Thursday, March 30, 2017

Hina ALLAH Di Selipar, Rampas. Hina Tok Lebai Di DUN, Buat Apa?

Kalimah Nama Allah Pada Selipar Benar

PUTRAJAYA – Lembaga Pengawalan Dan Pelesenan Pencetakan Teks Al-Quran, Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengesahkan aduan orang ramai berhubung penjualan selipar yang didakwa tertulis kalimah nama Allah iaitu Ya Hayyu Ya Qayyum adalah benar.

Pengerusinya Tan Sri Dr Harussani Zakaria berkata lembaga itu telah meneliti selipar berkenaan dan mendapati adalah benar tertulis kalimah Ya Hayyu Ya Qayyum yang mempunyai kalimah suci daripada Asma’ al-Husna (Himpunan 99 Nama Allah).
“Sehubungan dengan itu, rampasan telah dibuat dan tindakan lanjut sedang dilakukan oleh pihak Kementerian Dalam Negeri melalui Akta Pencetakan Teks al-Quran 1986,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Lembaga Pengawalan Dan Pelesenan Pencetakan Teks Al-Quran juga menasihatkan orang ramai yang telah membeli selipar berkenaan supaya menyerahkannya kepada KDN atau Jabatan Agama Islam Negeri untuk tujuan pelupusan, katanya.
Dalam kenyataan berasingan, Harussani berkata semakan dan penelitian Lembaga Pengawalan Dan Pelesenan Pencetakan Teks Al-Quran mendapati tulisan pada tapak kasut jenama Bata yang tular di media sosial tidak menyerupai kalimah Allah.
“Lembaga Pengawalan Dan Pelesenan Pencetakan Teks Al-Quran merakamkan jutaan terima kasih atas keprihatinan rakyat Malaysia yang beragama Islam yang terlebih dahulu merujuk perkara ini kepada kami,” katanya. – BERNAMA
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Hina nama Allah SWT pada seliper boleh dirampas, tetapi hina 'Tok Lebai' di dalam DUN Selangor seperti yang telah berlaku itu, boleh buat apa? 
Apa lagi isu itu mula dicetuskan oleh MB Selangor sendiri, bahkan disambut dengan tepukan gemuruh penyokong PKR dalam majlisnya. Dipanjangkan dan diapikan oleh sifu mereka DAP?
Hukumlah mereka. Tolak parti mereka dalam PRU 14 ini!
Lihat..
PERHATIAN:

Info, Rakyat Indonesia Bisa Kerja Di Korea Selatan, Gaji Hampir 1 Juta Rp Sehari.

klik di sini....

4 comments:

Anonymous said...

Adakah taraf tok lebai dah sama dgn Allah?

mohd shahran said...

tok lebai haram jadah memang layajk dihina.. la ni kena tipu dengan umno.. masa di padang merbuk berdegar-degar nak ruu355 last2 kerajaan tak sokong.. bodohnya tok lebai.. patut dihina gol bodoh piang
Dewan Tertinggi Barisan Nasional (BN) tidak mencapai konsensus berhubung pindaan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau Akta 355 di Parlimen, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.


Menurut Pengerusi BN itu, seiring amalan mendapatkan konsensus dalam membuat keputusan, parti itu juga tidak akan membentangkan Rang Undang-Undang (RUU) 355 di Dewan Rakyat.

"Selaras dasar dan amalan kita bahawa BN membuat keputusan berasaskan konsensus, oleh itu RUU ini akan terus menjadi bil persendirian dan terserah kepada Speaker (Dewan Rakyat) untuk menentukan mengikut aturan mesyuarat," katanya.

Najib berkata demikian pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Tertinggi BN di Menara Dato Onn di sini, Rabu malam.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sebelum ini mengesahkan kerajaan BN akan membentangkan RUU 355 pada sidang Parlimen kali ini. RUU355 pada asalnya dibentangkan secara persendirian oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

RUU 355, antara lain, bertujuan meminda Seksyen 2 untuk menggantikan peruntukan dalam undang-undang sedia ada iaitu Mahkamah Syariah akan mempunyai kuasa ke atas penganut agama Islam dan dalam hal-hal kesalahan di bawah perkara yang disenaraikan dalam butiran 1 senarai negeri, di bawah jadual kesembilan Undang-Undang Persekutuan.

Ia juga bagi memasukkan Seksyen 2a, iaitu dalam menjalankan undang-undang jenayah di bawah Seksyen 2, di mana mahkamah syariah berhak menjatuhkan hukuman dibenarkan oleh undang-undang syariah berkaitan hal-hal kesalahan yang disenaraikan di bawah seksyen yang disebutkan, selain hukuman mati.

Kata Najib, terpulang kepada Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia untuk memutuskan sebarang ketetapan berkaitan RUU tersebut di Parlimen.

"Kalau Speaker memutuskan untuk membenarkannya, maka ia akan dibentangkan, Speaker juga akan memutuskan peraturan berhubung RUU tersebut," katanya.

Ditanya adakah ia bermaksud Ahli Parlimen BN tidak akan menyokong RUU berkenaan apabila ia dibentangkan di Parlimen atau mereka boleh mengundinya, Najib sekali lagi berkata, ia bergantung kepada peraturan Speaker.

"Mungkin ada atau tidak ada undian. Bergantung kepada peraturan Speaker," kata Najib.

Mengenai Umno dilihat cenderung kepada RUU tersebut, Najib bagaimanapun menafikannya.

"Tidak, kita semua percaya mengenai semangat dasar konsensus. Begitulah cara BN," tegas Najib lapor mStar

nilah akibat dah termakan DEDAK

Anonymous said...

Pemimpin-pemimpin parti liberal ternakan roket dan pemimpin-pemimpin kafir harbi roket mempunyai persamaan yang jelas iaitu mereka bekerjasama untuk menghina, memfitnah dan memusuhi ajaran Islam, undang-undag Islam seperti 'Hudud', pendakwah Islam seperti Dr Zakir Naik, mufti seperti mufti Phg dan ulama Islam seperti TGHH, parti Islam dan menindas dan menafikan hak umat Islam di negara ini.

Maka kita tidak merasa hairan melihat pemimpin-pemimpin kafir harbi roket berani menghina, memfitnah dan memusuhi agama Islam dan umat Islam sebab pemimpin-pemimpin liberal seperti parti kuali dan PK* adalah penagih tegar dedak roket.

Pemimpin-pemimpin liberal munafik mewarisi kelakuan buruk pemimpin-pemimpin roket ! Bapa borek anak rintik !

Penyakit hati hitam berkarat ini juga diwarisi oleh balaci-balaci kafir harbi dan barua-barua liberal yang sentiasa menulis pelbagai komen-komen untuk memfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam, ulama Islam dan pendakwah Islam dan menghina umat Islam.

Balaci roket dan barua liberal dan pemimpin mereka haram jadah memang layajk dihina... berdegar-degar sokong sifu roket.. bodohnya balaci dan barua pemakan dedak roket dan pemimpin roket dan liberal.. patut dihina gol bodoh piang....nilah akibat dah termakan DEDAK ROKET.

Anonymous said...

Bila tok lebai kaki ponteng, rasuah jual agama 90juta nak bentang ruu355?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails