Tuesday, July 31, 2018

Dr Mahathir Pengerusi Khazanah, Berkuatkuasa Serta Merta.



KUALA LUMPUR: Kerajaan mengumumkan pelantikan lima Ahli Lembaga Pengarah Khazanah Nasional Bhd baharu dengan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Pengerusi.
Turut dilantik sebagai Pengarah adalah Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Dato Seri Mohamed Azmin Ali; Ahli Majlis Penasihat Kerajaan, Tan Sri Mohd Hassan Marican; bekas Timbalan Gabenor Bank Negara Malaysia, Dr Sukhdave Singh dan Pengerusi Maybank Asset Management Group Bhd, Goh Ching Yin.
Menurut Pejabat Perdana Menteri dalam kenyataan hari ini, pelantikan terbabit berkuatkuasa serta merta.
"Pelantikan Pengarah Urusan Khazanah Nasional akan diumumkan kemudian," katanya. (BH)



38 comments:

Anonymous said...

Khazanah badan pelaburan kerajaan ...langkah yg telah dibuat oleh najib sebabkan kerugian 3 billion....bukan kerugian atas kertas kerana turun naik harga saham...

Anonymous said...

Lobai Pas tak kisah kerajaan najib rugi ato hilang aset negara...lobai hanye tahu najib hulur semangkok kira puashati laah...tak akan pertikaikan lagi ape yg najib buat....hatta pelabor cina kominis bawak pekerja satu kampong pon lobai tak peduli...lobai nak jaga islam ajee....

Anonymous said...

ibnu/admin/lelebai, korang tau tak sejarah ni!

DAWN RAID 1981 – MAHATHIR KEMBALIKAN GUTHRIE KEPADA MALAYSIA

Tak tau? Kekal lah kamu semua di bawah tempurung kamu tuh!

Anonymous said...

Lebai paham sangat. Tu sebab lebai tentang najib dan umno. Lagi lebai tentang ialah yg nakkan liberal, lgbt, liwat, sekular dan paling lebai tentang ialah kekufuran. Lagi lebai tentang bila dap dan pan cuba permainkan Islam.

Mahathir pun bukan bagus rekodnya, sesat dan menyesatkan. Sekarang pegang pulak amanah, senang nak kaut. Lagi bertambah kayalah.

Anonymous said...

ada byk lg mission impossible utk negara yg tun buat dulu yg org tktau.

dh byk lg jenayah najib yg kita mula tau selepas ph berkuasa.

lobai puashati semua dizaman najib. bila ph memerintah semua lobai xpuashati.

tiba2 islam melayu dizalimi. mereka zalimi golongan progresif yg kini tubuh amanah mereka lupa.

setiap nas yg kluar dr mulut lobai mesti utk politik. tiada lg ayat cenderung pd org zalim disentuh api neraka. tiada lg hadis assobiyah buksn dr golongan kami.

yg ada ialah walaun kawan cia.

Anonymous said...

Tentera siber dap pun tak susah buat duit. Tulis jer bahan burukkan lebai, duit pun masyuuuuk. Bukan ada fakta pun. Janji ada tulis yg boleh untungkan dap. Hamis betul.

Tamil eelam pulak ada dalam dap. Banyak negara di eropah haramkan pertubuhan ini. Tapi dap ada keahlian dari pertubuhan ini. Namanya ramasami.

Cina pulak tak hantar anak ke sekolah kebangsaan,melainkan sekolah pribet cina jer. Manalah mereka nak faham Islam, lagu negaraku, taat setia pada negara dan sultan. Kecik2 lagi dah asuh jangan taat pada sistem yg ada sekarang. Tak caya boleh buat carian. Itulah dap dengan perancangan jangka masa panjang.

Anonymous said...

yg suci bg lobai hanyalah najib dn permaisurinya. sebb najib sgt cenderung pd yahanana.

nk banding mahathir dgn hj hadi... mcm langit dan laut lah jauhnya. sekarang tolong lobai berhimpun di putrajaya merafah sembah tun utk bayar gaji kktangan awam klantan. jgn sampai mereka semua hijrah ke negara harbi singapura utk cr kehidupan... sebb serambi mekah sudah jd serambi najib.

Anonymous said...

hnya puak yg makan dedak saja yg ingat org lain mcm mereka juga.

jgn cita pasal sekolah cinalah. mereka benci islam sebb benci perangai buruk lobai era hadi. duli mereka hormat pas zaman tgna. rupanya hadi sgt hasad pd tgna.

kamu nk tunggu cina pi masjid utk dakwah islam. pejuang islam pemalas.

tu sbb tun bela zakir naik mudah2an dia dpt berilmiah dlm dakwah bab ketuhanan dn antara agama dn menaikkn islam.

pas hnya tau nk cuti hari jumaat.. lps jumaat blh membuta kot2 mimpi najib. klu tk dpt mimpi gelak pun kira rezeki allah lah utk pejuang islam karut.

amat heran knapa pas tk buat perhimpunan sokong zakir naik yg jelas dizalimi pihak harbi.

sebb pas sgt busuk hati. benci tin maka tk peduli zakir naik.

pas lah mmbawa ajaran syirik. ajar pnyokong takut dap lbh dr tuhan.

ada pernah dap buat perhimpunan mereka dizalimi? tk penah sebb mereka buat kerja dn tk suka mnyalak.

mulut saja ckp benci babi tp perangai suka mnyalak. buat kerja tktau..pemalas.

tk mkn babi tp perangai mnyalak. haiwan mnyalak dan babi sama2 najis berat.

berat mung walaun.

Anonymous said...

lebabai2 semua, pagi ni dah kongkek bini masing2? Kalu belom kongkek sekarang, Bukan apa, biar ramai umat melayu, takot2 nanti jadi minoriti, teruk kena buli nanti!

Anonymous said...

admin, ni sambongan cite tu ari eh.......
Bibir lebam tebal remaja itu makin mengganas mengisap puting tetekku yang berwarna merah muda. Kontras sekali bibirnya yang hitam dengan kulitku yang putih. Aku geli. Kemudian separuh tetekku telah berada dalam mulutnya. Tetekku dinyonyot ganas. Aku benar-benar geli dan sedap. Nafsuku bangkit sungguhpun aku tahu aku sedang diperkosa. Mungkin kerana agak lama terpisah dengan suamiku dan sudah sekian lama tak dibelai oleh lelaki yang bergelar suami. Kemaluanku mengemut dan aku rasa cairan panas mengalir lesu di lorong sempit kemaluanku.

Anonymous said...

Badanku dipeluk erat. Mungkin nafsunya telah memuncak maka ketiakku pula menjadi sasaran. Ketiakku yang mulus licin ditenung penuh ghairah. Keharuman aroma ketiakku diciumnya. Bau asli ketiakku benar-benar merangsang nafsunya. Seluruh badanku akhirnya menjadi sasaran pemuda tersebut. Segala lekuk tubuhku dielus dan dicium. Dadaku dicium sepuasnya, kemudian turun ke perutku yang kempis dan akhirnya tundunku yang berbulu halus menjadi sasaran berikutnya. Dicium agak lama tudunku yang membengkak macam tempurung kelapa.

Anonymous said...

Kedua pahaku kemudian dipegang erat. Dikuak agak kuat sehingga kedua pahaku terkangkang. Pahaku yang terbuka berada betul-betul di hadapan muka kedua remaja itu. Pahaku yang terkangkang mendedahkan bibir kemaluanku yang ternganga. Bibir dalam yang dua keping itu berwarna merah jambu dah teramat lembab. Tanpa lengah lidah kasar sudah bersarang di lurah nikmat. Kemaluanku dijilat dan dihisap bibir lebam hitam. Kelentitku menjadi sasaran remaja tersebut. Biji kacangku yang agar besar dan panjang dihisap kuat hingga aku bergerak ke hadapan. Kenikmatan menjalar kesekujur tubuhku. Kesedapannya tak mampu kuterangkan. Mataku terpejam.

Anonymous said...

Hi..Lebai anon 8.21 Pagi2 lagi cakap macam orang mabuk je mabuk ketum ka apa ni..sikit2 najb..hadi ,,ekau nak sembah dap ke..mahadeva ko ko punya pasal aku rasa ko kapir ni..kalu melayu .???tak tahu la.??kalo cina kapir mabuk beerr k..apa ,kalo cina bermoral pun k je mungkin ekau ni babai,,ha..ha..hababi gila hha,,ha

Anonymous said...

kah kah kah kah kahhhhhh........jap g ilang la lelebai ni.............shhhhhhhhh..........

Anonymous said...

Lobai 9:00AM, yg korang skit2 mahathir sikit2 mahathir tu boleh plok ek ek ekkkkkkk!!!

Anonymous said...

Bukan sembah dap lah anon 900 bodoh bengap bangang, kita perkudakan depa la goblok! Bukan mcm kamu, jadi tunggangan najib wa hadi seumor hidop!

Anonymous said...

Nampaknya puak-puak anti Islam ini dah habis modal. Mencarut pula.
Nilailah itulah akhlak mereka. Kumpulan beginilah yang dibina PH. Membina manusia yang jauh dari agama.
Menjadi histeria syaitan-syaitan mereka. Beginilah bila Islam dicabut dari hati nuraninya.

Anonymous said...

Dulu PM4 tak pegang khazanah, yang pegang de katode. Banyak yang tergadai. PM4 tuding pada de katode dan de katode tuding pada PM4. Akhirnya de katode terbuang. Khazanah kekal pawn mode sampai kesudah. Kini sejarah berulang, dua-dua dah bertaut. Soalnya apakah pertautan itu untuk menebus gadaian atau meluaskan penggadaian akan diketahui tak lama lagi.

Anonymous said...

9:15, grup lagho, jauh dari ugama tu dah ujud sejak zaman tok adam daaaa.......kalu tak, tak la noh as buat bahtera selamatkan umat islam terdahulu!

Anonymous said...

ehhhh, orang zaman dulu tu islam ke?

Anonymous said...

Khazanah itu ibarat satu badan yang menjaga bisnes2 yang pemegang sahamnya adalah semua (kecih, besar, tua dan muda).

Kuncinya telah diserahkan kepada Bendahari Guano Mung Eng. Bila kunci dicilap oleh Mammu Kunty. Guano Eng kini hanyalah "rubber stamp" dan sentri.

Anonymous said...

hah islam.nenek kau punya ye.. bila masa dia cabut... nk nasihat sikit jgn cepat cabut.. biar jd zuriat

Anonymous said...

yg kau join bahtera lagho sapa paksa... dap? buduh mung

Anonymous said...

khazanah negara??? pas amat puashati.. teruskn tun.

Anonymous said...

yg dekat dgn agama adalah yg dekat dgn sheikhul najib.eeerrrkk kenyang.

Anonymous said...

ibnu tgh hadam cerita ni... syyyyyh bg dia masa sikit.

Anonymous said...

kan elok ckp pasal najib hadi.. sebb mereka manusia.

dpd lebai asyik ckp pasal ternakan babi. dh tau najis tp suka sgt dizikirkn. zikir khinzir amalan lobai.

Kejora Bapuk Bodo said...

3 perkara dipersetujui Mohd Asri, Ramasamy

31 Jul 2018, 10:10 pagi (Dikemaskini 31 Jul 2018, 10:34 pagi)

A A
Pertemuan antara Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin dan Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang P Ramasamy semalam bersetuju agar majlis keharmonian agama dan kaum diwujudkan.

Mohd Asri yang berkongsi hasil pertemuan itu menjelaskan bahawa platform berkenaan akan membolehkan tokoh-tokoh pelbagai agama bertemu dan berunding.

"Satu platform yang membolehkan tokoh-tokoh pelbagai agama bertemu dan berunding dalam isu-isu yang membabitkan keharmonian antara agama dan kaum perlu diwujudkan.

"Semua pihak jangan menimbulkan sebarang provokasi yang boleh menegangkan hubungan antara penganut agama dan kaum.

"Bawa ke meja rundingan terlebih dahulu. Saluran melalui platform tersebut diharapkan dapat membantu ke arah Malaysia yang lebih harmoni dan damai," katanya melalui kenyataan di Facebook, semalam.

Selain itu, dalam pertemuan yang diatur Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Mujahid Yusof itu, beliau dan Ramasamy juga bersetuju bahawa isu berhubung Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE) merupakan isu keselamatan negara dan bukannya isu peribadi dua pemimpin berkenaan.

"Pertemuan tadi bukan platform penentu siapa yang sabit atau siapa yang dibersihkan. Hak penentu dalam isu LTTE ialah pihak polis.

"Kita membiarkan hal itu di bawah siasatan polis. Kita menunggu kenyataan polis. Maka, pertemuan tersebut tidak membincangkan tentang status LTTE dan orang yang terlibat dengannya. Kita serah dan menanti siasatan polis," katanya.

Perkara ketiga yang dipersetujui Mohd Asri dan Ramasamy adalah agar isu melibatkan penceramah kontroversi Zakir Naik tidak lagi dibangkitkan dan menyerahkannya kepada kerajaan.

"Tidak perlu dibangkitkan lagi. Apa yang penting, semua penceramah dari semua agama hendaklah mengikut peraturan negara dan tidak menimbulkan apa-apa konflik antara penganut agama dan kaum," katanya

Kejora Bapuk Bodo said...

Khazanah tertakluk kpd odit negara....tidak seperti 1 mdb yg bebas dari odit negara...

Anonymous said...

Lobai mana yg tentang najib?...najib bagi duit kpd lobai supaya tanding 3 penjuru supaya lobai pecahkan undi..

Lobai kata pangkah umno ato pas..kekalkan ketuanan melayu...lobai nak jadi punahsihat najib...bolah dapat semangkok lagi..

Anonymous said...

Lobai marah DAP sebab Dap lawan umno...lobai pas sahabat wang umno...kalah umno tak berduitlah lobai pas..lobai pas bukan reti pasal ekonomi dan buat duit...balak pon pon boleh hilang..

Anonymous said...

Kenape cai bodoo yg tak bermodal lagi marah sangat?...hihihi

Anonymous said...

Modal puak bodoo anti islam jer...hihihi...tak boleh beza anti lobai Pas yg kudakan islam..lobai yg bodohkan umat islam...cai bodoo dah dibodookan oleh lobai2 pas laknatullah...

Anonymous said...

Tu cai yg dah dibodoookan oleh lobai Pas..

Kejora Bapuk Bodo said...

Ketua bahagian Umno Selangor pertikai pelantikan Ismail Sabri

31 Jul 2018, 11:48 am (Dikemaskini 31 Jul 2018, 12:05 pm)

A A
Majoriti ketua bahagian Umno di Selangor menolak pelantikan naib presiden parti itu, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai pengerusi perhubungan Umno negeri itu.

Memetik sumber, portal Berita Harian Online melaporkan seorang ketua bahagian Umno sebagai berkata, Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sepatutnya memanggil semua 22 ketua bahagian untuk berbincang serta meminta pendapat sebelum membuat keputusan.

"Kita melihat dia (Ismail Sabri) bukan calon yang tepat untuk memimpin Umno di negeri ini. Kita juga berharap presiden segera melantik pengganti yang lebih berkelayakan.

"Terdapat juga rungutan yang tidak berpuas hati dengan sikap pengerusi perhubungan negeri yang tidak turun membantu kempen PRK (Pilihan Raya Kecil) Sungai Kandis.

"Memang betul orang cakap BN tidak akan menang di Sungai Kandis, tetapi ia bukan alasan. Sepatutnya dia kena kerap turun 'tunjuk muka'," katanya yang dipetik portal itu.

Anonymous said...

Bukan mahathir lah bodoh tp tan seri kgalid ibrahim... nk komen pun tk reti buat menyemak rakyat malaysia sj...

Anonymous said...

keindahan islam dn kebijaksanaan menteri agama amat disyukuri.

tkperlu asik harbikn org lain. sendiri matipun blum tentu xharbi. tksapa blh jamin selamat.

insaflah dn buang pemikiran khawarij tu.

Anonymous said...

walaun 12.51... lain kali bc sejarah biar abis. tnpa sokongan dn kerjasama tun. khalid tkkn blh buat. jgn cuba nafi la.

tun bkn mcm najib..semua tak tau

dn bukan mcm lobai.. semua org lain anti islam..lobai je yg tunggang islam. org lain xtunggang islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails