Thursday, September 08, 2016

Khianati PH, Runding Dengan PAS Senyap-Senyap? Padan Muka!

SHAH ALAM: Parti Amanah Negara (PAN) bingung dengan sikap rakaannya dalam Pakatan Harapan, PKR, yang berunding dengan PAS secara senyap-senyap berhubung isu pembahagian kerusi bagi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang.
Naib Ketua PAN, Sepang Abdul Halim Mohd Sharif berkata, tindakan ini jelas menunjukkan PKR mengkhianati Pakatan Harapan secara langsung dengan membelakangi perjanjian yang diikat antara PKR-DAP-PAN sebelum ini.
"Kami mewakili ahli akar umbi PAN, mendapat maklumat bahawa sekarang ini sedang berlaku rundingan di antara PKR dan PAS dalam menentukan kedudukan kerusi-kerusi bagi PRU14 akan datang.
“Kami tidak peduli jika perbincangan ini hanya melibatkan kedua-dua parti tersebut. Tetapi sekarang ini, kami telah mendapat maklumat khususnya di Selangor, PAS dengan sengaja telah menghantar PKR untuk berunding dengan PAN bagi pihak PAS,” katanya dipetik The Malaysian Mirror.
Dakwa Abdul Halim, pengkhianatan PKR terhadap PAN bukanlah kali pertama sepertimana yang berlaku pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kangsar dan Sungai Besar apabila Naib Presiden PKR Datuk Seri Azmin Ali cuba membuat perjanjian dengan PAS.
Ujarnya lagi, PAn yang bertanding di Sungai Besar menentang PAS serta Barisan Nasional (BN) langsung tidak dibantu oleh jentera PKR bagi mempromosikan parti yang baru ditubuhkan itu.
Tambah beliau, pihaknya tidak akan berdiam diri sekiranya PKR terus membelakangai Pakatan Harapan dengan berunding dengan PAS.
- Malaysian Digest
Komen seorang pembaca: Padan muka, mana ada betul dalam geng yang sama-sama tak betul!

6 comments:

Anonymous said...

Inilah kesannya apabila bebudak yang masih kecil dan belum baligh, tetapi berangan nak mengambil alih tugas ketua keluarga. Bila tidak dilayan hah apa lagi meroyan la sana sini. Sedarlah diri wahai bebudak hingusan.

Anonymous said...

Kah Kah Kah..... Makin meroyanlah puak2 Khadam bila tahu berita ni......... Aduh! Aduh! duh! duh! duh! Musnahlah harapankuuuuu... Letih rasaku menungguuuuuuu. Kemanakanku pergi.......?

M.N.Hasnal Bakiyah said...

Harap PKR jd parti politik yg dewasa. Cuba renung2 perkara ini. PKR-PAN-DAP sudah buat perjanjian bersama dan menubuhkan PH utk menghadapi PRU nnt. PAS sudah kata dia tak akan berunding dan akan tetap lawan dgn PAN dan DAP kalau mereka bertanding sbb PAS menganggap PAN parti yg mengkhianati dan DAP parti yg tolak islam.
Kalau PKR setakad mahu terus memujuk Pas utk bersama PH itu tiada masalah. Tapi kalau senyap2 berunding dgn PAS dan buat keputusan kemudian PAN dan DAP mengikuti keputusan mesyuarat rahsia mereka...itu namanya khianat. Patut PKR beritahu DAP dan PAN yg mereka akan adakan rundingan dgn PAS. Itu baru namanya rakan yg baik. Jgn jadi mcm Umno dan PAS..buat rundingan senyap2. Atau mcm kes MB selangor..Pas dan azmin berunding utk jawatan. Lihatlah kesannya apa?? Penyokong berpecah. PAS mmg suka PH berpecah. Macam tu juga Umno suka gabungan pembangkang pecah. PKR patut concentrate gabungan yg ada ie PH...bukan terhenggeh2 dgn PAS yg dh tahu sikap politiknya yg tak ketahuan.
Jgn sampai pengundi feed-up tengok pemimpin2 PKR yg tak da pendirian...membelakangkan perjanjian dl PH.

Anonymous said...

Pan senyap2 bekerjasama dengan umno untuk kalahkan pas dikelantan dan semua tempat

Anonymous said...

Komen buat lawak tp mmg betul pun.pan n dap umpama kepala taik keras kematu bagaimana nak bawak berkerjasama sedang diri sendiripun pengkianat.eh org nak kerjasama marah pulak.knpa tak marah kerjasama dgn mahataik.apa sbb sama sama kepala taik.mahataikpun blum masuk ph.nak ke mahataik berketuakan kak jijah.dah bersalam dgn suaminya kira dah boleh ke tu.mari lah kita tunggu apa akan jd dgn perikatan kepala kepala taik itu.nasib baik ada pas dibalik bloq pembangkang.wangi sikit dr asyik berbau taik saja.

PasNoMore said...

Nabi SAW bersabda maksudnya : "Sesungguhnya seorang hamba bila mencaci-maki seseorang nescaya cacian dan makian itu akan naik ke langit kemudian menutup pintu pintu langit di bawahnya, lalu turun ke bumi menutup pintu pintu yang lain, kemudian mengambil tangan kanan di tangan kirinya, apabila tidak memenuhi sasarannya, ia kembali kepada orang yang dicaci dan jika tidak boleh ia akan berbalik kembali kepada orang yang mencaci-maki itu semula”

(Hadis Riwayat Abu Daud)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails