Saturday, March 17, 2018

1MDB Bayar RM4B Kepada Good Star Ltd Milik Jho Low. Ini Bukti?


Tony Pua: Bank Negara sahkan Good Star Limited kepunyaan Jho Low. Klik di sini

MAKA berkatalah alhusseyn51.blogspot.my..

GEMPAR!!! 1MDB TELAH MEMBUAT BAYARAN SEBANYAK RM4 BILLION KEPADA SYARIKAT GOOD STAR LIMITED YANG DIMILIKI OLEH JHO LOW!!!
Jika anda merujuk kepada Laporan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) pada mukasurat 25 dan 26 ada tertulis begini: 

"Pada 30 September 2009, Bank Negara Malaysia (BNM) memberi kelulusan pindahan dana ke dalam akaun usaha sama di J.P Morgan SA dan RBS Coutts Bank Ltd. (Geneva). 

Seterusnya pada 30 September 2009 juga, sejumlah USD300 juta telah dipindahkan ke akaun 7619400 di J.P Morgan (Suisse) SA, iaitu bank 1MDB Petrosaudi Ltd (syarikat usaha sama).

Bagaimanapun, baki USD700 juta telah dipindahkan ke akaun 11116073 di RBS Coutts Bank Ltd. milik sebuah syarikat lain yang tidak terlibat dengan projek usaha sama ini. 

Berdasarkan dokumen yang dikemukakan oleh Datuk Shahrol Azral pada 5 Jun 2015 dan kenyataan beliau semasa mesyuarat PAC pada 25 November 2015, akaun tersebut adalah milik Good Star Limited yang merupakan subsidiari (anak syarikat) Kumpulan Petrosaudi sejak 1 September 2009.

Semakan Jabatan Audit Negara (JAN) juga mendapati tiada kelulusan Lembaga Pengarah 1MDB untuk pemindahan wang ini ke dalam dua akaun yang berasingan."

PEMBOHONGAN DATUK SHAHROL AZRAL KONONNYA GOOD STAR ADALAH ANAK SYARIKAT PETROSAUDI TERDEDAH APABILA BANK NEGARA MALAYSIA TELAH MENGESAHKAN MELALUI SEPUCUK SURAT KEPADA PAC BAHAWA GOOD STAR LIMITED ADALAH MILIK JHO LOW DAN TIADA KENA MENGENA DENGAN PETROSAUDI

Download : Laporan DOJ di sini 

Kandungan surat tersebut sepatutnya dimasukkan ke dalam laporan PAC tetapi Pengerusi PAC iaitu YB Hasan Arifin telah bertindak memadamkan maklumat tersebut pada saat akhir, ini menimbulkan protes dari 5 orang ahli PAC dari parti pembangkang antaranya YB Tony Pua dan Dr Tan Seng Giaw

Isi kandungan surat tersebut telah didedahkan oleh akhbar Wall Street Journal (Pastinya ia dibocorkan oleh orang dalam BNM sendiri yang tidak tahan melihat kerakusan Najib dan Kuncu utamanya Jho Low merompak wang rakyat). Malaysiakini ada melaporkan tentang pendedahan WSJ tersebut namun tidak dapat menunjukkan isi surat berkenaan kerana ianya berstatus "SULIT".

Kesahihan surat itu terbukti apabila kerajaan Malaysia MENGAKUINYA tetapi biasalah di Malaysia ni walaupun surat itu dengan jelas menunjukkan bahawa NAJIB RAZAK BERSUBAHAT DENGAN JHO LOW ROMPAK RM4 BILION WANG RAKYAT MELALUI 1MDB tetapi orang yang jenayahnya telah terbongkar TIDAK MAHU LETAK JAWATAN dan pihak-pihak yang sepatutnya menangkap dan mendakwa beliau semuanya TAKUT KEPADA NAJIB TAPI TAK TAKUT KEPADA ALLAH SWT. Kerajaan Najib sebaliknya berusaha mencari siapa yang membocorkan maklumat  tersebut untuk diambil tindakan.

(Dibawah saya sertakan gambar kepala surat tersebut yg disiarkan oleh sebuah Laman Web (Laman Web ini telah disekat oleh SKMM))

Juga disertakan gambar Najib bersama Jho Low, Putera Turki Bin Abdullah Pengasas Bersama syarikat Petrosaudi serta keluarga Najib yang dikatakan diambil diatas sebuah kapal layar mewah beberapa bulan sebelum mereka melaksanakan "operasi merompak" RM4 bilion daripada 1MDB melalui projek penipuan Petrosaudi. 

(Laporan DOJ Amerika Syarikat yang diterbitkan kemudiannya memberikan butiran terperinci bagaimana Najib dah Jho Low merompak kira2 RM20 bilion wang rakyat Malaysia melalui 1MDB) 


 #HANYA KUASA RAKYAT MAMPU MENGAJAR NAJIB, JHO LOW, RIZA AZIZ, ROSMAH MANSUR DAN KUNCU-KUNCU MEREKA TERMASUK PENJILAT2 TEGAR MEREKA DARI PARTI PEROMPAK UMNOBN DAN KHADUMB MEREKA PARTI PAS 

 #UNTUK SELAMATKAN MALAYSIA PASTIKAN SEMUA RAKYAT MALAYSIA HANYA UNDI PAKATAN HARAPAN PRU14 YANG AKAN HAPUSKAN GST, KEKALKAN BRIM DAN TANGKAP PEROMPAK-PEROMPAK BERPULUH PULUH BILION WANG RAKYAT MALAYSIA MELALUI PELBAGAI SKANDAL TERUTAMA 1MDB 

 Hj Zaidi bin Ahmad 
(Bekas Mejar TUDM)
0174164728 

# VIRALKAN DEMI TANAHAIR DAN MASA DEPAN ANAK CUCU CICIT TERCINTA 
ALLAH MAHA BESAR3X!!!
Sekian dari alhusseyn51.blogspot.my
Terima kasih dari IbnuHasyim.

Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

1 comment:

Anonymous said...

Penyamun punya mau cilok duit..sampai mcm tu dia buat kerja.. keluaq masuk duit.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails