Monday, March 12, 2018

Isu Air S'gor: Apa Pemuda PAS Buat?


GOMBAK: Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor telah mengerah peranan ahlinya bagi membantu mendapat dan menyalurkan bekalan air bersih kepada penduduk yang terjejas sejak seminggu lalu di negeri itu.

Inisiatif dipimpin Ketua Pemuda PAS Selangor, Ustaz Syarhan Humaizi Halim itu juga diperkuatkan dengan peranan anggota Jabatan Amal Malaysia Selangor.

Mereka telah mengagihkan bantuan air ke kawasan seperti Gombak, Pandan, Klang, Shah Alam, Petaling Jaya Selatan, Puchong, Kota Raja dan Ampang dalam usaha meringankan beban rakyat sejak Khamis lalu.
Mereka akui, walaupun bantuan sumber-sumber bekalan air disalurkan melalui Pihak Berkuasa Tempatan dan Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd, namun masih terhad.
Menyedari ia merupakan keperluan asasi dan kegunaan dalam urusan harian itu telah menjejaskan banyak aktiviti dan kepentingan penduduk, maka usaha itu digerak semampu mereka.
Penduduk di beberapa kawasan dalam negeri Selangor telah berdepan dengan masalah bekalan air tersebut akibat daripada kerja-kerja pembaikan Paip Sistem Mampatan Udara yang dilaksanakan SPLASH sejak seminggu lalu.-HARAKAHDAILY 12/3/2018

Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

26 comments:

Anonymous said...

Inilah yg baik bukan macam PH. Memang mentaliti PH teruk. Tongong punya PAN

https://aidcnews.wordpress.com/2018/03/08/ye-ke-mana-ada-masalah-air-di-shah-alam-khalid-samad/

Ye Ke ? Mana Ada Masalah Air Di Shah Alam – Khalid Samad


AIDCNews -08/03/18 –Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad tidak tahu menahu masalah ketiadaan air seperti mana yang didakwa berlaku di kawasan parlimennya.

“Ya ke? Saya balik Shah Alam tidak ada apa pun, semua ok sahaja, siap mandi tidak ada masalah,” kata Khalid ketika ditanya Ahli Parlimen BN-Setiu,Che Mohamad Zulkifly.

Anonymous said...

Pembohong ja kerajaan sngor ni....isu ini tidak sama dgn bencana alam yg tidak dapat dijangka berlaku. Splash ka, apa ka,,patut tahu paip atau mana2 peralatan yg rosak dan perlu diganti sblm berlaku kerosakan lagi. Ini rutin ,,apa korang tahu kutip hasil air saja ka?

Anonymous said...

Jika PAN menang bukan nak bagi air tapi nak jamu beer.

http://v2.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

DAP Akan Sambut Kemenangan PAN Dengan Arak Carlsberg, Tiger”

calon pan dap sungai besar
BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

Yg paling power Speaker boleh kutuk Splash. Padahal syarikat tu kerajaan selangor yg empunya. Kutuk pandai buat kerja tak mau. Nak melepaskam diri dari tanggung jawab. Yg ni PAN suka sangat sikap macam ni lah

http://www.ibnuhasyim.com/2018/03/air-lemahnya-tadbiran-sgor-speaker-dun.html?m=1

Friday, March 09, 2018
Air: Lemahnya Tadbiran S'gor, Speaker DUN Salahkan Splash ..

Hasil carian imej untuk azmin Hannah Yeoh
SHAH ALAM – Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Hannah Yeoh mendakwa Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn. Bhd. (Splash) yang bersalah dan menyebabkan ramai rakyat Selangor menderita tiada bekalan air sejak beberapa hari lalu.
Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Subang Jaya mendakwa, Splash gagal memberi maklumat mengenai status kerja pembaikan bekalan air yang dilaksanakan hingga menjejaskan rutin harian isi rumah dan operasi perniagaan
“Loji rawatan air SSP3 diuruskan oleh Splash. Splash telah dianugerahkan konsesi selama 30 tahun oleh kerajaan Selangor pada Januari 2000 untuk membina, mengendali dan menyelenggara SSP3.
“Perniagaan utamanya ialah pengeluaran air terawat yang dijual secara pukal ke Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas),” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.
Hannah berkata, Splash sepatutnya memiliki kelengkapan yang lengkap untuk menangani insiden tersebut.
Justeru, katanya, Splash harus bertanggungjawab atas kegagalan mereka dan membayangkan kerajaan Selangor tiada kaitan dalam masalah bekalan air tersebut.

Anonymous said...

SAPAKAH HUSAM MUSA YG MENJADI RUJUKAN PAN?

YANG NI SAYA COPY PASTE DARI FACEBOOK

Credit to Hanisya Abdul Hamid

Dulu diwar-warkan ada kuasa 10 .. lepas itu pemberi maklumat terdiri dari jin-jin.

Kemudian promote sumbu ajaib jimat minyak dan enjin moto tahan lebih lama dan bersih dari karbon.

Baharu-baharu ini menjadi Ahli Fatwa pula dengan keluarkan fatwa haram undi PAS dan dapat pahala undi PH termasuk DAP dan PKR yang menentang keras pembentangan RUU 355.

Terbaharu perkenalkan jenis tanaman yang menjadi kesukaan lembu dengan mainkan watak lembu sedang menguyah tanaman tersebut.

Itulah Hj Husam Musa dulu Dato' Paduka Penasihat PH Kelantan, merangkap Naib Presiden PAN dan Bendahari PH Pusat.

Hebat sungguh!! serba boleh.

Puaka Rimba said...

Pas tak perlu sibuk kan hal selangor. Kerusi yg sedia telah dimenangi oleh PAS bakal berpindah tangan. Yang sepatutnya Pas utamakan,adalah bagaimana mahu meningkatkan imej PAs yg semakin malap angkara video amik duit Amno. Dan terbaru kekecohan yg berlaku hari ini di Pasar Besar Pasir Puteh.. Adakah orang PAS sedar bahawa mereka hanya dipergunakan dan dimanipulasikan dengan SYAITON bertopeng Ahli Abid. Semoga kita dilindungi dari Dajjal Berserban . Jangan pula yg dikejar
Semakin jauh. Yang dikendong diragut orang Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Sapa cakap Wan Rahim yg kata Husam Kuasa 10 atau Husam yg mimpi 15x dan ada sumbu ajaib 15x.

Mereka berdua ni dah ditarik pingat dan title.

Itu pun nak percaya lagi ka

Anonymous said...

Hang makan pil kot, itu sebab cakap macam mimpi 15x

Puaka Rimba said...

Kalau benar apa yg didengari. Pemindahan peniaga di Pasar Besar Pasir Puteh yg lama. Kerana ingin memberi laluan untuk sebuah pasaraya yg bukan dimiliki oleh orang islam. Dasar islam manakah ikutan Pas sehingga berlaku penganiayaan seperti ini. Kamu melaungkan betapa adilnya pemerintahan islam ala Pas. Tapi hakikatnya indah khabar dari rupa. Dasar hipokrit brengsek!

Anonymous said...

Sapa cakap Wan Rahim yg kata Husam Kuasa 10 atau Husam yg mimpi 15x dan ada sumbu ajaib jimat minyak

Mereka berdua ni dah ditarik pingat dan title.

Anonymous said...

PAS gagal beri tawaran realistik atasi masalah rakyat’


ULASAN l Setelah perlaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) lebih dua tahun, harga barang melonjak naik begitu tinggi hingga membebankan rakyat.
Namun, kenyataan Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan bahawa tawaran Pakatan Harapan untuk memansuhkan GST sebagai tidak realistik hanya mencerminkan hala tuju PAS sekarang yang menyokong dasar regresif dan zalim pemerintahan Umno dan BN.
PAS gagal memberikan tawaran yang realistik bagi mengatasi bebanan rakyat akibat GST.
Ironinya, pada masa sama PAS tidak pula mendakwa hasrat kerajaan untuk menutup 1MDB selepas pinjaman firma itu selesai dibayar tidak realistik, walaupun menyedari bahawa hutang 1MDB ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan Malaysia.
Terbaru, kerajaan dilaporkan terpaksa berhutang RM2 bilion lagi untuk membeli semula projek Exchange 106 di TRX daripada Mulia Group. Bukankah penutupan 1MDB selepas langkah-langkah rasionalisasi 1MDB melibatkan wang rakyat?

Di samping itu, 1MDB bukan sahaja melibatkan bebanan hutang puluhan bilion ringgit, tetapi juga ia adalah isu skandal penyelewengan wang negara hampir RM20 bilion yang kini menjadi subjek siasatan di seluruh dunia termasuk oleh Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat.
Bukankah penutupan 1MDB tanpa penjenayah-penjenayah yang menyeleweng wang 1MDB didakwa merupakan satu langkah menyelamatkan mereka daripada gerigi besi Sungai Buluh?
Sikap membisu PAS dalam isu 1MDB menunjukkan ketidakprihatinan mereka terhadap masalah bebanan hidup rakyat kerana skandal mega ini memberikan kesan kepada nilai mata wang negara yang menyebabkan kenaikan harga barang dan kesusutan hasil negara.
Akibatnya, kerajaan terpaksa mengenakan GST bagi menampung kekeringan kantung negara disebabkan oleh ketirisan wang negara akibat skandal-skandal penyelewengan terutama 1MDB.
Sikap PAS yang mempertahankan GST dan skandal 1MDB adalah petanda jelas bahawa PAS tidak mampu menyelesaikan masalah rakyat.
FAIZ FADZIL adalah timbalan ketua pemuda AMANAH.
Artikel ini pandangan peribadi penulis 
celahgelegar at 2:11 PM

Puaka Rimba said...

Janji Allah itu benar. Bila sesuatu kaum atau kelompok melakukan kerosakkan. Nescaya Allah akan gantikan kelompok baru yg mengangkat islam yg lebih lagi dari kelompok yg sebelumnya. Janji Allah itu Benar.

Anonymous said...

Sapa cakap Wan Rahim yg kata Husam Kuasa 10 atau Husam yg mimpi 15x dan ada sumbu ajaib jimat minyak. Kira hujah orang macam ni kamu ikut. Bodo sungguh

Mereka berdua ni dah ditarik pingat dan title.

Anonymous said...

https://www.ismaweb.net/2018/01/22/pemimpin-bersih-kata-al-quran-kitab-cetak-rompak-rasulullah-sesat-lapor-portal/

Pemimpin Bersih kata al-Quran kitab cetak rompak, Rasulullah sesat, lapor portal

BANGI, 5 Jamadilawal 1439H, Isnin – Ekstremis Kristian, Clement Chin menuduh al-Quran sebagai sebuah kitab cetak rompak di mana 70 peratus isi kandungan yang dicedok daripada cerita-cerita lama sebelum kewujudan Islam, lapor menara.my.

Memetik tulisan ekstremis itu dalam laman Facebooknya, dia yang turut terbabit dalam himpunan Bersih mendakwa al-Quran telah berulang kali diedit, dipinda, dipadam dan ditulis semula selama berkurun-kurun bagi menjadikannya bermelodi dan mudah untuk dihafal.

“Tahukah kamu bahawa terdapat sekurang-kurangnya 26 versi teks al-Quran? Mengapa kamu membaca kitab cetak rompak? Kandungan al-Quran adalah 70 peratus cerita-cerita yang wujud sebelum Islam yang ditiru,” tulis ekstremis itu yang dirangkaikan kepada seorang pengguna lain bernama Abdul Basit Abdul Azeez.

Memetik laporan menara, Clement yang terbabit mengedar Bible dengan memasukkan ke dalam laci meja di hotel-hotel ketika berkhidmat dengan Gideon International di Kuantan, juga menuduh umat Islam sedang memuliakan syiar Dewa Bulan Hubal.

Ekstremis Kristian itu berkata, apa yang dilakukan umat Islam adalah tanda betapa makbulnya doa pagan Abu Sufyan ketika perang Badar sewaktu menentang umat Islam.



“Adakah dewa bulan Hubal tidak lagi lebih tinggi. Adakah Islam sepenuhnya bebas dari pengaruh bulan? Perhatikan dengan dekat kepada masjid-masjid di seluruh dunia, dan kamu tentu akan dapat menjumpai simbol Hubal, bulan sabit, diletakkan di bahagian yang paling tinggi di masjid.

“Mungkin ia bukan usaha secara sengaja untuk menyembah Hubal. Namun, yang menariknya, melalui Islam, doa pagan musuh Muhammad, Abu Sufyan telah dimakbulkan, ‘O Hubal, meninggilah’,” kata ekstremis itu.

Masih tidak berpuas hati, pengasas bersama Himpunan Hijau Anti-Lynas itu mempersoal pula penggunaan kalimah Allah, yang sememangnya hak mutlak milik umat Islam.

Clement menuduh Nabi Muhammad sebagai sesat kerana menggunakan kalimah Allah bagi Tuhan, yang disifatkannya sebagai berasal daripada sembahan masyarakat pagan Makkah.

“Agama Kristian telah wujud di Arab selama lebih 400 tahun sebelum kelahiran Muhammad. Jadi sekiranya Muhammad jujur dengan agamanya, sekurang-kurangnya dia patut tahu bahawa nama sebenar Jesus dalam bahasa Arab ialah “Yasu”.

“Dia patut tahu nama sebenar Tuhan ialah “Yahwah” dalam Hebrew dan Ilah dalam bahasa Arab dan Elah dalam Aramaik, kerana masyarakat awal Kristian Arab tidak pernah menggelarkan Tuhan mereka sebagai Allah.”

“Perkataan Allah datang daripada asal pagan masyarakat Makkah di mana ayah Muhammad “Abd-Allah” merupakan seorang penyembah berhala yang tegar,” katanya.

Anonymous said...

ub.cc/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Jangan kecam saya dengan status ini. Ia adalah realiti bukan fantasi.

Kita bukan rasis kaum kerana ajaran Islam adalah universal.

Saya pun keturunan Cina. Saya sayang bangsa saya tetapi saya lebih sayang agama saya.

DAP BAIK… PKR BAIK… PH BAIK…

ORANG ISLAM BACA ELOK-ELOK

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh mereka?

Mereka serang PAS tanpa letih. Mereka tegar fitnah PAS. Hanya kerana PAS tidak mahu lagi bersama dengan DAP. Mereka berasa DAP penting demi tawan Putrajaya.

Lalu mereka tergamak kutuk PAS kerana tegas dengan agenda Islamnya. Mereka memusuhi kepimpinan ulama PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi.

Mereka lawan, mereka balun, mereka maki. Mereka jadikan PAS sebagai musuh tetapi DAP pula jadi kawan tanpa lagi melihat panduan hadis Nabi SAW dan al-Quran.

Sewajarnya 10 kenyataan atau peristiwa berikut menginsafkan mereka dalam pakatan pembangkang. Sampai bilakah mereka hendak keliru atau dikelirukan?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

TAMBAHAN:
1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible – Penyokong DAP & PKR
2) Isu Azan guna pembesar suara jadi isu – Penyokong DAP
3) Isu memudahkan proses murtad – Penyokong DAP
4) Isu status agama anak kita selepas umur 18 tahun – Penyokong DAP

Semua isu ini disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dalam PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan tetap sokong DAP lalu menghina PAS.

Walaupun hakikatnya mereka nampak DAP sebenarnya adalah musuh Islam yang nyata!!!! – Prof. Dr. Ridhuan Tee

Reply

Puaka Rimba said...

Tega Pas menyingkirkan dan menganiaya puluhan peniaga-peniaga Islam ,tetapi memberi keutamaan kepada bukan Islam untuk membina sebuah pasaraya demi PITIH lebih ,buat kerajaan Negeri. MEMALUKAN BETUL.

Anonymous said...

Husam gaya Qasyaf mimpi 15x... Help! Help! Kami macai PAN kalah hujah lagi. Kami tak mau makan rumput macam kambing Jamnapari

Anonymous said...

Kah kah kah Husam sumbu yg kao jadikan rujukan. Bangladesh pun gelak kat hang

Anonymous said...

Sumbu ajaib, mimpi 15x, jembalang tanah, demo makan rumput bergula. Orang macam ni jadi hero hang. Pingat hilang. ..anak masuk lokap. Aparaaaa

Puaka Rimba said...

DAP hina Islam PAS,sebab imej islam PAS HODOH .

Anonymous said...

Ni video hero hang yg mengaku mimpi 15x kat youtube

https://m.youtube.com/watch?v=hhT_-RSbcQI


Husam Mimpi 15 X Jumpa Tok Guru NIk Abd Aziz
Nordin Ali 2,684 views
SUBSCRIBE30
07
Published on 9 Nov 2016Dalam ceramah Husam Musa kata dia mimpi 15 kali jumpa Tok Guru Nik Abdul Aziz. Husam makin menjadi-jadi...

Puaka Rimba said...

Jangan kata DAP anti. Orang Asal pun, menyampah. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Yang ni jadi tujukan hujah hang
Cakap goreng2 macam dlm youtube. Tangan gawang2. Kah kah kah.

Wan Rahim yg kata Husam power 10x dan panggil orang lain PIG pun kao ikut kerr

Anonymous said...

Azren hang ni cakap merapu. Aku tau la anak hero hang tu dah kena tangkap sebab jual pil. Tahan sikit ketagih tu pi makan gula2 hacks

Anonymous said...

Kesian balaci2 PAN. Kalau datang KL aku belanja makan roti canai (Sekeping saja tau).

Dah la kalah debat. Sumber rujukan pula Mr Husam bekas datuk. Last2 kena gelak.

Mr Husam terkenal dengan:
A. Mimpi 15 kali.
B. Menjulang nama Allayarham TGNA tapi selalu mengata keluarga dia
C. Di Anugerahkan Kuasa 10 oleh bekas Datuk, Mr Wan Rahim
D. Demo makan rumput
E. Menharamkan mengundi PAS sampai dicela oleh ramai pemimpin PAN
F. Sumbu jimat minyak.
G. Ada sumber Audio. Aku boleh buat Audio, The Rock cakap jawa


Sorry to say. Aku kesian kat kebangangan hampa ni

Anonymous said...

Lupa pulak Jamnapari kambing super. Kah kah kah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails