Saturday, September 10, 2016

Jangan Aktif Galaxy Note 7 Dalam Pesawat.. Meletup/Terbakar!

Australia Larang Aktif Galaxy Note 7 Dalam Pesawat

PENGGUNA

DUA buah syarikat penerbangan Australia, Qantas dan Virgin Australia, melarang para penumpangnya untuk mengaktifkan dan mengecas Samsung Galaxy Note 7 semasa penerbangan dalam pesawat mereka.

Agensi berita Agence France-Presse (AFP) melaporkan, larangan keras tersebut terpaksa dikuatkuasakan kerana beberapa siri kes yang membabitkan bateri telefon bimbit pintar model itu terbakar atau meletup semasa sedang dicas oleh penumpang.
Australia Larang Aktif Galaxy Note 7 Dalam Pesawat
Samsung yang merupakan pengeluar telefon pintar terbesar antarabangsa dalam kenyataannya pada minggu lalu menyatakan bahawa kesemua produk Galaxy Note 7 yang sedang dipasarkan di seluruh dunia telah ditarik balik.
Menurut sebuah laman berita luar negara, difahamkan syarikat telekomunikasi gergasi terkenal dari Korea Selatan itu telah menarik sebanyak 2.5 juta unit model tersebut yang berada dalam pasaran seluruh dunia.
“Berikutan penarikan peranti elektronik peribadi Samsung Galaxy Note 7, kami 
meminta para penumpang agar mematikan atau tidak mengecas telefon itu semasa penerbangan,” kata jurucakap Qantas menerusi kenyataan. 

Larangan penggunaan Samsung Galaxy Note 7 semasa dalam penerbangan dikuatkuasakan untuk semua destinasi, sama ada penerbangan laluan domestik mahupun antarabangsa.
Selain Qantas, pesaing syarikat itu, Virgin Australia juga mengeluarkan amaran yang sama melalui satu kenyataan mereka dan perkara itu diumumkan kepada penumpangnya sebelum penerbangan bermula. (IH)

2 comments:

Anonymous said...



Syarikat penerbangan Qantas nih milik kafir harbi klu terbakor pun takpe

Tp klu syarikat MAS yg slalu dinaiki oleh ahli2 Parti Ikatan Gagasan Sjhtera @ PIGS haruslah slalu berhati2

Ahli2 PIGS klu nak gi haji dan umrah jgn naik pesawat kafir harbi

Ahli2 PIGS klu naik Mas takpe

Ahli2 PIGS wajib ingat tu

Anonymous said...



Woi anon 10;21!

ko nih asyik2 PIGS PIGS PIGS PIGS takde yg lain ke slain drp PIGS


Parti Ikatan Gagasan Sejahtera, PIGS tu kan ker bagus..eh! PIGS jugak ye soryy PIGS

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails