Tuesday, May 16, 2017

Ini Dia Saspek Kes Samun Rogol Di Puchong Itu..


SERDANG – Polis menahan seorang daripada dua lelaki yang dipercayai terlibat dalam kes samun dan rogol di Bandar Kinrara Puchong pada 11 Mei lalu, di Kuala Selangor semalam.

Ketua Polis Daerah Serdang, ACP Megat Mohd Aminuddin Megat Alias berkata suspek yang berumur 26 tahun itu ditahan di rumahnya manakala seorang lagi suspek masih bebas.
“Suspek ditahan pada 5.30 petang semalam susulan laporan polis yang dibuat pemilik premis pada 13 Mei lepas. Usaha mengesan seorang lagi suspek sedang giat dijalankan.
“Pemilik premis membuat aduan setelah mengenal pasti premis di dalam video itu adalah premis miliknya dan mengaku mangsa, 40, yang dirogol ialah pekerjanya yang telah menghilangkan diri selepas kejadian tersebut,” katanya kepada pemberita pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah Serdang.
Menurutnya siasatan awal mendapati suspek yang menganggur juga terlibat dalam kejadian samun di beberapa kawasan di sekitar Lembah Klang selain positif dadah.
Megat Mohd Aminuddin berkata hasil pemeriksaan pasukan forensik dari Ibu Pejabat Kontinjen (IPK) Selangor di tempat kejadian turut menemui beberapa bukti dipercayai kesan air mani dan cap jari.
Katanya siasatan dijalankan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol dan Seksyen 395 kanun sama kerana melakukan samun.
Pada 13 Mei lepas, satu video kejadian rogol oleh dua lelaki di Puchong, tular di media sosial yang mengundang kemarahan ramai pihak.
Video rakaman litar tertutup yang berdurasi empat minit juga menyaksikan netizen menggesa suspek dikenakan hukuman berat atas jenayah yang dilakukan mereka. – BERNAMA


Lihat: Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-48 Per Jam.. Bagaimana?

Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-48 Per Jam.. Bagaimana?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails