Sunday, July 29, 2018

2,000 Banjiri Himpunan Kebangkitan Ummah KL.


Himpunan Kebangkitan Ummah Berlangsung Aman
SENAHAGIAM ORNG MELAYU SEBAHAGIAN orang Melayu dari pelbagai pahaman politik berkumpul pada perhimpunan Kebangkitan Ummah Malaysia Baru Pasca PRU14, Islam Melayu Terancam di padang Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Bharu. -UTUSAN ONLINE/Nooradzrene Mohammed Noo

KUALA LUMPUR 28 Julai - Ribuan orang Melayu yang terdiri daripada ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO), parti politik dan orang awam mula membanjiri lokasi Himpunan Kebangkitan Ummah di Padang Kelab Sultan Sulaiman di sini bermula pukul 9 pagi tadi.

Perhimpunan yang akan berlangsung sehingga pukul 2 petang itu juga turut bergema dengan laungan takbir 'Allahuakbar' dan slogan 'Ummah Malaysia'.

Sebanyak 20 tokoh dari pelbagai bidang dijangka akan tampil mengutarakan pelbagai isu yang kini jelas membelenggu orang Melayu selepas era pasca Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) termasuk liberalisme dan pengiktirafan Sijil Peperiksaan Bersama (UEC). 

- UTUSAN ONLINE



6 comments:

Anonymous said...

https://www.facebook.com/100022845913123/posts/287331355371726/

Anonymous said...

tajuk himpunan terlalu umum... mungkin niat nk tarik perhatian.

lbh baik fokus pd satu2 isu.. fokus dulu pd UEC misalnya. bentangkn secara detail ilmiah knapa uec ditentang. buar kertas kerja..ambil tndatgn dan hantar petisyen pd menteri. minta bersemuka sekali. minggu depan pi pej. menteri terus.

ada buat tk semua tu.

Anonymous said...

KJ mengata kan UMNO tak boleh berharap pada PAS, UMNO perlu berdiri pada nama sendiri.

Yang sepatutnya pemimpin PAS yang cakap macam itu..

Tapi PAS menyorong-nyorong muka pada UMNO.

Anonymous said...

Itu pendapat bodoh kamu, siapa nak ikut?

Anonymous said...

Lu buat blog sendiri le! Tak prlu tempek di blog orang lain..
Ha ha ha

Anonymous said...

pas mana ada ikhlas. doktrin syiah guna takiyyah utk capai matlamat berkuasa. selagi zahid ada umno akn dipilkudakn oleh pas. najib sgt sedar perkara ini sekarang.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails