Thursday, May 18, 2017

Hannah Yeoh: Lagi Bukti PAN Khadam DAP..




Parti Amanah Negara (PAN) hari ini tampil mempertahankan buku bertajuk 'Becoming Hannah' yang dihasilkan oleh Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Hannah Yeoh.

Timbalan Presidennya, Salahuddin Ayub berkata, ulasan seorang pensyarah universiti tempatan terhadap buku ADUN Subang Jaya itu ‎hanya untuk menimbulkan isu agama dan perkauman menjelang pilihan raya umum (PRU).

Sepanjang mengenali Yeoh, menurut beliau, pemimpin DAP itu menunjukkan keperibadian yang baik sebagai seorang penganut Kristian.

"Walaupun berbeza agama dengan saya, tetapi saya mendapati rata-rata tindakan beliau menunjukkan dia seorang penganut Kristian yang baik dan cuba membawa nilai-nilai baik yang diyakini agama yang dianuti itu membantu beliau menjadi ahli politik yang baik‎. 



"Tak bolehlah kita mengatakan oleh kerana beliau daripada DAP, maka kita mengambil satu sikap tidak adil tanpa melihat kepada sebenarnya apa yang ingin Hannah (Yeoh) tunjukkan sebagai seorang wakil rakyat, speaker dan ahli politik," katanya dalam sidang media di Kuala Lumpur, hari ini.

Lebai poning dengan Salahudin Ayub ni.
Salahudin faham tak apa yang Dr. Kamarul Zaman Yusoff menulis mengenai buku tersebut?
Kedua, Salahudin Ayub ni dah baca ke (kalau tanya dah tengok nampak macam lebai nak perbodohkan dia) muka surat-muka surat yang di diutarakan oleh Dr. Kamarul yang menjurus kepada wujudnya gerakan kristianisasi di Malaysia.

Dr. Kamarul Zaman Yusuff tak ada pun mempertikaikan pegangan agama atau amalan kristian Hannah Yeoh. Kalau nak pertikai amalan agama, ramai lagi MP Kristian yang boleh dipersoalakan amalan agama mereka, tetapi kenapa Dr. Kamarul hanya menyebut mengenai Hannah Yeoh itu sepatutnya Salahuddin berfikir sebelum membuat kenyataan media menyokong tanpa ada maklumat yang jelas.

Untuk pengetahuan Salahudin, Dr Kamarul Zaman Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia Universiti Utara Malaysia itu membuat laporan polis terhadap Hannah atas dakwaan beliau mungkin melakukan kesalahan di bawah Seksyen 4(1)(a) Enakmen Kawalan dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Selangor 1988 (Enakmen No 1/1988).

Lebai hairan, kenyataan Salahudin Ayub tak menjawab apa yang diutarakan menjadi isu oleh Dr Kamarul Zaman. Malah Salahudin bercakap tak menyentuh isu. Apatah lagi akta... Kalau ambil SPM sah kertas jawapan berjela-jela 3 atau 4 muka surat tetapi markah 0. Tak ada isi tak menjawab soalan/isu.

Nampak sangat tanpa 'study' Salahudin nak cari 'publisiti' akhirnya membodoh diri sendiri dan menyerlahkan bahawa parti PAN adalah khadam DAP yang jual agama demi mendapat sokongan undi bukan Islam.

Tak payah bodek DAP,
Tak payah nak beli hati orang bukan Islam.
Tak payah nak jual agama sendiri....

Rakyat Malaysia sekarang sudah boleh berfikir matang. 



Salahudin kena belajar dengan Datuk Huan Cheng Guan, bekas pimpinan DAP yang kini menyertai parti PCM. Apa yang Datuk Huan Cheng Guan kata??
Memandangkan Hannah Yeoh dalam buku beliau sendiri mengakui bahawa beliau dibantu oleh pihak kristian, ini membuktikan dengan sah bahawa terdapat kerjasama antara pihak gerakan Kristian di Malaysia dengan parti DAP. Lebih mengejutkan lagi, Hannah Yeoh sendiri mengakui bahawa :
“Tuhan mahu menuntut semula politik dan perkhidmatan awam di Malaysia demi untuk membetulkannya, muka surat 110,” Becoming Hannah

Adakah “Tuhan” yang dimaksudkan ini adalah Tuhan yang disembah oleh golongan Kristian iaitu Jesus Christ?


Selain itu, Hannah Yeoh wajar berterus – terang dengan rakyat Malaysia adakah lagi terdapat mana-mana pemimpin DAP yang dibantu oleh pihak kristian baik dari segi dana mahupun kempen, serta bagaimana mereka menggunakan kedudukan politik mereka untuk berdakwah mengenai agama Kristian seperti Joseph Lim Guan Eng, Teresa Kok dan lain – lain.
Orang bukan Islam faham apa yang ditulis oleh Hannah Yeoh dalam buku 'Becoming Hannah'malangnya yang Salahudin Ayub membela Hannah Yeoh tanpa mengetahui isi kandungan buku demi menunjukkan PAN, parti akan berkhidmat menjadi KHADAM DAP untuk selama-lamanya sanggup menjual agama sendiri. 

Lebai tak tahulah apa sikap puak IKRAM yang ada dalam parti PAN.. termasuk kawan baik lebai... dia faham tak isu ini?? Atau dia nak jual agama bersama Salahudin demi mendapat sedikit keuntungan pada PRU-14 nanti.


4 comments:

Anonymous said...

PAS khadam UMNO...lebih jijik

Anonymous said...


ISLAM apakah ini??

1--Berhujah/bahas demi sbnr2 KBNARAN tak berani..

2--Analisa2 yg berfakta dgn TELUS-integrity jauh sekali..

3--LURUS-telus trhdp AUDIT-harta mnjd pantang & dianggap kapir harbi?

4--Saman MARUAH dimahkamah terlalu TAKUT,menipu berpusing2 beralasan bertangguh2!

5--Dah terang2 uturn PONTENG fitnah menCURI ada hati lg nak tipu dgn hudud-RUU yg palsu?

Adakah ciri2 diatas ini LAYAK mengaku pewaris nabi2?

ATAU..

Mrk dah jd terang nyata tlh pun "mempersenda" serta mnjd MUSUH kpd nabi2!?



Biarkan BALA' dtg bertimpa2, biarkan..

Biar Allah ajar satu persatu dgn JAWAPAN total melalui makhluk2NYA yg bernama..
---Petir
---Banjir
---Angin RIBUT
---Angin Lintang dsb

Lobai olarmak maseh mampu menipu KELIRU walauns2 yg dibawah, ttp sesekali TIDAK akan dpt menipu makhluk2NYA yg LURUS-telus sprt yg diatas itu..

Adakah petir banjir & RIBUT itu tidak tahu bhw mrk tlh pun sdondon menCURI berjuta2 serta merembat BALAK beratus-ribu ekar??


IrWrWs said...


ISLAM apakah ini??

1--Berhujah/bahas demi sbnr2 KBNARAN tak berani.. (UST NASARUDDIN AJAK HUSAM BERDEBAT TAPI HUSAM ASYIK BERDALIH SEHINGGAKAN TERPAKSA PETIK NAMA YUSOFF QARDAWI)

2--Analisa2 yg berfakta dgn TELUS-integrity jauh sekali.. (ANALISA TERKINI PAS PARTI PALING POPULAR)

3--LURUS-telus trhdp AUDIT-harta mnjd pantang & dianggap kapir harbi? (CUBA LIHAT BANGLO DISNEY DAN TANPA KOLAM)

4--Saman MARUAH dimahkamah terlalu TAKUT,menipu berpusing2 beralasan bertangguh2! (PAS SUDAH MEMULAKAN SAMAN KEPADA SARAWAK REPORT)

5--Dah terang2 uturn PONTENG fitnah menCURI ada hati lg nak tipu dgn hudud-RUU yg palsu? (UTURN TERBUKTI FITNAH, LGE LAGI BANYAK PONTENG, MENCURI HARI ANAK2 MUDA UTK MASUK PAS, RUU 355 KE ARAH HUDUD, MUNAFIKUN MEMANG TAK MAHU APATAH LAGI KAFIR)

Adakah ciri2 diatas ini LAYAK mengaku pewaris nabi2? (TAKKAN DAP DIRAIKAN SBG NABI OLEH PARA MUNAFIKUN KOT)

ATAU..

Mrk dah jd terang nyata tlh pun "mempersenda" serta mnjd MUSUH kpd nabi2!? (SEJAK BILA LGE TIDAK LAGI JADI MUSUH KPD NABI?)



Biarkan BALA' dtg bertimpa2, biarkan..

Biar Allah ajar satu persatu dgn JAWAPAN total melalui makhluk2NYA yg bernama..
---Petir
---Banjir
---Angin RIBUT
---Angin Lintang dsb
---"FITNAH" LIWAT?
---"FITNAH" DISNEY?
---"FITNAH" 91 MUKASURAT

Lobai olarmak maseh mampu menipu KELIRU walauns2 yg dibawah, ttp sesekali TIDAK akan dpt menipu makhluk2NYA yg LURUS-telus sprt yg diatas itu.. (SAIFUDIN NASUTION PUN KAKI MENIPU DAN MEMFITNAH TSKI)

Adakah petir banjir & RIBUT itu tidak tahu bhw mrk tlh pun sdondon menCURI berjuta2 serta merembat BALAK beratus-ribu ekar??
(FITNAH CURI BALAK TAPI MASA HUSAM JADI EXCO BELUM DIKIRA CURI BALAK!)

Anonymous said...

Bukan Pas yang jijik, tapi pengemudi parti...mr presideng tu la yg jijik..berpeluk dan bersedondon lagi!!
Bagi pencacai walaun, mr presideng tu dah hampir mencapai taraf wali...Wali kluk-klek ANAK BUTIR TAIK!! Kihkihkih!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails