Friday, March 03, 2017

Bongkar Lagi! Ini, Skandal Muhyiddin Pula?



Kes laporan kepada Jabatan Agama Islam Negeri Johor terhadap skandal Muhyiddin dengan Nika Gee ni agaknya bukti-bukti yang ada Muhyiddin berjaya melepaskan diri atau tidak? sama-sama lihat. Sama ada dia berjaya atau tidak persepsi tetap akan menghukumnya. Dia pun biadap dengan Tuanku Sultan Johor. Jika dia pakar untuk mengelak tentu dia selamat. Lagipun Mahathir, Mukhriz dan Anina hanya mengintai kejatuhan Muhyiddin.

Captain M -1. Muhyiddin Yassin Presiden PPBM sedang menghadapi krisis moral yang serius. Selepas didedahkan skandal dengan isteri orang oleh Malaysia-today.net. Partinya berhadapan pula skandal seks Anina. Muhyiddin hanya mampu bercuti untuk menutup kisah skandal orang-orangnya. Muhyiddin juga pakar menyembunyikan skandal projek proksi, menantu dan anaknya.

Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC), mendapati fasa pertama bagi projek 1BestariNet gagal dilaksanakan sejak projek tersebut dimulakan  pada tahun 2011. Melanggar kontrak dan projek lambat diserahkan sehingga tempoh ditetapkan. Lebih malang KPM ketika itu atas arahan Muhyiddin Yassin syarikat YTL tidak didenda lewat (LED) sebagaimana syarat kontrak. Hebat Muhyiddin!
Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC), mendapati fasa pertama bagi projek 1BestariNet gagal dilaksanakan sejak projek tersebut dimulakan
pada tahun 2011. Melanggar kontrak dan projek lambat diserahkan sehingga tempoh ditetapkan. Lebih malang KPM ketika itu atas arahan Muhyiddin Yassin syarikat YTL tidak didenda lewat (LED) sebagaimana syarat kontrak. Hebat Muhyiddin!

2. Itulah kepakaran Muhyiddin Yasin. Dua dekad dia menyembunyikan skandal bersama Nika Gee isteri seorang peguam Stanley Clement Augustin. Namun tidak tertahan lagi apabila didedahkan dalam Akuan Bersumpahnya dalam kes perceraian itu. Hari ini pasti Muhyiddin tidak mampu untuk tidur lena apabila dilaporkan “JAIJ akan panggil Muhyiddin dalam masa terdekat“. Laporan itu menyebut Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasaan JAIJ, Shaiful Najib Hassan bahawa beliau akan panggil (Muhyiddin) kerana telah menerima beberapa dokumen dan bukti daripada pihak JMM untuk beliau cukup syarat memanggil Tan Sri Muhyiddin.
 Umum mengetahui Muhyiddin tidak pernah melaporkan polis dan menyaman pihak yang menuduhnya.
3. Namun sikap Muhyiddin yang mendengki dan tidak menyabar untuk menjadi PM maka dia menjaja cerita 1MDB yang dia pun mendapat maklumat dalam kabinet (1MDB Fact Sheet). Dia cuba berlagak jujur dalam masa sama banyak juga kes melibatkan pegawai-pegawainya dia tutup begitu sahaja. Kes paling popular tahun 2011 ketika beliau sebagai TPM ialah dakwaan bahawa Setiausaha Sulit Kanannya ada menerima sogokan. Muhyiddin ketika ituberjanji untuk menyiasat kes itu. Namun apa jadi? Masing-masing yang dituduh telah membersihkan namanya. Tak nampak pula Muhyiddin suruh berhenti pegawainya. Muhyiddin sengaja menutup kes itu dan mengekalkan SUSKnya sehingga beliau digugurkan jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri. Malah SUSKnya itu dikatakan terus dijaga baik oleh YTL yang mendapat projek BestariNet RM4b.

ISu RM160K ke akaun peribadi  Dato 'Mohd Shukor Abd Manan Setiausaha Sulit Kanan Muhyiddin TPM
ISu RM160K ke akaun peribadi Dato ‘Mohd Shukor Abd Manan Setiausaha Sulit Kanan Muhyiddin TPM

4. Sebut Gerbang Perdana Sdn Bhd rasanya mudah untuk mengetahui pelaksana Jambatan Bengkok yang dibatalkan itu dan menerima pampasan beratus juta dari kerajaan. Malah begitu banyak projek yang syarikat ini perolehi dari kerajaan. Pemiliknya juga Dato ‘Yahya Abd Jalil adalah orang yang sangat dikenali. Pengerusi syarikatnya Tan Sri Razali Ismail tu popular baru-baru ini sejak beliau menjadi Pengerusi SUHAKAM. Jadi tidak perlu kita mengupas panjang siapa dia. Selebihnya anda boleh mencari dalam carian enjin Google. Banyak cerita dan isu. Sangat terkenal!.
5. Yang kita hendak tanya ialah banyak-banyak kisah itu ialah status penyiasatan SPRM kerana kes itu dilapor kepada PDRM dan SPRM pada tahun 2011. Pemilik syarikat Gerbang Perdana yang juga memiliki syarikat Advance Maintenance Precision Management Sdn Bhddidakwa memasukkkan sejumlah wang ke dalam akaun peribadi SUSK Timbalan Perdana Menteri.
6. Antara maklumat yang ada ialah Dato ‘Mohd Shukor Abd Manan telah menerima RM 160,000.00 sehingga Mei 2011. Maklumat yang dipaparkan ketika itu antara lain Dato Mohd Shukor Abd Manan telah menerima wang sebanyak RM 10,000.00 pada 24/01/2011 melalui satu nombor cek 876.183, pada 24/02/2011 melalui satu nombor cek 876.280, pada 28/03/2011 melalui satu nombor cek 876.424, pada 28/04/2011 melalui satu nombor cek 876.543 dan pada 27/05/2011 melalui satu nombor cek 876.666. Semua cek telah ditunaikan dan dimasukkan ke akaun peribadi maybank Dato ‘Mohd Shukor Abd Manan itu. Itu adalah tuduhan ketika itu. Sama ada benar atau tidak, hanya SPRM yang tahu kerana masa itu TPM berkuasa!.Kisah seorang bekas Setiausaha Politiknya rasuah (diangkut wang dalam kereta dan almari) pun ditutup begitu sahaja.
7. Selain itu ialah Resit ATM pada 29/09/2010 (di atas), deposit sebanyak RM 5,000.00 telah dibuat ke akaun peribadi Dato’ Mohd Shukor Abd Manan, nombor akaun 5627-31103-18-8 Maybank melalui tunai Deposti Mesin (CDM) di Jalan 222, Petaling Jaya. Ia satu contoh bukti resit yang ada. Sekali lagi selebihnya bolehlah ditanyakan kepada SPRM tentang nombor cek dan juga transaksi akaun itu.
8. Apa yang kita hendak tunjuk ialah cara Muhyiddin menyelesaikan isu. Tiada kata putus. Pegawainya mungkin diarah atau menjadi mangsa saja. Malah pihak-pihak lain yang terlibat membuat penafian. Muhyiddin hanya membiarkan isu itu beredar sedangkan bukti transaksi ketika itu wujud. Tiada pula beliau bertindak segagah menyelesaikan masalah 1MDB. Sedangkan ia melibatkan isu integriti bukan sahaja pada pegawai tetapi pada dirinya selaku ketua.
9. Seorang lagi bekas pegawai Muhyiddin adalah Setiausaha Politiknya di Kementerian Pendidikan bernama Datuk Dr Marzuki Mohamad yang kembali menjadi Pensyarah Sains Politik di Kuliyyah Ilmu Wahyu dan Sains Kemanusian Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM). Kerjanya menghasut mahasiswa UIAM anti kerajaan agar menyokong Parti Pribumi Bersatu bosnya Muhyiddin Yasin. Malah beliau tanpa segan dan malu hadir ke program PPBM.
10. Lebih hebat dari itu Dr Marzuki masih dikekalkan sebagai Ahli Lembaga Pengarah Institut Terjemahan & Buku Malaysia (ITBM). Sebelum ini Pengerusi ITBM adalah Datuk Dr. Shahruddin Md Salleh orang kuat Muhyiddin Yasin keluar dari UMNO dan kini adalah Setiausaha Agung PPBM. Soalan kita kepada YB Dato’ Mahdzir Khaled Menteri Pendidikan bila nak tamatkan Dr Marzuki yang terang-terang parti Bunge? Beri lah peluang pada orang lain pulak! Dah tiada orang BN ke?
11. Pandai tak Muhyiddin melepaskan diri dan anak-anak didiknya sejak dua dekad lalu? Bukan sahaja dia bijak menutup kes tapi meletakkan orangnya sebagai “Musang Berbulu Ayam” dalam UIAM dan ITBM. Selebihnya kita serah pada SPRM dan juga pihak-pihak berkaitan. (

PERHATIAN:

Info, Rakyat Indonesia Bisa Kerja Di Korea Selatan, Gaji Hampir 1 Juta Rp Sehari.

1 comment:

Anonymous said...

Seronok bila baca tentang skandal Mokhtar Senik....tak sangka ek? Nampak mulia, nampak suci, tapi nafsu mengalahkan nafsu kuda. Tak kenal pun boleh hantar gambar kemaluan sendiri, betul2 tak tau malu. Ulamak? Ulamak apakebende macam tu perangai? Kalau dah kenal takpelah juga, ni tak kenal langsung. Tak kesahlah kena perangkap ke tidak, yang PASti sebagai yang self-proclaim sebagai org waraq agama kenalah tunjukkan sikap dan sifat yang lebih baik. Tak serik2 lagi si Mokhtar Senik ni. Dulu kes alMaunah, nyaris tak kena gantung sekali, sekarang kes hantar gambar kote dia kepada orang lain...ish ish ish ish....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails