Friday, March 16, 2018

Lelaki Kahwin Percuma! Pekerja Seks Sanggup Bayar. Tapi..


Ratusan foto wanita panggilan yang menjadi anak buah Keyko saat gelar barang bukti di Mapolrestabes  Surabaya, (9/10). TEMPO/Fully Syafi

KUALA LUMPUR – Sebilangan wanita warga asing sanggup membayar wang kepada lelaki warga Malaysia supaya berkahwin dengan mereka bagi tujuan mendapatkan pas untuk berada di Malaysia.

Ketua Pengarah Imigresen, Datuk Seri Mustafar Ali berkata, mereka bagaimanapun tidak tinggal bersama dan hanya berjumpa dengan lelaki yang dikahwini setahun sekali untuk tujuan lanjutan pas.
“Pas-pas tersebut dimohon sebagai kemudahan untuk tujuan bekerja di negara ini dan mengaut keuntungan yang lumayan melalui aktiviti tidak bermoral,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.
Terdahulu, Mustafar memaklumkan, pihaknya mengadakan Operasi Gegar keatas dua buah pusat urut pada 14 Mac lalu di kawasan Kuchai Lama, Kuala Lumpur.
Kata beliau, hasil risikan awal Jabatan Imigresen mendapati premis itu menawarkan pakej urutan dan juga tawaran perkhidmatan sampingan ‘urutan batin’ pada harga RM100 hingga RM150.
Menurut beliau, pemeriksaan juga mendapati kebanyakan wanita warga China yang ditahan dalam operasi itu mempunyai Pas Residen dan Pas Isteri Kepada warganegara tetapi bekerja di pusat-pusat urut.
“Wanita-wanita ini memberikan butiran palsu semasa menghantar permohonan mendapatkan pas-pas sebegini untuk menjalankan akitiviti-aktiviti tidak bermoral,” katanya. – MYNEWSHUB.CC

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Masalah di atas, dan semuanya ada jalan selesai, iaitu dengan kembali kepada cara hidup Islam. Cara hidup peribadi, keluarga, masyarakat dan pemerintahan. Bagaimana untuk mendapatkan pemerintahan Islam?

Mudah sahaja, undilah parti Islam dalam PRU akan datang.
UNDILAH PAS dalam PRU14
 
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam? 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails