Sunday, July 29, 2018

Bukan Bertembung Dr Mujahid-Dr Maza, Tapi P'Ramasamy Dengan Rakyat. -Dr Mohd Khairuddin


khairuddinattakiri


KL: Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Dr Mujahid Yusof Rawa tidak wajar menjadikan isu Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, P Ramasamy sebagai isu pertembungan peribadi dengan Mufti Perlis, Dato’ Dr Mohd. Asri Zainul Abidin (Maza) sehingga memerlukan pertemuan antara dua tokoh tersebut.
“Isunya ialah pertembungan antara P. Ramasamy dengan kehendak rakyat yang cintakan kedamaian,” ujar AJK PAS Pusat, Dato' Dr Mohd Khairuddin Aman Razali menerusi laman Facebook.
Katanya, puluhan laporan polis terhadap Dr P Ramasamy memerlukan penyiasatan.
Beliau yang juga Ahli Parlimen Kuala Nerus berkata, menteri sewajarnya membiarkan polis menjalankan siasatan terlebih dahulu.
Menurutnya lagi, kenyataan-kenyataan menteri yang dilihat berpihak kepada P Ramasamy dibimbangi boleh mempengaruhi siasatan polis. –HARAKAHDAILY 28/7/2018

28 comments:

Anonymous said...

Nampaknya mantri agama kuali berpihak pada barua-barua LTTE iaitu pertubuhan pengganas hindu yang pernah menindas, menzalimi dan membunuh umat Islam di Sri Langka.

Sepatutnya mantri ini membela Islam dan umat Islam dan Dr Zakir Naik bukan menyokong talibarut LTTE.

Inilah akibat apabila puak liberal menjadi mantri yang diperkudakan oleh DA-Pig.

Anonymous said...

Ini lah lobai Q7 yg nk sekeh kepala mufti dr MAZA kerana Aryuyu 355 yg telah dighaibkan oleh Dap ....

Dr Q7 tak mahu sekeh kapla pengganas Rmasamy ker?...

Anonymous said...

PAS undi mana? Takkan kena ajar satu persatu, kata Nasrudin

Anne Muhammad & Alyaa Alhadjri
28 Jul 2018, 1:04 tengahari (Dikemaskini 28 Jul 2018, 4:25 petang)


A A
Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hassan sekali lagi menyatakan pendiriannya agar Pakatan Harapan (HARAPAN) tewas dalam PRK Sungai Kandis Ogos ini.

Berucap dalam Himpunan Kebangkitan Ummah hari ini, beliau malah berkata akan menyertai kempen PRK untuk tujuan itu.

"Sikap kita nak HARAPAN kalah di (Sungai) Kandis. Ada yang tak setuju?" soalnya kepada lebih 1,000 hadirin di padang Kelab Sultan Sulaiman di Kampung Baru, Kuala Lumpur.

"Kalau setuju dia (HARAPAN) kalah, pengundi PAS di Sungai Kandis nak (undi) macam mana? Takkan nak ajar ABC (satu persatu). Rakyat di depan saya sudah cerdik," katanya, disambut laungan "undi Umno" oleh para hadirin.

Perhimpunan hari ini turut disertai antaranya anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno yang juga calon BN di PRK itu Datuk Lokman Noor adam, Ketua Pemuda Umno Datuk Asyraf Wajdi Dusuki, dan beberapa pemimpin PAS seperti Datuk Takiyuddin Hassan, Nik Abduh Nik Abdul Aziz dan Datuk Khairuddin Aman Razali.

Anonymous said...

Kenape Pas takut bertanding di sg Kandis?....harapkan abang umno tumbangkan PH...Tanrawi alporno boleh jadi calon yg hebat untuk Pas...Takut kalah?..

Di kelantan d terengganu dan kedah umno musuh Pas...

Anonymous said...

Sg kandis, maaf, PAS tak berminat. Bukan aper sebab GERENTI kami kalah kena k.o.

Anonymous said...

Pas dan umno musuh adik beradik..

Anonymous said...

Pas menang di trengganu bukan sebab orang terengganu suka pas...sebab pengundi marahkan umno yg kuat songlap...sejarah 99 berulang...pru 15 pas tumbang plak..

Anonymous said...

Bukankah kairudin ni yg bagi bini no 3 beliau kereta audi? Mohon pencerahan

Puaka Rimba said...

Macamana PAS nak bertanding , fobia menang 1 kerusi DUN masih lagi menghantui. Daripada bernafsu mahu tawani 1 Selangor, hanya mampu menang 1 kerusi. Hampeh .....Hehehekikikihahahakahkahkah

Puaka Rimba said...

Umno punya ahli 3 juta. Pas punyai ahli 1 juta. Tapi perhimpunan Pembela Ummah hanya dapat kumpul hanya 1000 orang. Mana pergi yg lain. Main telo kat rumah. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

PAS dan UMNO umpama adik dan abang! Kami tak bergaduh pun, alah biasa ajer..

Anonymous said...

Kejora bapuk bodo penyokong lgbtq sebab tu terlalu anti pas. Kerja kejora bapuk bodo lgbtq ni fitnah pas hanya kerana pas sahaja parti yang memperjuangkan islam. Perjuangkan islam nnt kejora bapuk bodo kata tentang pas bukan tentang islam. Kejora bapuk bodo kenapa tak kata di kelantan terengganu perak dan kedah umno ug dengan ph memusuhi pas.

Anonymous said...

Kita tunggu pru15 sapa tumbang. Diterengganu ph dan umno dah mula mangorak langkah kerjasama secara serius. Sebab tu pas tak tanding di sg kandis umno dan ph susah nak terima pas sebab pas istikomah perjuangkan islam tapi penyokong umno masih ramai yg kuat berpegang dengan agama islam.

Anonymous said...

Mohammad azren nama melayu tapi tentera kacang merah tak peliklah anti pas sebab pas perjuangkan islam.

Anonymous said...

Tapi umno dan ph ug di kedah dan perak.

Anonymous said...

Isu ini ada kaitan dengan siapa Padi dan siapa bumi. Padi sama padi akan jadi enau dalam belukar melepaskan pucuk masing2.

Menurut Kula-Segar-Baran, P Ramasamy itu adalah 'penduduk asal' di Lembah Bacang iaitu berstatus bumi-p, sedangkan Mujahal dan Mazal adalah pendatang berstatus Padi.

Fakta ini kena difahami dengan jelas kalau nak tahu kenapa Mujahal akan backup P Rama dan bukan Mazal dalam isu Zakri Nike.

Biasanya pendatang seperti Mujahal kenalah sokong P Rama (bumi-p) dan bukan Mazal (juga pendatang) bagi mengesahkan sikap enau dalam belukar.

Anonymous said...

Perjuang islam kapla bapak ko...perjuang tembolok dan kemewahan...temberang je lebih.m

Anonymous said...

Kerjasama Ph dan umno?...pas bersunhguh suruh ahli pangkah umno...tak ade alasan lain yg lebih cedik ker?...nak temberang jeer..

Anonymous said...

Ko ejen tentera kacang merah...tu pasal ko kenal siapa tentera merah..

Anonymous said...

Umno tak mao pas di kedah dan perak..pas banyak songeh...tapi di sg kandis pas sokong umno..

Anonymous said...

Teori bodooos..

Anonymous said...

Kadok dah naik junjung

Anonymous said...

Eh bukan ke ramasami tu paria dari india?

Anonymous said...

AnonymousJuly 28, 2018 at 8:24 PM
Eh bukan ke ramasami tu paria dari india?

Anonymous said...

Benar firasat lebai tghh. Jika ph menang dap akan dominasi. Sekarang ngaku Tanah melayu penduduk asal ialah india, spt kata kula. Cer semak suku sakat kula, adakah dari tanah melayu atau pendatang dari india. Apa kata melayu ph, setujuke?

Anonymous said...

Kalau anutan dan sebaran agama hindu jadi alasan org india tu tanah asal.., adakah thailand, burma yg menganut hindu pun orang asalnya india? Kulit gelap keling?

Adakah agama hindu dah wujud 2500- 3000 dulu.

Apa punya hujah la paria ni.


Anonymous said...

Hendak terima atau tidak, tak jadi hal tapi itulah teori yang di sampaikan oleh menteri sejarah kelahiran PH iaitu P Rerama.

PH harus menyanggah teori berkenaan kerana kalau tidak status Majal dan Mujahal sebagai padi akan kekal dalam buku teks sejarah BARU.

Lebih teruk, kalau tidak disangkal, slogan PH iaitu "sing is king" akan bertukar jadi "Rerama is king"

Nota kaki: PH stand for Pakatan Hind*.

Anonymous said...

Betul setuju dgn 5.14. Ph menang pru14 bukan sebab orang malaysia suka ph...sebab pengundi marahkan umno yg kuat songlap...sejarah seropa 99 berulang...pru 15 ph tumbang plak..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails