerpa kerongkongku. Aku telan saja benih remaja2 tersebut.

........................................bersambunggggggggggggg

Anonymous said...

kah kah kah kah kah...........sesuoai sangatlah dgn blog sexceioloji ibnu nih! ke kek kek ke......

Anonymous said...

waieeee harbi! magrib tmpat ko kul brapa hah?.......tak renti2 nak sembah tuhan ...... apa la ko ni!

Anonymous said...

PAS Kota Raja telah ""pecah"" kepada 4 kem; 1) 5% sokong BN 2)20% sokong PH 3) 50% tak akan mengundi 4)25% undi rosak


Kasihan nasib PAS

Anonymous said...

ibenakhashim... kn lebih baik ko mnulis ttg PAs. halatuju. program2 dari ko cari salah org yg tah betul ke tak doh.

Anonymous said...

ibnu klu cita sex selama2nya pun ibnu blh bc.

klu berita politik biarlah ada tarikh. tktsu la kecuali ibnu gian sgt nk bersatu kalah terpksa bc berita2 lama utk hibur hati yg lara.

relax ibnu. cerita sexual tk terikat masa. silakan..

Anonymous said...

tu masalahnya... pas tkde program halatuju dll. kerana itu pas sgt sesuai jd pmbangkang selamanya. lihatlah klntan hari tu tkde pe pembaharuan pun kecuali kisah banjir dn balak dn org asli.

kesian ibnu apa saja dibuatnya berita. sebb ibnu penulis tp telah dirosakkn pas pemikirannya.

Anonymous said...

pas amalkn divide dn rule.. dlm parti sendiri bukan utk musuh.

sorang pemimpin pas ari tu telah viral watsap dia kata nk lawan ph susah...hanya perli buat lagakn tun m dn dsai.

huh ada syaitan pelaga org beriman disebalik jubah serban yg berbau cia.

Anonymous said...

40 tahun Lung Kup Siang ngomong-ngomel akan masukkan PMIV ke Pudu (sekarang Bamboo River). Lah nih apa cer? Kalau LKS boleh sentap balik, it is only a matter of time before Ros tarik balik gergak-gempita yang ini. Semua ini lakonan Ros sahaja.

Anonymous said...

ni apahal gila ke.. harbi utk org kafir. mana ade solat. yg ko maki2 apahal. ko solat 5 minit tkyah maki org lah.

entah2 org ko maki tu baru balik solat depan baitullah tadi.

tu sbb jgn perasan pejuang islam ko saja islam ko saja solat. mulut dn hati ko serupa org xsolat.

udahlah walaun cukupkn istigfar 100x sehari semlm lbh baik itk wal' aaauuunn (sedap pulak nyebutnya hihi..ada dengung)

Anonymous said...

rosmah n rosila memang kuat mmbohong hong hong

Anonymous said...

Umno yg langgar perlembagaan blm diharamkan..

Isu laporan ahli bersatu ni isu tahun berapa?..

Kejora Bapuk Bodo said...

Najib sahkan RM5 juta dibayar pada Arul Kanda, kata Lim

31 Jul 2018, 8:45 malam (Dikemaskini 31 Jul 2018, 8:51 malam)

A A
PARLIMEN | Bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak mengesahkan bayaran sebanyak RM5 juta telah dibuat kepada bekas presiden 1MDB Arul Kanda Kandasamy, dedah Menteri Kewangan Lim Guan Eng hari ini.

Ini sekali gus mengesahkan laporan eksklusif Malaysiakini pada bulan Jun lalu yang melaporkan kerajaan bersetuju membayar ex-gratia kepada bekas orang kuat 1MDB itu

"Pada Januari tahun ini RM5 juta dibayar kepadanya (di mana) RM2.5 juta sebagai pendahuluan. Selepas 30 Jun, RM2.5 juta (lagi dibayar)," kata Lim semasa menggulung perbahasan titah ucapan diraja di Dewan Rakyat hari ini.

"Kontrak itu ditandatangani oleh bekas perdana menteri," tambah beliau

Bayaran upah kepada arulkekanda untuk tutup cerita rompakan 1 mdb...arukekanda kata wang 1 mdb tak hilang...

Wang tak hilang tapi rakyat yg tanggong bayar hutang 1 mdb yg dirompak...

Lobai Pas tak kisah pon....malah puashati kena klentong dgn arulkekanda najib..

Adekah ibnu hashim pernah bangkitkan isu rompakan billion2 1 mdb?....ronpakan ini bertentangan dgn ajaran islam...kerja mungkar....ape komen pejuang islam?...pejuang islam ori akan menentang habis2an kerja mungkar...bukan setakat bertempik di KSS ato ato padang merbuk..

Anonymous said...

Isu kesalahan menggunakan istilah “Armada” yang tidak diperuntukan dalam perlembagaan PPBM timbul bulan lalu apabila tiga bekas Exco Armada memanjangkan aduan mengenainya kepada JPPM.
“Saya membuat semakan kerana dipecat tanpa melalui lembaga disiplin mengikut perlembagaan parti, rupa-rupanya peraturan yang ditunjukkan selama ini tipu dan Armada itu sendiri tidak wujud,” kata Mohamad Taufik yang hadir ke pejabat JPPM di Putrajaya bersama dua lagi bekas Exco lain. –

Anonymous said...

Tunjuk alim kunun..tapi prompak di sanjung...tuhan tak marah ker?.

Anonymous said...

Exco yg dipecat dah masuk umno...ini talibarut upahan umno dlm bersatu..

Anonymous said...

Jawab la dulu..kalau tak benar berita ni sila saman...thats all..

Anonymous said...

Ibnu hashim tak kira tong sampah jmer tong taik ker cerita basi ker semua ibnu hashim kaut buat modal temberang..

Anonymous said...

PH dulu sebelum menang hari2 citer pasal salah org...eh, betol ke?

Anonymous said...

Kes perwaja,MBF,MAS,dll apa cerita pulak? Hehe hehe

Anonymous said...

semua ketua jabatan tidak perlu takut ngan ni gomen amnao atau ph
jalankan tugas ikut amanah jawatan
salah tetap salah
jnagn takut kat mahde
ni jaman baru punay gaya.
takut rakyat .jangan takut kat pilihan rakyat- ni gomen
tunggu kes guang eng
kalau salah jangan lepassss
kalau dia bukan km tak da orang nak jual rumah murah kat dia
kalau kita bukan ketua jabatan tak kan ada orang nak bagi hadiah
awas rasuah berbagai caraaaa

Anonymous said...

9.52... benar ph dulu hari2 cita pasal salah org yg memang salah.

tk mcm pas yg cita pasal mcm2 binatang dn mergastua yg tk bust salah. setiap haiwan itu mnjadi bahan cacian pas.

sgt heran dn melucukn. apa salah babi misalnya yg hari2 pas maki tu.

maaf ambo undur dulu.. nk gelak sgt sakit perut ni.. bye

Anonymous said...

Bulan lalu bulan berape?....hihi..

Anonymous said...

Solidariti PAS, UMNO Di Sungai Kandis Tewaskan PH

Jul 29, 2018
KUALA LUMPUR – Usaha Pas membantu kemenangan calon Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Kandis merupakan solidariti…

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
KUALA LUMPUR – Usaha Pas membantu kemenangan calon Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Kandis merupakan solidariti Pas dan UMNO dalam menyuarakan kebimbangan tentang hak bumiputera, agama Islam dan kuasa Raja-raja Melayu yang semakin diganggu-gugat.
Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia, Datuk Dr. Noraini Ahmad berkata, Wanita UMNO malah yakin UMNO dan Pas perlu menjadikan perpaduan ummah atau persaudaraan Islam terlebih dahulu sebagai asas kepada perpaduan nasional antara kaum dan etnik di Malaysia.

“Orang Melayu-Islam perlu mengukuhkan perpaduan dan persaudaraan antara mereka, kemudian barulah diperkukuhkan perpaduan kaum, sekali gus bermakna wasatiyyah mengambil kira perpaduan orang Melayu-Islam yang melibatkan adanya tolak ansur dan tasamuh antara dua parti Melayu terbesar ini,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Anonymous said...

Ade akta larang beli rumah murah harga?...

Kejora Bapuk Bodo said...

Pemoda Pas kota raja dah bising...solidariti separuh jalan laa..

Anonymous said...

Kutip cerita basi..

Anonymous said...

9.56. eeh kau la cita pasal perwaja semua.. apa tnya org pulak. wht d hell

Anonymous said...

tkde tkde tu hak penjual la nk jual harga berapa.

tp rompak duit rakyat ubah wang haram ada banyaak undang2 nk dihempuk atas kpala pesalah.

yg mnyokong pulak bakal dihempuk di akhirat nnti.

Anonymous said...

elokla tu... ada ke sebuah parti yg zero rasuah kunuuunnya nk suruh pnyokong parti yg banyaak rasuah.

kegilaan jenis mergastua apakah ini yg berlaku dlm pas sekarang.

asyik kena kencing je lobai ni tau. redo pulak tu.. tu yg pelik.

Anonymous said...

Korang nak sokong mahadeva Pakatan /dap korang punya pasal...1md najib jawab la..so what lge pun jawab la scandal beli rumah ma..cakap kunuunnya pas sokong najib//tak kisah pasal rompak duit negara ,,,dok ulang2 a[pa hall mabuk ketum.. cuba jawab elok2 malu la sikit malaysia baru politik macam sireh...kah..kah

Anonymous said...

Kes lge sengaja di bawak ke mahkamah...tak ade undang2 yg larang orang malaysia beli rumah dibawah harga pasaran...tak ade siapa pon di tetapkan oleh undang2 sebagai pihak berkuasa yg menentukan harga pasaran...
Harga pasaran hanye untuk panduan bank untuk luluskan had pinjaman ...harga pasaran berbeza antara beberapa penilai.

Kenape tak boleh ulang cakap pas sokong najib yg rompak 1 mdb?...pas tak sokong ker?...puui...kalo tak suka lu boleh berambus..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails