Wednesday, August 01, 2018

PKM Pengganas, Bukan Pejuang Kemerdekaan..

Hasil carian imej untuk PKM Pengganas, Bukan Pejuang Kemerdekaan..


Pada 4 Januari 1943, ramai orang Melayu telah mati dibunuh dengan kejam oleh pengganas-pengganas komunis di Gua Musang. Pengganas komunis telah membakar banyak rumah penduduk termasuk kuarters kereta api dan balai polis dan merosakkan semua harta benda penduduk di Gua Musang. Nik Mah Nik Soh yang sedang sarat mengandung telah mati dibunuh dengan kejam oleh komunis. Kubur Allahyarham Nik Mah berada di tengah-tengah masjid hadapan mimbar di Gua Musang.

Parti Komunis Malaya (PKM @ CPM @ MCP) yang terdiri dari kaum China sebagai ahli majoriti telah menubuhkan Tentera MPAJA atau Bintang Tiga yang dilatih oleh tentera British untuk menentang tentera Jepun di Persekutuan Tanah Melayu @ Malaya dalam Perang Dunia Kedua.

Tujuan penubuhan PKM adalah untuk menubuhkan sebuah negara Republik Komunis Malaya di Tanah Melayu hampir tercapai apabila Jepun menyerah kalah dalam Perang Dunia Ke2 pada 15 Ogos 1945 di mana PKM melalui MPAJA @ Bintang Tiga telah menguasai Tanah Melayu selama 14 hari dalam tahun 1945.

Hasil carian imej untuk PKM Pengganas, Bukan Pejuang Kemerdekaan..

Dalam tempoh 14 hari tersebut, pengganas-pengganas komunis yang zalim, kejam dan sadis ini telah keluar dari hutan dan Merompak hasil tuaian, tanaman dan ternakan penduduk kampong, menculik dan merogol wanita muda tidak kira anak dara, janda atau isteri orang Melayu, menyiksa dan membunuh orang-orang Melayu Islam dan penghulu dan ulama Islam dan memusnahkan kampung Melayu dengan membakar rumah-rumah kaum Melayu Islam dan menghina agama Islam, ulama Islam dll dan mencemari masjid dll seperti melarang kaum Melayu Islam bersolat berjemaah dengan alasan membuang masa.

Modus operandi pembunuhan yang dilakukan oleh Bintang Tiga adalah dengan membawa orang-orang Melayu ke tepi hutan dan disuruh menggali lubang. Kemudian mereka dipukul dengan kayu, besi atau belakang cangkul dan ditanam ke dalam lubang yang sudah siap digali. atau ditanam hidup-hidup atau ditembak ditepi lubang dalam keadaan berlutut atau digantung.

Kemudian PKM melalui pengganas-pengganas komunis telah meneruskan keganasan mereka dalam 1948 yang menyebabkan Darurat Tanah Melayu diisytiharkan oleh kerajaan British di Malaya dari tahun 1948 sehingga tahun 1960 di mana pengganas-pengganas komunis telah mencederakan, menyiksa dan membunuh ramai orang awam, polis dan tentera dan memusnah infrastruktur, ladang dll.

Pada waktu pagi 25 hb March 1950, pasukan Platun 12 Kompeni D Batalion Ketiga Rejimen Askar Melayu Diraja dengan kekuatan 25 anggota tentera diketuai oleh Leftenan Muda Hassan Bin Yassin, Koperal Jamaludin Bin Mohamad, empat Lans Koperal, dan 19 prebet telah diserang hendap oleh 250 pengganas komunis PKM dari arah bukit yang terletak di seberang Sungai Semur. Akibatnya 17 orang anggota tentera telah gugur dan enam cedera parah dan dua lagi cedera ringan. Walaubagaimanapun, tentera Melayu berjaya berjaya membunuh seramai 29 pengganas komunis PKM di samping mencederakan ramai yang lain dalam pertempuran di Sunagi Semur tersebut. Agi Idup Agi Ngelaban !

PKM menyifatkan serang hendap di Sungai Semur , Gua Musang sebagai kejayaan PKM (walaupun 29 pengganas komunis telah berjaya dibunuh oleh platun 12, 3 RAMD dalam pertempuran di Sungai Semur). Kompeni komunis Ke-7, Rejimen Ke-12 TENTERA PEMBEBASAN NASIONAL MALAYA (TPNM @ PKM) telah telah mendapat surat pujian dari Markas Agung (TPNM).

Pengisytiharan Darurat telah ditamatkan pada 31 Julai 1960. Dalam tempoh 12 tahun perintah darurat dilaksanakan, kira-kira 11,000 orang telah terkorban.

Selepas Darurat diisytiharkan tamat tahun 1960 yang bererti PKM gagal menguasai Persekutuan Tanah Melayu, gerila-gerila Komunis berundur masuk ke kawasan Selatan Thailand.

Dalam tahun 1968, Parti Komunis Malaya sekali lagi mengulangi konflik bersenjata untuk merampas Persekutuan Tanah Melayu dengan menggunakan kekerasan selepas PKM membuat persediaan selama 8 tahun dan pemberontakan ini dilakukan serentak dengan pemberontakan yang dijalankan di Kalimantan oleh Parti Komunis Kalimantan Utara (SCO @ CCP). Tempoh kempen keganasan bersenjata PKM dan CCP ialah dari 1960 - 1989.

Parti Komunis Malaya melancarkan serangan-serangan ke atas unit-unit tentera darat dan polis daripada seberang sempadan Thailand dan Kalimantan dengan tujuan memporak-perandakan keselamatan negara umtuk mengugatkan keyakinan rakyat kepada keupayaan pasukan keselamatan menangani ancaman daripada anasir komunis.

Pasukan Penggempur PKM Keenam yang diketuai oleh seorang wanita, iaitu Komander Loh Poh Yin yang menjalankan kegiatan keganasan di kawasan tengah Semenanjung Malaysia di sekitar Batang Berjuntai, Kuala Kubu Bharu, Raub dan Bukit Fraser telah melakukan serang hendap serang hendap ke atas anggota-anggota tentera berhampiran Kem Puncak Emas di Raub, Pahang dan Poh Yin telah membunuh seorang anggota tentera dan membelah dada serta perut lalu mengeluarkan jantung dan isi di dalamnya dan merampas senjata automatik milik anggota tentera itu.

PKM dan CCP telah menjalankan operasi pembunuhan ketua-ketua pasukan keselamatan dan pemimpin berpengaruh dan di antara mangsa PKM ialah Ketua Polis Negara dan Ketua Polis Negeri Perak.

Maka terbuktilah PKM dan CCP adalah pertubuhan pengganas yang sangat kejam, zalim dan sadis kerana PKM dan CCP telah melakukan pelbagai jenayah kejam, sadis dan zalim ke atas orang awam terutamanya kaum Melayu Islam, tentera dan polis dan memusnahkan kampung-kampung Melayu Islam, ladang, infrastruktur dan menghina Islam dan mencemari masjid dll dan menculik dan merogol perempuan-perempuan Melayu Islam dll.

Kita merasa amat dukacita, terhina dan marah jika terdapat pemimpin parti politik dan barua-barua komunis mendakwa kononnya Parti Komunis Malaya (PKM) adalah pejuang kemerdekaan negara ini kerana gelaran pejuang kemerdekaan untuk PKM adalah di antara pembohongan yang terbesar yang menafikan fakta-fakta sejarah dan penghinaan ke atas penderitaan rakyat negara dan pengorbanan tentera , polis dll. Penyokong-penyokong PKM ini sepatutnya dihalau balik ke negara China Komunis.

Kita juga bimbang pemimpin-pemimpin, ahli dan penyokong PKM mungkin cuba menguasai negara ini melalui perjuangan politik proksi-proksi mereka setelah PKM gagal merampas negara ini melalui kempen keganasan bersenjata.

Written by a humble ex-2nd Lt
ATM

Terima kasih atas sumbangan tuan, dari editor.

19 comments:

Mohammad Azren said...

Bangkit lah dari tido Ibnu. Sedangkan Ideologi Komunis itu sendiri sudah menjadi SEJARAH DUNIA. Atau sengaja mencetuskan tanggapan untuk mengait parti DAP , sedangkan Parti MCA mempunyai hubungan yg akrab dengan Parti Komunis China. MCA kawan dengan Umno. Umno pun kawan dengan Pas. Maka secara tidak langsung . PAS SOKONG KOMUNIS. Adakah hubungan seperti ini dikategorikan sebagai... makruh,subhah atau Haram???. Mohon pencerahan!. HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH.
#7UP...

Anonymous said...

komunis besar guna dedak... tkperlu perang. pemimpin yg bernafsu dedaklah yg bahaya snggup negara dijajah cara ekonomi.

mereka dijemput dtg.. apa2 yg tuan2 suka dlm negara ni ambil lah..tn najib bg zakat hari ini. eeerrr pas puashati.

Anonymous said...

dan bersusahpayah lah kerajaan ph tun n menteri kewangan ke china utk kaji semula perjanjian puak dedak dulu yg merugikn negara.

kerana hubungan dua hala masih perlu harmoni dn sebarang perjanjian mestilah win win. bukan wang wang semata2.

byk masalah ditinggalkn oleh mat klepet n geng auun. lagi mau desak manifesto 100 hari ph. depa punya najis 10 tahun bkn mudah nk dibersihkn.

Anonymous said...

kaum China sebagai ahli majoriti telah menubuhkan Tentera MPAJA atau Bintang Tiga yang dilatih oleh tentera British untuk menentang tentera Jepun di Persekutuan Tanah Melayu @ Malaya dalam Perang Dunia Kedua.
kat situ pon tulis mereka dilatih oleh sapa.... bukan mereka suka2 nak jadi komunis
mak aku cina yg masa kanak2nya hidup dlm zaman tu...
dia pon terpaksa diserahkan kpd keluarga melayu sbb mak bpk dia yg tulin cina kena bunuh juga.. iaitu atuk nenek aku yg betul
sejarah boleh disampaikan dlm pelbagai bentuk.... hakikatnya org yg lalu & tempuh je yg tau
yg kena serang ada sejarah dia knp terjadi
yg menyerang pon ada sejarah mereka knp mereka begitu

Anonymous said...

Kami benci ibnu hasim

Anonymous said...

don't twist & turn..... hakikatnya sejarah itu berulang dalam pelbagai bentuk & cara
sekarang pun kita masih terjajah dgn ekonomi & pemikiran sapa???
cer tengok betul2..... kita tak pernah merdeka secara total

Anonymous said...

August 1, 2018 at 8:35 AM

Aku setuju dgn apa yg saudara ni kata....
aku pon ada 4 mak sedara yg semuanya cina diserahkan kepada keluarga melayu dr 4 keluarga cina yg berbeza kerana keluarga asal mereka dibunuh pd zaman tu...
mereka jd makcik2 aku dgn pertalian perkahwinan
jgn hokum semua hanya sebab segelintir begitu

Anonymous said...

Tak kira la hang melayu ke cina ideologi dan pejuangan parti komunis pkm pkc pkku dan banyak lagi parti dan gerombolan komunis tidak boleh diiktiraf,,asyik2 najib bagi dedak pas sokong najib hang memang babi..darah yang mengalir sebagai bekas ATM tidak dapat menerima apa2 perkara yg berkaitan dgn komunis dan yg seumpama dgn nya sebab sentimen dan persepsi terhadap mereka tidak,,tidak pernah padam jika aku mati kerana menentang kalian aku mohon redho Allah...

Anonymous said...

Kaum Melayu Islam adalah kaum Melayu yang sangat baik hati kerana mereka membenarkan kaum pendatang menjadi rakyat di negara ini, memberi mereka hak mengundi dan berpolitik, menghormati hak kebebasan beragama mereka dll bahkan kaum Melayu Islam sanggup membela anak-anak China seperti anak sendiri dll.

Malangnya kebaikan kaum Melayu Islam telah dibalas dengan kejahatan, permusuhan, penindasan, kezaliman dan kebencian oleh sebilangan kaum pendatang rasis yang telah besar kepala, sombong dan bongkak.

Mereka menggunakan kuasa ekonomi dan politik untuk menghina dan menindas agama Islam dan umat Islam termasuk kaum Melayu Islam. Malangnya sebilangan puak munafik Melayu liberal mangkuk ayun telah bersekongkol dengan musuh-musuh Islam ini.

Anonymous said...

Barua komunis 9:31 AM ternakan DA-Pig memang bencikan tuan ibnuhasyim kerana ibnuhasyim berani mendedahkan kezaliman dan kejahatan parti komunis malaya.

Anonymous said...

Barua-barua ternakan DA-Pig adalah penjaja fitnah yang suka menfitnah PAS tanpa sebarang bukti.

Barua-barua DA-Pig tidak pernah mengutuk PKM kerana mereka adalah penyokong PKM yang memusuhi Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Komen-komen Azrengay membuktikan Azrengay adalah barua bangsat ternakan DA-Pig yang amat bencikan Islam , jemaah Islam seperti PAS dan umat Islam.

Anonymous said...

Impian pengganas komunis PKM untuk menguasai Tanah Melayu telah hampir menjadi kenyataan apabila parti kafir harbi telah menghina dan memusuhi Islam dan umat Islam telah berjaya menguasai Tanah Melayu dengan pertolongan puak munafik Melayu liberal. Maka kita tidak hairanlah puak munafik liberal dan puak kafir harbi tidak pernah mengutuk PKM. Bahkan barua-barua mereka sentiasa berbangga dengan kejahatan dan kezaliman pengganas-pengganas komunis PKM.

Marilah kita semua umat Islam kembali kepada ajaran Islam dan bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRK, PRN dan PRU15 untuk membela dan melindungi agama Islam dan hak umat Islam dan menggagalkan rancangan musuh Islam untuk menguasai negara kita dan menindas agama Islam dan umat Islam termasuk kaum Melayu Islam.

Anonymous said...


Kekejaman pengganas komunis

http://www.utusan.com.my/berita/nasional/kekejaman-pengganas-komunis-1.720302

Anonymous said...

Rupa2nya penyokong ph ni adalah pembela komunis dap..

Anonymous said...

Kami rakyat malaysia berbangsa melayu sangat2 bencikan komunis dan geng yg seangkatan dgnnya terutama yg kuat makan dedak dap wlupun bgsa melayu sendiri yg menjadi macai dap mereka sudah pasti musuh kami.

Anonymous said...

Komunis cina lagi banyak membunuh org cina di negeri cina...

mursyid said...

Anon 9.31 am...
Klu dah berjiwa Komunis sudah pastilah ia bencikan ibnu hasyim kerana meenaikkan semula kesah kekejaman komunis terhadap org melayu majoriti penduduk negara ini....
Sudah pastilah jika kamu penyokong komunis maka org melayu akan menghalau kamu dari negara ini..
Baliklah ke cina dgn secepat mungkin...!

Anonymous said...

Sekarang komunis tidak lagi tinggal dlm hutan ttpi mereka berada di dlm banglo mewah di seluruh negara. Dulu mereka menguasai dan menjajah orang melayu melalui agenda ekonomi tpi sekarang dgn bantuan beberapa org melayu penjilat dedak telah menolong mereka menguasai politik negara dgn cara memenangkan mereka dlm pru yg lepas. Musuh utama org melayu bukanlah komunis sebenar itu kerana mereka tidak mampu melakulan kekejaman kerana tda kuasa ttpi sekarang mereka telah diberi kuasa oleh segelintir org melayu utk mendapat pangkat dan kekayaan. Inilah musuh dlm selimut org melayu sendiri. Mereka pandai helah dan menipu org melayu yg dihimpit masalah kehidupan. Maka peluang ini diambil dgn mudah oleh komunis merampad kuasa dari org melayu. Pembeelot melayu inilah dulu yg perlu dihukum sebelum tindakan diambil ke atas komunis. Bersihkan dulu minda orang melayu dari mempercayai org bukan melayu dan bukan islam. Berilah kepercayaan kpd org yg beriman kerana mereka tidak akan melanggar perintah Allah dan RadulNya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails