Sunday, March 11, 2018

Lancar Kempen Hina Islam, Cuma Yang Otak Dijajah Tak Faham.


LONDON – Setelah gagal hasut komuniti Islam tempatan khasnya generasi muda untuk murtad, Britain kini gempar dengan kempen hina Islam secara terbuka dengan pelbagai tawaran menarik.

Kempen ‘serangan’ terhadap masyarakat Muslim di seluruh England itu kini dalam siasatan oleh pihak berkuasa tempatan, namun disambut baik ramai penyokong anti-Islam sebagai kejayaan hak kebebasan manusia liberal.
Menurut laporan media tempatan, kempen besar-besaran secara bersepadu itu dikenali sebagai ‘Hari Menghukum Orang Islam’ atau ‘Punish A Muslim Day‘ bakal dilancarkan serentak di seluruh negara tersebut pada 3 April depan.
Setakat ini pihak polis tempatan di daerah West Yorkshire sudah berjaya menerima enam aduan berhubung surat berbaur kebencian yang mempromosikan kempen tersebut, lapor stesen penyiaran antarabangsa Al Jazeera.
Beberapa gambar surat itu juga dimuat naik ke media sosial. Tidak pula dipastikan kenapa tarikh itu dipilih namun ia secara kebetulan jatuh pada tarikh Saint Richard of Chichester mati pada tahun 1253 di Dover, Kent, England.
Ia turut merupakan tarikh Saint Edward the Confessor, raja terakhir Anglo-Saxon ditabalkan sebagai pemerintah pada tahun 1043 yang dianggap warak sehingga dihormati Pope Alexander III dan dirayakan setiap 13 Oktober.
Al Jazeera melaporkan, surat misteri yang tular itu cuba provokasi penganut bukan Islam dengan ayat: “Mereka sudah menyakiti anda, mereka sudah membuat orang tersayang anda menderita. Apa yang akan anda lakukan?”
Ia kemudian menawarkan ganjaran lumayan kepada penyerang terbabit, dari serendah 10 markah bagi hina seorang penganut Islam, 25 markah bagi menarik hijab wanita Islam, 50 markah bagi simbah asid ke muka penganut Islam.
Sementara 1,000 markah akan diberikan bagi yang sanggup mengebom masjid manakala paling tinggi tentunya 2,500 markah bagi “memusnahkah Kaabah” iaitu kiblat umat Islam, lapor Al Jazeera dan The Independent.
Pengarah perkhidmatan pengawasan serangan anti-Islam atau Tell MAMA iaitu Iman Atta, turut berkata bahawa surat biadab berkenaan telah mencetuskan ketakutan dalam kalangan masyarakat Islam di seluruh Britain.
“Mereka tanya sama ada selamat jika anak bermain di luar rumah. Kami memberitahu mereka untuk bertenang dan menelefon pihak polis jika menerima salah satu daripada surat ini,” kata Iman Atta kepada The Independent.
Masyarakat Islam kini penganut agama kedua terbesar di Britain dengan anggaran lebih lima juta orang atau empat peratus daripada jumlah penduduk dan merupakan agama terpantas berkembang iaitu 100,000 orang setahun.
Bagaimanapun, seorang jurucakap polis tempatan berkata bahawa belum jelas sehingga kini sama ada terdapat unsur kes jenayah yang berkaitan dengan surat kontroversi berkenaan. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Biasalah, musuh-musuh Islam, sejak dari dulu lagi. Hanya yang kepala otaknya dijajah, masih belum sedar lagi. Mereka takut dengan cara hidup Islam. Sosial, ekonomi, apa lagi dalam politik. Mereka tetap bertahan dengan politik sekularisme saduran penjajah yang menyesatkan.
Di Malaysia, kalau kita ingin kembali kepada Islam, pastikan anda sokong dan mengundi PAS.
.UNDILAH PAS dalam PRU14
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam? 

10 comments:

Anonymous said...

Jamgan kata macai. Husam pun tak dapat jawab ini hujah

Anonymous said...

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/senarai-kenyataan-pemimpin-dap-perlekeh-islam/

Senarai Kenyataan Pemimpin DAP Perlekeh Islam

KUALA LUMPUR – Pengarah Pusat Kajian Politik Malaysia Universiti Utara Malaysia, Dr. Kamarul Zaman Yusoff dalam satu kenyataannya baru-baru ini menyenaraikan beberapa fakta yang mengambarkan DAP sebuah parti politik anti-Islam.

Beliau dalam kenyataan itu itu turut berhujah tentang kajian Institut Darul Ehsan milik kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor antara 13 hingga 15 November 2015 juga mendapati 64 peratus daripada 1,716 respondennya di Selangor bersetuju DAP anti-Islam.

Selain itu, katanya, sikap DAP ke atas Islam itu turut tergambar dalam Perlembagaan DAP yang menyebut bahawa matlamat DAP adalah untuk mengesahkan lagi dan memulihkan Perlembagaan Malaysia kepada rangka kerja sekular yang asal.

Tambah beliau, Perlembagaan DAP langsung tidak mengandungi sebarang pengiktirafan ke atas peruntukan Perkara 3(1) Perlembagaan Malaysia yang menyebut bahawa Islam ialah agama bagi Persekutuan.

“Apa yang ada di dalam Perlembagaan DAP hanyalah mengiktiraf kebebasan beragama sebagai hak asasi. Perjuangan para pemimpinnya lebih tertumpu kepada kebebasan beragama bagi penganut bukan Islam,” katanya.

Kenyataan Kamarul Zaman itu disiarkan semula oleh Ketua Pemuda PAS, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz di Facebook beliau hari ini.

Kamarul Zaman turut mengemukakan kenyataan terbaru beberapa pemimpin DAP yang mendedahkan sikap anti-Islam parti itu seperti berikut:

– Zairil Khir Johari mempersoalkan kewujudan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) pada 27 Jun 2015.

– Lim Kit Siang mempersoalkan kandungan khutbah Jumaat pada 1 Februari 2014 yang menyebut perpecahan umat Islam disebabkan hasutan umat Kristian dan Yahudi.

– Tony Pua mempersoalkan larangan ke atas umat Islam menyambut Hari Valentine pada 15 Februari 2014.

– Kritikan Chong Eng pada 9 Februari 2015 berkait kewajipan wanita Muslim menutup aurat.

– Dr Tan Seng Giaw mempersoalkan di Dewan Rakyat pada 27 September 2005 keperluan melaungkan azan dan bacaan ayat al-Qur’an melalui pembesar suara yang mengganggu bukan Islam.

– Teresa Kok pada 22 Julai 2016 mempersoalkan kewajaran Exco Hal Ehwal Agama Selangor mengarahkan semua masjid di Selangor mengadakan solat hajat memohon konsert Selena Gomez di Stadium Melawati, Shah Alam pada 25 Julai dibatalkan.

– Damian Yeo Shen Li mempersoalkan pada Februari 2016 sama ada dosa penganut Islam terhapus bila menjejakkan kaki ke Makkah.

– Sindiran sama disuarakan pemimpin DAP Johor, Suppiah Ramakrishnan di media sosial pada Mac 2016 dan kemudian dipadamkan.

– Nga Kor Ming pada Disember 2015 menyindir purdah yang dipakai oleh sebahagian wanita Islam sambil menyifatkan cadangan pramugari MAS memakai pakaian menutup aurat sebagai ‘pemimpin Melayu otak cacat’

– Datuk Ngeh Koo Ham mengeluarkan kenyataan pada 7 Jun 2014, yang diikuti ucapan sama di Dewan Rakyat pada 11 Jun 2014 supaya umat Islam diberikan kebebasan keluar Islam.

– Penentangan keras pemimpin DAP terhadap cadangan meminda Akta Mahkamah Syariah.

Untuk rekod, sekutu DAP dalam Pakatan Harapan iaitu PKR dan Parti Amanah Negara (PAN) turut membantah cadangan meminda akta yang dikemukakan PAS di Parlimen yang bertujuan memperkasakan fungsi Mahkamah Syariah di negara ini. – MYNEWSHUB.CC

Anonymous said...

Dedak...dedak....dedak....

Anonymous said...

Pakatan Harapan yg empunya adalah DAP manakala PAN, PKR dan Bersatu adalah khadam sahaja

Anonymous said...

DeDAP DeDAP DeDAP

Anonymous said...

http://www.ibnuhasyim.com/2017/05/hannah-yeoh-lagi-bukti-pan-khadam-dap.html?m=1

Hannah Yeoh: Lagi Bukti PAN Khadam DAP..



Parti Amanah Negara (PAN) hari ini tampil mempertahankan buku bertajuk 'Becoming Hannah' yang dihasilkan oleh Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Hannah Yeoh.

Timbalan Presidennya, Salahuddin Ayub berkata, ulasan seorang pensyarah universiti tempatan terhadap buku ADUN Subang Jaya itu ‎hanya untuk menimbulkan isu agama dan perkauman menjelang pilihan raya umum (PRU).

Sepanjang mengenali Yeoh, menurut beliau, pemimpin DAP itu menunjukkan keperibadian yang baik sebagai seorang penganut Kristian.

"Walaupun berbeza agama dengan saya, tetapi saya mendapati rata-rata tindakan beliau menunjukkan dia seorang penganut Kristian yang baik dan cuba membawa nilai-nilai baik yang diyakini agama yang dianuti itu membantu beliau menjadi ahli politik yang baik‎.



"Tak bolehlah kita mengatakan oleh kerana beliau daripada DAP, maka kita mengambil satu sikap tidak adil tanpa melihat kepada sebenarnya apa yang ingin Hannah (Yeoh) tunjukkan sebagai seorang wakil rakyat, speaker dan ahli politik," katanya dalam sidang media di Kuala Lumpur, hari ini.

Lebai poning dengan Salahudin Ayub ni.
Salahudin faham tak apa yang Dr. Kamarul Zaman Yusoff menulis mengenai buku tersebut?
Kedua, Salahudin Ayub ni dah baca ke (kalau tanya dah tengok nampak macam lebai nak perbodohkan dia) muka surat-muka surat yang di diutarakan oleh Dr. Kamarul yang menjurus kepada wujudnya gerakan kristianisasi di Malaysia.

Dr. Kamarul Zaman Yusuff tak ada pun mempertikaikan pegangan agama atau amalan kristian Hannah Yeoh. Kalau nak pertikai amalan agama, ramai lagi MP Kristian yang boleh dipersoalakan amalan agama mereka, tetapi kenapa Dr. Kamarul hanya menyebut mengenai Hannah Yeoh itu sepatutnya Salahuddin berfikir sebelum membuat kenyataan media menyokong tanpa ada maklumat yang jelas.

Untuk pengetahuan Salahudin, Dr Kamarul Zaman Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia Universiti Utara Malaysia itu membuat laporan polis terhadap Hannah atas dakwaan beliau mungkin melakukan kesalahan di bawah Seksyen 4(1)(a) Enakmen Kawalan dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Selangor 1988 (Enakmen No 1/1988).

Lebai hairan, kenyataan Salahudin Ayub tak menjawab apa yang diutarakan menjadi isu oleh Dr Kamarul Zaman. Malah Salahudin bercakap tak menyentuh isu. Apatah lagi akta... Kalau ambil SPM sah kertas jawapan berjela-jela 3 atau 4 muka surat tetapi markah 0. Tak ada isi tak menjawab soalan/isu.

Nampak sangat tanpa 'study' Salahudin nak cari 'publisiti' akhirnya membodoh diri sendiri dan menyerlahkan bahawa parti PAN adalah khadam DAP yang jual agama demi mendapat sokongan undi bukan Islam.

Tak payah bodek DAP,
Tak payah nak beli hati orang bukan Islam.
Tak payah nak jual agama sendiri....

Rakyat Malaysia sekarang sudah boleh berfikir matang.

Anonymous said...

Audio...Audio..Audio..

Anonymous said...

PAS BAGI BAHAGIA DUNIA AKHIRAT?

DAP JAMIN KE NERAKA?

YANG MENULIS NI APA AKIDAH?
KERANA POLITIK SANGGUP ROSAKKAN AKIDAH?

SEJAK BILA PAS ADA KUASA MASUKKAN ORG KE SYURGA DAN
SEJAK BILA DAP ADA KUASA MASUKKAN ORG KE NERAKA?

TAK PAYAHLAH CITA BAB MASUK SYURGA NERAKA DAN DIKAIT
DGN PARTI POLITIK.

PENULIS BENAR2 SESAT KERANA ANGGAP PAS ADALAH AGAMA.

BAGAIMANA DGN UMNO?.. DOK TENGAH2 ANTARA SYURGA DAN NERAKA KE?

YG PASTI KATA2 ITU TIDAK DPT MEMPENGARUH PENGUNDI KERANA AMAT
BODOH DAN BERUNSUR TAKFIR DAN KHAWARIJ.

APA KATA KITA BUAT MAKSIAT TP JOIN PAS? DPT SYURGA KE?

ATAU SERUKAN ORG ISLAM YG SOKONG DAP TK PAYAH IBADAT LAGILAH
SEBB JAMIN NERAKA.

AMATLAH BODOH PENULIS ITU.

Anonymous said...

Woi kayu 9:16 am ternakan DA-Pig , aku yakin kamu ini buta, pekak dan dungu sejak kepala kamu terhempas ke lantai semasa kamu dilahirkan.

Parti Islam PAS pimpinan ulama Islam berjuang menegakkan ajaran Islam dan membela hak umat Islam maka ia adalah jihad dan Allah akan membalas umat Islam yang berjihad dengan balasan syurga.

DAP pula menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam maka sesiapa menyokong DAP bererti mereka adalah musuh Allah dan tempat mereka ialah neraka.

Anonymous said...

Perjuangan PAS membela Islan adalah jihad. Balasan jihad adalah syurga.

DAP menentang dan menghina ajaran Islan maka DAP musuh Islam dan tempat penyokong dan pemimpin DAP adalah neraka.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails