Friday, August 15, 2014

Penganiaan Seksual, Anak Kapal MAS Ditahan Di Perancis. Maluu..

Pramugara Malaysia Airlines lakukan pelecehan pada penumpang


Seorang anak kapal syarikat penerbangan Malaysia Airlines ditahan di Perancis sebab melakukan penganiayaan seksual pada penumpang asal Australia. Penumpang itu takut kerana Malaysia Airlines belakangan sering terjadi bencana.

Akhbar the Daily Mail melaporkan, Khamis (14/8), polis Perancis tengah menyoal perlakuan tidak layak anak kapal pesawat itu pada penumpang perempuan dalam penerbangan bernombor MH20. Wanita Australia itu mengadu pada pihak berkuasa berkuasa tentang insiden dia alami di Lapangan Terbang Antarabangsa Charles de Gaulle, Ibu Kota Paris.

Dia mengatakan ketakutan lantaran Malaysia Airlines sering terkena bencana. Pramugara yang kebetulan duduk di sisinya langsung melakukan gangguan dengan dalih menghibur dia. Malaysia Airlines berjanji membantu pihak berkuasa dalam siasatan kes ini.

"Keselamatan, keselesaan, dan kesejahteraan penumpang kami merupakan keutamaan tertinggi. Malaysia Airlines menganggap hal ini sangat serius," ujar jurucakap syarikat penerbangan tidak disebutkan namanya.

Kes ini semakin membuat Malaysia Airlines terpuruk di tengah bencana kembar yang mereka hadapi. Pesawat dengan nombor penerbangan MH370 hilang secara misteri pada Mac dengan 239 penumpang di dalamnya. Belum ada tanda-tanda baik atas insiden ini.

Bulan lalu nombor penerbangan MH17 ditembak jatuh di sempadan Ukraine. Seluruh penumpang dan awak berjumlah 298 orang terkorban.


Kalau betul dan sabit tuduhan ini, memang sungguh memalukan Malaysia.. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails