Tuesday, July 31, 2018

Islam &Hak Melayu Tercabar Bawah PH. PAS Gabungkan NGO. -Asmak Husin


KOTA BHARU: PAS sebenarnya tidak bersendirian bagi memperjuang dan mempertahankan Islam dan ketuanan Melayu di negara ini.
Senator Asmak Husin berkata, PAS turut mendapat dokongan NGO dengan menjadikan agenda Islam sebagai keutamaan dalam jatuh bangun perjuangan.
Katanya, sokongan padu NGO dapat dilihat pada Himpunan Kebangkitan Ummah di Kuala Lumpur Sabtu lepas yang dihadiri banyak wakil NGO bagi menyuarakan kebimbangan terhadap kelantangan pihak tertentu mempersendakan Islam sekarang.
Katanya, agama Islam dan hak orang Melayu dilihat semakin tercabar di bawah kerajaan Pakatan Harapan (PH) sekarang.
“Kehadiran banyak wakil NGO dan pemimpin parti-parti politik memperlihatkan kebimbangan rakyat negara ini begitu terasa di bawah kerajaan PH sekarang,” katanya di sini.
Menurutnya juga PAS dan NGO saling memerlukan antara satu sama lain bagi mempertahankan agama Islam dan hak orang Melayu.
Kata beliau PAS boleh mengetengahkan isu dengan menyuarakan di Dewan Rakyat dan Dewan Negara, manakala NGO boleh menggunakan gelanggang mereka sendiri. – HARAKAHDAILY 30/7/2018

40 comments:

Anonymous said...

Oooooooooooooooo........pas baru bangon tido, mengigau la tu! tak nak jadi pasu bunga parlimen lagi kah? cik Asmak!

Anonymous said...

Siapa yang belum t/tangan petisyen (bagi mengutuk perosak agama, harmoni dan tanah air) bolehlah pergi ke laman web ini:

https://www.gopetition.com/petitions/malaysiaku-tanahairku.html

Anonymous said...

Pas kena banyak dakwah. Masih ramai lagi yg jahil. Tambahan dlm malaysia baru ada pan yg sekongkol dengan dap utk merosakkan Islam. Sabu dengan fahaman syiah tidak susah bekerjasama dengan dap, syed saddiq tidak susah kerjasama dengan lgbt. Jd jihad pas menentang segala yg mungkar terutama sendiket malaysia baru anjuran pan, yg menkhianati perjuangan pas.

Anonymous said...

Anon 1:48, ????.... kami nak kePerlis kenapa tn cerita tentang singapura? ada wire putus ke?

ikan said...

berdakwah di jepun dengan jerman pun ok. jangan lupa dakwah presdien supaya jangan ponteng sebab dia islam. kalau mungkir janji tak datang nanti munafik pulak.. sebab geng pigs je yang hebat islamnya. malu la kalau ponteng parlimen sedangkan berdegor-degor kata aku hebat...

Anonymous said...

Pakcik ibnu,asmak ni dah kawin belom?

Anonymous said...

Kalo tak merapu ko akan sakit kepala... Lobai pas yg rosakkan islam..

Anonymous said...

Pas dah mula berkhayal bila lihat 1000 yg hadir di pdg kelab SS...pas sepatutnye cari sebab kenapa ramai ahl pas dan umno blm bangkit dari tido lena...
Lebih baik pas buat pastakim dengan agenda membangkitkan ahli pas yg masih tido lena...puluh ribu yg akan hadir dgn bertakbir rotul ihram..

Anonymous said...

Asmak pejuang islam..bila nak berjuang dengan ahli2 pas di Gaza bela islam yg ditindas oleh israel?...takkan cakap jer pejuang islam...cap budu..

Anonymous said...

Ibnu hashim boleh jadi tukang kempen dan penyelaras pejuang islam dlm pas ke Gaza...takkan ibnu hasyim setakat berani tulis aje mcm penulis2 pas yg lain....lbai setakat syarah aje..

Anonymous said...

Setakat tandatangan dan petisyen aje yg boleh buat...

Kejora Bapuk Bodo said...

Siasatan jenayah Switzerland buru dua pegawai 1MDB

31 Jul 2018, 2:39 tengahari (Dikemaskini 31 Jul 2018, 2:45 tengahari)

A A
Penyiasat Switzerland dalam kes siasatan jenayah berhubung urusan 1MDB sedang mencari dua rakyat Malaysia berkaitan dengan pemindahan AS$700 juta yang didakwa dilakukan secara haram.

Menurut Bloomberg, kedua-duanya dinamakan sebagai "T dan L" dan hanya boleh dikenal pasti demikian mengikut undang-undang Switzerland.

Difahamkan bahawa kedua-dua huruf itu melambangkan Casey Tang Keng Chee dan Jasmine Loo Ai Swan yang juga dikehendaki oleh pihak berkuasa Malaysia.

Menurut laporan itu, kedua-dua mereka sedang disiasat berhubung dakwaan rasuah, salah laku di pejabat awam, pengubahan wang haram dan kegiatan jenayah.

Pihak berkuasa Swiss memburu pasangan itu sejak 10 Julai lalu selepas pertemuan Peguam Negara Switzerland, Michael Lauber dengan rakan sejawatnya di Putrajaya.

Bloomberg melaporkan bahawa kedua-dua Tang dan Loo tidak disenaraikan dalam rekod telefon awam dan organisasi berita itu tidak dapat menghubungi mana-mana peguam atau wakil mereka.

Loo digambarkan sebagai "perantara utama" antara 1MDB dengan Goldman Sachs, yang kini disiasat oleh pihak berkuasa Amerika Syarikat atas peranannya dalam membantu 1MDB mengumpul AS$6.5 bilion antara 2012 dan 2013.

Anonymous said...

Kamu dah jadi musuh PH sebelum PRU lagi, sekarang tentu kamu kata macam2....SENARAIKAN APA YANG PH BUAT, YANG MENGGUGAT AGAMA ISLAM? Tak payah cakap kosong...BUKTIKAN cakap kamu.

Disebut 300 NGO sokong perhimpunan ari tu....300 NGO? Aku macam tak caya sebab jika 300 NGO sokong kamu takkan yg hadir sermua termasuk ahli PAS cuma 2700 orang sahaja? Sekurang-kurangnya 30 000 org hadir...? Betul tak?

Anonymous said...

Tunggu SOSMA di repeal jer. Itu pun kalau Puak Perosak Harmoni ada buku5. Hahaha.

Anonymous said...

Mana tak sakit hati. Hanya 25% yang beri undi pada PH. Dan bila 25% itu hanya menang sorak, bengkak merata2. Huhuhu.

Anonymous said...

Anon 2:52pm, cakap guna otak tak guna akal, lembu ada otak manusia pun ada otak, kelebihan manusia adalah akal. Kau bukan Islam ke? kalau Islam cubalah buat atau pergi dulu lawan israel. ada berani ka? Kalau cakap tak guna akal samalah macam lembu

Anonymous said...

sendiri buat himpunan sendiri puji. cuba pas buat kertas kerja mcmana nk baiki kerosakan najib.

jgn tk adil. sebelah ketayap sokong perosak negara najib..sebelah ketayap kunun islam terancam.

bermakna klu pas perintah..asal jgn ada dap sudah. rasuah rompak duit tk mengapa asalkn mulut mesti sebut hidup melayu dn rajin takbiir.

knapa tk minta join jawatankuasa pulih negara yg dipengerusi tun daim. mana pakar ekonomi kamu. kami tk perlu pakar takbiir semata2. org gila pun blh takbiir.

paa tkde idea program.. kerja tkpuashati saja sejak abg najib jatuh. at least menteri agama ada program utk mndekati lgbt. bukan menghukum semata2.

at least berdoa...ini tidak. yg didoakn hancur ahzab pd kerajaan yg pas ramai makan gaji. takdir tuhan bersihlah pas dpd makan gaji negeri ahzab.. eehh tk bersyukur lg dh tk perlu kerja d bawah negeri ahzab.

islam jenis apa walaun ni.

Anonymous said...

Lepas pru makin ramai ahli pas dam umno cabut masuk parti gabongan PH...

Anonymous said...

tk payah ke gaza la. ke rohingnya pun pastakim tk berani pegi. org islam dibunuh harbi di rohingnya.. pastakim hanya memekak kt tasik perdana.

tahap tu jela pejuang isle pas. not more.. serupa nato... talk only

Anonymous said...

Yg merompak yg subahat sokong prompak yg klentong lah perosak islam...bertopeng pejuang islam..

Anonymous said...

300 ngo. setiap ngo hantar 9 org... tu dpt 2700 org.

pas selangor pun tk ramai hadir.

Anonymous said...

Kata pejuang islam..pejuang kerjanye melawan musuh...otak kat bontot ker?...

Anonymous said...

Tak pernah dengar lobai pas dan pejuang islam gesa kerajaan siasat dan dakwa prompak 1 mdb masa era najib...pas puashati kata tuan berahim..

Anonymous said...

Mengaku pejuang islam jaga islam kunun katua perompak 1 mdb jadi kawan baik..islam cap ape ni?

Anonymous said...

Ini laj islam cap pas,../....HAMpas!

Anonymous said...

Hoi! Islam kat Malaysia je lah ada, sbb Malaysia ada parti pas, negara lain xde parti pas, jadi xde la islam..........pas la islam, islam tu, pas la,,,,bodo sungguh laaaaaaaaaaaaaa!

Anonymous said...

hey mat ketereh, mung keluo umhno masuk besatu wak mende, mung masuk pas la patok nye, mung mat ktereh bukang islam ke?

Anonymous said...

Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu qishaash berkenaan dengan orang-orang yang dibunuh; orang merdeka dengan orang merdeka, hamba dengan hamba dan wanita dengan wanita. Maka barang siapa yang mendapat suatu pemaafan dari saudaranya, hendaklah (yang memaafkan) mengikuti dengan cara yang baik, dan hendaklah (yang diberi maaf) membayar (diat) kepada yang memberi maaf dengan cara yang baik (pula). Yang demikian itu adalah suatu keringanan dari Tuhan kamu dan suatu rahmat. Barang siapa yang melampaui batas sesudah itu, maka baginya siksa yang sangat pedih.

Dan dalam kisas itu ada jaminan kelangsungan hidup bagimu, hai orang-orang yang berakal, supaya kamu bertakwa.

dah 60 thaun amno perintah n pakatan baru perintah bila nak buat hukum ni
dalam hukum ni ada jaminan dari Allah bukan dari manusia
kalau tak yakin ayat ni
apa guna kata beriman pada Allah ?????

kalau tak boleh terima ni di sisi Allah dikira tak ada akai n tidak bertaqwa
ok lagi ka macam tu

limau purut tiga serangkai
buta perut tak ada akai

Anonymous said...

Kepada sesiapa yang berkenaan,

Pihak yang sepatutnya melawan KERA jaan Zion ist adalah Puak Hippie (PH). Korang kan pemertintah.

Yang kena lawan hujah pendita yahudi adalah agamawan bukan pembangkang, ngok. Agamawan pula ada institusinya, ngok-ngok.

Anonymous said...

kes cia mcmana... bukan sindiket perosak islam jg ke yg mnyamar jd pejuang islam

Anonymous said...

sila bentang draf usul perbaiki sistem yg ada sesuai dgn qisas yg mung faham.

mung tulis ayat quran mung memekak tnya bila kerajaan nk buat.

kemudian mung rasa dh perjuang isle. mungkin kutip telor penyu lg mulia sebelum penyu gigik telur mung.

Anonymous said...

klu seyakat mung pejuang isle main tolak2 suruh org buat... baik mung tolak kereta sorong buah kelapa lg mulia sedekah kak ore buleh makan.

mung pemalas sebenornya. mung rajin takbir je sapa pagi.

Anonymous said...

isle cop telur penyu.. backgeround hija

Anonymous said...

muko mace jando yoo.. bekah bini umno

Anonymous said...

ade masuk agenda mngutuk perosak rumput padang kelab tak .. ambo nk saing kalu gituh

Anonymous said...

Pan akan menjadi parti pencetus perpecahan ummah kerana pan adalah parti yg bertanggungjawab melebarkan pengaruh syiah berkembang segar di malaysia kerana pemimpin2 pan adalah penganut syiah. Mereka membawa elemen2 yg membangkitkan kemarahan kpd ahlus sunnah wal jamaah.
Jika dilihat dan dikaji semula pertikaian dan peperangan yg berlaku dlm kalangan umat islam kebanyakannya antara sunni dgn syiah.
Di sesuatu tempat asalnya aman damai tetapi apabila masuknya pengaruh syiah makhirnya kawasan itu akan menjdi panas dan akan berlaku pergolakan dan akhirnya terjadi peperangan saudara sesama islam. Jadi kita melihat peranan pan dlm perpecahan umat melayu di negara ini telah mula membakar sentimen kebencian melalui arena politik mereka. Jika org islam melayu dan kerajaan membiarkan keadaan ini berterusan bermakna kerajaan sedang membuka gelanggang perpecahan ummah sesama islam yg sudah pasti memberi keuntungan yg besar kpd musuh2 islam.
Sebab itu jelas kita lihat komen2 penyokong pan di mana2 blog politik isi dan gaya bahasanya sangat kasar dan tersasar dari etika komentar sebenar dlm menyampaikan hujjah2 mereka. Penggunaan bahasa yg kasar dan mencarut serta lucah kerap kali kita dapati dlm komentar mereka. Ini menggambarkan kpd kita Pan bukanlah parti yg membawa unsur dakwah kpd kebaikan kpd masyarakat ttpi lebih menjurus ke arah kemungkaran... harap pihak blog ibnu hasyim menyaring komen2 yg tidal beretika dari disiarkan.

Anonymous said...

Kadang2 mahadey pun ponteng. Begitu juga dgn mp2 pan...
Bahalul punya orang pan ni.

Anonymous said...

Ini parasit pan yg terlepas zoo tnjung rmbutan kot....

Anonymous said...

Pencacai pan ni tak reti matematik...hihihihi.

Anonymous said...

Bodoh sungguh soaln macai ph ni... kok tk kena ketum ker..?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails