Friday, March 16, 2018

L/Kit Siang Hantar Seorang Lagi Anak Tanding Di PP? Apa Balacinya?



Azizi Safar – Pada 6 Feb 2013, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menafikan yang adik perempuan bongsunya, Lim Hui Ying akan dicalonkan untuk bertanding pada PRU13.


Desas desus terkini menyebut bahawa adik perempuan Lim Guan Eng, Lim Hui Ying akan bertanding di Tanjong Bungah, kerusi DUN yang kini disandang oleh Teh Yew Cheu.
Setahun setengah yang lalu sudah kedengaran bunyi-bunyi yang menyatakan Lim Hui Ying akan diletakkan sebagai calon DAP untuk kerusi DUN sebagai persediaan untuk mengisi kekosongan jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang sekiranya Lim Guan Eng ke penjara kerana didapati bersalah melakukan rasuah.
Teh Yew Cheu sudah pasti tidak akan dinamakan semula sebagai calon DAP pada PRU14 ini. Lim Guan Eng tidak berkenan dan sangat marah dengan Teh Yew Cheu yang seringkali membangkitkan mengenai had tempoh jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang.
Teh pernah beberapa kali membawa usul ke DUN Pulau Pinang untuk mengehadkan tempoh jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang kepada hanya 2 penggal. Selain itu, Teh Yew Cheu juga sering mempersoalkan dan mempersalahkan Kerajaan Negeri Pulau Pinang pimpinan Guan Eng berhubung kerosakan alam sekitar dan penggondolan bukit secara haram.
Teh Yew Cheu juga telah menyatakan bahawa beliau akan umum keluar DAP sebaik saja pembubaran DUN Pulau Pinang dibuat. Beliau dikatakan sangat berkemungkinan akan menyertai PSM selepas keluar DAP.
Beliau juga dikatakan akan bertanding lagi pada PRU 14 sebagai calon PSM di satu kerusi DUN yang lain untuk memenuhi janji supaya memberi laluan lebih mudah kepada adik Lim Guan Eng untuk kerusi DUN Tanjong Bungah.
Kerusi manakah jadi pilihan Teh Yew Cheu?

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Maka redhalah puak-puak balaci DAP salak bukit walau pun 7 jong berlalu, dia tetap bercawat ekor juga! 

Mereka takut sangat kalau pengundi Malaysia memilih...
UNDILAH PAS dalam PRU14
 
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam? 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails