Monday, July 30, 2018

Misteri Glory Hole/Lubang Neraka, Di Tasik Berryessa, California, USA


Viral Lubang Misteri Tasik Berryessa. Apa Yang Mereka Temui Di Hujungnya Buat Ramai Terkedu? 

Ungkap Rahsia Yang Maha Agung
Misteri Tasik Berryessa yang punyai satu lubang besar di tengah tasik banyak kali viral. Selepas buat kajian, apa yang mereka temui di hujung (tempat keluar) lubang tersebut amat mengejutkan, tak sangka. 

Ada video. Disebut 'Lubang Neraka', tetapi masih buatan manusia. Namun ia juga menyingkap rahsia Yang Maha Agung. Pelancong yang berenang di California terkejut dengan penemuan lubang misteri yang tiba-tiba muncul di tengah-tengah Tasik Berryessa. 

Selepas video lubang misteri itu ditularkan di media sosial, mereka juga mempersoalkan lubang yang muncul, sama seperti pintu ke neraka. Seolah-olah terkejut selepas penampilan lubang di tengah-tengah air.

Satu komen pelayar, “Mengapa ada lubang gergasi di tengah-tengah tasik di mana orang berenang, dan mengapa tidak ada tali di sekelilingnya?” 

Yang lain mengulas “Ia kelihatan sangat tidak selamat.” “Betul ada lubang pelik ke neraka,” tambah netizen lain.
Tangkapan skrin klip video, yang menunjukkan aliran air yang mengalir ke dalam lubang misterius (express.co.uk)

Dipanggil Juga GLORY HOLE

Dilaporkan Express.com, ia sebenarnya merupakan lubang gergasi yang juga dikenali sebagai Glory Hole. Lubang ini digunakan untuk mengalirkan tasik agar tidak melimpah. Walaupun ada teori-teori lain mendakwa pemanasan global menyebabkan letupan yang mengakibatkan pembentukan lubang terbabit berlaku.

Seorang pegawai kerajaan mengatakan terlalu awal untuk mengatakan apa yang menyebabkan tasik itu berlubang tetapi itu juga bukan sesuatu yang terbentuk menjadi meteorit.

“Kita pasti boleh mengatakan bahawa ini bukan meteorit, tidak ada lubang lagi,” katanya.

Sementara itu, laporan dari saluran berita travel Rusia Zvezda TV mengatakan bahawa warna gelap di kawah telah menunjukkan proses beberapa suhu.

Gambar Hujung Lubang Tersebut
Kadar Keluar Air Yang Sangat Laju Dan Kuat
Bila Kadar Air Empangan Rendah, Beginilah Rupanya.

Tak sangka manusia punya teknologi yang hebat bina lubang yang besar, hebat, dan kuat seperti ini. Hebat bila diungkap Rahsia Yang Maha Agung. Terima kasih.

Video Lubang Glory Hole Di Tasik Berryessa, California, USA
Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-22: Ungkap Rahsia Yang Maha Agung
E-Buku IH-22: Ungkap Rahsia Yang Maha Agung




21 comments:

Anonymous said...

Sesungguhnya Kami telah mengutusmu (Muhammad) dengan kebenaran; sebagai pembawa berita gembira dan pemberi peringatan, dan kamu tidak akan diminta (pertanggungjawaban) tentang penghuni-penghuni neraka.

tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Dan sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahalamu. Barang siapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam surga, maka sungguh ia telah beruntung. Kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan.

Dan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami dan menyombongkan diri terhadapnya, mereka itu penghuni-penghuni neraka; mereka kekal di dalamnya.

kalau tak paham maksud - mendustakan ayat-ayat Kami
bila berdusta sombong pun bangkit dalam hati
pi tanya kat orang ynag tahu
takut takut termamsuk dalam puak ni

jangan jadi calon ahli neraka

Anonymous said...

Ayat2 kat atas tu dah bagus....tapi bila last lain pula. Dalam berdakwah ada sifat Rasulullah saw yg amat baik iaitu Fathonah....bijaksana! Kalau ini caranya tuan berdakwah....maaf cakap, dakwah lah dulu hati tuan.

Anonymous said...

Iblis, sampai bila pun tidak akan setuju dengan dakwah Islam..
Kalau dia mengaku setuju, dia berpura-pura. Tuan pun termasuk itu juga? carilah alasan-alasan lagi untuk menolaknya..

Ha ha ha .. kita kenal lama.

Anonymous said...

tn ibnu semakin halus simboliknya..

jadilah dpt berita lubang tasik.. kira cita lubang jg lah.

tahniah tn ibnu.

Anonymous said...

sikit cita pasal neraka.. dlm byk2 manusia dn jin.. ada yg disebut anjing neraka... merekalah puak khawarij yg Nabi saw sabda agama tk lbh dr hnya di kerongkong mereka. mereka kluar agama seperti panah kluar dr busarnya.

tk kt sesapa..tk kt sesapa... sama2lah kaji jgn kita termasuk... amat malang.

Anonymous said...

Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah kamu tunduk kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi dengan sekuat-kuatnya dari kamu.

itulah sipatnya bila ajak buat hudud
di cari berbagai alasan untuk tolak

iblis bisa duk di syurga tapi
kalau kita tak boleh masuk syurga itu tanda
kita lagi terok dari iblisss n puaknya

Anonymous said...

Di malaysia lobai buat hukum Allah katanye yg di panggil Aryuyu 355 hingga nak berdebat dan sekeh kapla mufti...tapi lesap di curi oleh DAP...lobai semua diam....lobai Pas dulu masuk lobang neraka nampaknye kerana perkudakan ugama Allah kerana politik dan wang umno...nak elak dituduh mainkan ugama Allah tuduh fitnah..

Anonymous said...

Ajak2 ayam....lobai pas kata tangguh dulu hudud...entah sampai bila...aryuyu 355 4 tahun tak pernah selesai...

Kejora Bapuk Bodo said...

PINDA PERLEMBAGAAN PAS – Hanifa Maidin cabar Hadi Awang debat. 'Anytime ..anywhere Pak Aji'

1. Bila membaca laporan media terpandang berita bahawa presiden parti suci kata antara sebab beliau menolak kerjasama dengan parti Amanah adalah kerana ada usaha dari pemimpin Amanah untuk pinda perlembagaan parti suci bagi mengurangkan peranan Majlis Syura Ulama’ parti itu sebagai badan tertinggi parti.\

Mak datuk. Senang je tuduh.

2. Beliau juga kata cadangan itu cuba dijadikan usul dalam muktamar parti suci 2015 tapi dibantah oleh akar umbi dan ditolak dalam AJK Pusat kerana ia bercanggah dengan Perlembagaan parti suci.

3. Yang lagi best dia juga dilaporkan berkata cadangan meminda Perlembagaan parti suci itu bagi memudahkan kerjasama dengan parti lain khususnya DAP.

4. Saya ada baca beberapa komen mantan AJK saya dalam lajnah undang-undang dan guaman Pas Pusat ( yang saya Pengerusinya ) yang dakwa presiden parti suci itu menipu. Berat juga bila ulama yang dikata nombor 2 kat persada antarabangsa dituduh menipu.

5. Saya cadang jika presiden parti suci tu rasa tuduhan dia itu benar dan dia ada bukti kukuh , saya cadang beliau sebutlah siapa pemimpim Amanah yang beliau tuduh itu.

Bukan apa , senang sikit kami nak saman beliau kaw kaw. Atau alternatifnya, kita berdebat berdua..nak tak?

Pak Aji pilihlah tempat dan moderatornya. Saya ikut je insyaAllah. Anytime ..anywhere Pak Aji. Ini bukan isu nak tunjuk hebat tapi nak dedah kebenaran supaya orang tak keliru.

6. Jika beliau kata cadangan bagi meminda perlembagaan parti suci itu bagi memudahkan kerjasama dengan parti lain khususnya DAP , ia bukan sahaja dakwaan yang tidak ada asas sama sekali malahan tak logik langsung !.

7. Kenapa ? Sebab sebelum dia dakwa itu , sudah berapa kali parti suci telah bertahaluf atau bekerjasama dengan pihak-pihak lain misalnya atas nama GERAK, BA (Barisan Alternatif ) atau APU (Angkatan Perpaduan Ummah ) . Tak perlu pinda perlembagaan pun?

Hatta ketika parti suci setuju sertai PR yang ada DAP, pun tak perlu pinda walaupun satu perkara dalam Perlembagaan parti suci. Justeru itu, kat mana logiknya dan rasionalnya bila dia dakwa ada usaha untuk pinda Perlembagaan parti suci bagi nak mudahkan kerjasama dengan parti lain khususnya DAP.

Jika ini bukan temberang, apa namanya?

8. Hakikatnya, setiap kali berlaku musim pemilihan dalam parti suci khususnya dalam Muktamar 2015 yang semua tahu diguna “cai” dan dijaja merata tempat bahawa pemimpin nombor satu dan dua dalam parti suci mesti ulama’, itulah yang bercanggah dengan Perlembagaan parti.

Tunjukkan kat saya wahai Mr Presiden, any peruntukkan dalam Perlembagaan yang kata boleh guna sistem cai, yang kata pemimpin nombor satu dan nombor dua mesti ulama’ , yang boleh gelar senang-senang orang lain dengan istilah jebon, munafiq haraki, islam liberal, barua dan pelbagai label lagi.

9. Cukuplah saya komen yang itu je. Orang lain sudah komen yang lain-lain yang dia sebut..so saya tak payahlah tambah.

Allah lebih tahu.

Mohd Hanipa Maidin
Mantan Ahli Parlimen Sepang.

Anonymous said...

Sejak sedondon dgn najib dan takut saman husam musa tuang presideng pas dah pandai temberang dan putarbelit..

Kejora Bapuk Bodo said...

Video: Al-Qaradawi Kata Penubuhan Parti Amanah Haram – Hadi Awang

Kuala Lumpur – Susulan misi antarabangsa Parti Amanah Negara (Amanah) ke Doha, Qatar dan Istanbul, Turki minggu lalu, satu pertentangan pendapat timbul berhubung kewujudan 2 parti Islam di negara ini berdasarkan pandangan ulama besar Prof Dr Yusuf Al-Qaradawi.

Pesiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendakwa, pengerusi Kesatuan Ulama Sedunia itu menolak kewujudan 2 parti berorientasikan Islam di Malaysia.


BACA JUGA ->> Amanah jawab isu diharamkan Yusuf al-Qardawi

BACA JUGA PETIKAN sini > ucapan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sempena Himpunan Fastaqim (H60K) di Kota Bharu, 17 Oktober lalu

Kejora Bapuk Bodo said...

'Qaradhawi tak haramkan parti Islam baru AMANAH'

20 Okt 2015, 6:44 pagi (Dikemaskini 20 Okt 2015, 7:17 pagi)

A A
Usaha Parti Amanah Negara (AMANAH) melobi jaringan Islam antarabangsa mencapai langkah kanan selepas pertemuan dengan tokoh sarjana Islam dunia Yusuf Al-Qaradawi.

Timbalan Presiden AMANAH Salahuddin Ayub berkata pemimpin kanan mereka Datuk Dr Mujahid Yusuf telah bertemu dengan Al-Qaradawi di Qatar pada Sabtu lalu.

“Dalam pertemuan itu tidak disebut langsung tentang haramnya wujud sebuah parti Islam lain selain daripada PAS,” kata Salahuddin dalam satu kenyataan malam tadi.

Bekas naib presiden PAS itu juga berkata AMANAH berbincang dengan Al-Qaradawi berkaitan “kejelasan fikrah Islam” kerana bimbang terjerumus kepada pemikiran awal ISIS atau seumpamanya.

“Lalu Prof Dr Yusuf Al Qaradhawi menyokong usaha untuk membetuli salah faham ini di kalangan pengamal politik Islam,” katanya lagi.

AMANAH dalam usaha memperkenalkan parti Islam baru itu di peringkat antarabangsa, khususnya di kalangan gerakan Islam antara 13 hingga 18 Oktober lalu.

Selain Salahuddin dan Mujahid, turut menyertai mereka Timbalan Penasihat Umum AMANAH Abdul Ghani Shamsuddin dan Bendahari Asmuni Awi.

Misi mereka bermula dengan pertemuan bersama Setiausaha Agung Kesatuan Ulama Islam Sedunia Dr Ali Al-Qaradaghi pada 13 Oktober, yang menjelaskan kenapa AMANAH perlu wujud dalam persada politik Malaysia.

“Perbincangan kami berlangsung dalam suasana amat mesra dengan saling bertukar pandangan dan memperjelaskan beberapa isu yang dibangkitkan mengenai AMANAH,” kata Salahuddin.

Manakala dalam pertemuan dengan Sheikh Dr Ibrahim Munir, setiausaha agung Ikhwanul Muslimin itu mencadangkan supaya usaha mencapai persefahaman di kalangan parti politik Islam, termasuk PAS digerakkan.

Semua itu supaya politik Islam dapat diperkukuhkan di Malaysia, kata Salahuddin memetik pesanan Ibrahim.

Justeru, kata Salahuddin, AMANAH terbuka untuk bertemu, dan komited untuk berbincang dengan mana-mana pihak demi kepentingan perjuangan Islam dan umah.

“AMANAH juga mengucapkan jutaan terima kasih kepada tokoh-tokoh ulama dan gerakan Islam tersohor dunia yang menunjukkan sikap terpuji dengan mengambil pendekatan terbuka, dan memberi peluang untuk berbincang dengan AMANAH dan bukan mengambil pendekatan mencerca ataupun menghukum sewenang-wenangnya,” katanya.

'Haram, kata Ayah Chik'

Bagaimanapun, ketika AMANAH mengambil langkah itu selepas, di kalangan akar umbi PAS, idea yang lain pula diketengah.

Pemuda PAS Kuala Selangor dalam Facebook contohnya menerbitkan tulisan berjudul “Petikan ucapan Ayah Chik (Hadi): Haram tubuh parti Islam selagi PAS masih ada: Dr Qaradawi ”.

Tulisan itu antaranya menyebut, Qardawi menghubungi Hadi untuk mendengar sendiri pendapatnya perihal parti Islam baru di Malaysia.

“Saya pun menulis surat menerangkan tentang parti baru ini. Selepas surat itu sampai kepadanya, Dr Al-Qaradawi menyatakan haram menubuhkan parti baru kerana PAS sudah ada.

“Pendapatnya ini turut ditulis oleh setiausahanya,” kata Hadi seperti dilaporkan Facebook itu.

Anonymous said...

Kiki bapok beratus kali pun kau post dh tak guna lg,bapok penipu

Anonymous said...

Ulamak Pas terdesak sanggup temberang...pejuang islam ker ni?...

Anonymous said...

Ko dah tak boleh nak lawan hujjah lagi...cian ko..hihihihik

Anonymous said...

Aku bukan jenis org yg suka menipu,hujah dgn org mnipu buang masa dan sia2 aja

Anonymous said...

Beza ketara PAS versi Nik Aziz, Hadi

27 Feb 2017, 12:58 tengahari (Dikemaskini 27 Feb 2017, 1:10 tengahari)

A A
ULASAN | Sepanjang tempoh 48 jam lalu, kita diperlihatkan dengan satu lagi perbezaan ketara antara PAS versi Datuk Nik Aziz Nik Mat, dan PAS versi Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Suatu sandiwara penyebaran berita palsu dan fitnah telah berlangsung semasa penyampaian memorandum - kononnya - oleh akar umbi PAS kepada Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan, yang meminta Jawatankuasa Pusat PAS memutuskan hubungan dengan mana-mana pihak yang mempunyai pertalian dengan DAP dan Parti Amanah Negara (AMANAH), diiringi beberapa poster menyerang pimpinan Pakatan Harapan (HARAPAN) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

Sepanduk yang mahal dan berwarna-warni menyerang pemimpin HARAPAN dan BERSATU - termasuk satu daripadanya memaparkan wajah saya dan label "Musuh Melayu/Islam (Rasis)" - dipamerkan di luar Pejabat Agung PAS di Kuala Lumpur bagi menyampaikan rasa benci bersangatan terhadap pimpinan DAP, AMANAH dan BERSATU seperti Tun Dr Mahathir Mohamad, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Mohamad Sabu dan saya sendiri.

Ini adalah sesuatu yang tidak akan terjadi dalam PAS versi Nik Aziz, kerana tidak akan ada ketua penerangan PAS yang akan berani mengatur dan menjalankan aksi politik nakal sedemikian, kerana pasti akan mengundang kemarahan beliau.

Tetapi Nik Aziz sudah tiada, dan apa yang ada hari ini ialah PAS versi Hadi.

Nik Aziz tidak akan merelakan sebarang muslihat atau pengkhianatan politik, terutamanya oleh pemimpin PAS.

Jika DAP dan pemimpinnya adalah anti-Melayu dan anti-Islam, kenapa PAS menganggotai Pakatan Rakyat antara 2008 hingga 2013 dan mendapat sokongan majoriti undi popular pada pilihan raya umum ke-13?

Anonymous said...

Ini mesti bapok yg post,penipu

Anonymous said...

1. PH ambil alih Kelantan bukan salah dari sudut syarak. Aqidah pun tak terusik. Bahkan, kenyataan pemimpin Pas yg asyik membela Najib dlm isu 1MDB memang melayakkan PH utk ambil alih Kelantan drpd Pas. Inikan negara demokrasi?

2. Bukankah Pas parti Islam, mengapa nak lawan? Apa salahnya jika Pas dikalahkan di Kelantan? Jika Pas kalah, yg kalah ialah Pas, bukannya Islam. Jika PH menang, yg akan tadbir Kelantan adalah Amanah. MBnya adalah orang Melayu Islam. Amanah juga mahu daulatkan Islam.

3. Dalam PH ada DAP? Laaa... DAP adalah parti politik sama macam Pas, Amanah dan parti lain. DAP bukan agama. Lagi pun, DAP bukan ada kerusi di Kelantan. Di Selangor juga ada DAP. Pas bercokoh bersama DAP Selangor buat bodoh saja, tiba-tiba Amanah bersama DAP, Pas bising.

4. Kenapa Amanah nak ambil alih Kelantan? Ya, Tuhan suruh berlumba-lumba buat kebaikan. Amanah nak ambil alih Kelantan sebab nak bawa urustadbir negeri yg lebih baik utk rakyat Kelantan. Bukan saja Kelantan, bahkan seluruh negara termasuk Putrajaya, PH akan berusaha ambil alih. Takdirnya, jika Amanah gagal, Pas ambil alih semula. Itulah perlumbaan.

5. Nanti DAP halang pelaksanaan Islam di Kelantan? Itu kata Pas sebab Pas benci DAP. Pas benci DAP bukan sebab DAP lawan Islam, tapi sebab DAP lawan BN, tapi Pas pula nak kawan dgn BN. Pas pun hanya slogan saja Islam tapi merestui kerja BN yg bercanggah dgn Islam. Islam apa begitu?

6. Pas pun lawan BN dan ada cara tersendiri? Cara tersendiri tu apa? Buat kenyataan yg melegakan Najib dlm isu 1MDB tu cara tersendiri? Itu bukan cara tersendiri, itu cara Umno. Kalau Pas lawan BN, bukan begitu gaya kenyataan pemimpin Pas.

Anonymous said...

Mula-mula nak jawab juga nak jawab. Bila nama pengomen 'Bapuk Bodo'dan ulasanya pun bodo.. emm tak payah jawab le. merepek aja..

Anonymous said...

apa kt walaun jwb mcm yg nsjib ajar... TAK TAU.... TAK TAU... TAK TAU

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails