Friday, May 02, 2014

Siapa, Pemimpin Politik/Agama Di S'ngor Ini Jadi Perogol?


TERBACA berita dari Blog 'Gendang Perang' bertajuk 'Ahli politik Malaysia buntingkan gadis 15 tahun'. Biasanya kalau berita buruk yang ada kaitan dengan politik pemerintah Malaysia seperti peristiwa di Perlis baru-baru ini, nama individu pelakunya di sembunyikan. Cekap sungguh mereka.

Mari kita lihat kisah ini pula.

"Bukan sekali dia jadi mangsa, tetapi remaja berusia 14 tahun itu dikatakan menjadi mangsa rogol lelaki hidung belang sehingga dia disahkan hamil.' Lapor Gendang Perang.
"Tembelang lelaki yang bekerja sebagai pemandu di sebuah pusat kesihatan itu pecah setelah sekali lagi didapati merogol remaja terbabit di sebuah stor di kawasan perindustrian di Hulu Yam pada 14 September lalu."

Menurut sumber, Lapor Gendang Perang lagi, perbuatan terkutuk lelaki berusia 53 tahun itu terbongkar setelah bapa mangsa bersama penduduk kampung dan polis menyerbu stor simpanan peralatan jentera itu kira-kira jam 3.30 pagi hari tersebut. Lelaki terbabit kini direman di Penjara Sungai Buloh dan sedang menjalani prosiding perbicaraan di mahkamah.

Beberapa sumber daripada penduduk kampung turut memberitahu, suspek yang sudah berumah tangga itu telah merogol remaja terbabit kali pertama pada tahun 2012 dan berterusan tanpa diketahui ahli keluarganya. Mangsa kini disahkan mengandung antara tiga atau lima bulan.

Malah, lebih mengejutkan apabila suspek didakwa pernah melakukan perbuatan sama terhadap ramai wanita. Seorang penduduk kampung turut mengakui suspek pernah menunjukkan wajah-wajah wanita yang telah menjadi pemuas nafsunya.

“Seorang wanita yang menjadi mangsanya dan sarat mengandung pernah datang ke rumahnya menuntutnya bertanggungjawab tetapi malangnya dia dihalau begitu saja.
“Selain remaja, anak dara dan janda warga tempatan, dia juga pernah ‘memerangkap’ wanita warga asing,” kata sumber.

Menurut sumber sama, disebabkan sikap buruk suspek yang tidak disenangi rakan-rakan tempatnya bertugas, dia pernah beberapa kali dipindahkan bertugas di tempat berlainan.

Sinar Harian turut mendapat maklumat bahawa suspek juga merupakan pemimpin penting di peringkat bawah sebuah parti politik dan dikatakan masih memegang jawatan itu ketika ini. Suspek turut menjadi pengerusi sebuah surau, memegang beberapa jawatan penting di peringkat kampung dan taman perumahan, menjaga peti undi parti dan pengerusi sebuah pertubuhan bukan kerajaan.

Siapa dia? Dari parti apa? Yang busuk akan berbau juga akhirnya? Tiada jalan lain terbaik kecuali dengan sisten perundangan Islam, hudud. Undang-undang dari Allah SWT, jauh lebih baik dari undang-undang buatan tangan manusia, walaupun UMNO/BN dan musuh-musuh Islam benci.
(IH)

6 comments:

Anonymous said...

cakap hudut berdegar degar...sepatutnya pemimpin pas dulu yang patut dikenakan hudud

Anonymous said...

Setidak2nya klu kes seluar dlm PUTIH saiz XXXXL itu dikenakan 'hutut' terlebih dahulu, barulah Pas nampak unggul ada INTEGRITY?

Ini tidak!!,,sekelumit semut halus tindakkan DISIPLIN pun langsung TIDAK dibuat dan langsung TIDAK disiasat sama skali..terus sorok bwh kapet!! Ooh! ug ug ug gitukah 'hutut' ug nanti??

Yg lagi pelik kekal dan TERUS jd org paling penting lg tuh!?
Woit!!gambar WARNA suara clear tuu woii!!!?

maae said...

Hudud untuk semua Islam menyokong. Sepatut nya Pas yang merintis di Kelantan. Setelah 22 tahun hanya sia-sia akibat cara dan perbuatan yang jauh dari Islam sebenar sehingga mengkafirkan Umno yang secara terbukti bergerak dan mengembangkan syiar Islam yang di iktiraf tinggi dari negara-negara Islam dan kafirun. Betapa jijik nya apabila memakan daging saudara sendiri ! Kejahilan nyata.

Mengapa butakan mata kepada kebaikan orang-orang Islam lain ? Paling nyata, kematian bekas MB Kedah dari parti Pas tidak di ziarahi dan di hormati mengikut saranan Islam. Berbanding kematian kafirun sehingga sanggup menjadi munafik !

Sepuluh orang Islam, sembilan pasti menentang. Bukan dari Umno sahaja, malah suara-suara keldai dalam PR sendiri terpekik terlolong membantah ! Bantahan paling teruk apabila sang muda-muda menyanggah guru-guru dan pemimpin-pemimpin mereka. Sikap biadab dan kurang ajar yang tiada tuntutan nya dalam Islam. Para kafirun apa lagi ! Contoh buruk sudah di beri, keberanian mereka melampaui batas akibat perbuatan dari konon nya terlebih Islam dari yang lain !

Manusia jahil tidak pernah menerima kenyataan. Jenis ini suka tikam belakang dan hidup dalam fantasi yang di sediakan syaitan ! Kita di peringatkan dari ayat pendek yang begitu besar hikmah nya - Wal asr...

Ada kita berpesan-pesan ? Yang paling nyata ialah berpesan dengan fitnah berpanjangan... Islam apa yang sentiasa mensyirikkan Allah SWT ?

Lihat lah demonstrasi jalanan. Untuk apa ? Siapa yang tidak adil ? Kemana cina dan india PR yang konon nya bersama-sama ? Rata-rata semua Melayu di bela. Rats-raa semua cina dan India menikmati kemakmuran negara. Tertindas ? Buruk sekali Umno dan suci sekali jika menyokong PR ?
Bersyukur lah. Berterimakasih lah dengan rezekj dan rahmat Allah SWT. Kenapa suka sekali dengan kekufuran, kemusyrikan dan menjadi munafik ?

Ye lah, kubur masing-masing. Sebagai Islam saya sudah berpesan...

Anonymous said...

May 2, 2014 at 3:44 PM

Pesan orang bodoh, tiada hujah. Pegi belajar lagi..

Anonymous said...

Pesan orang bodoh. Tak belajar punya orang. No brain. Kalau nak berhujah, berhujahlah dengan ilmu. Orang suruh pergi mengaji kamu liat sangat

Anonymous said...

kes rogol budak sekolah biasanya PPD sorok awal2...kalau pecah macam ni takde sapa pun nak tanggungjawab... Ada pernah dengar ke melayu letak jawatan sebab salah laku??? Harammm...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails