Wednesday, March 01, 2017

“Putri kerajaan arab ternyata “Teman Ahok” Indonesia? Siapa Ahok Kini..


Model India Disangka Anak Perempuan Raja Salman

MEDIA sosial Indonesia sensasi selepas tersebarnya foto seorang wanita yang didakwa milik puteri Raja Salman iaitu Puteri Ameera Al Taweel oleh seorang pengguna laman mikro Twitter.

Foto tersebut dimuat naik oleh seorang netizen dikenali sebagai Ekky Alexander @PapaeFiska pada semalam (Isnin).
Ekky menerusi statusnya itu telah berkongsi seorang gadis berambut panjang memakai baju corak kotak-kotak dengan kapsyen “Putri kerajaan arab ternyata “Teman Ahok” 😂#BajuKotakKotak#MudahnyaBikinHoax
cc @temanAhok.”
Model India Disangka Anak Perempuan Raja Salman
Foto yang dikongsi itu sensasi di laman sosial negara itu dan menerima pelbagai komen diterima daripada netizen tempatan.
Walau bagaimanapun, seorang pengguna laman Twitter; Mohamad Guntur Romli @GunRomli menjelaskan perkara sebenar berkaitan foto yang tersebar itu.
Model India Disangka Anak Perempuan Raja Salman

Model India Disangka Anak Perempuan Raja Salman
(KIRI)PUTERI AMEERA DAN (KANAN) GINNI KAPOOR

Menurut Guntur, foto yang dikongsi oleh Ekky itu bukanlah milik puteri Raja Salman iaitu Puteri Ameera Al Taweel tetapi milik model pelakon kelahiran India iaitu Ginni Kapoor.
Meskipun berlainan latar belakang dan status, namun kedua-dua individu wanita memiliki kecantikan dan karisma yang tersendiri. 

Lapor MYNEWSHUB.CC
Selasa 28 Feb 2017, 11:39 WIB
Sidang Ahok
Habib Rizieq Minta Majelis Hakim Segera Menahan Ahok
Habib Rizieq Minta Majelis Hakim Segera Menahan Ahok

Habib Rizieq: Ahok Nodai Alquran, Nodai Agama Islam

Kata Ahok soal Pertemuan Pertamanya dengan Habib Rizieq di Sidang

Jakarta: Imam besar FPI Habib Rizieq Syihab menjadi salah satu ahli yang bersaksi di sidang perkara dugaan penodaan agama dengan terdakwa Basuki Tjahaja Purnama (Ahok). Dalam persidangan, Rizieq meminta majelis hakim segera menahan Ahok. 

Rizieq menyebut Ahok berpotensi melarikan diri. Selain itu, Ahok disebut kerap mengulangi perbuatannya melakukan penodaan agama. 

"Tadi saya sampaikan kepada majelis hakim, karena terdakwa ini terus-menerus mengulangi kesalahan, terus menodai agama, terus menghina Al-Maidah, terus menghina para ulama," ujar Rizieq dalam sidang di auditorium Kementerian Pertanian (Kementan), Jalan RM Harsono, Jakarta Selatan, Selasa (28/2/2017). 

"Jadi saya minta majelis hakim untuk segera menahan terdakwa karena sudah berulang kali. Juga terdakwa ini berpotensi melarikan diri sebelum diputuskan nanti. Jangan sampai menjadi penyesalan di kemudian hari, kita minta kepada majelis hakim untuk segera menahan terdakwa," tutur Rizieq. 

Dalam persidangan, Rizieq sempat menyampaikan Ahok kerap menyindir-nyindir Al-Maidah 51 sebelum kejadian pidato di Kepulauan Seribu. 

Rizieq mencontohkan, saat diwawancara media pada 30 Maret 2016, Ahok juga sempat menyebut soal Al-Maidah ayat 51. Hal lain adalah saat Ahok berpidato di kantor Partai NasDem.

"Tanggal 21 September, terdakwa ini di kantor DPP NasDem. Itu meminta lawan politiknya agar tidak memakai Surat Al-Maidah ayat 51," tutur Rizieq saat bersaksi. 


Begitu mengenai Ahok terkini.
(IH)


PERHATIAN:
Tawaran peluang kerja di Korea Selatan. Persiapan kewangan perlu hanya RM3,000 sahaja termasuk khidmat dan tiket pesawat.

3 comments:

Anonymous said...

Dekat Malaysia PAN menghina RUU355 tapi menjulang DAP ahok.

Kira kalau zaman nabi, PAN ni kira Abdullah bin Ubay laaaa. Abdullah bin Ubay kan menjulang Yahudi Bani Qainuqa dan membenci Syariah

Anonymous said...

Kat Malaysia peneman Ahok Penang adalah CHICKARO penghisap rokok atas alasan stress

Anonymous said...

http://semuthitam80.blogspot.my/2016/12/muhyiddin-didakwa-sombong-pertikaikan.html?m=1

MUHYIDDIN DIDAKWA SOMBONG, PERTIKAIKAN PERJANJIAN!

Disebalik kegembiraan dan keseronokan dikalangan puak Pakatan Haprak tu diatas kejayaan mereka menundukkan parti pimpinan Bekas Timbalan Perdana Menteri ini, masih ada juga diantara mereka yang tidak puas hati dengan kenyataanya.

Jika sebelum ini, Presiden parti PPBM itu mendakwa, perjanjian kerjasama Politik yang ditandatangani baru - baru ini tidak akan memberi sebarang makna sekiranya parti itu tidak diberikan ruang dan pelung untuk bertanding dalam PRU akan datang.

Menyifatkan kenyataan Muhyiddin Yassin itu sebagai satu kenyataan yang angkuh, beberapa orang pengikut Pakatan mendakwa Presiden PPBM itu masih lagi mengekalkan sifatnya yang Sombong kerana mempertikaikan perjanjian tersebut.

Kata mereka, tindakan yang dikeluarkan oleh Muhyiddin Yassin itu bukan sahaja memberikan gambaran seolah - olah dia tidak berapa setuju dengan perjanjian yang telah dibuat. Malah menyerlahkan lagi kecenderungannya terhadap PAS.
"Apa yang dilakukannya menunjukkan bahawa dia masih lagi mengharapkan sokongan PAS. Maka sebab itu dia sanggup mempertikaikan isi kandungan perjanjian yang telah ditandatangani bagi pihak PPBM," kata salah seorang dari mereka.
Sebelum ini, ramai yang membuat spekulasi mengenai tindakan PPBM menandatangani perjanjian kerjasama Politik diantara PPBM dan Pakatan Haprak tu. Diantaranya, mereka menganggap PPBM telah dipaksa untuk bersetuju dengannya.

Bahkan ada juga yang berpendapat bahawa Presiden PPBM tu takut kehilangan sokongan dari akar umbi PAS sehingga membuatkan dia terpaksa mengeluarkan kenyataan sedemikian bagi mengelakkan sebarang konflik dengan parti itu.

Nak pulak apabila kelibat Presiden PPBM itu dilihat turut serta hadir diatas satu pentas ceramah Politik yang dianjurkan oleh PAS sehari sebelum Majlis menandatangani perjanjian kerjasama Politik diantara parti itu dengan Pakatan diadakan.

Jika dilihat dari satu sudut, spekulasi yang dibuat itu mungkin ada benarnya. Kalau tidak, kenapa pulak Presiden PPBM tu nak mempertikaikan isi kandungan perjanjian yang telah ditandatanganinya? Mustahil Pakatan tidak memberi kerusi kepada PPBM.

Persoalan mengenai pembahagian kerusi diantara puak Pakatan Haprak tu menjadi bualan hangat dikalangan pengikut Pakatan memandangkan pada ketika ini mereka masih lagi berebut - rebut kawasan diantara satu dengan yang lain.

Ada juga yang berpandangan, pertindihan kerusi akan berlaku seperti mana yang pernah terjadi sewaktu Pilihan Raya Negeri Sarawak sebelum ini dimana PKR dan DAPigs sama - sama meletakkan calon mereka dibeberapa buah kerusi yang dipertandingkan.

Apa yang jelas, tindakan Muhyiddin mempertikaikan mengenai isi kandungan perjanjian yang telah ditandatangani sebelum ini membuktikan bahawa PPBM tidak yakin dengan puak Pakatan Haprak tu. Malah, ianya membuktikan bahawa puak Pakatan Haprak tu bukan sebuah gabungan yang benar - benar boleh dipercayai!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails