Saturday, March 17, 2018

Dalang Agen Asing Muncul Lagi Menjelang PRU.




AIDCNews -15/03/18 –Setiap kali menjelang PRU dalang agen asing akan muncul untuk menyemarakkan berita palsu dengan harapan berita itu akan memburukkan pemerintah dan memberi kredit kepada Pakatan DAP @ Hope.
Bagi menghadapi PRU 14, Cynthia Gabriel menggunakan flatform NGO C4 (Centre to Combat Corruption and Cronyism) menggunakan isu 1Malaysia Developement Berhad (1MDB) untuk menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.
Cynthia yang juga salah seorang ‘master mind’ BERSIH bersama-sama dengan Pengarah Global BERSIH, Bala Chelliah telah pergi ke Switzerland berkomplot dengan ahli politik pembangkang, Carlo Sommaruga kononnya dana wang RM430 juta dari IMDB dipegang oleh Perbendaharaan Persekutuan negara itu.
Bagaimanapun IMDB menafikan wang tersebut adalah milik mereka.
Sebelum ini, ketika menghadapi PRU 13, Cynthia menggunakan flatform SUARAM (Suara Rakyat Malaysia) menggunakan isu kapal selam Scorpene bagi menjatuhkan PM Najib.
Cynthia ketika itu melalui SUARAM telah mengupah seorang peguam dari Perancis untuk memburuk-burukkan Malaysia dengan mengaitkan PM Najib dengan kematian Altantuya Sharibu.
Peguam Peranchis itu kononnya mempunyai ‘bukti’ yang boleh di bawa ke mahkamah Perancis dan Cynthia mendakwa PM Najib akan disapina dalam masa terdekat.
Walau bagaimanapun isu PM Najib akan disapina dan bakal dibicarakan di mahkamah Peranchis adalah berita palsu semata-mata.
Selepas PRU 13, isu kapal selam tidak lagi dimainkan oleh Cynthia.
Pada tahun lepas, Cynthia telah menerima Anugerah Demokrasi 2017 yang diiktirafkan oleh NED (National Endowment for Democracy), sebuah yayasan demokrasi milik Yahudi yang berpengkalan di Amerika Syarikat.
Katanya, dia bersedia dituduh sebagai ‘ejen asing’ atau ‘agen CIA’ ketika menerima anugerah itu di Washington DC.
Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails