Wednesday, August 01, 2018

PH! Sedarlah, Tiada Ruang Iktiraf Komunis, Di Sini..


Gila dan Buta Sejarah!!!

Itulah perkataan yang yg paling sesuai pada golongan aktivis yg cuba nak ubah buku teks sekolah supaya mengiktiraf 'perjuangan' komunis...

Tengah aku tulis, kawan aku datang nak tenguk apa aku tulis, komen pertama yg keluar dari mulut dia ialah, "agaknya budak 2 org nie cucu Rashid Maidin kut tak pun Chin Peng punya anak haram"...

Kepada Fahmi Reza dan Fadiah Nadwa Fikri baca dan renungkan antara keganasan komunis pada rakyat Malaysia waktu sebelum dan selepas merdeka...

Keganasan Komunis Sebelum Merdeka

Serang Hendap Di Kelian Intan 
10 September 1947


Peristiwa berlaku pada jam 7.30 pagi membabitkan serangan pengganas ke atas sebuah lori dan dua bas yang membawa anggota polis...

Tiga anggota polis dan enam orang awam terkorban, manakala dua mata-mata polis serta 12 orang awam cedera parah...

Segerombolan pengganas komunis dikatakan melepaskan tembakan bertubi-tubi selama 10 minit, merampas harta penumpang dan mengacukan senapang kepada mereka...

Pembunuhan Di Sungai Siput, Perak
16 Jun 1948


Tragedi ini mengorbankan tiga pengurus ladang berbangsa Eropah iaitu T.G. Christian, A.E.Walker dan J.M. Allison.

Pembunuhan ini menggemparkan penduduk tempatan, seterusnya penyebab kepada pengisytiharan Undang-Undang Darurat di Perak...

Ia adalah pengumuman darurat pertama sebelum ia diperluaskan di seluruh Tanah Melayu pada 18 Jun 1948...

Pembunuhan ini disifatkan sebagai kemuncak keganasan komunis yang mula berleluasa sejak tamat Perang Dunia Kedua di negara ini...

Serangan Ke Atas Kampung Jeram Choh, Johor 18 Jun 1948


Ia di lakukan kira2 20 pengganas komunis lengkap bersenjata...

Kemuncak kejadian ialah serangan ke atas balai polis yang menyebabkan kerajaan mengalih langkah mengumumkan perintah darurat berkuatkuasa serta merta...

Tragedi Lombong Batu Arang, Selangor
12 Julai 1948


Lombong ini di tawan komunis sebagai strategi melumpuhkan ekonomi negara...

Ia bukan saja mengakibatkan operasi kilang terhenti, malah seluruh kilang di musnahkan manakala lima pekerja berbangsa Cina terkorban...

Sabotaj ke atas kuari Sungai Gepai, Tapah, Perak 19 Januari 1950

Serangan membabitkan kira-kira 20 pengganas itu memusnahkan beberapa kenderaan dan peralatan kuari...

Serang hendap di Seberang Perai
22 Januari 1950

Serangan ini mengorbankan lapan anggota polis termasuk seorang sarjan Inggeris manakala enam anggota polis Melayu cedera parah...

Serangan di Kampung Simpang Tiga, Setiawan, Perak 
4 Februari 1950


Kira-kira 80 pengganas komunis menyerang dan membakar kampung yang mengakibatkan 1,000 penduduk kehilangan tempat tinggal dan harta benda.

Peristiwa Bukit Kepong
23 Februari 1950




150 pengganas komunis yang di ketuai Mat Indra menyerang balai polis pada jam 4.30 pagi...

Tragedi memilukan ini mengorbankan 23 mangsa membabitkan 13 anggota polis, enam pengawal kampung, tiga wanita dan seorang kanak-kanak...

Serang Hendap Di Sungai Semur, Kelantan
25 Mac 1950


Pertempuran antara kira-kira 250 pengganas komunis dengan platun Kompeni D Batalion Ketiga Rejimen Askar Melayu Diraja berjumlah 25 orang...

Serangan berlaku pada jam 10.30 pagi ketika platun berkenaan menyusuri sungai. Sejumlah 17 orang anggota tentera terbunuh dengan lapan cedera...

Serang Hendap Kereta Api, Tampin, Negeri Sembilan
14 November 1951


Serangan ini mengorbankan empat orang awam, termasuk pemandu kereta api, K Vettivelu...

Kejadian berlaku pada waktu malam ketika kereta api berkenaan berada kira2 sebatu dari Tebong berhampiran Tampin...

Sabotaj di lakukan dengan mengalihkan landasan mengakibatkan kereta api tersasar...

Manakala sebahagian gerabak terbabas serta tergelincir kira2 10 meter ke bawah landasan...

Kereta api itu di tembak bertubi2 sekali gus mencederakan 20 penumpang...

Antara mangsa terselamat, termasuk Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan, Tuanku Abdul Rahman ibni Almarhum Tuanku Muhammad dan isteri serta dua putera baginda...

Pokok Getah Seluruh Tanah Melayu Di Tetak 1948 - 1951

Ia adalah tindak balas pengganas komunis terhadap pemilik ladang yang enggan bekerjasama dengan mereka...

Perbuatan menetak pokok juga bertujuan melumpuhkan ekonomi yang ketika itu banyak bergantung kepada hasil pengeluaran getah...

Keganasan Komunis Selepas Merdeka

Serangan Ke Atas Konvoi Pasukan Keselamatan
20 Julai 1979


Pada 17 Jun 1968, segerombolan gerila komunis telah menyerang hendap konvoi pasukan keselamatan Malaysia di Pekan Kroh (Pengkalan Hulu) dan membunuh 3 anggota tentera Malaysia...

Pembunuhan Ketua Polis Negara
6hb Jun 1974


Pada 6 Jun 1974, komunis bertindak lebih kejam apabila menembak mati Ketua Polis Negara, Tan Sri Abd. Rahman Hashim semasa beliau berada di dalam keretanya di Jalan Raja Chulan, Kuala Lumpur...

Komunis Bom Tugu Negara
26hb Ogos 1975




Komunis telah mengebom Tugu Negara pada 26 Ogos 1975 hingga mengakibatkan kerosakan besar.

Komunis Ialah PENGGANAS Bukannya PEJUANG


Antara tahun 1969 hingga 1978, seramai 395 anggota pasukan keselamatan negara Malaysia telah terbunuh, manakala 919 yang lain cedera.
Seramai 70 orang awam telah terkorban, manakala 75 yang lain tercedera dalam tempoh 1968 hingga 1982.




Pada aktivis yg gerakkan usaha untuk kerajaan Malaysia iktiraf komunis...

Renung gambar di atas tu dalam2...

Nyatakan hasrat tu pada anak cucu mangsa2 kekejaman komunis dan lihatlah reaksi mereka...






Kekejaman komunis tak ada batasan...

Bukan setakat terhadap anggota keselamatan seperti tentera dan polis sahaja tapi jauh menjangkaui kekejaman binatang...

Apa dosa anak2 yg belajar pondok di pancung!!!

Apa dosa orang kampung di kelar hidup2!!!

Apa dosa anak2 kecil yang di campakkan ke dalam api hidup2!!!

Hanya binatang yang sanggup bunuh anak di depan mata ibu dan ayah mangsa!!!

Mengiktiraf Komunis Akan Membuka Pintu Murtad Seluas2nya Di Malaysia






Kita semua tahu, komunis ialah free thinker...

Apakah kita akan beri ruang utk golongan ini utk menyebarkan fahaman mereka seluas2nya di Malaysia...

Sedangkan Rukun Negara kita yg pertama ialah Kepercayaan Kepada Tuhan!!!


Kepada Fadiah Nadwa Fikri, rakyat Malaysia tak pernah menyalahkan anda kerana menjadi cucu kepada pemimpin komunis wanita Malaysia, Shamsiah Fakeh...


Darah yang mengalir pada luka pahlawan kami masih lagi merah!!!

Airmata ibu, anak dan isteri mangsa2 yang di bunuh dengan zalim masih lagi basah!!!

Apakah kami boleh menerima dan menelan kekejaman komunis yang anda dan rakan2 anda namakan sebagai perjuangan, TIDAK SAMA SEKALI!!!

Kerana komunis ialah pengganas berhati binatang dan bukannya pejuang kemerdekaan...

Kredit: Sembang Rakyat

21 comments:

ted manoff said...

Ada kerr ph ikhtiraf kominis tuan ibnu..kalau ada bagii link..

Paul Baggio said...

ted manoff...hang buta huruf ke? baca sampai habis sebelum buat komen bodoh versi Pakatan Hopeless!

bunbinban said...

Tapi sejarah malaysia mmg perlu di tulis semula kerana kita telah Di tipu hidup2 selama kita mederka(?) Sehingga sekarang. selama ini kita di mompkkan yg kita telah di jajah oleh portugis, jepun, inggeris bla bla bla...rupa2 nya itu cuma bohong belaka. Majlis professor malaysia melalui professor madya zainal kling pernah mengatakan kita tidak pernah di jajah. Bukan org lain weii...majlis proffesor tuu..jadi cite2 psl komunis, portugis inggeris jepun mmg kena di kaji blk...samaada ianya cerita benar atau cuma hikayat...kahkahkah...lagi satu ibnu, pendapat individu tidak boleh di jadikan dalil bahawa ianya mewakili sesuatu kerajaan, organisasi, parti maupun kumpulan. Contohnya, dlm blog ini, ibnu menulis bahawa hatinya sakit melihat barua2 sudah jadi menteri. Maka itu di anggap pandangan individu bkn mewakili parti kerana ibnu bkn sape2 pun. Bkn pimpinan malahan jauh sekali sebagai menteri...kahkahkah...so belajar jadi cerdik ok ibnu n penulis berkenaan.

bunbinban said...

Sorry, penulis sembang rakyat tidak terkait dlm komen saya. Tersasul. Sorry bro sembang rakyat.

Anonymous said...

PKM dan barua-barua komunis seperti barua-barua ternakan DA-Pig amat membenci dan memusuhi Islam dan umat Islam termasuk kaum Melayu Islam.

Maka kita tidak terkejut melihat musuh-musuh Islam ini telah dan sedang menghina, memaki hamun, memburukkan dan menfitnah parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

bunbinban said...

Bukan sahaja komunis sahaja kejam tapi british, jepun juga kejam dan selayaknya di gelar pengganas. Ke guane ?. Tapi british dan jepun di angkat sebagai wira lebeh2 lgi british. Sehingga ada kalangan pegawai kerajaan yg mencadangkan di bina tugu bagi memperingati penjajah british yg mati di serang hendap di fraser hill. Kahkahkah...apa punya bodek daaa...tapi aku setuju sekiranya fadiah nadwa fikri ini berhujah secara berdepan dgn waris2 mangsa kekejaman komunis ini tapi secara ilmiah, merungkai segala mcm sangkaan, silapfaham dan moga menjadi satu tauladan bagi semua. Masing2 ada sisi pandang yg mungkin berlainan atau berlawanan antara satu sama lain. Lagi elok bersemuka terus dgn zainal keling tu...dia pakar. Kahkahkah...

Anonymous said...

segala kekejaman itu akn masukla dlm buku teks nnti. tkkn nk ubah sejarah kekejaman kpd baik pulak.

bkn iktiraf mereka tp mereka sebahagian yg terlibat yg negatif dlm proses kemerdekaan.

Anonymous said...

Bunbinban kamu ni komunis ke pulak sebab dah mula macam sokong komunus pulak. Sebenarnya perjuangan komunis pada asalnya untuk merdeka mereka memgunakan beberapa org melayu untuk menarik sokongan org melayu tapi fahamam mereka tidak selari dengan org melayu maka org melayu tidak mahu berjuang bersama komunis cuma segelintir org melayu sahaja. Dengan itu maka komunis melancarkan serangan kepada org melayu dengan niat untuk menekan org melayu dari sebelum merdeka hingga selepas merdeka. Jadi pkm bukan pejuang kemerdekaan cuma untuk menaikkan fahaman mereka sahaja.

Anonymous said...

Impian pengganas komunis PKM untuk menguasai Tanah Melayu telah hampir menjadi kenyataan apabila parti kafir harbi telah menghina dan memusuhi Islam dan umat Islam telah berjaya menguasai Tanah Melayu dengan pertolongan puak munafik Melayu liberal. Maka kita tidak hairanlah puak munafik liberal dan puak kafir harbi menyokong PKM dan tidak pernah mengutuk PKM.

Marilah kita semua umat Islam kembali kepada ajaran Islam dan bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRK, PRN dan PRU15 untuk membela dan melindungi agama Islam dan hak umat Islam dan menggagalkan rancangan musuh Islam untuk menguasai negara kita.

Anonymous said...

Barua-barua ternakan DA-Pig seperti bunbinban, azrengay, tard manoffik dll adalah penyokong pengganas komunis PKM berdasarkan komen-komen mereka sendiri yang bersifat pro-komunis dan anti-Islam. Barua-barua ini adalah pengkhianat negara !

Anonymous said...

Banyak minum todi kah...berapa bnyak keretapi sudah terlepas?

Anonymous said...

setuju... dn lg adalah biasa yg kalah akn sakit hati siang mlm.

tp mereka lupa dh niat tknk menang nk barakat je. apa yg diucap itu yg makbul..aamiin

Anonymous said...

hahaha zikirlah byk lg.. islam tkkn naik dgn sebb kata2 kosong begini.. pi buat keje la

Anonymous said...

hahaha hang kaciwa.. sepupu hang cangkui dn hang kebun

Anonymous said...

Wah barua-barua ternakan komunis PKM sedang mabuk todi sambil meroyan gila babi menghina dan menfitnah orang-0rang yang berani menentang kezaliman dan kejahatan PKM !

Anonymous said...

Barua-barua bangsat ternakan pakatan liberal-kafir harbi sanggup mengadakan forum untuk membela dan menyokong parti komunis malaya (PKM)kerana barua-barau bangsat ini adalah pelacur politik murahan yang sanggup menafikan fakta sejarah untuk menjadikan pengganas-pengganas komunis yang telah membakar kampung-kampung Melayu dan merompak, menyiksa, merogol dan membunuh orang-orang awam terutamanya kaum Melayu Islam dan tentera dan polis dll dalam kempen keganasan bersenjata PKM sebagai 'pejuang kemerdekaan' konon.

Maka kita tidak terkejut jika barua-barua bangsat ternakan pakatan liberal-kafir harbi ini akan menjadikan pemimpin-pemimpin Khmer Rouge, Nazi, Fascist, Komunis dll yang pernah menyiksa dan membunuh manusia dan memusnahkan tamadun manusia dll sebagai hero mereka.

Barua-barua tersebut adalah pesakit mental yang kronik kerana tidak boleh membezakan antara baik dan buruk !

Anonymous said...

pejuang kemerdekaan bermula dgn mereka yg mengangkat senjata
mereka yg hanya berjuang menggunakan pena hanya timbul dihujung perjuangan dan mendapat nama disanjung alam maya tanpa tercuit bulu roma sekalipun
kpd pejuang asal yg masuk & duduk kedlm hutan utk merdeka mungkin terpesong arah perjuangan... bukan ubah sejarah... tapi pembetulan kpd sejarah
sbb org melayu ni banyak sangat wayangnya...

Anonymous said...

Anon 1:34 PM cuba membela pengganas komunis dengan mendakwa kononnya kpd pejuang asal yg masuk & duduk kedlm hutan utk merdeka mungkin terpesong arah perjuangan... bukan ubah sejarah... tapi pembetulan kpd sejarah sbb org melayu ni banyak sangat wayangnya..

Komen kita:

Wah nampaknya Anon 1:34 PM cuba membela pengganas komunis PKM dengan menafikan fakta sejarah bahawa pengganas-pengganas komunis PKM ini telah merompak, menindas , memeras ugut, menyiksa, merogol dan membunuh rakyat negara ini dan memusnahkan negara ini dan kaum Melayu Islam yang telah menjadi sasaran utama pembunuhan, penindasan, keganasan dan kezaliman PKM.

Inilah masalah manusia buta sejarah.

bunbinban said...

Itu la...lain skit pandangan dah cop komunis la kadam dap la.....bengap nak mampus pemikiran. Bila plak aku jadi komunis?. Aku cuma sindir majlis professor dan segelintir pegawai kerajaan yg menafikan malaysia pernah di jajah. Terlalu megagungkan british yg menjajah tanah melayu. British juga yg membunuh para ulamak2 melayu. Jadi apa yg salahnya pandangan aku?. Buat le la jadi bengap sgt nj?. Otak dah penuh cagu ke?..kahkahkah

Anonymous said...

Sej yg hendak ditulis semula bukanlah sej komunis,tp lebih kpd kegemilagan bangsa melsyu suatu ketika dulu,

Anonymous said...

Mmg benar British juga kejam,tp prlu di ingat zaman tersebut ialah zaman penjajahan,kalau bukan british yg jajah negara kita keadaannya mgkin lebih teruk,komunis selepas negara merdeka mereka msih mngangkat senjata,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails