Saturday, May 20, 2017

Dr Kamarul! 7 Perkara P/PAS Sokong Kamu, Syabas!

DPPM menyokong penuh usaha ahli akademik seperti Dr Kamarul yang telah membuka mata masyarakat terhadap usaha-usaha terpencil namun merbahaya seperti ini.
LAPORAN POLIS OLEH DR KAMARUL YUSUF: PEMUDA PAS SOKONG USAHA HALANG PENYEBARAN KRISTIAN TERHADAP ORANG ISLAM

1. Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) mengikuti rapat perkembangan laporan polis oleh Dr. Kamarul Zaman Haji Yusoff, pensyarah Pusat Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia terhadap Yang Berhormat Hannah Yeoh, Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor berhubung buku bertajuk Becoming Hannah yang dikatakan mempunyai unsur-unsur penyebaran agama Kristian kepada masyarakat awam di negara ini.

2. Buku tersebut merupakan sebuah buku bibliografi yang ditulis oleh Hannah Yeoh sendiri memngisahkan perjalanan hidupnya sebagai seorang penganut Kristian yang menurutnya berusaha untuk membina masa depan yang cemerlang untuk Malaysia berasaskan ajaran agama yang diimani olehnya.

3. Mengikut dakwaan Dr Kamarul Zaman Yusuf, terdapat beberapa bahagian di dalam buku tersebut yang mengandungi dengan jelas mesej-mesej memperlihatkan keindahan dan kebaikan agama Kristian. Di atas premis bahawa buku ini turut dijual di tempat awam dan dibuka jualannya kepada masyarakat Islam, ia dianggap telah bertentangan dengan Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan yang menyebut bahawa agama Islam adalah agama Persekutuan selain bertentangan dengan Perkara XLVIII(1) Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor Darul Ehsan yang menyebut bahawa agama Islam adalah agama Negeri.

4. Manakala Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan telah memperuntukkan bahawa “Undang-undang Negeri dan, berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang Persekutuan boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam” dan ekoran itu diwujudkan Enakmen Kawalan dan Sekatan Pengembangan Agama Bukan Islam di peringkat negeri di mana salah satu daripada seksyen kecilnya memperuntukkan bahawa, 
“Seseorang adalah melakukan kesalahan jika ia memujuk, mempengaruhi, atau menghasut seseorang lain yang beragama Islam supaya menjadi penganut atau anggota suatu agama bukan Islam atau supaya cenderung kepada agama itu”.

5. DPPM menyokong penuh usaha ahli akademik seperti Dr Kamarul yang telah membuka mata masyarakat terhadap usaha-usaha terpencil namun merbahaya seperti ini. Sekatan yang diwujudkan oleh perlembagaan persekutuan tersebut dengan jelas sekali bertujuan untuk menghalang pengembangan agama-agama lain ke atas umat Islam dalam apa jua bentuk termasuklah penerbitan bahan-bahan bertulis seperti buku bibliografi.

6. Perbahasan isu ini sudah menjadi perbahasan undang-undang dan bukannya perbahasan akademik. DPPM menjunjung kebebasan bersuara dan kebebasan memberikan pandangan namun ia bukan dalam lingkup menyebarkan jarum halus dakyah agama lain kepada khalayak awam. Justeru, usaha membongkarkan dakyah seperti ini adalah amat dipuji dan dihargai.

7. DPPM beranggapan tiba masanya untuk dunia akademik turut bangkit untuk menyelamatkan negara dan juga agama dari ancaman yang zahir mahupun tersembunyi. Syabas Dr Kamarul, daripada DPPM!
"Mara Menuju Cita"
"Sejahtera Bersama Islam"

AHMAD FADHLI SHAARI
Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia
19 Mei 2017 | 22 Sya'ban 1438 



Lihat: Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-4...
Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-48 Per Jam.. Bagaimana?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails