Tuesday, August 12, 2014

2 Bintang Hollywood Terancam Kerjayanya Kerana Sokong Palestin.

Dukung Palestina, dua bintang Hollywood terancam karir jeblok
Javier Bardem dan Penelope Cruz. ©2014/mirror.co.uk

HALAMAN HIBURAN 
Dua selebriti tersohor di pusat perfileman sejagat Hollywood, Amerika Syarikat (AS) menghadapi perlakuan tidak menyenangkan dalam tahap serius oleh para pengarah dan agen filem. Ini lantaran keduanya lantang mengecam Israel yang mengepung Semenanjung Gaza.

Stesen televisyen Press TV melaporkan,Isnin (11/8), Penelope Cruz dan suaminya, Javier Bardem menghadapi ancaman tidak lagi laku di Hollywood sebab mereka pro-Palestin. Beberapa waktu lalu keduanya memang menulis surat terbuka di laman jejaring sosial Facebook mereka. Keduanya mengatakan tentera Israel melakukan pembunuhan beramai-ramai pada warga Palestin.  


"Kami menyebut ini pembunuhan beramai-ramai," ujar mereka.

Pasangan pelakon dan pelakon dari Sepanyol ini dua diantara pekerja seni yang gemas dengan pencerobohan itu. Namun setiap kritikan di AS bakal dianggap anti-Semit dan tidak boleh dibiarkan. Hal ini memperlihatkan pengaruh besar Israel pada AS dan pemerintahannya.

Semakin hari jumlah seniman pengkritik Israel semakin bertambah. Cruz dan Bardem bahkan ikut menandatangani surat terbuka untuk raja Sepanyol agar menyeru Kesatuan Eropah menamatkan pembunuhan ini. Surat itu juga menggesa para pemimpin Barat menyelamatkan orang awam di Jalur Gaza dan mencabut sekatan.

Bardem bahkan menulis sebuah ruang di akhbar El Diario, Sepanyol. "Saya baru melihat tempat di mana anak-anak, hospital, dan ambulans menjadi sasaran dengan dugaan pengganas (IH)

1 comment:

Anonymous said...

Dah sampai masa rakyat Malaysia dari segenap lapisan masyarakat KUTUK HOLLYWOOD DAN BOIKOT SEMUA MOVIE DARI HOLLYWOOD.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails