Sunday, May 14, 2017

Rogol Bergilir-gilir &Rompak Di Puchong.




PUCHONG: Polis sedang menyiasat video kejadian rogol dan rompak yang tular di media sosial dan didakwa berlaku di Bandar Kinrara, Puchong.
Dalam kejadian itu, dua individu yang tidak dikenali masuk  ke sebuah pusat hiburan di sini dengan niat untuk merompak premis tersebut. Tidak berpuas hati dengan hanya merompak, mereka juga bergilir-gilir merogol seorang juruwang di satu sudut tersembunyi di pusat perjudian tersebut.
Rakaman kamera litar tertutup dua lelaki terbabit mengambil giliran merogol mangsa telah tersebar di media sosial, bersama gambar lelaki yang didakwa suspek. Sehingga jam 11 pagi, rakaman itu telah dikongsi lebih 7,000 kali di media sosial.
Video empat minit juga menyaksikan netizens marah dan menggesa suspek dikenakan hukuman berat atas jenayah yang dilakukan mereka. Ketua Polis Daerah Serdang, Asisten Komisioner Megat Mohamad Aminuddin Megat Alias ​​berkata beliau masih belum menerima laporan mengenai kejadian itu.
"Sementara itu, kami akan mengkaji kesahihan video itu," katanya.
Megat berkata pasukan petugas juga telah ditubuhkan untuk mengenal pasti mangsa, suspek dan tempat kejadian.
"Kami berharap mangsa dan pemilik premis akan tampil untuk membantu siasatan," katanya.
Megat juga menasihatkan orang ramai untuk menghentikan semua spekulasi dan berhenti menyebarkan sebarang video.
"Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai jenayah itu perlu menyalurkan maklumat kepada kami di mana-mana balai polis," katanya.
Lapor mStar.
Hasil carian imej untuk jenayah rogol
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Jenayah menjadi-jadi, kembalilah kepada sistem perundangan Islam yang paling sesuai untuk manusia bertamaddun. Kegagalan sistem perundangan ciptaan manusia semakin jelas membuktikan. (IH)

Sebanyak 24,635 kes rogol direkod oleh negara ini dari tahun 2003 hingga 2011, kata Menteri Dalam Negeri dalam jawapan bertulisnya di Parlimen.

Datuk Seri Hishamudin Husein memaklumkan perkara ini ketika menjawab soalan anggota Parlimen PAS Padang Terap, Mohd Nasir Zakaria.

Kes rogol ini pula meningkat dari tahun ke tahun dengan tahun 2009 mencatat rekod tertinggi iaitu 3,626 kes untuk tahun tersebut.

Pada tahun 2010 pula, kes rogol yang direkodkan adalah sebanyak 3,595 manakala tahun 2011 3,301 kes dicatat.

Mohd Nasir dalam soalannya bertanya Menteri Dalam Negeri statistik jenayah rogol yang berlaku di Malaysia dari tahun 2003 hingga 2011.

Dalam jawapannya, menteri memaklumkan, keseluruhan kes rogol dari tahun 2003 hingga 2011 adalah 24,635 kes.

Pada 2003, jenayah rogol mencatat 1,479 kes, 2004 (1,765), 2005 (1,931), 2006 (2,431), 2007 (2,098), 2008 (3,409), 2009 (3,626), 2010 (3,595) dan 2011 (3,301).

"Sedih saudara.. Inilah statistik jenayah rogol 2003 hingga 2011 di Malaysia," kata Mohd Nasir ketika mengulas jawapan menteri ini kepada Harakahdaily.

Bagi beliau, umat Islam perlukan undang-undang Islam yang objektifnya bukan sekadar menghukum dan mendenda penjenayah, tetapi mendidik, mengajar, mencegah, menghukum dan mengamankan dunia.

Namun, Timbalan Menteri KDN Datuk Wira Abu Seman ketika menjawab soalan beliau tentang memperkasakan Undang-undang Jenayah Islam menjawab "Kita akan kekal dengan sistem yang ada. Beliau menyambung kehendak Tun Mahathir." -HD




Lihat: Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-48 Per Jam.. Bagaimana?

Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-48 Per Jam.. Bagaimana?

7 comments:

Unknown said...

RUU355 ada sebut hukumanke atas perogol ke......????

Anonymous said...

Individu yang mempromosikan undang-undang Islam itu pun tidak berakhlak Islam sebenar, abihhh tu camno???

Poor Indon said...

Ramai sungguh komentar yang benci Undang2 Islam yg sememangnya selari dengan nafsu perogol!!

IrWrWs said...

Itu dah termaktub di bawah undang2 persekeruan.. tak perlu risau cik minah.. dol mati dulu ke minah mati dulu..?

IrWrWs said...

Pada mereka sekiranya pandai membelek fatwa walaupun bukan islam, sudah cukup syarat utk menunjukkan akhlak islam sebenar..

Anonymous said...

Perogol ni sah tak dapat tarbiah dari PAS,malahan cuma dapat kentut dari lebai mereng Tgnu.

IrWrWs said...

Cuma Siti Kasim shj yg dah dapat tarbiah dari Lebai Tokong yg kena tipu dgn DAP dlm Peristiwa Pangkor ll..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails