Sunday, February 26, 2017

Siapa Siti Aisyah Pembunuh? Ayahnya Kenduri Doa Selamat. I/Hasyim

Pengajian di kediaman Siti Aisyah. (Foto: Rasyid Ridho/Sindonews)
CATATAN PERJALANAN IBNU HASYIM

SEMASA saya di Indonesia sari-dua hari ini, nama Siti Aisyah warga Indonesia asal Serang, Banten, menjadi begitu melonjak naik jadi perbualan awam. Kerana dia dituduh rerlibat dalam kes pembunuhan Kim Jong-nam, kakak Tiri Pemimpin Korea Utara Kim Jong-un.

Polis Indonesia menyerah kes ini kepada Kepada Kementerian Luar Negerinya untuk menanganinya.. 

"Semua maklumat (Siti Aisyah) tanyanya Ke Kemlu saja. Ini biar maklumat yang mengobati satu pintu penjelasannya. Kita harus memahami tupoksi (tugas pokok fungsi) lembaga pemerintahan. Harus kerja sejalan dengan meja-nya," ujar Kepala Bahagian Penerangan Umum Divisi Humas Mabes Polri Martinus di Kantor Divisi Humas Mabes Polri, Jakarta Selatan, Jumaat (23/2/2017).

Sebelumnya, Siti ditangkap oleh pegawai pemerintah Malaysia pada 16 Februari 2017, selepas 3 hari kejadian kematian Kim Jong-nam di Lapangan Terbang KLIA Kuala Lumpur.

Siti Aisyah ditahan di penjara Malaysia sejak Khamis, 19 Februari 2017. Awalnya, perempuan tersebut ditahan di Penjara di Selangor. Namun, pada Sabtu, 18 Febuari 2017, Tempat penahanan Siti Aisyah dipindahkan dari Selangor Ke Kuala Lumpur.
Berharap Anaknya Bebas, Keluarga Siti Aisyah Gelar Pengajian

Hasil carian imej untuk Keluarga Siti Aisyah Gelar Pengajian 7 Hari
Hasil carian imej untuk Keluarga Siti Aisyah Gelar Pengajian 7 Hari
Hasil carian imej untuk Keluarga Siti Aisyah Gelar Pengajian 7 Hari

Keluarga Siti Aisyah Buat Kenduri.


Keluarga Siti Aisyah dan warga sekitar rumahnya mengadakan majlis kenduri dan doa  selamat di kediamannya di Kampung Rancasumur, Desa Sindangsari, Kecamatan Pabuaran, Kabupaten Serang, Banten. 

"Sudah 3 kali, ini kepada malam ketiga." Kata ayah Siti, Asria (55), ditemui di kediamannya, Selasa (21/2/2017). Majlis tersebut akan diadakan 7 hari berturut-turut.

"Saya berharap pengkomplemen anak saya tidak dihukum, tidak bersalah, itu juga harapan warga lainnya," Katanya.

Sampai saat ini kepada, pihak Keluarga Siti Aisyah belum mengetahui perkembangan terbaru kes anaknya, janda anak satu itu.

(Ibnu Hasyim.)

Ini rumah orang tua Siti Aisyah di kampung, Lebak, Banten.

Pengajian di kediaman Siti Aisyah. (Foto: Rasyid Ridho/Sindonews)
Majlis pengajian dan Doa selamat..



PERHATIAN:
Tawaran peluang kerja di Korea Selatan. Persiapan kewangan perlu hanya RM3,000 sahaja termasuk khidmat dan tiket pesawat.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails