Wednesday, November 10, 2021

PRN Melaka (23): Bantah Undi Calon Bukan Islam/Muftti W/P.

 

Komen Rakyat dalam blog ini..


2 comments:

Anonymous said...

Pas pernah ditikam parti kris beberapa kali. Parti kris juga menikam parti lain walaupun dlm komponen. Jatuh mb perak kerana kris keluar dari sarung. Jatuh pm malaysia kerana kris sudah menari. Keluar singapura kerana angkara kris berkarat. Kerana terdapat yg kuat sayang jati diri melayu, ada yg tinggalkan parti kris lalu bersama pas dan bersatu. Banyak sangat korup dlm parti kris. Parti kris adalah serpihan melayu skrg ini. Bila susah, terhegeh hegeh mohon bantuan. Bila rasa kuat,mula menikam dgn kris ditangan. Ada jawatan, ada projek.

Anonymous said...

Saya berpegang teguh kepada majoriti ulama silam mengharamkan pelantikan non-Muslim sebagai pemimpin dan keharusan hanya diberikan apabila terdapatnya darurat.

Cuba bayangkan apa akan berlaku jika terdapat ramai ahli parlimen kafir dalam kerajaan. Mereka boleh membuat dasar kerajaan yang merugikan agama Islam dan umat Islam.

Bukankah terdapat ramai ahli parlimen kafir dalam kerajaan PH ? Bukankah ini menyebabkan puak kafir menjadi kuasa dominan yang mempengaruhi hala tuju kerajaan PH ?

Banyak ayat Al-Quran yang melarang umat Islam dari melantik orang kafir menjadi pemimpin. Contoh ayat Al-Quran tersebut:

QS. 4. An-Nisaa' : 144.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?"

QS. 5. Al-Maa-idah : 57.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman."

QS. 9. At-Taubah : 23.

"Hai orang-orang beriman, janganlah kamu jadikan BAPAK-BAPAK dan SAUDARA-SAUDARAMU menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) jika mereka lebih mengutamakan kekafiran atas keimanan, dan siapa di antara kamu yang menjadikan mereka wali, maka mereka itulah orang-orang yang zalim."

QS. 58. Al-Mujaadilah : 22.

"Kamu tak akan mendapati kaum yang beriman pada Allah dan hari akhirat, saling berkasih-sayang dengan orang-orang yang menentang Allah dan Rasul-Nya, sekali pun orang-orang itu BAPAK-BAPAK, atau ANAK-ANAK atau SAUDARA-SAUDARA atau pun KELUARGA mereka. Mereka itulah orang-orang yang telah menanamkan keimanan dalam hati mereka dan menguatkan mereka dengan pertolongan yang datang daripada- Nya. Dan dimasukan-Nya mereka ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, mereka kekal di dalamnya. Allah ridha terhadap mereka, dan mereka pun merasa puas terhadap (limpahan rahmat)-Nya. Mereka itulah golongan Allah. Ketahuilah, bahwa sesungguhnya hizbullah itu adalah golongan yang beruntung."


QS. 3. Aali 'Imraan : 118.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu ambil menjadi TEMAN KEPERCAYAANMU orang-orang yang di luar kalanganmu (karena) mereka tidak henti-hentinya (menimbulkan) kemudharatan bagimu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata kebencian dari mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka adalah lebih besar lagi. Sungguh telah Kami terangkan kepadamu ayat-ayat (Kami), jika kamu memahaminya."

Puak ulama liberal cuba menghalalkan apa yang dilarang atau diharamkan oleh Allah dan RasulNya.

Sama seperti ucapan untuk perayaan agama kafir seperti ucapan krismas yang telah diharamkan oleh ulama-ulama silam tetapi puak ulama liberal di zaman moden cuba mengharuskannya.

Sesungguhnya hanya Islam agama yang benar dan diredhai oleh Allah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails