Sunday, August 10, 2014

Siapa Adun PAS Dalam 35 Adun PR & Anwar Menghadap Sultan Esok?

 

 

 

 

MELIHAT berita ini dari 'Bloglist Malaysia' berbunyi... 

 

[TERKINI - 35 Adun PR Selangor Kini Bersama Anwar Dan Akan Menghadap Sultan Esok


Datin Seri Wan Azizah dan 35 Adun PKR, DAP dan Pas dijangka menghadap DYMM Tuanku Sultan Selangor esok bagi penggantian Menteri Besar Selangor.
Sebentar tadi Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR membuat keputusan menyingkirkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dari parti ekoran tindakan menteri besar itu yang enggan meletak jawatan.

Menurut sumber penyingkiran ini dipercayai dibuat setelah PKR berjaya mendapat sokongan 35 ADUN PR untuk melantik Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar yang baru.

Sementara itu Malaysiakini.com melaporkan pemecatan Khalid dari PKR diumumkan oleh anggota MPP, Datuk Tan Kee Kwong mengumumkan demikian dalam sidang media selepas selepas mesyuarat lebih dua jam di ibu pejabat parti itu.

Kesemua anggota Majlis Pimpinan Pusat hadir ke mesyuarat tersebut kecuali Khalid.

Lembaga disiplin parti itu pada hari Selasa lalu mengeluarkan notis tunjuk sebab kepada Khalid untuk menjelaskan mengenai tindakannya yang enggan berundur dari jawatan tersebut.

Keputusan agar Khalid berundur dari jawatan itu dibuat oleh Majlis Pimpinan Pusat pada 21 Julai.

Khalid juga diminta untuk menghadiri pendengaran lembaga disiplin tersebut semalam untuk menjawab beberapa isu, termasuk elaun menteri besar dan langkah penstrukturan semula industri air di Selangor.

Dalam jawapannya, Khalid mendakwa surat tunjuk sebab itu “cacat” dan tidak menyatakan secara khusus tuduhan ke atasnya.

Lembaga tersebut semalam bagaimanapun meneruskan mesyuaratnya tanpa kehadiran Khalid, manakala hasilnya akan diputuskan oleh Majlis Pimpinan Pusat PKR hari ini.]


Bagaimana boleh 'Datin Seri Wan Azizah dan 35 Adun PKR, DAP dan Pas dijangka menghadap DYMM Tuanku Sultan Selangor esok bagi penggantian Menteri Besar Selangor.'? Benarkah ADUN PAS Selangor terlibat? (IH)

Sila  lihat..

E-Buku IH-91: Langkah Kajang Langkah Sumbang?   

2 comments:

Anonymous said...

Blogger pkr libatkan adun PKR n DAP.

kih...kih...sendiri pecat lepaih tu buat cerita semua adun akan jumpa sultan. Siapa punya skrip arahan ni...Rafizi ke..kah..kah...kah

Saifuddin pula siap beritahu semua exco dikekal....bila dia lantik diri sendiri jadi MB ni!!.

cucu mamak kutty said...

adun2 pas dah nampak ada bayang2 ug,sbb tu mereka nak lari cepat2,sbb bayang2 ug tu mcm bayang jin afrit.....kena lari cepat2 sebelum di telan oleh jin afrit tu.....takutttttt

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails